Mistä puuttuvat kalorit?

Jep, kuten jo todettua, pähkinät on hyvä ja helppo tapa saada aimo annos bonuskaloreita.

Ite tulee mupellettua lähinnä paahdettuja suolapähkinöitä (eldorado tms.). Välillä tosin hirvittää se suolan määrä. Oliskohan jollain jotain toimivaa niksiä liian suolan poistamiseksi? Juoksevan veden allako ne pitäis huuhdella vai...?!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Välipalan ei välttämättä tarvitse olla 500 kaloria, yksi järkevä keino on nostaa aamupalan ja treenin jälkeisen aterian kalorimäärää hiilihydraattien muodossa, koska tällöin kehon energiantarve on suurimmillaan. Ja totta kai öljyä naamaan, mutta sen voit ottaa avan hyvin vaikka iltaisin ja pääaterioiden yhteydessä, välipaloilla ei mitenkään välttämätöntä tai edes tarpeellista.

Jep, kuten jo todettua, pähkinät on hyvä ja helppo tapa saada aimo annos bonuskaloreita.

Ite tulee mupellettua lähinnä paahdettuja suolapähkinöitä (eldorado tms.). Välillä tosin hirvittää se suolan määrä. Oliskohan jollain jotain toimivaa niksiä liian suolan poistamiseksi? Juoksevan veden allako ne pitäis huuhdella vai...?!?

Cashew-pähkinät on hyviä eikä niissä ole suolaa. Suosittelen! :thumbs:

Välipalan ei välttämättä tarvitse olla 500 kaloria, yksi järkevä keino on nostaa aamupalan ja treenin jälkeisen aterian kalorimäärää hiilihydraattien muodossa, .

Joo eli mikä mahtais olla hyvä hiilarisafka-aines tohon kalorien nostoon? ei varmaa mikkää limppari ainakaa?

Riisi, pasta, peruna.. olisko mitään?

Onkohan mitää vähemmän täyttäviä aineksia ku noit pitää syödä nii pal et ei sit muuta enää mahukkaa, eikä myöskää oo mahdollisuutta kävellä päivisin yliopistolla perunasäkki olalla..

Kasvatat pikkuhiljaa niitä syötyjä määriä niin maha pysyy hommassa mukana. Tai sitten jaat useammalle aterialle, joka voi helpottaa myös vähän. Puoli pakettia riisiä menee päivässä kevyesti, kun vähän totuttaa itseään. :whip:

Maapähkinöitä kehiin..

560 kcal/100g 26/8,6/46 (P/HH/R). Hinta n. 2,5€/kg.

Halpaa ja hyvvöö...
Missäs osastolla noita maapähkinöitä myydään esim. prismassa. Yhtenä päivänä koitin ettii, mutta en löytäny mistään. Loogisesti ajattelin että ne ois pistaasipähkinöiden lähellä, mutta ei! :eek:
Pikkukaupoistakaan en oo löytäny.
Oon varmaan liian iso huomaamaan pientä pähkinäpussia, kyllä ne ennen on löytyny...:rolleyes:

Onkohan mitää vähemmän täyttäviä aineksia ku noit pitää syödä nii pal et ei sit muuta enää mahukkaa, eikä myöskää oo mahdollisuutta kävellä päivisin yliopistolla perunasäkki olalla..
Ruisleipä, aamupalalla kaurahiutaleet,banaani, listahan on oikeastaan loputon, kunhan seuraa, että hiilihydraatit tulevat hyvistä lähteistä...

Oon varmaan liian iso huomaamaan pieniä pähkinäpussejani, kyllä ne ennen on löytyny...:rolleyes:
Höh, eikö kukaan huomaa nokkelaa vitsiäni :itku:. Vaikka ei tuo kyllä muhun oikeasti liity, mutta oli pakko laittaa. :D

itse "mätän";) n. 1500-2000+kcal päivästä riippuen murua kupuun (jossa prot. osuus liikkuu n. 100-150g), tuosta vähäisestä juuri ja juuri elämiseen vaadittavasta kalorimäärästä huolimatta rauta nousee kiitettävästi, ei väsymisen merkkejä, jaksaa puntata 2jakosella 4krt viikossa + 1aerobinen.
3000kcal+ mätöille IMO en näe perusteluja. Kulutuslaskuri toki näyttää toisin.:wanha:
(aikamiehen mitat 102kg/180cm)

WTF!!!??!
miten tuollainen voi olla mahdollista ja tuon kokoiselta?
taitaa olla hitaanpuoleinen aineenvaihdunta :hyper:

itse "mätän";) n. 1500-2000+kcal päivästä riippuen murua kupuun (jossa prot. osuus liikkuu n. 100-150g), tuosta vähäisestä juuri ja juuri elämiseen vaadittavasta kalorimäärästä huolimatta rauta nousee kiitettävästi, ei väsymisen merkkejä, jaksaa puntata 2jakosella 4krt viikossa + 1aerobinen.
3000kcal+ mätöille IMO en näe perusteluja. Kulutuslaskuri toki näyttää toisin.:wanha:
(aikamiehen mitat 102kg/180cm)
Lihasmassaa ei kyllä noilla kaloreilla kasvateta... Eikä varsinkaan tuolla proteiinimäärällä.

Kokeileppa paahtaa maapähkinät itse. Esim paistinpannulla paistamalla onnistuu, ilmeisesti myös uunissa, mutta sitä en ole itse kokeillu. Paistinpannulla korventaessa niistä tulee melkein saman makusia kuin kaupan suolapähkinöistä. Tai niin saman makuisia kuin ilman suolaa, mausteita ja aromivahventeita sun muita e-puun hedelmiä voi tulla.

Kokeileppa paahtaa maapähkinät itse. Esim paistinpannulla paistamalla onnistuu, ilmeisesti myös uunissa, mutta sitä en ole itse kokeillu. Paistinpannulla korventaessa niistä tulee melkein saman makusia kuin kaupan suolapähkinöistä. Tai niin saman makuisia kuin ilman suolaa, mausteita ja aromivahventeita sun muita e-puun hedelmiä voi tulla.

Tota paahtamista vois tosiaan kokeilla. Kiitti vinkistä!

Ei suolapähkinöiden suolamäärää kannata pelätä. Keskivertoruisleivässäkin on enemmän suolaa kuin suolapähkinöissä ja ruisleipää todennäköisesti syödään huomattavasti isompia määriä.

Ei suolapähkinöiden suolamäärää kannata pelätä. Keskivertoruisleivässäkin on enemmän suolaa kuin suolapähkinöissä ja ruisleipää todennäköisesti syödään huomattavasti isompia määriä.

Totta.

Finelistä poimitut suolapitoisuudet (/100g):
- Ruisleipä perinteinen, vesi, ruisjauho: 1236.3 mg
- Suolapähkinä: 1065.1 mg

Eli hyvällä omallatunnolla voi pistellä suolapähkinöitä poskeen ;)

Missäs osastolla noita maapähkinöitä myydään esim. prismassa. Yhtenä päivänä koitin ettii, mutta en löytäny mistään. Loogisesti ajattelin että ne ois pistaasipähkinöiden lähellä, mutta ei! :eek:
Pikkukaupoistakaan en oo löytäny.
Oon varmaan liian iso huomaamaan pientä pähkinäpussia, kyllä ne ennen on löytyny...:rolleyes:

Varo ettet istu päälle!! :)

Pistaasipähkinät löytyy usein popcornien ja suolapähkinöiden yms. seurasta.. Maapahkinät, hasselit ja mantelit löytyy useimmiten maustehyllyn tai vihannesten lähettyviltä.

Maapähkinöistä suosittele Euroshopperia (K-kauppa).. Niis on hinta/laatu -suhde kohdallaan..

<3 Cipe

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom