+20 ja aurinkoista on jo paha, liian kuumaa. Asunnossa ei mun makuun saisi ikinä olla yli +20, +19 olisi just hyvä, ei ahdistaisi. Lisäksi pitäisi olla aina saatavilla kylmä tila, johon mahtuisi koko ukko jäähdyttelemään saunan jälkeen. Talvellahan tommonen on helppoa, senkun sandaalit pistää jalkaan, pyyhkeen lanteille ja pihalle. Kesällä ei auta mitään, ahistaa samalla lailla. :( Talvella noin 1-25 miinusastetta on ihan ok kelejä. Loskainen nolla- tai plussakeli ja -25 kovempi pakkanen ovat perseestä, muut talvisäätilat menee tai ovat jopa kivoja mun makuun.
Ei tulisi kuuloonkaan, että muuttaisin jonnekin Kaliforniaan, Saudi Arabiaan tai thaikkuihin, ellen olisi varma, että oleilen siellä aina hyvin ilmastoidussa enintään vähän päälle +20 sisätiloissa. Paikka, jossa on koko ajan enemmän lämpöä, kuin +25 = mun helvetti.
Jotta semmosia fiiliksiä kuumakallelta. Ollaan me immeiset tässä(kin) asiassa uskomattoman erilaisia. Aina yhtä fiksua ihmetellä tyyliin "Miten VOI olla tommonen?!? Mää kun en ainakaan IKINÄ...blaablaa...mää kun ainakin AINA...blaahblaah...ja tää AINAKIN on mulle TÄYDELLISEN sopivaa, miten ei voi olla lähes jokaisen muunkin mieleen?!? Miten joku niinq VOI tarvita viilennystä Suomen keleissä?!? Ei voi niinq käsittää!". Samanlaisia kommentteja näkee vaikka mihin aiheeseen liittyen. Esimerkkejä: parisuhteen raha-asiat, lapsen kasvatus, ruokavalio, reeni ja uskonto. Näköjään myös se, miten kukakin kokee minkäkin lämpötilan esim. nukkuessa tai muuten eläessä.