Mitä laitatte intraan?

Suola menee kuin huomaamatta jos on joku sitrushedelmäinen maku. Ja jos sitrullinimalaattia joukossa niin suolaa ei oikeasti edes erota.

Sitten taas esim marjanmakuisessa suola maistuu ihan kauhealle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kokeilla miten sen suolan saisi menemään alas..

En ole kokeillut muita Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-Nutritionin lisäravinteita, kun tuota BCAA 811 ja siinä Colan maku maistuu sellaiselta grandi colalta, eli todella aito colan maku tuotteessa on. Muita makuja löytyy vadelma sooda, trooppinen mango ja cactus lime(tämä oli liian makea omaan makuun). Esimerkiksi yhteis pakettina 500g eaa + bcaa 811 500g 39,9e tai kaksi 500g purkkia bcaa 811 39,90e, eli todella edullisia on.

Cola on aivan helmi! Mutta tällä hetkellä kyllä kovimmat maut ovat mango ja black-raspberry. Toi mango on todella fressi, suosittelen!

EAA-mauista: Fruit on jees, vetäny niitä jo jonkin aikaa ja ei ainakaan vielä käy tylsäks. Btw jos colasta diggaa niin kantsii testata niiden hiilaria cola-makuisena = aaaivan täyttä herkkua :david:

Juuri sellainen vastaus mitä odotinkin, eli ensin ollaan pätemässä, että "älä vaan ota noin paljon koska minä sanon", mutta kysyttäessä perusteluita niin ei lödykkään tietoa vastata, että minkä takia ei kannata.

Noh vastataan nyt sitten kuitenkin. Terveelläkin järjellä ajatellen selkeästi suositeltujen annosten reipas ylittäminen vaikuttaa todennäköisesti enemmän kukkarosi tyhjenemiseen kuin maksimoimaan lihaskasvusi. Esim. Hulmi on aiheesta kirjoitellut blogissaan ja itse olen ainakin melko luottavaisin mielin lueskellut aina hänen tekstejään. Isot BCAA ja hiilarimäärät voivat vaikuttaa ainakin insuliiniresistenssiin haitallisesti. Voisin ymmärtää tuollaiset määrät jos sinulla on lihasmassaa ammattilaisbodaajan verran, mutta epäilen kyllä vahvasti. Lisäksi BCAA valmisteiden runsaalla käytöllä rasittaa erityisen paljon maksaa. Sinun perustelusi isommille määrille on siis se että enempi on parempi vai löytyykö jotain näyttöä tuollaisten annosten hyödyistä?

Mihis Penkki Tomi häipyi? Keskustelu kuoli nyt pystyyn meidän väliltämme :(

Kyllä minä täällä olen. Itse en ole mitään haittaa kokenut annoksistani olevan. Moni bodarikin käyttää suuria annoksia vitargoa/bcaa/eaa eikä heillä ole mitään ongelmaa. En ymmärrä miten minulle voisi olla tuollaiset annokset sen haitallisempia mitä bodareillekkaan.

Noh vastataan nyt sitten kuitenkin. Terveelläkin järjellä ajatellen selkeästi suositeltujen annosten reipas ylittäminen vaikuttaa todennäköisesti enemmän kukkarosi tyhjenemiseen kuin maksimoimaan lihaskasvusi. Esim. Hulmi on aiheesta kirjoitellut blogissaan ja itse olen ainakin melko luottavaisin mielin lueskellut aina hänen tekstejään. Isot BCAA ja hiilarimäärät voivat vaikuttaa ainakin insuliiniresistenssiin haitallisesti. Voisin ymmärtää tuollaiset määrät jos sinulla on lihasmassaa ammattilaisbodaajan verran, mutta epäilen kyllä vahvasti. Lisäksi BCAA valmisteiden runsaalla käytöllä rasittaa erityisen paljon maksaa. Sinun perustelusi isommille määrille on siis se että enempi on parempi vai löytyykö jotain näyttöä tuollaisten annosten hyödyistä?

Erityisen paljon? Onko tässä jokin tietty elementti, mikä rasittaa, vai onko ajatuksena, että typpihappometabolia ylimalkaan rasittaa maksaa, mikä pätee siis silloinkin, jos ei nautikaan BCAA:ta vaan vaikkapa maitorahkana tai heraproteiinilisänä ottaa proteiinit...

Erityisen paljon? Onko tässä jokin tietty elementti, mikä rasittaa, vai onko ajatuksena, että typpihappometabolia ylimalkaan rasittaa maksaa, mikä pätee siis silloinkin, jos ei nautikaan BCAA:ta vaan vaikkapa maitorahkana tai heraproteiinilisänä ottaa proteiinit...

Painovirhe paholainen iski tuohon lauseeseen ja siinä pitäisi lukea että "voi rasittaa maksaa". Yleistin nyt vähän turhaan tuossa. Selvää syytä en ole vielä kuullut mikä BCAA aminohappojen runsaammassa käytössä rasittaisi maksaa, mutta se tuntuu olevan useankin lääkärin kanta asiaan. Tuttavapiiristä löytyy ihmisiä, parikin kappaletta, jotka ovat joutuneet lopettamaan aminohappovalmisteiden käytön lääkärin suosituksesta laskeakseen maksa-arvojaan. Asiasta on keskusteltu täällä foorumillakin joskus, mutta faktatieto taitaa näistä tapauksista puuttua ja olla enemmän broscience linjaa.

Tutkittua tietoa haaraketjuisten aminohappojen hyödyistä moniin sairauksiin löytyy, mutta entäs nautitut määrät? Tuosta linkistä ei selviä ainakaan omaan silmään laisinkaan millaisilla määrillä aminohappojen hyötyjä on tutkittu. Buranakin on hyvä lääke moneen sairauteen mutta onko senkään kohdalla enempi parempi? Lääkäri en ole ammatiltani enkä kykene vastaamaan mistä maksa-arvoista on ollut kyse tietämissäni tapauksissa. En ole vieläkään saanut selvää vastausta miksi BCAA:n kohdalla enempi olisi parempi. Onko syy se, että "PRO BODARIT" käyttävät tai ainakin uskottelevat käyttävänsä suuria määriä mainostamiaan tuotteita?

Tutkittua tietoa haaraketjuisten aminohappojen hyödyistä moniin sairauksiin löytyy, mutta entäs nautitut määrät? Tuosta linkistä ei selviä ainakaan omaan silmään laisinkaan millaisilla määrillä aminohappojen hyötyjä on tutkittu. Buranakin on hyvä lääke moneen sairauteen mutta onko senkään kohdalla enempi parempi? Lääkäri en ole ammatiltani enkä kykene vastaamaan mistä maksa-arvoista on ollut kyse tietämissäni tapauksissa. En ole vieläkään saanut selvää vastausta miksi BCAA:n kohdalla enempi olisi parempi. Onko syy se, että "PRO BODARIT" käyttävät tai ainakin uskottelevat käyttävänsä suuria määriä mainostamiaan tuotteita?

Eikö se idea ole sinulle selvinnyt? Yritetään saada keholle mahdollisimman laadukasta, helposti ja nopeasti imeytyvää ravintoa juuri silloin, kun sitä tarvitaan eniten.

Ei minulle kyllä vieläkään selvinnyt miksi enempi olisi parempi. Ja tuskin selviääkään tällä menolla kun selvää kysymystä kierrellään ilmeisesti tarkoituksenmukaisesti?

Jostain luin et liian suuret määrät BCAA-aminohappoja voi heikentää insuliiniherkkyyttä.

Ei minulle kyllä vieläkään selvinnyt miksi enempi olisi parempi. Ja tuskin selviääkään tällä menolla kun selvää kysymystä kierrellään ilmeisesti tarkoituksenmukaisesti?

Ei minulla ole sinulle labrassa tehtyä esitelmää intran hyödyistä isoilla tai pienillä annoksilla, mutta uskon itse kovasti siihen, että juuri salin aikana nautittu suuri annos bcaa/eaa:ta edistää lihaksen kasvatusta ja palautuminen nopeutuu.

Itselleni myös samalla hyvä kohta saada juotua helposti hyvänmakuinen proteini ja kalori rikas juoma. Tähän mennessä kaikki massat, proteinit ja muut lisäravinteet ovat maistuneet niin hirveälle, että tulee oksennus koittaessa juoda niitä, eikä auta mitään vaikka yrittäisi yhdellä hujauksella vetää.

Ei minulla ole sinulle labrassa tehtyä esitelmää intran hyödyistä isoilla tai pienillä annoksilla, mutta uskon itse kovasti siihen, että juuri salin aikana nautittu suuri annos bcaa/eaa:ta edistää lihaksen kasvatusta ja palautuminen nopeutuu.

Itselleni myös samalla hyvä kohta saada juotua helposti hyvänmakuinen proteini ja kalori rikas juoma. Tähän mennessä kaikki massat, proteinit ja muut lisäravinteet ovat maistuneet niin hirveälle, että tulee oksennus koittaessa juoda niitä, eikä auta mitään vaikka yrittäisi yhdellä hujauksella vetää.

Hauskaa sinällään että edellisellä sivulla mainitsit minulle asiasta etten saa päteä ilman perusteluja ja faktatietoa. Omat perustelusi näyttävät olevan enemmänkin sokeaa uskoa vastoin tutkittua tietoa ja tervettä järkeä. Mukava kuitenkin kun vihdoin myönsit että ajatusmaailmasi koostuu ihan broscience mutuilusta. Jos lisäravinteilla haluaa oikeasti korvata kokonaisia aterioita niin kyllä niitä hyviäkin vaihtoehtoja löytyy kun vaan raaskii luopua niistä halvimmista mahdollisista valmisteista. Mutta kiitos juttuseurasta. Nyt kaikkiin kysymyksiini on vastattu ja voin poistua takavasemmalle :pano:

Hauskaa sinällään että edellisellä sivulla mainitsit minulle asiasta etten saa päteä ilman perusteluja ja faktatietoa. Omat perustelusi näyttävät olevan enemmänkin sokeaa uskoa vastoin tutkittua tietoa ja tervettä järkeä. Mukava kuitenkin kun vihdoin myönsit että ajatusmaailmasi koostuu ihan broscience mutuilusta. Jos lisäravinteilla haluaa oikeasti korvata kokonaisia aterioita niin kyllä niitä hyviäkin vaihtoehtoja löytyy kun vaan raaskii luopua niistä halvimmista mahdollisista valmisteista. Mutta kiitos juttuseurasta. Nyt kaikkiin kysymyksiini on vastattu ja voin poistua takavasemmalle :pano:

Kerroppas mitkä ovat niitä mahtavia lisäravinteita mitä tuossa mainostat?

Tuo minun annokseni maksaa äkkiseltään laskettuna n 3,5e per annos, eli tähän mennessä se on itselleni kallein kerta annos mitä tulee lisäravinteista enkä ole kalliimmasta edes kuullut ja laadullisesti parempi, kun mikään hera kaupassa.

Viimeksi muokattu:
Tällähetkellä, intra
ftukun octane 14g + myprotein bcaa 7g + kreatiini 4g

30-60min ennen treeniä menee 5g beta-alaniini + 5g sitrulliini + 4g aakg +14g eaa

palkkariksi ehtaa ruokaa

Aivan järkyttävän moraalittoman tyhmä kysymys tulossa:

Onko tässä siis kyse siitä, että porukka tekee ns. omat intrajuomat salille eikä käytä noita valmiita juomia? :D

Jos näin on niin, minkä takia ette käytä noita valmiita intra juomia esim. Fastin Intraa?? Myykää nyt joku viisas minulle ajatus, miksei niitä kannattaisi käyttää, vaan tehdä omat mikstuurat?

Ite olen käyttänyt juurikin Fastin intraa treenin aikana ja oli vaikutus placeboa tai ei, niin ehkä se on vaikuttanut positiivisesti jaksamiseen treenin aikana.

Aivan järkyttävän moraalittoman tyhmä kysymys tulossa:

Onko tässä siis kyse siitä, että porukka tekee ns. omat intrajuomat salille eikä käytä noita valmiita juomia? :D

Jos näin on niin, minkä takia ette käytä noita valmiita intra juomia esim. Fastin Intraa?? Myykää nyt joku viisas minulle ajatus, miksei niitä kannattaisi käyttää, vaan tehdä omat mikstuurat?

Ite olen käyttänyt juurikin Fastin intraa treenin aikana ja oli vaikutus placeboa tai ei, niin ehkä se on vaikuttanut positiivisesti jaksamiseen treenin aikana.

Omia sekoituksia tekemällä pystyy kontrolloimaan intran sisältöä. Monessa valmisintrassa ainesosien suhteet ovat kyseenalaisia tai joitakin ainesosia puuttuu. Valmisintroissa saattaa olla myös omien tavoitteiden kannalta turhia ainesosia.

Jos ostaa oman intran ainesosat suurissa erissä, saattaa myös säästää selvää rahaa valmistuotteisiin nähden.

BCAA:ta pelkästään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom