Mitä laitatte intraan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä meen treenijuomassa maku edellä. Lidlin sitruunajuoma on turhan ällömakeaa ja pliisua, kun taas Fastin appelsiini on vähän turhankin kirpsakkaa. Mutta näitä kun blandaa 2 osaa Fastia ja 1 osa lidliä niin tulee hyvää. :thumbs:

Jos näin on niin, minkä takia ette käytä noita valmiita intra juomia esim. Fastin Intraa?? Myykää nyt joku viisas minulle ajatus, miksei niitä kannattaisi käyttää, vaan tehdä omat mikstuurat?

Yksinkertaisesti siitä syystä, että itse kokoamalla se on merkittävästi halvempaa.

Itsekkin sotken itse koska paaaljon halvempaa sekä pystyy mixaamaan omien mieltymysten/tarpeiden mukaan.
Tällä hetkellä pohjana maustettu EEA johon lisään BCAA, glutamiinia, beta-alaniinin, kreatiinin yms. sekä tarpeen mukaan maltoa.
On vielä jopa yllättävän hyvääkin kun sattui löytymään hyvänmakuinen eea.

Valmiissa ainekohtaiset annokset on melko usein kaukana siitä millä on tutkimuksissa todettu jotain oikeita vaikutuksia. Itsellä on alkanut yhä enemmän kertyä hyllyyn bulkkiosia joista sekoitan yhden isommat satsin kerrallaan valmiiksi niin latureita, intraa kuin palkkareita. Makupuoli on vaan hakusessa vielä ja tullut aika "mielenkiintoisia" sekoituksia, mutta kyllä tarkoitus olisi sekin saada kohdilleen joskus.

Esim latureissa sitruliinimalaatin tehoja on todistettu 6-8 gramman annoksilla mutta tuolla on myynnissä tuotteita missä sitä voi olla alle grammakin annoksessa. Jotta saisi yksittäisen ainesosan annoksen tuollaisella kohdilleen, pitäisi sitä ottaa moninkertaiset annokset jolloin taas joku toinen osa voi mennä ihan överiksi.

Jumalauta gallona vettä on paras intra. Bcaata ehkä diietillä treenin aikana ja pre workouttia silloin tällöin, mut iha turhaa intraa upottaa rahaa ellei sitä oo sit turhan paljon.

Bcaa 20-25g
Sitruliinimalaatti 5-8g
Arginiini 3-6g
Glutamiini 5-10g
Vitargo 70-110g
Suola 2-4g

Aika noheva määrä 6g arginiini kun suositus 1g :d
Tuo ainehan oli vielä 2004 lääkeaine eli apteekki kamaa.
Muutenkin melkoisia määriä tavaraa tuntuu jengillä uppoavan pelkkään intraan, tuo sitruliinimalaatti pitäs ottaa vielä itelle.

Yleensä pelkkä vesi. Joskus yksi kauhallinen Intrazonea sekaan. Jos teen pidempää, yleensä enemmän cardiopuolelle suunnattua treeniä tai sitten jotain peruskauden viimeisiä kokeiluja tyyliin 10-12x5-7x80% kyykkyssä, saatan mennä 20-25g eea + 60-70g vitargo kombolla, ehkä vähän suolaa sekaan. Tuosta treenin aikaisesta hiilarista on tosin ole huomannut oikeastaan mitään hyötyä. Ehkä jotain pientä psyykkistä boostia muttei mitään muuta. Varsinkin lyhyet, noin 45 min voimatreenit tuntuvat kulkevan jopa paremmin silloin kuin pohjilla on vain protsku/aminohappisheikki ja hiilarit otetaan sitten treenin jälkeen. Tämä tietysti olettaen että niitä hiilareita kuitenkin tulee ihan reippaasti treeniä edeltävänä päivänä ja treenin jälkeen. Itseasiassa en kyllä ole noista eaa/bcaa pohjaisista intrajuomistakaan mitään hyöytyä huomannut mutta noi nyt on niin hyvän makuisia että niitä litkii ihan mielellään vaikka päivän mittaan.

Neljä kauhallista Octanea, lähinnä maun takia.

On tää lisäravinnehomma muuttunut. Monenmoista on tullut kokeiltua vuosien varrella, -95 vuonna taisin alotella salihommat ja sillon ostin niitä Wrangen vai Weiderin proteiinitabletteja. Tais olla jotain valkuaisproteiinia ja 40 kpl veden kanssa treenin jälkeen huiviin. Vanhemmat luuli hormooneiksi ja otti aluksi ne pois. Sit seuraava oli Weiderin super mega mass 2000, sitä kolme annosta päivässä. Painoa tuli 10kg puoleen vuoteen ja pelkkää yläkroppaa bodattiin :puntti:.

Jumalauta gallona vettä on paras intra. Bcaata ehkä diietillä treenin aikana ja pre workouttia silloin tällöin, mut iha turhaa intraa upottaa rahaa ellei sitä oo sit turhan paljon.

Mulla ei oo rahaa paljoa, mutta saan silti ostettua kohtuu kovat satsit ruokaa/ravinteita ja käteen jää tarpeeksi että elää, että riippuu mihin haluaa panostaa. :)

Mutta ketjun asiaan. Itse opin hyödyntämään intrajuoman hyötyjä tuossa reilu vuosi sitten, en sano että kehitystä olisi vielä tullut hirveästi koska kunnon kilpatavoitteinen treeni alkoi tuolloin. Itse pidän intrajuomaa treenin tärkeimpänä juomana, koska siitä saa palautumisen liikkeelle jo reenin aikana JA jaksan paljon paremmin. Heitän teille pari komboa mitä oon käyttänyt ja toista käytän itse juuri tällä hetkellä.
1. Fast Intra 30g, Vitargo 100g, Sitruliinimalaatti 5g
2. Intrazone 40g, Vitargo 100g, Sitruliinimalaatti 5g
Kumpaankin heitän vielä 5g suolaa, pumppu kiittää ja hampaat myös! :) Vesi on vain lantraus- ja ruokajuoma, toki miksei intraksi vesi+kossu.....?

Pelkkää vettä treenin aikana. Ennen treeniä Supermass Prezone stimu versio. Treenin jälkeen palautumisjuoma, jossa maltoa 70 grammaa ja heraa 50 grammaa.

Olen koittanut laittaa suolaa intraan ihan vain muutaman gramman mutta se tekee siitä aivan paskan makuista, koittanut tässäkin useampaa eri suolaa joten ei pitäisi olla siitä kiinni.
Huikeita määriä kyllä vedätte kaikkea kuten esim. hiilaria (vitargo, malto), itsellä tosin joutuu laskemaan niin tarkkaan noi kun paino meinaa heti karata joten jos jostain pitää hiilaria karsia niin mieluiten sen tekee ei kiinteästä.

En tiedä onko placeboa mutta kyllä mulla ainakin toimii treenin aikainen hiilari ja aminot. Tällä hetkellä Lidlin sportyfeel bcaa ja sportsdrink. Hyvän makusta kun laittaa tarpeeksi vettä ja sisältää hiukan magnessiumia, kaliumia ym. niin ei kramppaile paikat. Toimiva setti siis, suosittelen!

PeptoPro sisältää 7.5g leusiinia per 100g. 20g annoksella jää siis todella pieneksi. Ymmärrän säästämisen mut toi se vasta rahanhukkaa onkin kun ei saa niitä hyötyjä mitä voisi saada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom