Mistä netistä levypainoja?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
iivili sanoi:
Kunhan tässä tulevaisuudessa tulee ajankohtaiseksi ostaa kotiin puntteja, niin tonne pitää soitella ja kysyä tarjous sekä tarkempaa tietoa siitä, ovatko myymänsä tangot varmasti kuulalaakeroituja. Liuku/rullalaakeroidut eivät kelpaa missään nimessä.

Mikä ero noissa laakeroinneissa on? Aloin vaan kattoa omaa tankoa(20kg,220cm) niin siinä on päät 50mm ja päissä on isot kuusiokolo"mutterit"? ja se kyllä se koko osa mihin levyjä laitetaan liikkuu jonkun verran edes takas.

Onko mun tanko nyt siis tuo liukulaakeroitu ja onko se siis paska tanko eli mikä tossa on se pointti??

Powerhousu sanoi:
Ootko ikinä tutustunut kuntosalilaitteiden hintoihin? Ne tosiaankin on kalliita. Ei niitäkään ihan ilmaiseksi tehdä. Homma on nimittäin käsityötä melkein kokonaan.

Oonhan mä tutustunu.. "Intersport" penkit kun maksaa n. 100€.. Mutta laadultaan ehkä hieman eri luokkaa. En ois uskonu että kunnon penkit kuitenkaan ihan noin kalliita on.

Powerhousu sanoi:
Ootko ikinä tutustunut kuntosalilaitteiden hintoihin? Ne tosiaankin on kalliita. Ei niitäkään ihan ilmaiseksi tehdä. Homma on nimittäin käsityötä melkein kokonaan.

Lisäksi eri jälleenmyyjien ja välittäjäportaidenkin pitää repiä niistä katteensa.

Ja kun noiden pitää vielä kestää vaikka mitä, ajatelkaapa joku joku 150 kg salisika runkkupenkkaa 200 kilolla ja lopussa paiskaa raudat telineisiin, ei siinä saa penkki pettää alta tai käy huonosti. ;)

Nilzinator sanoi:
Oonhan mä tutustunu.. "Intersport" penkit kun maksaa n. 100€.. Mutta laadultaan ehkä hieman eri luokkaa. En ois uskonu että kunnon penkit kuitenkaan ihan noin kalliita on.

Ja pitää vielä huomioida sekin, että nämä intersportin satasen penkin on tarkotettu kotiin autotalliin, sitä käytetään pari kertaa viikossa puolen tunnin ajan. Kun taas nämä kalliimmat tukevat penkit toimii myös kaupallisen salin käytössä ja sitä käytetään useita tunteja joka ikinen päivä.

Tosi hankala löytää edes suhteellinen edullista ja samalla kestävää penkkiä jos on vähänkään isompi ja vahvempi kaveri kyseessä. Aika monessa halpispenkissä on nostajan maksimi omapainonakin vain joku 90kiloa,mitä tommosilla tekee :S Itse katselin viimevuonna edullista kuntopyörää ja niissäkin valmistajat näyttävät suosivan alle satakiloisia. Monessa pyörässä takuu ei ole voimassa jos käyttäjä on yli satakiloinen.

noniin nyt tuli ainakin näin alkuun hankittua tuolta anttilasta 2x10kg kiekot kun oli sen verran halvat,intersportissa kävin kyselemässä niin sieltä ainaki tilaamalla saisi kettlerin kiekkoja.pitänee kattoa jos sieltä tilais vähä pienemmät kiekot sitten

Minua himottaisi tuollainen power rack kauheasti. Varaa ei kuitenkaan olisi maksaa sitä 800-1200 €, minkä ne yleensä maksavat. 600 € oli halvin, minkä löysin. Tuohon päälle 20 kg tanko + 150 kg levyjä, sekä tukeva tasapenkki, niin liikutaan jo reilusti 1000 €:n paremmalla puolella. :(

Jos tuntisi edes jonkun asiallisen metallimiehen, niin tulisi paljon halvemmaksi. Varsinkin jos maksaa "tiskin alta." Mutta kun ei... :rolleyes:

Edit: Prioriteetti 1 olisi kuitenkin löytää kunnon 20 kg tanko 50 mm päillä ja lukot.

tomppa,eiköhän noita tankoja löydy aika helpolla kerran kun noin yleinen malli on varmaan tän ketjun kaupoista jo löytyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä se laakeroitu tanko välttämätön ole, pienillä painoilla ei huomaa edes eroa (siis nostettaessa). Ehkä se vähän auttaa "tasapainoon" isommilla painoilla, ehkä ei.

Jos sulla on laakeroimaton tanko niin älä laita niitä limppuja ihan kireelle,eli jätät sen verran löysää että pikkasen pyörivät.Muuten on tosi vittumainen nostella.

Ne minun lukot on sellaiset "rautalankalukot", siinä niitä lätkiä joita painamalla se löystyy, ei ole taitettu tarpeeksi ulos, joten lukon pitää olla vinossa, tai painojen tulee olla löysällä...ei sitä aina jaksa löysälle laittaa.

problemchild sanoi:
Mikä ero noissa laakeroinneissa on?
Tiivistetysti: rullalaakeroidussa on heti uutena hieman "klappia", eikä kestä, kun taas kuulalaakeroidun pitäisi olla "tiivis" (=ei "klappia") ja kestää.

Kokelkaapa "Tarviiko sitä laakerointia ollenkaan?" ihmettelijät vaikkapa rinnallevetoa tai hauiskääntöä laakeroimattomalla tangolla. Onnistuuhan se juu, mutta kunnon laakeroidulla tangolla on vaan NIIN paljon parempi tehdä. Ite en enää suostuisi ainakaan pitkiä aikoja reenaamaan laakeroimattomilla tangoilla (myös taljojen kahvat siis). Sitä on ajan myötä tottunut niin hyvälle. :kermaperse: :D

luulenko vaan vai onko nuo anttilan perustangot 25mm paksuja, kun laakeroidut on 30mm?? meinaan kaverilla on tollanen anttilan ohut tanko ja siihen kun pistää 70 kg niin painaa ikävästi kämmeneen joskus pistelee aika pahastikin?? tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin mä oon ajatellut.

ja tuolla tuurissa on joku kyläkauppa, siellä on aika halpoja 140kg laakeroituja settejä, rautaisia.

joku joka omistaa kumitetun painosarjan, niin haiseeko ne kumit paljon? kun itse ostin kumiset kässärit ja ne on ollut ulkona joulusta asti. löyhkäävät aikas paljon.

Tomppa85 sanoi:
Minua himottaisi tuollainen power rack kauheasti. Varaa ei kuitenkaan olisi maksaa sitä 800-1200 €, minkä ne yleensä maksavat. 600 € oli halvin, minkä löysin. Tuohon päälle 20 kg tanko + 150 kg levyjä, sekä tukeva tasapenkki, niin liikutaan jo reilusti 1000 €:n paremmalla puolella. :(

Jos tuntisi edes jonkun asiallisen metallimiehen, niin tulisi paljon halvemmaksi. Varsinkin jos maksaa "tiskin alta." Mutta kun ei... :rolleyes:

Edit: Prioriteetti 1 olisi kuitenkin löytää kunnon 20 kg tanko 50 mm päillä ja lukot.

Rauta on kallista. Parillakympillä ei saa edes aineksia mustana. Power rackiin menee helposti satanen jo metalleihin. Siihen päälle työ, hitsitarvikeet, hiekkapuhallus ja maalaus.

Tarkoitus olisi muutama teline tehdä keväällä.

Liukulaakereilla pärjää nyt johonkin 200 kiloon asti varsin hyvin. Mä olen 180 kilon yhteispainoa käyttänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom