Mitä öljyä?

Ajattelin aloittaa lisäkaloreitten saamisen öljystä,mutta kumpaako sitä nyt kannattas ryypätä rypsiä vai oliivi öljyä,vai onko aivan sama?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin aloittaa lisäkaloreitten saamisen öljystä,mutta kumpaako sitä nyt kannattas ryypätä rypsiä vai oliivi öljyä,vai onko aivan sama?
Eiköhän se ole aika sama. Molemmissa on hyviä rasvoja. Olikohan noissa Omega3 ja Omega6 suhteet vähän erilailla? Joku hifistelijä ehkä osaa kertoa tarkemmin. Itse olen suosinut rypsiöljyä.

ei kai niillä kovin erikoista eroa oo ite käyttäny rypsiä

Oliiviöljyssä on paljon huonompi O3:O6-suhde. Rypsäriä parempi suhde rasvahappojen suhteen normiöljyistä on ainoastaan pellavansiemenöljyllä mutta sen maku on... mielenkiintoinen. Puuron seassa menee ihan ok.

Kylmäpuristettu rypsäri on aika edullista ja terveellisimmästä päästä öljyjä.

Kokeilepa Virginoa

Jkv kalliimpaa rypsiöljyä, mutta maku ja koostumus parempi. Itse kulautan 5 kertaa
päivässä n. 8-10 g kerrallansa. On nimittäin omegat kahdallansa.

Jos otat semmoiset 40 g/vrk, niin saat silloin 360 kcal tai 50 g/vrk, niin silloin kasassa on lähes 450 kcal.

Suosittelen, sillä tuntuu myös muuten kuin massan kasvussa. Iho, nivelet tms. voivat paremmin.

JeremyTheIron

Rypsiä suositellaan kovasti.
Ainakin rypsinvalmistajien omilla saiteilla se esitetään taulukoissa oliiviöljyäkin terveellisempänä vaihtoehtona.
Lisäksi se on edullisempaa.

Itse käytän molempia. Rypsiä lutraan paistoöljynä ja oliiviöljyä taas lisään maun takia esimerkiksi salaatteihin ja kastikkeisiin.

nytku rypsäristä puhutaan niin onko kellään sellaista vaivaa että maha menee vituilleen sitä juodessa? itellä tuppaa vähä joskus käymään niin että ku ottaa miehen satsin niin sen jälkeen saa kyllä purjujaki pidellä sisällään pari seuraavaa tuntia.

(oon oppinu vetään vähemmän)

Ainakin siinä olet mitä syöt-ohjelmassa se ravitsemusterapeutti sanoi, että suomalaisille tarpeellisempi on rypsäri, kun oliiviöljyn happoja saa ilmeisesti perssuomalaisista ruuista jo muutenkin.

Ruokalusikallinen (n. 15g = 132 Kcal) kylmäpuristettua rypsiöljyä protskuihin joka kerta kun vedät.

Onko tuo nyt muuten oikeasti 15g/ruokalusikka? Niinhän se aina lukee että ruokalusikka on 15ml ja siitä tulis n. 15g, mutta ite kun oon joskus esim. laittanu elektroniselle vaa'alle öljynpullon, nollannu vaa'an, kaatanu ja juonu pullosta 1 tai 2 ruokalusikallista ja laittanu takasin vaa'alle, niin näytti muistaakseni että jotain 7-8g olis lähteny painoo/r.lusikallinen.. tiä sit kuinka tarkkoja ovat, mutta onhan se nyt ikävää jos rasvaa tulee aina puolet vähemmän kun on tarkotus. Kaadoin aina niin paljon kun lusikkaan mahtuu valumatta.

Mulla on ollu semmonen käsitys et rypsiöljy pistää vatsan löysälle. Varmaan henkilököhtainen juttu, mut pitää aika usein kutinsa. Ite vetäisin oliiviöljyä, vaikka kunnon bulkilla paskookin parin tunnin välein.
Miten muuten, pitäisikö oljyn kanssa vetää kyytipoikana jotain, luulisi että vatsan toimintaan vaikuttais sekin että onko kuituja mukana tms?

noh kai se sivariton rypsiöljyki on vaan liian hyvää ollakseen totta. olishan se helppo vetää sitä vaikka 2 pulloa naamaan päivittäin ei ainakaa olis kaloreista pulaa. muttaku toi helvetin maha on vähä erimieltä.

Oliiviöljyssä on paljon huonompi O3:O6-suhde. Rypsäriä parempi suhde rasvahappojen suhteen normiöljyistä on ainoastaan pellavansiemenöljyllä mutta sen maku on... mielenkiintoinen. Puuron seassa menee ihan ok.

Kylmäpuristettu rypsäri on aika edullista ja terveellisimmästä päästä öljyjä.

Minusta se ei ole kauhean paha, tulee jotenkin sellainen fiilis kuin olisi hevonen ja söisi kauroja :D
Se onneksi peittyykin aika hyvin, se pollen maku, jos vähän sipaisee mehua perään.

Mulla kans rapsiöljy ei tunnu kunnolla imeytyvän, joten olen alkanut syömään voita tilalla. Huikkaa vaan toisinaan välipalaksi, mutta ei suuria määriä kerralla.

Pellavansiemenöljy o tosiaan hivenen kitkerää, mutta menee hyvin kun otat viereen lasin mehua ja hörppäät heti öljylusikan perään.

siis kannattaako dieetilläkin vetää esim. 5 grammaa rypsiöljyä päivässä, vai vedättekä noita öljyjä ihan bulkkisafkana?

siis kannattaako dieetilläkin vetää esim. 5 grammaa rypsiöljyä päivässä, vai vedättekä noita öljyjä ihan bulkkisafkana?

15g rypsäriä aterialla :D Vähintään.. Siis mulla menee.. Miksi EI kannattaisi? Bulkillakin on hyvä ottaa loput kalorit, mitä ei välttämättä syömällä saa alas, öljystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom