Missä vika? - sykkeet katossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaa edes mitä minä teen PEF-mittauksessa väärin. Lääkkeitä en ole alkanut vielä käyttää (oli vasta eilen varaa ostaa ne), ja tänään mittasin PEF aamulla ja tulos oli 780l/min. Sitten 12km kovan pyöräilyn jälkeen oli kunnolla hengästys päällä ja muuta ja PEF oli 745l/min. Eihän noilla tuloksilla ole mitään virkaa kun ei niitä voi verrata mihinkään, kun viitearvo on 600l/min? Miten minä puhallan väärin? Yritän kyllä tehdä juuri niin kuin ne siellä lekurissa neuvoi?!?

Helvetin hyvät tulokset on kyllä. Jos jossain vika on ni puhallustekniikassa, ite huomasin että jos kieli on vähänki siinä edessä ja väistyy just rykästessä ni tuloksiin tulee semmonen +100l/min ylimäärästä. Ite puhaltelin vuodenvaihteessa mittariin parisen viikkoa ja tammikuun lopulla toisen 2vk erän kun rasitusastmaa tutkittiin. Sieltä listasta lekuri poimii sitten tiettyjä merkkejä poikkeavista puhalluksista, jos säännöllisesti vetelet tuon 740-780 ni ei oo mitään hätää, rasitusastmaan erotus pitäs olla n.10% luokkaa eli noin kovissa puhalluksissa semmosta 70-75l/min.

Itellä 183cm/92kg/28v verrokkiarvo on 640l/min johon en päässy koskaan ilman lääkkeitä, aamuin&illoin about 600l/min tienoille, erittäin kevyen lenkkeilyn/ventolinen jälkee about 620-630l/min. Raskaassa rasituksessa sitten putos 560-570 tienoille jollon ventolinen avulla 20min kuluttua lukemat oli 670-680l/min tienoilla->rasitusastma ja lääkkeet kouraan vuoden reseptillä. Vähentää kuorsaustaki ku vähä rasittaa illalla keuhkoja ja sit ottaa lääkkeen enne nukkumaanmenoa :jahas:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko noilla inhaloitavilla steroideilla ja salbutamoleilla millasia sivuvaikutuksia. Olen huomannut, että fiilis on alkanut seilata miten sattuu ja yhtäkkiä pienetkin asiat (esim. huomasin, että nyt jo sammas-paskaa suussa viikon astmalääkityksen jälkeen) saa menemään kupin nurin ja ihan ennen kokematon v*tutus ja ärtymys, joka yhtäkkiä taas laantuu. Vai onko mulla oikeasti jo tarvetta kallonkutistajalle?

Zone-sarja -42%
Itellä vähän samanlaista ongelmaa. Viime perjantaina join pitkästä aikaa oikein kunnolla itseni humalaan ja nyt tuntuu että
nimenomaan aerobinen kunto on täysin kateissa. Viime viikolla vedin noin 7 km lenkkejä hölkäten ilman ongelmia, mutta kun tänään juoksin about 3 km lenkin, tuntui se lähes kuolemalta. Jokaista lihasta hapotti, keuhkoja pisti ja sydäntä hakkasi. Mitähän helvettiä. Tosta ryyppäämisestäkin on jo monta päivää aikaa eikä krapulatilakaan ollut mitenkään normaalia kovempi.

Puntti vain 2 krt/viikko ja lenkit pois 6 kk ajaksi ja katso sitten sykkeet uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom