Mistä puuttuvat kalorit?

Elikkäs otin selvää omista ruokailuistani ja huomasin, että luuloistani huolimatta en syö tarpeeksi. Painan n~ 80 ja kiloa ja lisäki löytyy noin 190cm siimaa.. Syön 3 tunnin välein ja ruokaympyrä lisäravinteineen muuten taitaa olla kunnossa, mutta enää puuttuu kaloreja, joita reeni/liikuntapäivänä pitäs saada lähemmäs 3500 ja lisäksi on luonnostaa nopea aineenvaihdunta. Järkevinta olisi nostaa varmasti kaikkien ruokailujen kalorimäärää tasaisesti. Miten se mahtaisi onnistua? Erityisesti esim. koulussa välipalanakin pitäs vetästä se vähintaa 500 kalorii, joka ei pelkästä herasta, leivästäja hedelmästä kyllä tule. Kuitenkaan ei varmaan roskaruoka tms oo tässä se oikee ratkasu? Eli mitä ruoka-aineita tms jippoja kokeneemmat osais suositella?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rypsiöljystä saa ainakin helposti kaloreita.

Jep... heraa ja rypsiöljyä. Kaloreita tulee ja imeytyy öljyn ansiosta hitaammin kuin pelkkä hera :thumbs:

Ei tosin yhdestä hera+öljy rinksusta kannata yrittää sitä 500kcal saada. Lisäksi vaikka joku etelän hetelmä.

Viimeksi muokattu:
OMG.. siis pitäskö mun sekottaa eväsheradrinkkii rypsärii? Paljonko laitatte? Mahtaa maistuu jumalaiselt, noh kai senki kestää.. Positiivistä tossa o et seuraava kerta ku joku kaveri haluu maistaa mun "mömmöjä" ni jää ainaki viimeseks kerraks.. :rolleyes:

Ei sitä öljyä sieltä heramössön seasta maista ;)

Eiköhän ruokalusikallinen tai pari oo sopiva satsi yhteen drinksuun.

Jos ruokalusikan lyö täyteen rypsiöljyä niin paljonkohan siinä mahtaa olla kaloreita, suurinpiirtein?

Kalorilaskurin mukaan 135 cal

About sata kaloria siinä on. Illalla & aamulla lusikallinen sitä & aamupalan yhteydessä vaikka 500ml mehua (~200kcal) niin saa vitamiinejakin.

OMG.. siis pitäskö mun sekottaa eväsheradrinkkii rypsärii? Paljonko laitatte? Mahtaa maistuu jumalaiselt, noh kai senki kestää.. Positiivistä tossa o et seuraava kerta ku joku kaveri haluu maistaa mun "mömmöjä" ni jää ainaki viimeseks kerraks.. :rolleyes:

totta mooses.pitähän rasvaakin saada!

rypsiöljy ei maistu yhtikäs miltään,juon suoraan pullon suusta.

onkohan siinä joku raja kui pal kandee vetää päivässä? Rypsäripullossa lukee ainaki et 1 rkl sis. 40% E-vitamiinii päivän saantisuosituksesta. Eli jos tartten vaik 600 kalorii ni voinko sen kaiken ottaa rypsärinä eli esim 5 rkl ruokailujen yhteydessä yhteensä..

onkohan siinä joku raja kui pal kandee vetää päivässä? Rypsäripullossa lukee ainaki et 1 rkl sis. 40% E-vitamiinii päivän saantisuosituksesta. Eli jos tartten vaik 600 kalorii ni voinko sen kaiken ottaa rypsärinä eli esim 5 rkl ruokailujen yhteydessä yhteensä..

Otat sitä 4 kertaa 25ml päivässä ihan huoletta!

joo o.. paljonkoha mahtaa ruokalusikka olla millilitrois ku ei mun opiskelijaboxist ainakaa löydy tarvittavaa mittauslaitteistoo..

ok elikkäs tästä eteenpäin sitte 1dl rypsärii naamaan päiväs kylmästi....

itse "mätän";) n. 1500-2000+kcal päivästä riippuen murua kupuun (jossa prot. osuus liikkuu n. 100-150g), tuosta vähäisestä juuri ja juuri elämiseen vaadittavasta kalorimäärästä huolimatta rauta nousee kiitettävästi, ei väsymisen merkkejä, jaksaa puntata 2jakosella 4krt viikossa + 1aerobinen.
3000kcal+ mätöille IMO en näe perusteluja. Kulutuslaskuri toki näyttää toisin.:wanha:
(aikamiehen mitat 102kg/180cm)

Maapähkinöitä itsekin suosittelen, halpaa, kaloripitoista, ja kivasti kohtuuhyvälaatuisia proteiineja sekä hyviä rasvoja :thumbs:

Mielummin pähkinöillä kuin rypsärillä lisäilisin kaloreita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom