Mistä haaveita ja unelmia?

Tajusin juuri, etten ole herra ties miten pitkään aikaan haaveillut mistään, mitä haluaisin tehdä, tai saada elämältä. Kamalaa olla näin väsynyt...Ajattelen, että minun täytyy löytää työpaikka, ja helpottaisi hirveästi elämää muuttaa asumaan miesystävän kanssa, mutta en enää jaksa haaveilla mistään, en järkevästä (esim. uuden urheilulajin aloittaminen) tai järjettömästä (=en kehittele enää kuvitelmia itsestäni eräoppaana Kanadassa tai Huippuvuorilla). Toisin sanoen, ihan todelliseen elämään liittyvät melkein-suunnitelmat ja sitten erittäin viihdyttävät päiväunet ovat kadoksissa -ovat olleet varmaan vuoden.

Ok, kunhan saan selkäni ja muutenkin terveyteni kuntoon enkä enää halua vain vaihtoehtoisesti nukkua tai rypeä itsesäälissä, tilanne varmaan korjaantuu, mutta mitä tekisin siihen asti? On kamalaa vain raahustaa päivästä päivään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota vaikka joka päivälle jotain ihan pieniä haaveita. Ne piristävät ja vievät eteenpäin. :) Olen ihan mahdoton haaveilija ja minulla on koko ajan joku pieni ajatus ja mukava toive tulevasta. Aina on jotain pientä tai suurempaa, mitä odottaa ja minkä vuoksi elää ja ponnistella eteenpäin. Kannattaa kuitenkin varoa, ettei siirry elämään liikaa tulevaisuutta ja haaveile koko ajan mahdottomasta. Silloin ne elämän pienet ilot jäävät helposti huomaamatta ja sitä muuttuu pikku hiljaa katkeraksi.

mira82 sanoi:
Kuulostaa vähän siltä että olet masentunut, oletko kokeillut mitään mielialalääkkeitä?

Tää on ihan painajaisesta tää kommentti. Tää on siitä painajaisesta jonka Aldous Huxley näki jo kauan sitten.

O-L-E-T-H-A-N I-L-O-I-N-E-N K-A-N-S-S-A-M-M-E O-T-A-T-H-A-N T-Ä-M-Ä-N P-U-N-A-I-S-E-N P-I-L-L-E-R-I-N N-A-M P-U-N-A-I-N-E-N P-I-L-L-E-R-I T-E-K-E-E H-Y-V-Ä-Ä

Tähän on tultu.

E-T-H-Ä-N K-A-I-P-A-A U-N-E-L-M-I-A O-T-A P-U-N-A-I-N-E-N- P-I-L-L-E-R-I

reinhardt sanoi:
Ok, kunhan saan selkäni ja muutenkin terveyteni kuntoon enkä enää halua vain vaihtoehtoisesti nukkua tai rypeä itsesäälissä, tilanne varmaan korjaantuu, mutta mitä tekisin siihen asti?
Ettei tässä vain olisi koko ongelman ydin? Muistaisin joskus lukeneeni että tämä on sellaista "sitten kun" elämänasennetta jossa päivät, viikot ja vuodetkin lipsahtavat ohi ihan huomaamatta jotakin odottaessa.

En kyllä muista mitä tähän suositellaan avuksi mutta ehkä se lähtisi jostain ihan pienistä asioista kunhan keskittyy ihan tähän nykyhetkeen ja niihin asioihin joita voi tehdä nyt. Entäs jos haaveilisit aluksi vaikka elokuviin menosta tai kahvilassa käymisestä? No joo, en mä tiedä mikä voisi olla kiinnostava pieni lähipäivien tavoite mutta jostain sellaisesta voisi yrittää aloittaa. :)

Mielialalääkkeitä en muuten suosittele minäkään kuin oikein pahassa tilanteessa ensiavuksi.

Itsellänikin oli masennusta jo näinkin nuorena pitkänkin aikaa. Palasin tekemään niitä asioita joita tykkäsin tehdä pienempänä, enemmän aikaa itseni kanssa.

Kokeilin valokuvausta Valokuvaus-threadin innoittama ja siitä se oikeastaan lähti. Siinä vasta löysi aikaa itselleen ja sai vähän tuota pääkoppaa kuntoon pikkuhiljaa, nyt sitä on onnellinen taas pitkästä aikaa :) Katsele vaikka leffoja joista olet saanut inspiraatiota johonkin, tai mihin liittyy muistoja ja niin edelleen.

Asia on sitten eri, ellei masennuksesta ole kyse, mutta veikkaisin. Aivan samat "oireet" oli täälläpäin.

Kyllä se siitä, pienin askelin :D

Belmondo sanoi:
Tää on ihan painajaisesta tää kommentti. Tää on siitä painajaisesta jonka Aldous Huxley näki jo kauan sitten.

O-L-E-T-H-A-N I-L-O-I-N-E-N K-A-N-S-S-A-M-M-E O-T-A-T-H-A-N T-Ä-M-Ä-N P-U-N-A-I-S-E-N P-I-L-L-E-R-I-N N-A-M P-U-N-A-I-N-E-N P-I-L-L-E-R-I T-E-K-E-E H-Y-V-Ä-Ä

Tähän on tultu.

E-T-H-Ä-N K-A-I-P-A-A U-N-E-L-M-I-A O-T-A P-U-N-A-I-N-E-N- P-I-L-L-E-R-I

Joo kyl ne helpottaa mut harvat on punasia, sitäpaitsi nimenomaan tulee unelmia.

Joo,se on surkeeta,kun ihminen kasvaa isoksi ja tajuaa ettei musta tuukkaan sitä veturikuskia...Mutta kyllä se on niin,että voihan sitä haaveilla ihan pikkujutuistakin.
Pysyy kynä terävänä kun on jotain mitä tavoittelee... :thumbs:

mira82 sanoi:
Kuulostaa vähän siltä että olet masentunut, oletko kokeillut mitään mielialalääkkeitä?

Ei hyvää päivää, oletko nyt tosissasi? Ilmeisesti olet...

Luuleeko ihmiset, että kemikaaleilla kaikki pienet arkiset masennutksen on järkevä hoitaa? Lääkäriltä saa respan masennuslääkkeisiin ihan huolestuttavan helposti. Mulle tarjottiin kerran PUOLEN VUODEN MASENNUSLÄÄKEKUURIA kun kävin unettomuudesta narisemassa, uskomatonta touhua. :curs:

Luuleeko ihmiset, että kemikaaleilla kaikki pienet arkiset masennutksen on järkevä hoitaa? Lääkäriltä saa respan masennuslääkkeisiin ihan huolestuttavan helposti. Mulle tarjottiin kerran PUOLEN VUODEN MASENNUSLÄÄKEKUURIA kun kävin unettomuudesta narisemassa, uskomatonta touhua.
Kyllä silloin masennus iskee päälle oikein kunnolla,niin siitä on nauru kaukana...ymmärrän kyllä,että puhuit pikku vastoinkäymisistä,ja tossa oon kyllä samaa mieltä.

haba78 sanoi:
Kyllä silloin masennus iskee päälle oikein kunnolla,niin siitä on nauru kaukana...ymmärrän kyllä,että puhuit pikku vastoinkäymisistä,ja tossa oon kyllä samaa mieltä.

Joo siinä ei mikään "ryhdistäytyminen" auta paskan vertaa.Onneks tuo on nyt takanapäin.

Timba79 sanoi:
Ei hyvää päivää, oletko nyt tosissasi? Ilmeisesti olet...

Luuleeko ihmiset, että kemikaaleilla kaikki pienet arkiset masennutksen on järkevä hoitaa? Lääkäriltä saa respan masennuslääkkeisiin ihan huolestuttavan helposti. Mulle tarjottiin kerran PUOLEN VUODEN MASENNUSLÄÄKEKUURIA kun kävin unettomuudesta narisemassa, uskomatonta touhua. :curs:

Joo ei niitä lyhyempiä kuureja olekkaan. Se on kato vähän eri kun roinaaminen.

mira82 sanoi:

Oikean tyyppinen ruokavalio ja urheilu, on monissa tapauksissa se parempi ratkaisu, kuin napit. vaikka ne lääkkeet onkin helppo vaihtoehto.
Jotkut tarvitsee niitä oikeasti, jotkut haluaa surkutella itseään ja tuhlata aikaansa, elämättä kunnolla elämäänsä.
TOki jokainen tekee kuin itse haluaa.
Järjellistä ajattelua kyllä kaipaisin.

edit: lisäksi kuullostaa kun yrittäisit vielä viisastella... mikä on vitun ärsyttävää, lääkeaineiden käyttö mitään leikkimistä ole.

reinhardt sanoi:
Tajusin juuri, etten ole herra ties miten pitkään aikaan haaveillut mistään, mitä haluaisin tehdä, tai saada elämältä.
... On kamalaa vain raahustaa päivästä päivään.

Aikuistuminen on tärkeä osa kasvamista. Elämä on. Älä kuitenkaan kokeile mielenterveyslääkkeitä.

Tee mieluummin vaikka lapsi. :)

mira82 sanoi:

No mitä vittua tuo roinaaminen tähän liittyi? 5 x :david: sulle tästä nokkelasta kommentista.

Sun mielestä siis kun vähän masentaa, niin heti pitäisi vetää nappia huulee ja ei lainkaan selvittää että mistä tämä mahdollisesti johtuu?

Mä satun tuntemaan pari mielisairaalan hoitajaa ja ne sanoivat molemmat, että on yhtä helvettiä kun Suomessa heti lykätään nappirespaa kun vähän käy lääkärillä välittamassa pahaa oloa. Ja tän tekee jo arvauskeskuksen yleislääkäri, ilman että välttämättä edes alan asiantuntija on potilaan kanssa keskustellut. Järjetöntä touhua sanon minä, kun suurin osa näistä tapauksista oikeasti on mitään lääkehoitoa vaativaa masennusta vaan ihan normaalia elämässä esiintyvää stressiä ja vastoinkäymisiä.

Timba79 sanoi:
Sun mielestä siis kun vähän masentaa, niin heti pitäisi vetää nappia huulee ja ei lainkaan selvittää että mistä tämä mahdollisesti johtuu?

Oon täysin samaa mieltä siitä, että liian helposti aletaan syömään lääkkeitä. Siinä vaan hoidetaan oiretta eikä yritetä poistaa oireen aiheuttajaa. Tyhmää touhua.

Sama asia pätee muutenkin Suomen terveydenhuollossa, resepti kouraan ja seuraava potilas.

Oikean tyyppinen ruokavalio ja urheilu, on monissa tapauksissa se parempi ratkaisu, kuin napit. vaikka ne lääkkeet onkin helppo vaihtoehto.
Varmaan pitää paikkansa,kun pikku alakulo iskee,mutta jos ihminen ei pääse edes sängystä ylös ja mielessä pyörii jopa itsetuhoiset ajatukset,niin kyllä se tarvii muutakin,kun lenkkarit.Näin siis mun mielestä...

Ajattelee vaikka niitä hemmoja jotka kuoli Kurskissa tai Copterlinen turmassa. saa itseni ainakin nöyrälle tuulelle. Ehkei sitten pikkuasiat paina mieltä jos näitä kelailee.
jos on vaikea päivä päästä läpi ilman sen innostuksia tai unelmia niin koita vaikka duunailla jotain mukavaa, tee kynsistä kivat ja laita joku kuorintanaamio yms mukavaa. Uskoisin että kun tekee koko aika jotain (muuta kun makaa sängyssä/sohvalla itsesäälissä rypien) niin hommat järjestyy kyllä. Ulkonakin on ihanan raikas sää nyt.
Ei sitä kuolemassa taideta olla. Jos ollaan niin sitten on syytäkin vähän kelailla itseään enemmän.

Repa sanoi:
Oon täysin samaa mieltä siitä, että liian helposti aletaan syömään lääkkeitä. Siinä vaan hoidetaan oiretta eikä yritetä poistaa oireen aiheuttajaa. Tyhmää touhua.

Sama asia pätee muutenkin Suomen terveydenhuollossa, resepti kouraan ja seuraava potilas.

Taitaa olla bisnestä tämäkin homma. Respa kouraan ja ulos, niin taas napsahtaa kassaan rahaa lääkkeistä. Jos taas vain neuvotaan ja hoidetaan puheella, jäisi nämäkin rahat saamatta.

Sori, meni jo provoiluksi, mutta eipä mulla muutakaan tule tässä mieleen. Toinen vaihtoehto on sitten se helpommalla pääsy, eli respa käteen ja uusi tilalle, ei tartte käyttää aikaa joka on kortilla.

Repa sanoi:

Jospa se nyt on vaan niin että resurssit ei riitä parempaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom