Mistä verotietoihin käsiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
59
Mistähän löytää kansalaisten verotiedot -sivusto? Pitäisi löytää parin henkilön tiedot... Oisko linkkiä?

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2008-vuoden verotus taitaa valmistua vasta lokakuun loppuun mennessä, eli tällä hetkellä "tuoreimmat" verotiedot löytyvät vuodelta 2007. Laita googleen "verotiedot 2007" niin alkaa löytymään. Ja tuoltakaan ei löydy kaikkia vaan vain ne joiden verotus on vahvistettu siihen päivään mennessä kun noi tiedot on haettu. Esim. jos sulla on valitusrumba menossa (esim. vähennyksistä tms.)sen vuoden verotuksesta niin verotiedot ei näy noissa koska sun verotus ei ole valmistunut "normaalissa ajassa" (vinkkinä palstan isokenkäisille jotka haluavat ettei nimeä näy lehdissä;)).

2008-vuoden verotus taitaa valmistua vasta lokakuun loppuun mennessä, eli tällä hetkellä "tuoreimmat" verotiedot löytyvät vuodelta 2007. Laita googleen "verotiedot 2007" niin alkaa löytymään. Ja tuoltakaan ei löydy kaikkia vaan vain ne joiden verotus on vahvistettu siihen päivään mennessä kun noi tiedot on haettu. Esim. jos sulla on valitusrumba menossa (esim. vähennyksistä tms.)sen vuoden verotuksesta niin verotiedot ei näy noissa koska sun verotus ei ole valmistunut "normaalissa ajassa" (vinkkinä palstan isokenkäisille jotka haluavat ettei nimeä näy lehdissä;)).
Kiitos!

Eiks toi tekstiviesti maksa hunajaa??
Iha huvikseni haluisin kattella ni oon tuolt netistä löytäny vaan esim kuntien 1000 suurituloisinta. Onko siis paikkaa mistä voi hakea henkilön nimellä verotietoja??

Ilmatteeksi voi käydä ihan ko. paikkakunnan verotoimistossa lukemassa. Siellähän niitä on ihan hyllymetreittäin.

Eiks toi tekstiviesti maksa hunajaa??
Iha huvikseni haluisin kattella ni oon tuolt netistä löytäny vaan esim kuntien 1000 suurituloisinta. Onko siis paikkaa mistä voi hakea henkilön nimellä verotietoja??

Verotoimistosta saat itse tonkia ihmisten verotietoja jos haluat. En nyt muista pitääkö mennä ko. hekilön asuinpaikkakunnan verotoimistoon vai pystyykö esim. Vantaan verotoimistosta tarkastelemaan Oulun asukkaiden tietoja.

Onko tähtäimessä jonkun rikkaahkon suvun jäsenen kaappaus?

Miksi tällästen tietojen pitää olla edes julkisesti nähtävissä. Eiköhän ole jokaisen oma asia mitä tienaa ja mistä. Ihme touhua kun pitää naapurin tulot tarkistaa ettei vaan tienaa enemmän kuin itse. Ja vielä maksetaan siitä.

Miksi tällästen tietojen pitää olla edes julkisesti nähtävissä. Eiköhän ole jokaisen oma asia mitä tienaa ja mistä. Ihme touhua kun pitää naapurin tulot tarkistaa ettei vaan tienaa enemmän kuin itse. Ja vielä maksetaan siitä.

Miksi ei pitäisi? Avoimuutta ja keskusteluahan se luo (esim. tuloeroista, palkkatasa-arvosta jne.), mikä on hyvä asia. Ja ihan hyödyllistäkin käytännössäkin esim. työpaikkaa haettaessa jostain suuremmasta firmasta, että saa jotain kuvaa mitä tietyssä asemassa oleville henkilöille maksetaan kyseisessä firmassa. Tai työpaikan sisälläkin. Samantyyppisiä tehtäviä tekevän kollegan palkka voi olla kiinnostavaa tietää, ja jos heittää paljon oman palkan kanssa, voi olla keskustelun paikka pomon kanssa.

Vähän kieltämättä turkulaiselta haiskahtaa... ja iän puolesta... selvä tapaus.
Noh noh, suunnitteluasteella vasta!!:)
Ihan niin paljo ei kyl kiinnosta et pitäis mihinkää toimistoihi asti lähtee penkomaan. Ajattelin et jos jostain netistä pystyy helpolla ettimään ni olis voinu parit vilasta, täytyyhän esimiehen tulot ainakin tarkastaa ku puheet niistä on sen verran suuret, pääsis sitten vittuilee:hyvä::zzzz:

Onko jollain tiedossa saako verotietoja tätä nykyä mistään muualta kuin menemällä verotoimistoon penkomaan? Olis palkkaneuvottelut alkamassa ja tarttis vähän lisävääntöä keskusteluihin.

Noi verotiedot saa soittamalla verotoimistoon. Paikkakuntaa eivät enää sano, joten jos on joku yleinen nimi, niin tulee monta tulosta. Hyvää palvelua sain joka tapauksessa.
Itse kysyin kaverille parit tiedot, koska pelättiin, että kysyjän tiedot jää ylös, mutta näin ei siis käy...

Noi verotiedot saa soittamalla verotoimistoon. Paikkakuntaa eivät enää sano, joten jos on joku yleinen nimi, niin tulee monta tulosta. Hyvää palvelua sain joka tapauksessa.
Itse kysyin kaverille parit tiedot, koska pelättiin, että kysyjän tiedot jää ylös, mutta näin ei siis käy...

Kiitokset vinkistä, hyvää palvelua sain itsekin.

edit: Niin ja jos kerrot kyseisen henkilön henkilötietoja (esim. kotikunta, toinen nimi, syntymäaika), voivat näillä tarkentaa hakua. Eli eivät voi "antaa listaa" samannimisten henkilötiedoista tai esittää tarkentavia kysymyksiä, mutta jos pystyt toimittamaan tiedot itse, niin varmasti löytyy oikea henkilö.

Mahtaa tädit tykätä langan päässä kun jengi soittelee ja kyselee eri tyyppien tietoja...

Heh, en kyllä antaisi pätkääkään painoarvoa työntekijän palkkavaatimuksille jos peruste on se että verotiedoista tarkistin ja se ja sekin tienaa näin paljon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom