Mistä tietää , että on normaalit olkapäät eikä sisään päin kääntyneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zubrus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eiköhän sen huomaa kun sivultapäin kattoo.

Fig113.jpg

nerd.jpg

Repesin otsikolle:D

Kai sen peilistä näkee? Lääkäriltä tai vastaavalta voit saada ammattilaisen mielipiteen asiasta.

Zone-sarja -42%
Tee kynätesti. Otat kynät molempiin kämmeniin ja pidät kädet rentona kyljissä. Jos terät osoittaa hitusen sisäänpäin, niin pientä eteenpäin kääntyneisyyttä on, mutta ei merkittävästi. Jos terät on kunnolla kääntyneet sisäänpäin, niin sitten tarvitset korjaavia toimenpiteitä, joihin mulla ei riitä tietotaito.

Tee kynätesti. Otat kynät molempiin kämmeniin ja pidät kädet rentona kyljissä. Jos terät osoittaa hitusen sisäänpäin, niin pientä eteenpäin kääntyneisyyttä on, mutta ei merkittävästi. Jos terät on kunnolla kääntyneet sisäänpäin, niin sitten tarvitset korjaavia toimenpiteitä, joihin mulla ei riitä tietotaito.

Jos pidän ihan rentona, jotan en tee koskaan (kroppa menee siis hieman kasaan) niin kämmenet osoittaa taakseppäin itselläni, eli kynät osuisi reisiin :) Taitaa olla "pikkasen" eteenpäin kääntyneet, mutta pidän koko ajan ryhdin kasassa enkä anna tuollein röpsähtää eteenpäin.

Mitään kipuja ei ole ollut, vähemmän kuin silloin kuin ei treenannut.

Ei kait sen korjaaminen ole kummempaa kuin ruveta tietoisesti pitämään ryhtiä kohillaan. Itsekkin muutaman viikkoa sitten huomasin että olkapääni puskevat ulospäin, josta lähtien olen niin tehnyt. Aluksi se tuntui vähän oudolta, mutta nyt asento alkaa pikkuhiljaa tulla luonnollisesti. Tokihan on olemassa jonkinlaisia joustavia vöitä jotka vetävät hartioita taaksepäin eivätkä päästä niitä huonoon asentoon, mutta lievemmissä tapauksissa vissiin aika turhia.

Mullakin on hieman gorilla-lookin alkua, mikä minun tapauksessa aiheutuu kireästä rintalihaksesta ja etuolkapäästä.
Venyttelyllä oon tätä hoitanut ja se on myöskin siihen auttanut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo kynätesti tosiaan osottaa aika hyvin tilanteen. Korjaaminen on loppujen lopuksi "helppoa" eli venyttelee rinnan&olkapäät ettei kiristä ja sen takia vedä olkapäitä eteen. Samalla treenaa selkälihaksia vahvemmiks jolloin ryhti paranee, lavat vetäytyvät lähemmäs toisiaan ja tän seurauksena myös olkapäät vetäytyy normaalimpaan asentoon...

Facepull esim ristikkäis taljassa ja vipunostot taakse.
Takaolat sellane lihasryhmä että pääsääntöisesti niitä saa murjoa pidemmillä sarjoilla.

Kaikilla salirotilla on eteenpäin kääntyneet olkapäät :) Vahvat lihakset on yleensä kireät, ja vastalihaksen heikkous pahentaa asiaa. Etuolkapäät dominoi takaolkapäitä ja rinta ainakin tiukempi kuin yläselkä monesti.

Itelläni on 45 asteen kulma kynätestissä. Optimaali on kai tuo 0 astetta (riippuu mistä kulman mittaa) mihin pitäs pyrkiä? Vai onko se mahdoton?

Itellä kans tota sisäänpäin kääntymistä olkapäissä.. Ollut koko elämän jo ennen kuin salilla tuli edes käytyä. Kireistä rintalihaksista ja olkapäistä varmaan johtuu suurimmaksi osaksi.

Lihasepätasapaino noin yleisesti.

Back
Ylös Bottom