Mistä suurempia elintarvikepakkauksia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meitä on avokin kanssa alkanut ottaa päähän tavallisten elintarvikepakkausten pienuus. Kun kumpikin (ja välillä myös lapset) syö tätä raejuusto-kalkkunaleike-tonnikala-yms-linjaa, niin ottaa päähän raahata kaupasta niitä 300-500 g:n pakkauksia. Jos niitä ottaa liian vähän saa heti hakea lisää, jos ottaa paljon, pakkausjätettä tulee ihan pirusti.

Eli mistä mahtaa saada todella isoja pakkauksia kinkkua. leikkeleitä, raejuustoja ja muuta vastaavaa ? Pitääkö alkaa vierailla makkaratehtailla ja meijereissä, vaiko hankkia tukkukortti ? Ja miten sellaisen saa ??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiiä myykö tukut pelkästään yrityksille, mutta käy vieraileen Keskossa ja KesProssa tms, kyllä ne siellä valaisee =)

psst..muaki harmittaa pakettien pienuus :thumbs:

Lidlissä on useimmat tuotteet aika isoissa pakkauksissa, esimerkiksi mehut kahden litran laatikoissa vaikka hinta on sama kuin muissa kaupoissa litralta.

Muista tuotteista en nyt muista kun halvat hinnat, kun ei ole sellaista tässä ihan naapurissa.

Monasti noi lidlin kamat on vähän liian saksalaiseen makuun, pitää aina juua kolpakollinen olutta perään ;)

No mulla on lähin Lidl tuossa parin sadan metrin päässä, mutta esim. margariineissa on ainakin kovia rasvoja pirusti verrattuna pehmeisiin. Muutenkin tuntuu vähän ravintoarvot olevan sitä ja tätä. Rahkaa taisi siellä kuitenkin olla ihan hyvää, joskin sitäkin vain 250gramman pakkauksissa kait.

Kuten tuossa mainittiin, niin kysele esim. työ/kouluruokalastasi mistä ne hankkivat tavaransa. Erilaiset tukkuliikkeet ja eräät valmistajatkin voivat myydä suoraan ulos tavaraa isommissa erissä. Tukkukortti voi tosin olla pakollinen jossain tapauksissa, mutta eiköhän sen tarvittaessa saa järjestymään. Eikö Prismat tjsp. mainostaneet myös, että rupeaa tulemaan jotain "perhepakkauksia" hyllyille, mutta oletettavasti kuitenkin vain pienestä marginaalisesta osasta tuotteita?

Toisaalta nuo isommat pakkaukset voivat olla vähän turhankin isoja ainakin jossain tapauksissa. Voin vain kuvitella 10 kg ämpäriä raejuustoa. :D

Originally posted by Lobo
en tiiä myykö tukut pelkästään yrityksille, mutta käy vieraileen Keskossa ja KesProssa tms, kyllä ne siellä valaisee =)

psst..muaki harmittaa pakettien pienuus :thumbs:

Totta että monasti ihmiset käyttää firman tukku kortteja en sit tiiä miten on yksitys henkilöiden laita jotka ei sellasessa yrityksessä ole töissä joka omistaisi tukku kortin. Kyseleppäs tutuilta josko heillä/heidän työnantajan firmoillaan sattuisi olemaan korttia jota voisit käyttää? Taitaa muuten olla melko yleinen harmi monelle nämä pakkauskoot, kuten myös minulle:whip:

Itse ostan vain ja ainoastaan tukusta safkaa,
pakettien koko sekä hinta on juuri sitä tasoa
mitä sen pitäisi olla tavallisissa kaupoissa, mutta asiat ovat toisin ...

Tukkukorttia ei saa jos ei oma yritystä.

Originally posted by PsychoPred

Mitäs vaatimuksia yritykselle korttia hakiessa asetetaan, vai onko sama systeemi kuin rakennusalalla eli kunhan vaan on yritys niin jälleenmyyjäportaan voi jättää välistä ja ostaa suoraan tukusta?

Johan tässä kohta kannattaa pistää pystyyn oma pöytälaatikkopulju jonka toimiala on vaikka "elintarvikekauppa, ajoneuvojen maahantuonti, asuntojen jälleenmyynti sekä vuokraus ja erilaiset rakennustyöt". Eikös tuo jo kata aika hyvin kaikki perustukkurit keskivertojavanaisen perustarpeisiin?

Originally posted by IronMind
Mitäs vaatimuksia yritykselle korttia hakiessa asetetaan, vai onko sama systeemi kuin rakennusalalla eli kunhan vaan on yritys niin jälleenmyyjäportaan voi jättää välistä ja ostaa suoraan tukusta?

Johan tässä kohta kannattaa pistää pystyyn oma pöytälaatikkopulju jonka toimiala on vaikka "elintarvikekauppa, ajoneuvojen maahantuonti, asuntojen jälleenmyynti sekä vuokraus ja erilaiset rakennustyöt". Eikös tuo jo kata aika hyvin kaikki perustukkurit keskivertojavanaisen perustarpeisiin?

Ainakin tuo Rytsölä tilaili rakennustarvikkeensa jonkun pöytälaatikkofirman nimiin.

Tuota noin, minulla on toiminimi jonka kautta teen pientä sivubisnestä, mutta kyseessä ei ole varsinaisesti elintarvikealan yritys. Joten miten sen kortin saa ? Marssinko vain johonkin elintarviketukkuun yrityksen papereiden kanssa ja pyydän korttia...?

En oo varma että miten toi homma toimii mutta äiti sai tukkukortin vaikka onkii kampaamoyrittäjä, joten kokeile

Minä olen kuullut, että hinnan kanssa asia ei välttämättä ole niin yksioikoinen. Sama tuote saattaa isossa supermarketissa maksaa vähemmän kuin tukussa.

Tukkukortin saa myös yhdistys. En tiedä, onko sellainen helpompi perustaa kuin pöytälaatikkofirma. Mikäpä estäisi kaverien kanssa perustamasta yhdistystä, jonka tarkoitus olisi saada isoja ja halpoja ruokapakkauksia?

Originally posted by Arvo Paperi
Minä olen kuullut, että hinnan kanssa asia ei välttämättä ole niin yksioikoinen. Sama tuote saattaa isossa supermarketissa maksaa vähemmän kuin tukussa.

Tukkukortin saa myös yhdistys. En tiedä, onko sellainen helpompi perustaa kuin pöytälaatikkofirma. Mikäpä estäisi kaverien kanssa perustamasta yhdistystä, jonka tarkoitus olisi saada isoja ja halpoja ruokapakkauksia?

Siis tukkuhan ei TOD. ole edullisin vaihtoehto mutta siellä myydään safkaa edullisesti kaupan hintoihin nähden isoissa pakkauksissa.

Ja tukkukortista sen verran että kysehän oli yksityshlö:stä?
Kantsisko hänen perustaa yhdistys
tukkukortin takia?

Originally posted by Nitsku
Tuota noin, minulla on toiminimi jonka kautta teen pientä sivubisnestä, mutta kyseessä ei ole varsinaisesti elintarvikealan yritys. Joten miten sen kortin saa ? Marssinko vain johonkin elintarviketukkuun yrityksen papereiden kanssa ja pyydän korttia...?

Missäpäin asut?

Siis voi täyttää jopa netissä asiakkuushakemuksen, jolloin on oltava sen sinun sivubisneksen Ly-tunnus.

Ei ole vältämättömyys olla elintarvikealan yritys. Yrityksen toimiala voi olla oikeastaan mikä tahansa, silloin laitetaan selvitys kortin käyttötarkoituksesta, kuten mm. johonkin tilaisuuteen ruuan hankkiminen tms.

Onnea!:thumbs:

Missäpäin asut?

Siis voi täyttää jopa netissä asiakkuushakemuksen, jolloin on oltava sen sinun sivubisneksen Ly-tunnus.

Ei ole vältämättömyys olla elintarvikealan yritys. Yrityksen toimiala voi olla oikeastaan mikä tahansa, silloin laitetaan selvitys kortin käyttötarkoituksesta, kuten mm. johonkin tilaisuuteen ruuan hankkiminen tms.

Onnea!:thumbs:

Vielä jos sen verran vaivaan, että löytyisikö osoitetta missä sen hakemuksen voi täyttää ? Googlella löytyi vain jotain kokouspöytäkirjoja, joissa oli mainittu sana tukkukortti. Kiitos tiedoista.

Originally posted by Nitsku
Vielä jos sen verran vaivaan, että löytyisikö osoitetta missä sen hakemuksen voi täyttää ? Googlella löytyi vain jotain kokouspöytäkirjoja, joissa oli mainittu sana tukkukortti. Kiitos tiedoista.

juuh, http://www.heinontukku.fi

ja sieltä: http://www.heinontukku.fi/y01/Asiakuushakemus.htm

toi on ainakin se mesta mistä ite ostan, se on Sörnäisissä ja on v*tun iso, jopa oma lisäravinne osasto

Kiitos, kiitos, kiitos :) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom