mistä 20-30m rca johtoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Mistähän saisi tilattua 20-30m pitkän RCA-johdon?
Sellaisen missä on 2 johtoa.
Tai 3 johtoa olisi vielä parempi. 1 kuvaa ja 2 ääntä varten.

Anyways. Tarkoitus olisi siirtää kuvaa ja ääntä yläkerran kaapissa olevasta koneesta alakerran telkkariin siten että johto menee fiksusti listoja pitkin eikä pitkin lattioita. Eli siksi tarvitaan pitkälti johtoa.

Biltema ja clas ohlson eivät tarjonneet kuin 10m johtoja. Laadun ei tarvitse olla mitään huippua. Suht ohkanenkin piuha kelpaa kyllä.

Itse tekemälläkin voisi saada edullisesti, mutta mistä saa ostaa sitä sellaista piuhaa jossa menee yhdessä kolmen rca johdon piuhat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko ajatellu sellasta, että ostaisit vaikka 2 noita 10m uros-uros kaapeleita ja sit siihen esim. naaras-naaras kaapeli väliin ja tadaa, sulla on nyt yks pitkä :D ja tätä voi sit jatkaa niin pitkälle ku huvittaa.. :) tällasia liittimiäkin on, millä voi liittää niitä kaapeleita: http://www.cablesnmor.com/audio-video-coupler.html

Tässä on sekin hyvä puoli, että jos 1 kaapeli menee hajalle, niin onpahan sit pari muuta, mitkä toimii.

Näin tekisin itse, jos en löytäis tarpeeks pitkää valmiina.

Ootko ajatellu sellasta, että ostaisit vaikka 2 noita 10m uros-uros kaapeleita ja sit siihen esim. naaras-naaras kaapeli väliin ja tadaa, sulla on nyt yks pitkä :D ja tätä voi sit jatkaa niin pitkälle ku huvittaa..

Tässä on sekin hyvä puoli, että jos 1 kaapeli menee hajalle, niin onpahan sit pari muuta, mitkä toimii.

Juu näin olen ennen tehnyt. Nyt onkin tarkoitus saada kämppä siihen malliin ettei johdot näkyisi ollenkaan. Ostinkin clas ohlsonilta sellasta kourua jonka sisällä voi kuljettaa johtoja. Tosi kätevä ja siisti huomaamaton systeemi. Noissa yhteen liitetyissä johdoissa tulee liitoskohtaan aina vaan sellainen julmetun paksu köntti, jota ei piiloteta sitten millään. Yksi siisti johto sen olla pitää joka ei näy missään. Tyyli ennen kaikkea.

Voi tulla jo lievää vaimennusta tuolla matkalla.

Aikaisemmassa kämpässä minulla oli joskus 3 johtoa yhdistetty liittimillä, joiden yhteismitaksi tuli about 15m. Siinä en huomannut vielä mitään vaimenemista. Kuvan laadulla ei niinkään ole väliä, kun tuosta ei tule mitään varsinaista videosoitinta. Lievää videon katselua, mutta lähinnä että saa laitettua musat siistiksi kirjastoksi kaukosäätimellä käytettäväksi, ilman että tarvii vaihdella levyjä. Sekä web radioita tulee kuunneltua jonkin verran.

Topin vinkin liikkeestä lähti tilaukseen 30m asiaansopivaa kaapelia sekä 6kpl rca-plugeja ja kutistesukkaa. Ei muutakun kolvi käteen ja odottelemaan :D

Nimim. kolvannut viimeksi 15 vuotta sitten.

Jos meinaat kuvan siirtää komposiitti liitäntää pitkin niin olisi ollut sama hankkia joku langaton siirtomenetelmä.

Aikaisemmassa kämpässä minulla oli joskus 3 johtoa yhdistetty liittimillä, joiden yhteismitaksi tuli about 15m. Siinä en huomannut vielä mitään vaimenemista. K

Lienee syytä ottaa kuitenkin suht paksua piuhaa tolle matkalle. En ole itse asiaa todennut mutta kuulemma korkeat äänet alkaa vaimenemaan pitkillä vedoilla. Ainahan tuota voi kokeilla onko näin.

Jos meinaat kuvan siirtää komposiitti liitäntää pitkin niin olisi ollut sama hankkia joku langaton siirtomenetelmä.

Mulla on sellainen.
Naapuri kun laittaa mikroaaltouunin päälle, niin siinä sitten odotellaan se aika että kuvasta saa taas selvää. Hirveä välkyntä ja häiriö. Kuvanlaatukin on paljon suttuisempi kuin komposiittipiuhalla.

Äänien osalta kaikki keskiääntä matalammat puuroutuu ja reippaasti.
aivan sontaa nuo langattomat lähettimet jotka toimii radioaalloilla.
Ainakin ne joita myydään 30-100e hintavälillä.

En suosittele kenellekkään.

No niin. Johto on tinattu ja hienosti kulkee sekä ääni että kuva.
Mediaportal on sitten hieno ja kätevä laites. Ainut vaan, että sisustussuunnittelijamme (avokki) oli vähän sitä mieltä että tuollaista johtoa ei ruveta meidän kämpässä vetämään pitkin lattioita/seiniä.

Ei haittaa, sillä kohta lähtee kone myyntiin ja sain siunauksen sille että voin ostaa tilalle nano-itx emolevyllisen koneen. (emolevyn koko 12*12cm)
WAHUU! :D
Sille sitten joku perkuleen pieni kotelo ja hyvä tulee.

No juu onhan se näinkin. Hauskinta on aina että mä väkerrän kaiken maailman juttuja joista avokki aina ihmettelee, että tarvitaanko tuollaisia jne.. (kuvittele tähän sellainen ilme joka sanoo "voi vittu taas se säätää jotain turhaa") Sitten kun saan sen valmiiksi, niin kas kumma sille löytyykin aina käyttöä toisenkin osalta. Vähän sama kun asensin juuri saunaan kaiuttimet ja minihifisoittimen kylppäriin. Sopivasti jemmaan johdot ja kaikki. No sitten kun emäntä tuli töistä ja illalla mentiin saunaa, ei huomannutkaan johtoja ja kyllä vain tykkäs kun sopiva rentouttava musiikki rupesi soimaan saunassa eikä kaiuttimiakaan näkynyt missään.

Mutta täytyy nyt funtsia tuota mediakonetta vielä. Tuo nykyinen kone on normaalikokoinen pöytäkone. Vähän turhan iso olohuoneeseen. Tuollainen nano-itx olisi unelma, mutta melko arvokas. Vanha läppärikin olisi ehkä saatavilla tuohon käyttöön. En tiedä. Toisaalta se on vain hirveätä rahankulua jos nyt hommais jonkun pienemmän koneen tuota käyttöä varten, vaikka yksi laites siihen jo on.

Ideoita kuinka naamioida tuo pöytäkone olohuoneen nurkkaan? :D
(Lasikuitutapettia pintaan)

No juu onhan se näinkin. Hauskinta on aina että mä väkerrän kaiken maailman juttuja joista avokki aina ihmettelee, että tarvitaanko tuollaisia jne..

Heh, kuulostaa tutulta, mun tapauksessa kyseessä on lähinnä tavaroiden ostaminen. Ei se oo tarpeesta kiinni, luxusta kato!;)

itekin pitäisi saada mediacentterille joku järkevä kotelo, kun se tällä hetkellä on ison tornikotelon rohjakkeen sisällä, pitäisi jaksaa puhdetöinä asennella johonkin vähän siistimpään..

Höh.. anna vaan avokämmentä takamuksella, tai siis niin mä ainakin tekisin, muttei oo kenelle antaa :jahas: Mikäs sen mukavampaa kuin antaa naiselle piiskaa jne. kotia päästyä ;)

No niin kaverilla oli tähän heti ratkaisu.
Siltä irtos puoli-ilmaiseksi vielä tähän aikaan illasta shuttlen barebone kotelo joka on hiljainen ja pieni. Eikä paskemman näköinenkään. Kehtaa laittaa olohuoneeseen. http://www.mams.be/images/SN41G2.jpg
Mukana tuli vielä rosessori, muisti, kiintolevy ja cd-asemakin.
Itse koneessa on myös optinen ulostulo äänelle.

Nyt mietinkin kun tuossa on vga-ulostulo sekä s-video ulostulo, että kannattaisko mun iskeä siihen joku vanha radeoni jossa on dvi-ulostulo kun tuossa uudessa taulutelkassa on dvi-sisäänmeno. Vai mahtaako se paljon erota siitä jos isken siihen jonkun vga-dvi välijohdon vaan paikalleen.

Back
Ylös Bottom