Missä olet hyvä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H.R.
  • Aloitettu Aloitettu
Selailin tuossa vanhoja threadeja läpi, mutta en löytänyt tästä aiheesta keskustelua. Tällä keskustelufoorumilla saa näköjään hyviä ohjeita asiaan kuin asiaan. Minua rupesi itseäni askarruttamaan se, mitkä ovat kunkin nimimerkin parasta osaamisaluetta?
Itse olen saanut hyviä ravinto- ja treenivinkkejä ja omalta osaltani olen yrittänyt jelpata omissa vahvoissa alueissani muita. Kertokaahan missä omasta mielestäsi omaat hyvät taidot ja perustelkaa hieman. Itse voin avautua ja aloittaa.

-Kodin remontointi. Viiden vuoden 50's talon remontointi kokemuksella voisin jo sanoa, että mikä vaan remontti homma menee ja työkalut pysyy kädessä.
-Sähkölaitteiden vian haku ja korjaus. 15v duunihistoria opettanut.
-Ympäristömittausten dokumentointi, kalibrointi ja ylläpito (päästömittaukset mm. hiukkas, Nox, happi, Ph, johtokyky jne.). Duunia viimeiset 6 vuotta näiden kanssa.
-Suomalainen bändimaailma ja "musabisnes". Usean vuoden ympäri Suomea keikkailleessa yhtyeessä soittaneena yhtä ja toista tullut nähtyä.
-Basso. 18 vuotta soittimena. Ikuinen viharakkaus-suhde.
-Ay-toiminta, TES (oman sopimusalan), YT-toiminta jne. Toiminut muutaman vuoden luottamusmiehenä ja käynyt koulutukset.
-Työsuojelu. Toiminut työsuojeluasiamiehenä muutaman vuoden ja käynyt koulutukset.
-Suomen amerikkalainen jalkapallo. Usean vuoden lajin parissa toimineena tietämys kasvanut.

No muuta ei nyt tule mieleen. Jatkakaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vain vaatimattomuuteni estää täydellisyyteni. :D No ei nyt sentään ihan. Mun mielestä oon hyvä kaikenlaisessa rakentamisessa, nikkaroinnissa, askartelussa yms. käsillä tehtävissä hommeleissa. Siihen ne sitten tais loppuakin. Hankalapa tässä on alkaa itseään kehumaan.

Mä oon aika hyvä keksimään selityksiä sille, miksi en pärjää lajissa, jota reenaan todennäköisesti enemmän kuin kukaan Suomessa. :jahas:

NGV sanoi:
Hmm no en paljon missään, varmaan salilla oon parhaimillani.:rolleyes:

Suomi-mentaliteettia? En ole hyvä, mutta olen kuitenkin. Boostatkaa itseänne ihan rohkeasti! Kaikki on hyviä jossain!

Tämän threadin tarkoitus on tuoda esiin KAIKKI osaamisalueet. Jatkakaa...

Oon hyvä ihmisten kanssa. Tuun juttuun kaikenlaisten ihmisten kanssa ja muut luottaa muhun hyvin lyhyenkin tutustumisen jälkeen. Tämä on varmasti se tärkein taito, mistä on hyötyä kaikissa tilanteissa. Tähän liittyvät myös jonkinlaiset puhelahjat+huumorintaju.

Kirjoittaminen luonnistuu aika hyvin jos sille päälle satun. Joskus tullut sitä harjoitettua enemmänkin mutta nyt tulee raapustettua vain koulu/työjuttuja.

Siivoaminen/järjestely/muunlainen asioiden, esineiden ja tapahtumien organisointi on sujunut aina hyvin. En oikein tykkää näistä hommista mut jostain syystä ne vaan onnistuu.

lahjakkuuteni ilmeneminen antaa odottaa itseään...
noh..mulla on aika hyvä mielikuvitus,koulussa tuli ainekirjotuksessa aina hyviä numeroita.toi kirjottaminen yleensä luonnistuu kun sille päälle sattuu,yleensä ne parhaat jutut tulee enempiä ajattelematta ja sattumalta.

mä olen hyvä kuuntelemaan,kuulemma :D

(kansainvälistä)futista seurannut viimeset kymmenen vuotta että ehkä jotain tiedä kyseisestä aiheesta.huom. ehkä

en mä oikeesti oo erityisen hyvä missään,kunhan lässytän

Mä olen hyvä:

- Taivuttelemaan, suostuttelemaan ja vakuttamaan ihmiset, johtuu varmaan kyvystä argumentoida uskottavasti.
- Saamaan ihmisiä hyvälle tuulelle.
- Tiedän kaiken pohjoismaiden bodyelämästä:D
- tunteiden ja tahdon ilmaisemisessa
- uusiin asioihin ja olosuhteisiin sopeutumisessa
- koirien kouluttamisessa ja käsittelyssä

kädentaitoa löytyy lähinnä piirustuksen/kynäruiskulla maalaamisen puolelta. esim. jos kerran teen jonkin kuvan (voi kestää kauankin), jää se hyvin mieleen ja toisen samanlaisen tekeminen onnistuu murto-osassa siitä ajasta mikä ensimmäiseen työhön meni. johtunee siitä että on pienestä asti tullut piirreltyä ja väittäisin että mallista pystyn ajan kanssa piirtämään melkein mitä vaan :D

lisäksi osaan muuttaa ääntäni ja imitoida.esim. kummelisketsit, pulkkiset, perushahmot (andyt, pressat jne. menee) jonkinlaista tilannekomiikan tajua löytyy myös. ei näissä nyt paljon kertomista ollut, mutta kerroinpahan kuitenkin :rolleyes:

Hei, täähän on hyvä! Perisuomalaisesti tietty juuri kukaan ei keksi mitään hyvää, tai jos keksii niin pitää perään mainita jotain huonojakin puolia vähintään saman verran :lol2:

Noh, mä voin rehellisesti sanoa ainakin joitain asioita missä tiedän olevani hyvä omasta mielestäni, ja myöskin joista saan muilta kehuja ja positiivista palautetta.

- Olen verbaalisesti lahjakas ja mulla on lennokas mielikuvitus. Näistä johtuen olen hyvä puhumaan/kirjoittamaan erilaisista asioista, niin faktaa kuin fiktiotakin. Koulussa esitelmien pitäminen ja erilaiset kirjoitelmat olivat erityisosaamistani ja äidinkieli oli 10. Mulla on myös hyvä kielipää.

- Omaan hyvän tyylitajun niin sisustuksen kuin pukeutumisenkin suhteen. Rakastan oman kodin ja muiden kotien sisustamista, samoin itselleni ja läheisille vaatteiden ostamista. Pyynnöstä myös autan muita sisustamaan ja pukeutumaan. Peritty kaiketi äidiltä, molemmilla on silmää näissä asioissa.

- Olen hyvä ostamaan lahjoja ja keksimään yllätyksiä muille ihmisille. Myöskin erilaisten ohjelmien ja aktiviteettien ja illanistujaisten/juhlien suunnittelu sujuu minulta hyvin. Keksin paljon erikoisiakin ideoita joita muut eivät ole tulleet ajatelleeksi.

Tässä nopeasti jotain mitä ensimmäisenä tuli mieleeni :)

Mä olen hyvä kait ihmisen parissa, kun alalla olen töissä. Olen myös hyvä organisoimaan asioita.
..ja itse kuitenkin samaan aikaan arvostaa omaa rauhaa ja olen helvetin huono siivoamaan/hyysäämään jne. :)

mxm sanoi:
Oon hyvä ihmisten kanssa. Tuun juttuun kaikenlaisten ihmisten kanssa ja muut luottaa muhun hyvin lyhyenkin tutustumisen jälkeen. Tämä on varmasti se tärkein taito, mistä on hyötyä kaikissa tilanteissa. Tähän liittyvät myös jonkinlaiset puhelahjat+huumorintaju.
Sama. Olen myös erittäin hyvä ihmistuntija.

Puhun ja kirjoitan englantia aika perkeleen hyvin, ja ymmärrän tietysti myös. Muutenkin kielet tuntuvat tarttuvan aika hyvin, vaikka olenkin laiska opiskelemaan.

Olen todella ahkera työntekijä, oli kyseessä mikä tahansa työ. Vastapainoksi olen äärimmäisen laiska opiskelija. Mikä siinä on, että muille kyllä tehdään töitä, mutta oman itsensä eteen ei jaksa?

Numeromuisti ja numerotarkkuus ovat myös vahvuuksia.

Tämähän on hauskaa:)

MissEvilEve ymmärsi täysin tämä threadin tarkoituksen :love:

Nyt ei ole tarkoitus velloa siinä omassa huonoudessaan, joka me Suomalaiset valitettavasti osataan todella hyvin. Nyt listaamaan hyviä puolia itsestä täysillä!
On aika selvää, että nuoremmat eivät oikein pysty näitä itsestään löytämään. Se nyt vaan rakas nuoriso on sillä lailla, että teissä on tulevaisuus. Vaikka NGV tuossa aikaisemmin sanoi, ettei ole vahvuusalueita ole, niin olethan sinäkin tutkinut erinäisiä juttuja pohjamutia myöten ja omaat paljon tietoa itsellesi rakkaista asioista. Tämähän ei ole mitään??

Oma taitaminen koostuu monista pienistä tekijöistä ja vanhemmiten niitä vasta osaa arvostaa. Arvostakaa ja noteeratkaa itsenne korkealle. Kenenkään tietotaito ei ole muilta pois :whip:

No olkoon nyt kun muutkin...

Minähän olen hyvä työssäni, kielissä, ruoanlaitossa, urheilussa, rakentamisessa, hallitsen useita instrumentteja, ja olenpa vielä kaupan päälle melkoinen panomies.

:jahas:

Fat Rat sanoi:
Olen todella ahkera työntekijä, oli kyseessä mikä tahansa työ. Vastapainoksi olen äärimmäisen laiska opiskelija. Mikä siinä on, että muille kyllä tehdään töitä, mutta oman itsensä eteen ei jaksa?

Hah, täysin sama! Tentteihin lukeminen on aina hirveetä pakkopullaa mutta kaikilla duunipaikoilla tähän asti oon ollut aina ahkera ja nopea työntekijä. Kirjastossakin tulee aina oltua enemmän kahvilan kuin lukusalin puolella:D

Komppaan hiukan mxm:ää.
En oo tähän mennessä tavannut ihmistä jonka kanssa en olisi tullut toimeen.

Monta on tullut vastaan jonka kanssa ei olisi halunut tulla toimeen mutta aina sitä on vain hyvin tultu juttuun.
Eli kait sitä jotenkin on sosiaalista tyyppiä.

Kait menee tähän samaan sitten hyvä huumorintaju sillä ilman sitä ei oikein tuolla ihmisten joukossa tule toimeen.
Huumori on välillä koetuksella kun tapaa oikein "persoonallisia" ihmisiä. Mutta eihän tämä tee heistä mitenkään vaikeita/huonoja vaan auttavat vain minua kasvamaan ihmisenä ja hyväksymään erillaisia tapauksia.

Ehkäpä myös se että oon suht kohtuullisen suulas tai puhelias, niin menee tuohon sosiaalisuuden kanssa samaan kasaan. Eipä olisi uskonut jokunen vuosi sitten kun olin kuin nurkan maalipinta.

Edit: ei piru. oli pakko lisätä tähän tuo sama mitä mxm ja paksu rotta totesivat.
Töissä olen aina saanut kiitosta. Opiskelu ei vain tahdo sujua.
Nytkin töissä ihmetellään miten voin olla näin tehokas LVI-kuvien tuottaja. Eihän siinä mitään. Hyvähän se on että työt hoitaa, mutta kun edes osan saisi opiskeluun niin varmaan tulisikin jotain. Ehkä sitä on vain tekijä eikä ihmettelijä. No niin kuin sigusta näkyy niin Näillä mennään, muutahan sitä ei ole.

- Olen hyvä tekemään remonttia ja vaikka en osaisi niin jokatapauksessa yritän. Jos en ikinä olisi nähnytkään jotain härveliä niin kyllähän minä sen korjaan tai ainakin särjen lopullisesti mutta tiedänpähän sen jälkeen millainen verme se oli ja osaan korjata sen ensi kerralla:)
- Olen hyvä säästämään rahaa
queen.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom