mitä järkeä on lenkkeilyssä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eli täällä on monesti sanottu, että paikallista kiinteytymistä liikunnan seurauksena ei voi tapahtua. eli vaikka tekee salilla miljoona toistoa päivittäin jollekkin liikkeelle, niin se ei kiinteydy paikallisesti, korkeintaan kaloreita kuluu, ja sitä kautta rasvaprosentti alenee, jos kalorit jää miinuksille, ja sitä kautta keho kiinteytyy joka puolelta yhtä paljon, riippuen geeneistä.
silti monet ihmiset lenkkeilevät joka päivä, miksi? eikö viisaampaa olisi syödä niin, että kaloreita tulee alle kulutuksen, jos kiinteyttä haluaa? lenkkeily on rankkaa, ja kiinteytyä voi täysin yhtä hyvin, tismalleen samalla tuloksella pekästään teeveen ääressä istumalla, jos vain syö vähemmän. tietysti jos haluaa syödä jotain ekstraa, niin sen voi järjestää sitten esim lenkillä käymällä, mutta muuten en näe asiassa mitään järkeä. lenkkeilyssä ei juuri tule lihaksia, jos niitä haluaa olisi fiksumpaa käydä salilla, vai?

:jahas: tietysti lenkkeilystä on jotai terveysvaikutuksia kun kunto on hyvä, puhun tässä pelkästään ulkonäön puolesta. moni on sanonu että käymällä salilla ja tekemällä pitkiä sarjoja lihaksille niistä palaisi rasvaa eli tapahtuisi kiinteytymistä, jota tässä yritän kumota:rolleyes:

Kyllä se monipuolinen urheilu on tärkeää motoristen taitojen ja aerobisen kunnon kannalta. Välillä on mukava, kun pystyy käyttämään sitä kroppaansa muuhunkin kun penkkipunnerrukseen.

Kyllä mä ainakin käyn lenkillä vain siksi että aerobinen kunto pysyy hyvänä.. Eli jaksaa salillakin paremmin vääntää ku kunto on hyvä..

okei:) tarkotus oli tässä tähdentää että lenkkeilyllä ja pitkien sarjojen teolla ei ole mitään merkitystä ulkonäön, tai "kiinteyden" kannalta. eli jos sitä kiinteyttä haluaa, eli rasvoja alemmas, huoh:D, niin yhtä tehokasta on jättää joku asia syömättä, kuin käydä lenkillä.

niin lenkkeilyhän ei kaloreita polta ei...

Nimen omaan. Yhtä suuri hyvän olon tunne tulee fysiikan puolelta kuin henkiseltä puoleltakin: Tietää, että tuo helvetin yksitoikkoinen ja raastava rääkki on taas tältä kertaa ohi. Aivan sama on uinnin kanssa. Hulluksihan sitä viivaa tuijottaessa meinaa tulla jo ekan kilometrin kohdalla. Itse teen aerobista palloillen. Koko ajan on kivaa ja ajan kulkua ei edes meinaa huomata. Kesällä, kun koko päivän pelailee, meinaa unohtaa jopa elämän päätarkoituksenkin; syömisen.

Ite tuos laskeskelen et sellanen parin tunnin kiihtyvävauhtinen lenkki polttaa 1000kcal. Aika paljon sais jättää syömäti :).

Tosin varmaan suurin osa pakkislaisista ei tuollaiseen pysty kun tukilihakset prakaa, joten ne puolen tunnin ulkoilut tehdään sitten isolla teholla.

Itse olen todennut että punttisalilla on todella vaikeaa nostaa aerobista kuntoa esim. fudiksen vaatimalle tasolle. Bodarinhan ei taas tarvi juosta metriäkään, joten hänelle lenkkeily usein on vain tuskaa ja ahdinkoa.

Itse pidän juoksukykyä yhtenä olennaisista perusliikkumisen muodoista ja ison osana oman kehon hallintaa.

ville____ sanoi:
"yhtä tehokasta on jättää joku asia syömättä, kuin käydä lenkillä." rasvojen polttamisen kannalta.
enpä voi olla samaa mieltä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ville____ sanoi:
"yhtä tehokasta on jättää joku asia syömättä, kuin käydä lenkillä." rasvojen polttamisen kannalta.

Onko?
kyllähän lenkkely "aktivoi" kehoa ja vaikuttaa aineenvaihduntaan vielä sen lenkin jälkeenkin.

Lisäksi mitä ulkomuotoon tulee niin kyllä sohvaperunan lihakset "kasvavat" ja ryhti paranee ihan juoksemallakin

chuckie sanoi:
kyllähän lenkkely "aktivoi" kehoa ja vaikuttaa aineenvaihduntaan vielä sen lenkin jälkeenkin.
Suurin lenkkeilyn etu varmaan palautumisen ja rasvanpolton kannalta on juuri tämä. Ja sitten tietenkin se myös pitää erilailla sydämen ja yms. verenkierto elimistön kuntoa yllä kuin pelkkä sali.

ville____ sanoi:

Kuten jo ilmi tuli, lenkkeily lisää aineenvaihduntaa, parantaa hapenottokykyä yms. Eli mielestäni lenkkeily on tehokkaampaa rasvanpolton kannalta.

ville____ sanoi:

Periaatteessa olen samaa mieltä. Se lenkkeily saattaa tosin lisätä verenkiertoa myös niihin rasvavarastoihin, jotka ovat vaikeimpia ja viimeisiä lähtemään, mutta tiedä sitten onko sillä käytännössä mitään merkitystä lopputuloksen kannalta. Jos on, niin sekin on sitten siellä hyvin alhaisilla rasvaprosenteilla.
Mutta suurimmassa osassa tapauksia allekirjoitan kyllä väitteesi. Toki erittäin kuormittava ja korkeaintensiteettinen harjoitus saattaa sitten lisätä energiankulutusta treenin jälkeenkin niin paljon, että sillä on jotain merkitystä, mutta normaali lenkkeily (kävely, hölkkä...) ei sitä minun tietojeni mukaan tee.

Tahvo Tohveli sanoi:
Periaatteessa olen samaa mieltä. Se lenkkeily saattaa tosin lisätä verenkiertoa myös niihin rasvavarastoihin, jotka ovat vaikeimpia ja viimeisiä lähtemään, mutta tiedä sitten onko sillä käytännössä mitään merkitystä lopputuloksen kannalta.

Lenkkeily saattaa lisätä verenkiertoa rasvavarastoihin? Täh?

Toki erittäin kuormittava ja korkeaintensiteettinen harjoitus saattaa sitten lisätä energiankulutusta treenin jälkeenkin niin paljon, että sillä on jotain merkitystä, mutta normaali lenkkeily (kävely, hölkkä...) ei sitä minun tietojeni mukaan tee.

Minun tietojeni mukaan mm. kaikki fyysinen aktiviteetti kuluttaa energiaa.

Sumu sanoi:
Minun tietojeni mukaan mm. kaikki fyysinen aktiviteetti kuluttaa energiaa.

Lenkkeily kuluttaa energiaa vain itse harjoitteen aikana,kun taas jonkun raskaamman harjoitteen jälkeen energiankulutus pysyy normaalia korkeammalla tasolla tuntejakin itse harjoitteen jo päätyttyä.

-edit- olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :D

Leelucky sanoi:
Lenkkeily kuluttaa energiaa vain itse harjoitteen aikana....

Höö :confused:. Kyl mää oon elänyt siinä luulossa että aamulenkin (tyhjään vatsaan) jälkeen, rasvapoltto jatkuis viä, aina niin kauan kun koneeseen työnnetään hiilaria. Tunnista on puhuttu, et olis "järkevää rasvanpolttomielessä" olla viä lenkin päättymisen jälkeen syömäti.

Toi syömättä jättäminen on varsinki naisilla vähän huonompi homma, kun kulutus ei muutenkaan ole kovin iso. Jos peruskulutus on 1800kcal eikä lenkkeilisi, ja haluaisi laihduttaa 0,5kg viikossa ni sais syödä vain 1300kcal. Aika helvetin vähän mun mielestä. Siitä on paha enää tiputellakaan...

Niin, ja eipä tee pahaa jos ottaa sen lenkkeilyn ihan ulkoilunakin. Meikäläinen ainakin olis muuten sisätiloissa melkeensä sen 24h/vrk.

Lenkkeilyn ON kivaa ja erittäin terveellistä fyysisesti ja tavallaan myös henkisesti. Liikunnan pitäis olla monipuolista, ei pelkkää punttailua. Jos on fiilis ettei jaksa lähtee lenkille niin aattele vaikka sitä ruokamäärää jonka voit huoletta sen jälkeen syödä... ruoka on ihmisen voimakkain motivaation lähde, heti seksin jälkeen. (tulos perustuu omiin tutkimus tuloksiini)

Kyllähän noita tehoharjoituksia voi juostenki tehdä jos pystyy. Kyllä aerobinen liikuntakin tuota "jälkipolttoa" aiheuttaa ja anaerobiselle puolelle pääsee vauhtia nostamalla :D.

Back
Ylös Bottom