Mistä leima helpoiten?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Missä saan paskaan autoon helpoiten leiman? PK-seudulla siis pitäisi auto katsastaa...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa kysyä jobbareilta jotka hakevat leimoja "sopimusasemilta" autoa näyttämättä. Liikenteen kokonaisturvallisuus paranee....

Totta puhuen, vanha ja yksinkertainen auto on yleensä helppo korjata ihan itse tiukankin aseman leimalle, toisin kuin nykyajan sähköihmeet. Jos tuntuu ylivoimaiselta hommalta esim. ruostumisen takia, joutaa paalattavaksi. Leimakuntoisen saa taas halvalla tilalle.
 
Ns. paskan auton saa leimalle hyvinkin helposti ja edullisesti jos hajottamoita on lähellä ja automalli on suht yleinen. Ruostevauriot on tietysti asia erikseen. Riippuu myös tarkastuksen suorittajasta jonkin verran, erityisesti uusinta-tarkastuksissa jos sama niuho pilkunviilaaja ei ole syynäämässä koslaa uudestaan niin leima läpsähtää kun heittää hyvää sketsiä.

Nimim. kokemuksia on
 
Vittu mikä homo sattui tuohon katsastukseen. Nussi pilkkua niin sitten vittu joka saatanan asiasta, jostain tippui muutama tipla ohjaustehostimen öljyä, tehostin on kuulemma vaihdettava. Haistakoon vittu. Sitten hakkasi vasaralla pari reikää pohjaan, nyt ne on sitten paikattava, vitun mulkku, olis pitäny lyödä kattoonkin reikä siinä ja kysyä että paikataanko tämäkin samalla. Iskari paskana, yhden renkaan reunassa oli parin sentin kuluma, REUNASSA, pitää kuulemma uusia. Sitten oli vielä jotain, vittu saatanan katsastushomot perkele!
 
Huppe sanoi:
Vittu mikä homo sattui tuohon katsastukseen. Nussi pilkkua niin sitten vittu joka saatanan asiasta, jostain tippui muutama tipla ohjaustehostimen öljyä, tehostin on kuulemma vaihdettava. Haistakoon vittu. Sitten hakkasi vasaralla pari reikää pohjaan, nyt ne on sitten paikattava, vitun mulkku, olis pitäny lyödä kattoonkin reikä siinä ja kysyä että paikataanko tämäkin samalla. Iskari paskana, yhden renkaan reunassa oli parin sentin kuluma, REUNASSA, pitää kuulemma uusia. Sitten oli vielä jotain, vittu saatanan katsastushomot perkele!

Du Betjänades Av?
 
Neuvostoliitto sanoi:
Du Betjänades Av?
En ymmärrä ruottii... Noh, vien auton lauantaina Bembööleen hitsattavaksi, katsotaan sitten lisää :D
 
Huppe sanoi:
En ymmärrä ruottii... Noh, vien auton lauantaina Bembööleen hitsattavaksi, katsotaan sitten lisää :D

Aah..et muista ku maalaiset kävi katsastaa auto Stadissa?
 
Olen käynyt yhdellä suomen tiukimmista konttoreista ja ihan nätisti on yleensä mennyt läpi. Tosin autokin on ollut aina kunnossa lukuunottamatta jotain jarruhäikkiä mistä on sitten bumerangia tullut.

Huppe: kämppä myyntiin ja kunnon kosla alle :kippis1:
 
Zone-sarja -42%
EDIT: Editoin firman nimen pois kun menin sitä jo haukkumaan homoksi :D

Neuvostoliitto sanoi:
Aah..et muista ku maalaiset kävi katsastaa auto Stadissa?
Ai nii se! :lol2:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Marek sanoi:
Autoon saa leiman kun se on kunnossa. Piste.
Siellä on taas yksi loistava kommentti.

Tähän voidaan alkaa tekemään vertailuja, Rytsölä taisi saada aikoinaan sakot jostain kaahailusta, summa oli n.200e koska hänellä ei ollut tuloja, itse sain poliisin mukaan "minimisakot" pienestä ylinopeudesta, 400e. Voisin veikata että tuolla Ferrarilla ajava kuski on kuitenkin rikkaampi kuin minä (EDIT: Korjaus, oli tuolloin). Toinen esimerkki: Sain sakot kun ajoin stop-merkin ohi pysähtymättä, kaverini ei saanut samassa risteyksessä kuin huomautuksen.

Mikäs siinä jos tasa-arvo toteutuisi niin poliisin kuin katsastusmiehen tavatessa, mutta paskanmarjat! Varsinkin nuo katsastusmiehet :curs: :curs: :curs:

Olis pitäny pistää emäntä katsastamaan tuota autoa :D
 
Katsastus vanhan harrasteauton kanssa on joskus varsin tympivää puuhaa. Joskus taas ei, riippuu katsarista.
Itselläni on vuoden '77 rättisitikka, jota olen laitellut aika lailla paljon ja auto on erittäin hyvässä kunnossa. Silti tuntuu olevan joillekin katsastusinsinööreille vaikeaa ymmärtää, että esimerkiksi olkatapit tuossa eivät ole väljät vaikka ne siltä vaikuttaa, vaan vast'ikään vaihdetut. Rättäri kun on niin kevyt, että ohjaus ei palauta kunnolla jos tapit on tiiviit kuin 7-sarjan bemarissa vuodelta '05.
Samoin kulunut valmistenumero rungossa on aiheuttanut sen, että kaksi kertaa vasta on pitänyt stanssata numero uudestaan katsastusviranomaisen valvonnassa. Ensimmäisellä kerralla edellinen omistaja oli katsarin kanssa vääntänyt numeron pistehitsisaumaan, joka piti porata kun vaihdoin tulipellin tuosta kinneristä. Nyt pitäisi olla paikassa, joka ainakin hetken kestää..:)

Huvittavan tuosta valmistenumeroasiasta tekee se, että "todistuksen alkuperästä" saa Veholta puhelinsoitolla faksitse. Lisäksi ton ikäisessä rättärissä on usein jouduttu aika moniakin asioita vaihtamaan tai muuta vastaavaa, jolloin prosentteja pitäisi tulla roimasti. Ei tule. Lisäksi tuskin kukaan mitään karmeaa verohuijausta yrittää autolla, jonka hinta maksimissaankin pyörii 6 tonnin hujakoilla, tavallisimmin parissa tonnissa.

Onneksi on joskus tullut eteen katsari, joka hieman vanhemmistakin autoista jotain ymmärtää.
 
Katsastus on tosiaan ihan tuuri puuhaa... ainakin osittain. Sillä kun tuotiin auto esim. ulkomailta niin katsastuskonttorin äijä vaan katsoi runko/moottorinumeron ja se oli siinnä. No toisella kertaa samassa firmassa syynättiin autoa tunti ja auto oli ihan saman merkkinen/mallinen mutta vaan puolivuotta väliä ajallisesti.
Erään auton kanssa kävin kolmena vuotena peräkkäin samalla konttorilla ja eka vuotena huomattiin että toiselta puolelta puuttui jarrukilpi ja äänimerkki ei toiminut ja sitten seuraavana vuotena sitten taas ei huomattu ja kolmantena vuotena sitten ei vielläkään noita vikoja huomattu mutta löytyi uusia...
On noita autoja tullut aikapaljon katsatettua ja monia erinäisiä juttua olen kuullut ja nähnyt että miten se kohtelu on ihan tuurista kiinni.
 
Vittu että menee hermot tuon auton kanssa...

Nyt sitten on leima autossa ja käsketyt asiat korjattuna, mutta pistipä se vitun mulkku katsastusmies siihen otteeseen tekstin että jarrukilpi on vaihdettava viikon sisään vaikka EI JUMALAUTA käskenyt sitä korjata eka-kerralla, oli vain "korjauskehotus".

Autosta oli etupää auki kun iskarit vaihdettiin ja nyt sitten JÄLKIKÄTEEN pistetään korjausmääräys, vittu pitäis tappaa nuo mulkut!

Eikö tässäkään asiassa kuluttajalla ole mitään oikeuksia? :curs:
Miksi vitussa sitä ei voinut eka kerralla käskeä korjattavan?

Taidan vaihtaa auton emännän nimiin niin saa uuden, tyhjän, rekisteriotteen, vai saako?
 
Huppe sanoi:
Vittu että menee hermot tuon auton kanssa...

Nyt sitten on leima autossa ja käsketyt asiat korjattuna, mutta pistipä se vitun mulkku katsastusmies siihen otteeseen tekstin että jarrukilpi on vaihdettava viikon sisään vaikka EI JUMALAUTA käskenyt sitä korjata eka-kerralla, oli vain
Korjaus siirtyisi ensivuoteen, kun hukkaisit rekisteriotteen. Saat tilalle sellaisen, jossa ei ole huomautuksia. Kait. Noin siis kaveri teki taannoin, kun ei jaksanut korjata pikkuvikoja.
 
ace-oo- sanoi:
Korjaus siirtyisi ensivuoteen, kun hukkaisit rekisteriotteen. Saat tilalle sellaisen, jossa ei ole huomautuksia. Kait. Noin siis kaveri teki taannoin, kun ei jaksanut korjata pikkuvikoja.
Niin, joo, sinnehän se hukkui katsastuspapereiden joukkoon ja meni roskiin, mitähän uusi maksaa?
 
Huppe sanoi:
Niin, joo, sinnehän se hukkui katsastuspapereiden joukkoon ja meni roskiin, mitähän uusi maksaa?
Ei mitään hajua. Varmaan 10 euroa tjs.
Joku vielä voisi varmistaa tuon minun teorian, etten puhu ihan täyttä puutaheinää.

Edit:
"Mitä tehdä, kun rekisteriote on kadonnut tai täyttynyt?

Asiakkaan on kirjallisesti pyydettävä kadonneen otteen tilalle uusi ote katsastustoimipaikalta. Ajoneuvon omistajan tai haltijan on allekirjoittamassaan katoamisilmoituksessa esitettävä selvitys otteen tai sen osan katoamisesta. Uusi rekisteriotteen ilmoitusosa annetaan kuitenkin vain ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle tai omistajan valtuuttamalle henkilölle.
"

:jahas: onnistuukohan sittenkään, jos katsastusasemalla on huomautukset koneella?
 
Huppe sanoi:
Niin, joo, sinnehän se hukkui katsastuspapereiden joukkoon ja meni roskiin, mitähän uusi maksaa?
Liitteettömän rekisteri-ilmoituksen hinta on 10,50 euroa ja liitteellisen ilmoituksen 15 euroa. Liitteenä ei pidetä rekisteröintitodistuksen teknistä osaa tai ilmoitusosan jatko-osaa eikä valtakirjaa.
www.ake.fi
 

Suositut

Back
Ylös Bottom