Mistä leima helpoiten?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Konala & Tattarisuo on kuuluisia romu/raha leimoistaan että sinne mä menisin yrittämään.

No enpä tiedä pääseekö noissa paikoissa sen helpommin, eiköhän niilläkin ole ne kohdat jotka ne tarkistaa.

Itse kävin tattarisuolla ja hyvillä mielillä menin, kun ajattelin, että kerrankin voi mennä katsastukseen ettei jännitä meneekö läpi vai ei. Oli suhkoht hyvä auto (verrattuna edelliseen pommiin) alla, no hylsy tuli silti. No aiheesta kuitenkin, oli toisen takajousen alin kierre poikki, ei näkynyt iskaritestissä huomasi vain kun kokeili kädellä. Ja laittoipa vielä merkinnän ajovalojen korkeussäädöstä joka ei muka toimi vaikka kyllä se valot vain laskee ja nousee kun sitä vipua vääntelee. Vaihdoin jousen ja kävin uudestaan ja läpi meni vaikkakin merkintä edelleenkin tuli tuosta ajovalon korkeussäädöstä. Noh, vaihdoin vakuutusyhtiötä ja siinä samalla tuli sit uusi ja puhdas rekisteriote.
 
Siinä vaiheessa kun netissä kirjotellaan, että joku asema on kuuluisa helpoista leimoista saattaapi joku AKE:n tarkastajasetä päättää tehdä koukkauksen tämän kuuluisan k-aseman kautta tai vähintään tarkistaa tilastoista miten on asian todellinen laita.

Luulis, että noillakin on sentään jotkut haarukat miten iso prosentti tietyn ikäisistä autoista on "pakko" hylätä, kun niissä on pakosti jotain vikaa yms.

Siis järjestelmä tuskin on noin yksinkertanen, mutta periaate siis jotenkin tuolla tavalla.

Samaa puoltais noi kaikki ihmeelliset viat mistä tulee hylsyjä, tuntuu että välillä on vaan PAKKO löytää se vika.

Ite pääsen kohta tokaan katsastukseen Golfin (V, 2004) kanssa ja maaliskuuhun mennessä pääsen katsastamaan Nissan Sunnya (-88, N13).
 
Reikien pohjaan lyömisestä tuli mieleen eräs heppu joka oli katsastus miehen tekemien reikien jälkeen menny katsastukonttorin ulkopuolelle ja tehnyt katsastusmiehen autolle saman homman.
Munat pois tollaisilta ääliöiltä, samoin kuin niiltä vandaaleilta, jotka ruuvareilla viiltää parkissa olevien autojen maalipintoja. Katsastaja pitää huolen, ettei puhkiruostuneita paska-autoja ole liikaa liikenteessä. Jos auto joutuu onnettomuuteen niin puhkiruostunut pohjapelti suojelee kuitenkin matkustajia vähemmän, kuin kiinteä pohjapelti.
 
Tää ei liity mihinkään millään tavalla, mutta Jenkeissä ei vissiin ole minkäänlaista katsastusta. Ainakin Pimp My Ridessä ne ajelee semmosilla pommeilla, jotka ei ois Suomessa ollu kymmeneen vuoteen liikenteessä.

Tää liittyy asiaan. Just tänään kävin katsastaa autoni Konalassa. Epäilin, että hylsy tulee, koska jarrulevyt aika ruosteessa ja vähän muutakin. Läpi meni. Loistava juttu. Nyt vaan muutama kuukausi ajoa, ennenkuin on varaa vaihtaa.
 
Siinä vaiheessa kun netissä kirjotellaan, että joku asema on kuuluisa helpoista leimoista saattaapi joku AKE:n tarkastajasetä päättää tehdä koukkauksen tämän kuuluisan k-aseman kautta tai vähintään tarkistaa tilastoista miten on asian todellinen laita.

Luulis, että noillakin on sentään jotkut haarukat miten iso prosentti tietyn ikäisistä autoista on "pakko" hylätä, kun niissä on pakosti jotain vikaa yms.

Siis järjestelmä tuskin on noin yksinkertanen, mutta periaate siis jotenkin tuolla tavalla.

Samaa puoltais noi kaikki ihmeelliset viat mistä tulee hylsyjä, tuntuu että välillä on vaan PAKKO löytää se vika.

Ite pääsen kohta tokaan katsastukseen Golfin (V, 2004) kanssa ja maaliskuuhun mennessä pääsen katsastamaan Nissan Sunnya (-88, N13).

Hmmm. Taitaa tulla katsastajalle syytteet jos täysinläpilahon iskarittoman ja jarruttoman auton päästää läpi ja seuraavana päivänä kyseinen auto täräyttää kolarin....kuolon sellaisen
 
Hmmm. Taitaa tulla katsastajalle syytteet jos täysinläpilahon iskarittoman ja jarruttoman auton päästää läpi ja seuraavana päivänä kyseinen auto täräyttää kolarin....kuolon sellaisen

:zzzz: Sitähän mä tossa ihan selkeesti tarkotin. :rolleyes:
 
Otin vuoden takaisista kokemuksista vaarin ja vältin Konalan IHA-katsastusasemaa. Nyt menin viereiseen Konalan autokatsastukseen ja siellä ei esim. puuttuvasta jarrukilvestä sanottu yhtään mitään. Helposti tuntuu siis leima irtoavan. Joo, viime vuonnahan tuosta tuli 2viikon korjauskehoite, kävin vain uuden rekisteriotteen ja korjauskehote "katosi" samalla :D Tänä vuonna jarrukilpeä ei sitten enää tarvittukaan, ainakaan kun vaihtoi katsastusasemaa :jahas: Pikkaisen on siis eroa katsastusasemalla ja katsastusasemalla, missä tasa-arvo?!
 
Zone-sarja -42%
Otin vuoden takaisista kokemuksista vaarin ja vältin Konalan IHA-katsastusasemaa. Nyt menin viereiseen Konalan autokatsastukseen ja siellä ei esim. puuttuvasta jarrukilvestä sanottu yhtään mitään. Helposti tuntuu siis leima irtoavan. Joo, viime vuonnahan tuosta tuli 2viikon korjauskehoite, kävin vain uuden rekisteriotteen ja korjauskehote "katosi" samalla :D Tänä vuonna jarrukilpeä ei sitten enää tarvittukaan, ainakaan kun vaihtoi katsastusasemaa :jahas: Pikkaisen on siis eroa katsastusasemalla ja katsastusasemalla, missä tasa-arvo?!

Mulla aivan samanlaisia kokemuksia juuri viime kuukauden ajalta mutta kylläkin Aleksis Kiven kadun A-katsastuksessa. Vein sinne autoni (vm. 03 bmw) ja huomasin siinä about puolivälissä "katsastusta", että se jamppa aikoo ronkkia sitä autoa tasan tarkkaan niin kauan kunnes se löytää siitä jotain vikaa. Muut katsastusmiehet ehtivät samassa ajassa (samassa hallissa) käydä läpi 2 autoa / henkilö kun tämä yksi runkkari juoksi vaan ympäri ja ympäri mun bilikaa. Sanottakoon vielä, että ne muut siinä samalla leiman saaneet autot eivät todellakaan olleet mitään uusia tai muuten vaan siistin näköisiä vaan lähinnä ruosteisia paskakasoja vuodelta yksi ja kaksi.

No, autossa kun ei sitten mitä ilmeisimmin ollut ensimmäistäkään vikaa (yllätys-yllätys, auto juuri huollettu ja muutenkin hyvin pidetty) niin sitten tämä mestari tuli ilmoittamaan että auto hylätään koska taka-akselin paino oli jotain 1020 kg ja rekisteriotteessa lukee että 1035 kg (tjsp). Olin aivan huuli pyöreänä että mitä helvettiä mä sille voin. Auto ei ole mikään saksan tuonti tmv. ja se on toki jo käyttöönottokatsastettu maahantuojan toimesta sekä kerran sen jälkeen edellisen omistajan toimesta joten miksi tätä "epäkohtaa" ei muka silloin ole huomattu. Samoin tiedän, että autoa ei ole kolaroitu joten mitään akseleita tms. ei ole vaihdettu. Äijä vaan HYMYILEE leveästi ja toteaa että tästä tulee silti hylkäämispäätös ja mun pitää tilata uusi rekisteriote maahantuojalta. Siis voi jumalauta!!! Olisin ymmärtänyt, että olisi antanut huomautuksen ja pyytänyt tilaamaan sen uuden otteen mutta että piti hylätä... Silkkaa bisnestä, halusivat vain saada itselleen sen uusintakatsastusmaksun. No, asia toki selvisi yhdellä puhelinsoitolla maahantuojalle ja samoin lasku tästä lystistä meni heille koska vikaa ei ollut missään paitsi ehkä jossain rekisteriotteen puhtaaksikirjoituksessa.

Sen verran suivaannuin, että soitin asiasta Akeen ja tiedustelin, oliko tuo hylkäämispäätös ihan asianmukainen. Sääntöjen mukaan kuulemma näin on, mutta ihmetteli se valvojakin vähän että tätä "epäkohtaa" ei ole aiemmin huomattu ja korjattu.

Mulla on myös toinen ihan vastaava kokemus tuolta samalta Aleksis Kiven kadun asemalta joten sinne en saletisti enää koskaan mene enkä sitä kenellekään suosittele. Kaksi kertaa kun asiakasta juoksutetaan aivan idioottien mukamas-virheiden kanssa niin ei se enää voi olla sattumaa.
 
Tää ei liity mihinkään millään tavalla, mutta Jenkeissä ei vissiin ole minkäänlaista katsastusta. Ainakin Pimp My Ridessä ne ajelee semmosilla pommeilla, jotka ei ois Suomessa ollu kymmeneen vuoteen liikenteessä.
Varmaan osavaltiokohtainen juttu. Kalifoliossa tärkeintä oli vain smog testit, minkään muun ei tainnut olla väliä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tästä rekisteriote hommasta sen verran että jokunen kesä sitten omistin vielä mopon ja en viittiny sitä alkuperäistä teknistä osaa kuskata mukana niin otin siitä muutaman kopion . No pari kertaa kävi silleen että poliisi kirjotteli huomautuksia mm.vilkkujen puuttumisesta , valosta joka ei ollu e-hyväksytty ja sitten liian leveästä takarenkaasta . No eipä siinä mitään , ajelin kämpille ja uutta rekisteriotetta tulille :D ... Eipä ollu enää huomautuksia mut en sit tiiä että toimiiko autojen kohalla .
 
NOSTO!! Ajankohtainen kysymys, missä saa olla ruostetta ja missä ei? On nimittäin eturenkaan kaaressa läpipaistava n. 1cm reikä ja elän uskossa ettei sen kanssa kannata edes yrittää? Ruostettahan siinä toki on, mutta reikä on tullut enemmänkin törmäyksen kuin kemiallisen reaktion vuoksi.
 
NOSTO!! Ajankohtainen kysymys, missä saa olla ruostetta ja missä ei? On nimittäin eturenkaan kaaressa läpipaistava n. 1cm reikä ja elän uskossa ettei sen kanssa kannata edes yrittää? Ruostettahan siinä toki on, mutta reikä on tullut enemmänkin törmäyksen kuin kemiallisen reaktion vuoksi.


Omat kokemukset tuosta ruosteesta on aika vaihtelevia. Vanhassa Asconassa (:haart: ) alkoi olla vanhoilla päivillä kaaret sen verran ruosteiset, että tais siellä kasvaa jo pari horsmaakin seassa, mutta erästä katsatusmiestä ei kiinnostanu kuin alustan ruosteet. Sanoi, ettei pienet ruostereiät jossain kaaressa vaikuta tippaakaan mihinkään ajoturvallisuuteen ja niinhän se onkin. Jos sulla vain tuo yksi reikä mikä huolettaa niin aika pilkunjyystäjä katsastusmies saa olla jos siitä reputtaa.
Tosin sinuna paikkaisin sen reiän seudun vaikka vaan pelkällä maalilla jos mahdollista.
 
Suoraan katsastuksen arvosteluperusteista:

Lokasuoja, jos puhkiruostunut tai teräviä särmiä. HYLÄTTY
Lokasuojan reunan laaja ruostevaurio. HYLÄTTY

Tuo siis miten ohjeistuksen mukaan mennään, toki jos todella pieni reikä niin korjauskehoitus voi tulla aiheelliseksi. Se taas tarkoittaa että vaurio on korjattava mahdollisimman pian.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom