Missähän vika kun pystypunnerruksissa käsipainoilla tulee toinen olkapää kipeeks

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Siispä joskus kun puoltoista vuotta sitten alottelin niin vähän ajan päästä huomasin kun oikea olkapää kipeyty mut vasemmassa ei oo ollu mitään ongelmaa enkä oikeen tienny mistä kipu aiheutu mut vaihon ohjelmaa ja siinä ei ollu pystypunnerrusta käsipainoilla ja huomasin että kipu syntyi siinä liikkeessä. Mistähän mahtaa johtua ja oiskohan sille mitään korvaavaa liikettä?

Originally posted by Talassalo
Oon tehny tangolla eikä tuu kipeeks mut vaikuttaako ne mitenkään eri tavalla siis jos tekee tangolla tai käsipainoilla?

Käsipainoilla tehtynä tulee treenattu enemmän myös liikettä tasapainottavia ja avustavia (pieniä) lihaksia ja hermotus paranee enemmän. Joku voi korjata tän, jos meni päin mäntyä.

Mutta jos käsipainoilla tulee kipeeksi, niin voit ihan hyvin tehdä tangolla. Ei se ero nyt niin ratkaiseva ole. Myöhemmin voit kokeilla uudestaan käsipainoilla.

Olen ymmärtänyt, että kaikille tuo pystypunnerrus ei välttämättä sovi ja kyseinen vaiva on aika yleinen. Kuinka alas päästät käpärit tuossa liikkeessä? Itsellä helpotti huomattavasti, kun en päästänyt käpäreitä liian alas, vaan jätin ne aavistuksen korvien yläpuolelle. Ala-asennossa nuo olkapäät yleensä vihoittelevat.

kiertäjäkalvosimet...

Terve, mulla sama vika oikeassa olkapäässä... ollu jo 15 vuotta. Viime talvena yks vanha keihäänheittäjä näytti liikkeen millä saa parannettua ja vahvistettua kiertäjäkalvoja tmv. Liikettä on vaikee selittää, mutta ota aluksi pieni n.4kg käsipaino ja laita käsi suoraan sivulle ja kyynärpäästä taivutat eteenpäin 90 ast. Sitte pidät olkavarren paikallaan suoraan sivulla ja nosta painon rystyset ylöspäin ylös. Käsi kokoajan 90 ast kulmassa. Ei tunnu juuri missään aluksi mutta mun olkapää on taas siinä kunnossa, että heitän pesäpalloo n.70 metrii ilman kipuu. Vuosi sitten 30 metrii oli max.:D

Mulla on toi vasen olkapää temppuillut ja oikee hyvin harvoin, et kait se ihan "normaalia" on että toinen kipeytyy eikä molemmat ja noi edellä mainitut kiertäjäkalvosin liikkeet on kyllä hiton hyviä olkapään hoitamisessa...

Re: kiertäjäkalvosimet...

Originally posted by Ren Hoek
Terve, mulla sama vika oikeassa olkapäässä... ollu jo 15 vuotta... Vuosi sitten 30 metrii oli max.:D
Joo, mulla oli vissiin sama homma. Kaikkia muuta pysty tekemään paitsi heittään palloa.. Se korjaantu kuitenkin parissa viikossa kun vähensin olkapäiden sarjoja pariksi viikoksi ja tein vaan pari sarjaa viikossa. Sitten pistin vähän väliä olkapäähän Orudis-geeliä ja aina saunan jälkeen jääpussia.. Luulen vähän että se on jonkin sortin tulehdus joka johtuu liiasta olkapäiden rasituksesta.

hmm...

ootko vasuri? jos oot ni vasen käsi paljon vahvempi ku oikea.
eli toisin sanottuna = liikaa rautaa, heikompi käsi ei kestä. itellä (oikeakätinen ku oon..) aina vasuri ihan paskana ku ei tajua hillitä painojen kanssa :evil:

Terve, mulla sama vika oikeassa olkapäässä... ollu jo 15 vuotta. Viime talvena yks vanha keihäänheittäjä näytti liikkeen millä saa parannettua ja vahvistettua kiertäjäkalvoja tmv. Liikettä on vaikee selittää, mutta ota aluksi pieni n.4kg käsipaino ja laita käsi suoraan sivulle ja kyynärpäästä taivutat eteenpäin 90 ast. Sitte pidät olkavarren paikallaan suoraan sivulla ja nosta painon rystyset ylöspäin ylös. Käsi kokoajan 90 ast kulmassa. Ei tunnu juuri missään aluksi mutta mun olkapää on taas siinä kunnossa, että heitän pesäpalloo n.70 metrii ilman kipuu. Vuosi sitten 30 metrii oli max.:D

Täytyypä kokeilla noita kalvosin juttuja ja kiitoksia vastauksista!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma oikea olkapää hajos jotain kuukaus sitten ja sen jälkeen en oo uskaltanu kunnolla olkapäitä ottaa. Tein pystypunnerrusta tangolla ja negatiivisessa vaiheessa helvetinmoista kipua oikeassa olkapäässä. Noh jatkoin viksuna miehenä sitten sarjan ja treeninkin loppuun ja nyt tuntuu kipua jopa dippiä tehdessä saati sitten pystypunnerrusta tangolla.

Käsipainoilla (pienillä sellaisilla) tehty pystypunnerrus taas ei ole pahemmin aiheuttanut kipua joten olen yrittänyt kuntouttaa sitä tekemällä kevyitä sarjoja. Vois huomenna taas koittaa treenata vähän kovempaa ja kattoa miten käy.

VOi tuossa olla jokin tulehduskin, koska se on vihoitellut vähän ennenkin :(

Re: hmm...

Originally posted by nelkku
ootko vasuri? jos oot ni vasen käsi paljon vahvempi ku oikea.
eli toisin sanottuna = liikaa rautaa, heikompi käsi ei kestä. itellä (oikeakätinen ku oon..) aina vasuri ihan paskana ku ei tajua hillitä painojen kanssa :evil:

Oikeakätinen olen.. Tuo oikea käsi saa mulla vaan niin pajon rasitusta kun tulee pelailtua aina joskus pesistä ja lentopalloa ja niissä revitään just oikealla kädellä. Pitäis itsekin muistaa levätä ja tehdä joskus pienemmilläkin painoilla ..

Mulla meni kanssa olkapää

Mulla meni samassa liikkeessä oikea olkapää jotenkin sijoiltaan hetkeksi (ehkä ne kiertäjäkalvot rusahti tai jotain) enkä ole sen jälkeen uskaltanut liikettä tehdä. Siirryin vinopenaan, jossa kuitenkin ei saa harjoitusta niille tasapainottaville pienille lihaksille. Takana oli lämmittely ja liikkeen teen mielestäni ihan kirjan mukaan mutta silti poksahti ja sattui ihan s**tanasti. Olkapää oli käyttökelvoton yli viikon.

L-fly on liikkeen nimi, ja sen suorittamiseen on muutamakin eri tapa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom