blashyrkh sanoi:
Jos Suomi olisi sodassa ja olisin tekemisissä sotavankien kanssa, niin en pitäisi mitenkään mahdottomana että kohtelisin näitä samaan tyyliin kuin nuo 2.
Aivan varmasti en ainakaan menisi keskeyttämään jos näkisin aseveljieni harrastavan moista.
Sää kirjotit ny vähän höpsön tyhmästi. Ilmeisesti et lukenut edes ketjun ensimmäistäkään kirjoitusta kunnolla.
Kysehän oli nimittäin naapurinkylän siviileistä eikä mistään sotavangeista. :D
Mutta spekuloidaas ny tällä asialla vähän ajan kuluksi. Koska meidän jokaisen sisältä löytyy pikku sotarikollinen, niin missä kulkee itse kunkin raja. Vai siirtyykö se ajan myötä ja olosuhteiden joustaessa? Kun vähän pääsee tekemisen makuun?
Kuka ampuis antautuvan vihollisen, jolla on kädet pystyssä vaikka se just tappo sun parhaan kaverin? Kaverin pää on sen kädessä.
Kuka potkis vittuunnuksissaan sotavankia perseelle? Kun se virnuili niin ärsyttävästi. Kuka tekis tosta potkijasta rikosilmotuksen amnestylle ja herra sotatuomarille?
Kuka lähtis vapaaehtosena viemään antautunutta komentopaikalle. Ja kävelis hetken päästä yksin takasin. "Mitä se teki?" "Kuoli."
Kuka sanois alikessulle, että ei saatana tota Lehtoo voi päästää enää viemään vankeja. Se ampuu ne. Mää meen itte mieluummin. (Siis olettaen että olet todella väsynyt kahden vuoden korpisodan jälkeen. Kenttäkeittiö tuli just pihaan ja siinä on tuoretta hernekeittoa. Kauhotko pakin täyteen vai lähdetkö Lehdon sijasta viemään vankia komentopaikalle?)
Mun nähdäkseni hyvin harva ihminen pystyis suorittamaan edes puolia siitä setistä mitä nää äijät on tehneet.
Jotenkin tyhjänpäiväistä tommonen turha rääkkääminen. Mun mielestä. Jos on tarkotus tappaa joku, niin miksei sitä voi ihan reilusti vaan tappaa.