Tuollaisessa kerrostaloasumisessa on hyvät puolensa. Siellä ei tartte oikeasti välittää oikeastaan mistään muusta kuin että noudattaa talon sääntöjä ja maksaa vastikkeensa sun muut velvoitteensa. Ei tartte kolailla lumia, ei tartte ajaa nurtsia, eikä edes osallistua talkoisiin kun ei siihen kukaan pakota. Mutta sitten vastapainona maksat näistä kaikista, yleensä halusit tai et kun hommat on ulkoistettu huoltofirmalle.
Taasen omakotitalossa lähtökohtaisesti nuo kaikki työt tehdään itse, eikä omalle työlle lasketa hintaa
Tässäpä se on taasen tiivistetty kaikki mun ajatukset. Ei perkule mulla ole aikaa ja hermoja mihinkään pihan hoitoon. Ja viellä vähempi johonkii rakentamiseen. Ainakin itsellä tuntuu olevan elämä liian lyhyt noihin hommiin. Sitten jos kaipaan omaa rauhaa niin mulla on kyllä mökki tuolla korvessa ja siellä sitten ei kukaan ole käskemässä,velvoittamassa jne mitään. Siellä saan olla ku hullu pellossa.
Olen laskenut että sen mitä nyt maksan asumista on "vähempi" kuin että maksaisin omasta talosta johon viellä päälle sitten luopuisin vapaa-ajasta ja harrastuksista. Joten maksan hieman asumisen tasosta ja olen huoleton niistä ongelmista. Sekä laitan loput sitten sitä päivää varten säästöön kun en enää ole suomessa talvia.
Sekä käyn aina tätä threadia http://www.pakkotoisto.com/kotitalo...t-vitutukset-miksi-ei-kannata-rakentaa-taloa/ lukemassa jolloin häviää viimeisetkin halut rakentaa.