Mitä jos penkkipaita puristaa kurkusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samppo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pakko kysyä neuvoa jos vaikka jollain olisi sattunut vastaavaa.

Tänään penkatessa lähellä max-ykkösiä penkkipaidan kanssa kävi kumma juttu. Paitani on melko tiukka, ja ottaessani asentoa (nostan persettä ja työnnän ylöspäin ennen ulosnostoa) kaula-aukko tuppaa hiukkasen kiristää henkitorvea.

Kirisys/puristus ei ole tähän mennessä ollut huomattavaa, mutta tänään valmistautuessani viimeiseen sarjaan kaulus jotenkin pääsi puristamaan häijysti ilmeisesti aataminomenaa. Tästä seurauksena että nyt on kauhean hellänä kurkun vasen puoli ja nieleminen tekee melko kipeää. Vielä ei ainakaan turvotusta ole näkynyt, mutta sen verran hellä on että epäilen että turpoaa viimeistään yöllä.

Eli onko jollekulle sattunut vastaavanlaista tai onko täällä kurkku-asiantuntijoita jotka voisivat spekuloida asiasta. Onko kyseessä verenpurkaus? Tarviiko epäillä jotain vaarallisempaa? Mitä on odotettavissa paranemisen suhteen? Jos on kellekään vastaavanlaista sattunut niin kaikki tieto on tervetullutta!

Joka noston jälkeen vedät paidan uudestaan mahdollisimman alas. Pyri vyön avulla pitämään paita sopivan kireellä. Sitten kun paita on nostokunnossa, niin älä nosta käsiä ollenkaan ylöspäin, paitaa nousee sen takia ihan turhaan.

-edit-

Et tainnu vinkkejä tohon kysyä, ku tarkemmin kattelin kysymystä.. No anysay, anti olla.

Siis joo! Itseasiassa noikin vinkit on ihan tervetulleita! On kyllä kokeiltu se paidan vetäminen alas joka välissä, mutta huonolla menestyksellä.

juu tuttu tunne :curs: paita kiristää kaulaa mut mulla ainaki auttaa ku vedän paidan eestä mahollisimman alas ja sit vyöllä tosi kireelle. Eikä tosiaan kannata nostaa käsiä eikä pehvaa ylös!!! luulenpa että juuri tuo sun asennonotto pehva ylhäällä aiheuttaa ton et paidankaulus "kutittaa" kurkkua...ota asento valmiiksi ja anna jonku kaveris avustaa tanko sun käsille niin sun asento ei sit huonone..muuta en ny keksi....

Riippuu myös paitamallista miten se paita kannattaa pukea päälle. Titanin malli saattaa "hyökätä" helpoiten kurkulle, jolloin ei kannata vetää takaata liian alas vaan enemmän paitaa etupuolelle.

Yks pointti joka kannattaa vielä ottaa huomioon, eli ei kannata nysvätä liian kauan siinä penkillä asentoa hakien. Liian pitkä asennon haku antaa paidalle aikaa valua kaulalle. Joten nopeasti asento/ote tankoon ja penkkaamaan!

Jonkinlainen kaulasuojus voisi ehkä olla tarpeen voimanostossa? :)

Originally posted by Nat_Ural
Jonkinlainen kaulasuojus voisi ehkä olla tarpeen voimanostossa? :)

Joo sellanen mitä onnettomuuksissa jne. laitetaan. :)
En kyl ihmettelis vaikka nyky tahdilla sellainenkin tulee jollain vieterillä varustettuna.
Meikäläinenkin pikku hiljaa siirtymässä RAW puolelle kisailemaan, kun alkaa kyrpimään toi varustehomma.

Mulla oli joskus vastaavanlaisia ongelmia, mutta lievempiä. Käytin silloin Inzerin paitaa, joka kiristyi kaulaan nimenomaan kaarta haettaessa. Noston aikana ongelmia ei kuitenkaan ollut.

Kuinka kauan sulla on ko. paita ollut ja miten ongelma ilmeni vasta nyt. Yleensä paitaa saa ostettaessa sitä koittaa päälle ja hakea hiukan nostoasentoakin, että näkee miten paita istuu.

Voitko viedä paitaa räätälille ja suurennuttaa kaula-aukkoa edestäpäin. Jos kyseessä olisi Metalin paita niin niihin saa varmasti valmistajalla teetettyä muutoksia ostamisen jälkeenkin; Parasta asiakaspalvelua mitä voi saada!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varusteet on jokaiselle samat ja niitä pitää opetella käyttämään!

Originally posted by N.O.Kummonen

Ei aina ole siitä opettelemisesta kyse. Joillekin ei vaan sovi tietyt varusteet.

N.O.Kummonen;

Joo, paita on Inzerin HPHD ja se on jo kolmisen vuotta ollut mulla. Tosin kisailin viimeksi 1.5 vuotta sitten, ja sen jälkeen oon kasvanut tollaset 10kg. Sanoisin että paita istuu vasta nyt jotenkuten hyvin. Pikkaisen liian isoa kokoa ilmeisesti tullut ostettua... hyvin antaa apua kuitenkin!!

Hyviä pointteja noi kaaren hakemiseen liittyvät. En tiedä miten mahtaa onnistua, mutta on ilmeisesti pakko hakea sitä kaarta nostamatta persettä. Vieläkin oireilee pahasti. DAMN!!

Uusi paita varmaan hankinnassa vielä tän vuoden aikana. Kun nyt kerran SM-karsintarajakin paukkuu niin ties vaikka tulis enemmänkin kisailtua!

Voisikin kääntää keskustelun siihen suuntaan että mikä on mielestänne paras paitamerkki, malli ja suurinpiirteinen hinta? (tähän voisi vielä lisätä että hyväksyykö IPF kyseiset paidat.)

Originally posted by Samppo
Voisikin kääntää keskustelun siihen suuntaan että mikä on mielestänne paras paitamerkki, malli ja suurinpiirteinen hinta? (tähän voisi vielä lisätä että hyväksyykö IPF kyseiset paidat.)

Ipf puolella taitaa titan uusi NXG+ olla paras. Monet saivat huomattavaa hyötyä "vanhemmasta" furystä, mutta NXG+ pitäis olla vielä parempi.
Hinta on vielä ilmeisesti sama, eli jotain 170euroa. Mutta ilmeisesti tulee nousemaan.

Edit: Kuulemma myös Metalin ipf versio on hyvä.

Metalilta löytyy IPF hyväksyttyjä paitoja. Valitettavasti en itse ole päässyt sellaista kokeilemaan, mutta kehuja olen kovasti kuullut. Käytetystä kankaasta on kokemuksia ja se on tosi stydiä ja työn jälki (saumat) vaikuttaa kestäviltä. Mulla on IPF hyväksytty V-squatter Metalilta.

Titan pitäis olla myös hyvä.

Suomalaiset ovat 300 kg:n enkkoja molemmilla paidolla nostaneet (Sandvik:Titan ja Kuuseva:Metal).

Mulla on ollut viitisen kipaletta noita Inzerin paitoja linjalla HPHD ja EHPHD. Taitaa Inzer olla paskin merkki tällä hetkellä.

Jos päädyt Metaliin, kannattaa varmaan käydä paikan päällä katsomassa/sovittamassa Metal Gymillä. Lisätietoja löydät www.gometal.comista

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos päädyt Metaliin, kannattaa varmaan käydä paikan päällä katsomassa/sovittamassa Metal Gymillä. Lisätietoja löydät www.gometal.comista

Meinasin ehdottaa, että antaa mitat Minnalle, niin tekee suoraan omille mitoille. Mutta heidän sivujen mukaan ei ipf-paidalle tehdä mittatilauksena.
Kannattaa kuitenkin ehdottomasti kysyä!! Aina se on parempi kuin valmiskoko.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Täysin samaa mieltä. Ei auta narista ,että kyllä minäkin nostasin jos mulla ois se ja se trikoo. . En oo kyllä mikään penkki paidan kannattaja ,mutta se nyt vaan on mennyt siihen pisteeseen tää homma ,että sitä ei tulla kieltämään todennäkösesti ikinä ja narinat ei siinä auta yhtään.

Mulla oli sama ongelma Titanin kanssa. Vaihdoin isompaan niin ongelma hävisi ja pystyy jopa nostamaan sen kanssa.

:offtopic:
Onko kenelläkään muuten kokemuksia Inzerin Phenom paidasta?
Itse olen käyttänyt tuota Titanin NXG paitaa ja ostin sitten vielä sen plussa version, mutta eipä sovi mulle. On liian kovaa kangasta ja tuntuma nostamiseen hukkuu täysin. Eli ei saa kunnon kaarta, ei lapoja taakse ja tanko lähtee rinnalta vähän mihin lystää. Lisäksi itse punnertaminen on helevetin hankalaa, kun ei ole omilla lihaksilla tuntumaa tuohon painoon.
Nyt täytyisi siis vaihtaa varmaan paitamerkkiä, kun tuota Titania myydään ainoastaan NXG plussana.:itku:
Elikkä olis hienoa jos joku jakaisi kokemuksia Inzerin Phenom paidasta.

Originally posted by Raven
Meinasin ehdottaa, että antaa mitat Minnalle, niin tekee suoraan omille mitoille. Mutta heidän sivujen mukaan ei ipf-paidalle tehdä mittatilauksena.
Kannattaa kuitenkin ehdottomasti kysyä!! Aina se on parempi kuin valmiskoko.

Uskon,että lähes 100% varmuudella myös ipf- paidan saa mittatilauksena. Onko muuten Phenom ipf-laillinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom