Mitä dieetin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ö-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaas kokeneet konkarit mitä tehdään hirveän bulkkauksen jälkeisen kovan dieetin jälkeen? Kun pitäis taas aloittaa lihaksia kasvattamaan. Dieetti vetää lihaksia mukanaan, ainakin mulla vie osan painonpudotuksesta muualta kuin rasvoista. Jos lihasta lähtee dieetin aikana vaikkapa 5 kiloa, niin mikä olisi sellainen oikea syömis-treenaamis-lepäämis-ohjelma tuollaisen menetyksen jälkeen? Olis kiva saada nuo dieetatut lihakset takaisin ja pitää rasvat poissa, eikä päinvastoin.

Originally posted by -ö-
Kertokaas kokeneet konkarit mitä tehdään hirveän bulkkauksen jälkeisen kovan dieetin jälkeen? Kun pitäis taas aloittaa lihaksia kasvattamaan. Dieetti vetää lihaksia mukanaan, ainakin mulla vie osan painonpudotuksesta muualta kuin rasvoista. Jos lihasta lähtee dieetin aikana vaikkapa 5 kiloa, niin mikä olisi sellainen oikea syömis-treenaamis-lepäämis-ohjelma tuollaisen menetyksen jälkeen? Olis kiva saada nuo dieetatut lihakset takaisin ja pitää rasvat poissa, eikä päinvastoin.
Eipä täällä taida kysymiäsi kokeneita konkareita löytyä, kun ei kerran tuu vastuksia. Sellaisia jotka olis dieetannu paljon kisoihin ja sitten palautellu menetettyjä lihaksia useamman kerran ei taida porukasta paljon olla. Siihenhän pitäisi olla monen vuoden kilpabodauksesta kokemusta. Kokemukset on lähinnä vain lihaskasvun tai dieetin yrittämisestä, ei tuollaisesta vuosittaisesta syklittämisestä. Mulla ei ainakaan oo käsitystä miten kerran dieetattu lihas saadaan takaisin. Se taitaa olla ikiajoiksi menettyä ja pitää aloittaa kuin tyhjältä pöydältä. Samaa vanhaa bulkkaamista ja dieettaamista, ei kai siihen ilmeisesti mitään erityistä systeemiä ole?

Mulla ei mitään faktaa ole, mutta puhun taas kerran miten järki sanoo...

Eli luulisi viisainta olevan tossa tapauksessa alottaa normaali treenaus riittävällä ravinnolla mutta ei mitään hullua bulkkia päälle suoraan. Lihasmuistin ansiosta lihakset palautuu suht nopeesti (muutamia viikkoja / kuukausia) siihen kokoon mitä olivat ennen dieettiä (tai sitten eivät, kuka tietää..).

Originally posted by turre101
Lihasmuistin ansiosta lihakset palautuu suht nopeesti (muutamia viikkoja / kuukausia) siihen kokoon mitä olivat ennen dieettiä (tai sitten eivät, kuka tietää..).

Mikäs se tommonen lihasmuisti on? Tuleeko nuo kerran olleet lihakset helpommalla takaisin? Vai onko kyseessä joku lihassolujen nesteitten tai lihaksen sisäisten rasvojen takaisin tulemisen juttu?

Mä olen huono asiasta kertomaan kun en oo itsekään sen syvemmin tutustunut, mutta yleisestihän tuosta puhutaan ihan faktana, että lihakseen jää "muisti", ja kun lihaksisto syystä tai toisesta kuihtuu niin uudelleen treenit aloitettaessa se kasvaa hurjaa vauhtia siihen pisteeseen missä oli ja sen jälkeen kasvu taas hidastuu.

Ihan noin järjellä miettien arvelisin että kyse on siitä että lihassoluja on tietty määrä ja lihaksen kuihtuessa siitä lähtee nestettä mutta lihassolut jäävät, ja "lihasmuisti" olisi sitten sitä että lihakseen kertyy taas normaali määrä nestettä.

Väärässä totaalisti?

Lihasmuistillahan tarkoitetaan yleisesti sitä että motoriset toiminnot esim pallon heittäminen, keíhään heittäminen, jousipyssyllä ampuminen jne sujuvat niin automaattisesti ja tarkasti ettei itse suoritusta tarvitse "hirveästi" (tietenkin nuo harjoittelevat tekniikkaa mutta kärjistetysti ilmaistuna) harjoitella. Voimakauden tms sanotaan huonontavan lihasmuistia.

Mutta bodauksessa lihasmuisti on juuri sitä että aikanaan treenattu lihas on helppo saada entiseen kuosiinsa, ei tietenkään 100%:sesti heti, mutta jos oletetaan että on treenannut 10 vuotta ja pitää kahden vuoden treenitauon ja kuihtuu 20 kiloa, pitäisi alle vuodessa päästä samaan tasoon kuin ennen taukoa jos tekee kaiken oikein. Yksilöstähän se riippuu miten hyvin lihasmuisti toimii ja kuinka nopeasti lihakset katoaa.

Ois mielenkiintosta kyllä tarkalleen tietää miten muutokset tapahtuvat solutasolla mutta eipä ole aikaa tähän nyt perehtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom