missä nyt taas vika..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eve82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon aiemminkin tää kysellyt suunnilleen tästä samasta mutta.. Kertokaas viisaammat mitä ihmettä mä teen väärin?

tarkotuksena saada lisää lihasta ja rasva% alemmas. nyt pari kuukautta oon vähentänyt juoksua, n. joka toinen viikko 10km).

salilla käyn 3-4x vko jossa teen perus mavet, kyykyt, punnerrukset ja penkit ym 3-jakosella ohjelmalla. Voimaa on alkanut tulla vähän lisää kun pystyy suurentamaan painoja tasaisin väliajoin.
Mutta!

Kirjaan syömiseni Sulamoon (välillä joudun karkeasti arvioimaan) ja punnitten ja mittaan (vy, lantio, hartia) itteni kerran viikossa.
Puntarini näyttää rasva- ja lihas%:n aika lailla oikein (vertasin tuloksia Inbody-mittaukseen ja näytti samallai) ja tulokset vain huononee!!
2.9. painoni oli 56,1kg, rasva% 22,8, lihas% 35,4.
28.10 paino oli 57,2kg, rasva 23,6, lihas 35,0.
Eli mitä teen väärin?

Tässä vähän mun syömisiä: (oon maidoton ja gluteeniton)
aamis:2 leipää kinkulla ja 10%:sella juustolla ja kaurahiutaleita mustikkakeitolla ja ehkä omena
lounas: kouluruoka (peruna, kastike, salaattia tms)
välipala: 2 leipää kinkulla ja juustolla, soijajukurttia tms
päivällinen: kanaa, perunaa, salaattia/munakas juustolla ja kasviksilla/joku laatikkoruoka
(välipala:kaurahiutale+herneproteiini, mustikkakeitto/porkkana)
iltapala: soija high in protein-jukurtti+herneproteiinia sekaan

kaloreita tulee päivästä riippuen 1800-2000 ja mun kulutus päivässä on varmaan noin 1700-2000 riippuen oonko ollut salilla vai onko töissä pitänyt rehkiä kuinka paljon.. Täältä saadun neuvon mukaan yritän syödä kuitenkin enemmän kuin mitä kulutan.

2.9. painoni oli 56,1kg, rasva% 22,8, lihas% 35,4.
28.10 paino oli 57,2kg, rasva 23,6, lihas 35,0.
Jos nää tulokset on omasta vaa'asta (tai vaikka ois Inbodysta), niin ne menee mittavirheen sisään eli ei noista voi sanoa onko muutosta tapahtunut mihin suuntaan.
Tuohon tavoitteeseen enemmän lihasta pienempi rasvaprosentti pääset helpoiten siten, että lisäät painoasi maltillisesti salilla käyden muutaman kuukauden ajan ja sitten tiputat takaisin lähtöpainoon. Tadaa, sulla on enemmän lihasta ja pienempi rasvaprosentti.

InBodyn mittausvirhe taitaa olla jotain 5% luokkaa ja tuollaisella kotivaakasysteemillä varmasti vielä enemmän. Suuri vaikutus on sillä, miten olet juonut, syönyt ja hikoillut, paljonko virtsarakossa on nestettä, missä kohtaa kuukautiskiertoa mennään ja mikä ihon lämpötila ja kosteus. Vaikuttavia tekijöitä on toki useampiakin, mutta pointtina sama kuin yllä: peili kertoo enemmän kuin tuhat sanaa (tai bioimpedanssivaaka).

Jos haluat lihasta, syö snadisti enemmän kun kulutat. Jos haluat rasvattomampaan kuntoon, syö vähemmän kun kulutat.
Tuo lihaksen kasvatus ja dieettaaminen yhtäaikaa on vähän mahdoton yhtälö, ellet ole ihan alottelija.
Ja jos haluat lihasta, niin sillon paino luonnollisesti nousee.
Ootko muistanu pitää lepoviikkoja ja pidätkö lihashuoltopäiviä (venyttely, hieronta)?

Ja noihin inbody-mittauksiin ei todellakaan kannata luottaa ihan 110%. Noi tulokset vaihtelee sitä mukaa mihin aikaan päivästä käyt, ootko syöny, juonu, käyny kusella, treenannut jne.

Jos haluat rasvattomampaan kuntoon, syö vähemmän kun kulutat.

Treenaat "tyhjällä" mahalla niin kroppa / lihakset alkaa käyttämään rasvaa / läskiä energian lähteenä ja sitten kun ei ole enään kumpaakaan missän niin alka lihakset katoamaan

Tyhjä maha - eilinen ruoka mahassa onkai siellä niinkaun ennenkun käyt ulosteella?

Treenaat "tyhjällä" mahalla niin kroppa / lihakset alkaa käyttämään rasvaa / läskiä energian lähteenä

Niin kroppa käyttää sitä energiana kyseisen treenin aikana mutta ei se lisää yhtään vuorokausikohtaista rasvanpolttoa.
Jos aamulla ennen lenkkiä vetää esimerkiksi malto + hera paukun niin lenkki on tehokkaampi ja aiheuttaa näin enemmän kulutusta ja rasvanpolttoa jos oletuksena on että drinksut makrot vähennetään sitten muusta ravinnosta.

Niin kroppa käyttää sitä energiana kyseisen treenin aikana mutta ei se lisää yhtään vuorokausikohtaista rasvanpolttoa.
siis
kyllähän se rasvanpoltto lisääntyy siinä jos käytät energian lähteenä sitä läskiä / rasvaa mitä sun kropassa on esim: ihra perseessä tai kaulassa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
peilissä näyttää koko ajan samalta. olkapäät on hiukan pyöristynyt ja hauis mut ku ne mittaustulokset ei oo muuttunu oikein ..

Jos haluat lihasta, syö snadisti enemmän kun kulutat.
Ootko muistanu pitää lepoviikkoja ja pidätkö lihashuoltopäiviä (venyttely, hieronta)?
joo eli ruokaa pitäisis syödä ja niinhän mä teenkin jo. syön vähä enemmän kuin mitä kulutan. ja itse asiassa söin vielä 1kk sitte tosi paljo proteiinia (120-140g/pvä) ja liian vähä hillaria. Nyt oon vähentänyt proteiinia ja lisänny hillareita. pidän kevyen viikon n. 5vkon välein ja venyttelen koko kropan pari kertaa viikossa.

Treenaat "tyhjällä" mahalla niin kroppa / lihakset alkaa käyttämään rasvaa / läskiä energian lähteenä
elionko parempi ettei syö hetkeen mitää ennen treeniä? Mä syön aina välipalaa n. 1-2h ennen treeniä (leipää, proteiinijukurttia tms)

Päästä ja tahdosta kiinni..
mutten väitä ettei se pieni määrä hiilareita auta

"Toiset siis tykkäävät, mutta joillekin varsinkin ilman totuttelua paastoaerobinen ei ole kiva kokemus. Ihmiset ovat erilaisia. Jos haluaa treenata kovaa, niin paaston jälkeen harjoituksen teho jää usein hieman heikommaksi verrattuna edes pieneen energia- tai proteiinilataukseen ennen harjoitusta tai sen aikana (Schabort ym. 1999)."

siis
kyllähän se rasvanpoltto lisääntyy siinä jos käytät energian lähteenä sitä läskiä / rasvaa mitä sun kropassa on esim: ihra perseessä tai kaulassa..

Niin se lisääntyy sillä hetkellä eikä vuorokausi tasolla. Jos haluaa laihtua niin ainoa asia mikä merkitsee on pitkän aikavälin kalorivaje.

elionko parempi ettei syö hetkeen mitää ennen treeniä?

Ei, jos tämä laskee treenitehoja.

Lihastohtorin artikkeli rasvapoltosta kannattaa lukaista jos rasvanpoltto herättää kysymyksiä.

https://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/

Älä eve82 ota niin tosissaan noita Karmin juttuja. Jantterin viesteistä vois päätellä että on korkki auki ollu jo vähän pidempään.
Mutta siis mun mielestä kannattaa vähän jotain välipalaa vetää just n. 1-2h ennen treeniä jos on lihaksen kasvatus mielessä. Kulkee treeni vähän paremmin kun on hiilaria kropassa.
Tietty jos aamulla käy treenaamassa, niin sit voi ihan hyvin syödä aamupalan vaikka treenin jälkeen -> tehostaa rasvanpolttoa.
Tapoja on monia. :)

Mutta siis mun mielestä kannattaa vähän jotain välipalaa vetää just n. 1-2h ennen treeniä jos on lihaksen kasvatus mielessä. Kulkee treeni vähän paremmin kun on hiilaria kropassa.
näin mä ajattelinkin.. joskus mennyt salille ettei oo syöny välipalaa niin ei oikein huvita eikä jaksa ja väsyttää vaan :D

kai se on vaan sit niin et pitää eka lihottaa ittensä jotta saa sitä lihasta :/ ja sitte varmaankin dieettiä jotta saa ne läskit pois.

Ei ne välipalat tuntia/kahta ennen treeniä paljon treeneissä vielä vaikuta. Riippuen kuinka nopeaa hiilaria kiskot.
Treenaat edellisen päivän hiilareilla käytännössä.
Enemmän siis vaikuttaa treenitehoihin edellisen päivän safjkailut. Jos on väsyä ja tarttet energiaa treeniin, niin vähän nopeaa hiilaria osmo/vitargo yms. n. puoltuntia ennen treeniä, sekä intrana.

Treenaat edellisen päivän hiilareilla käytännössä.
Enemmän siis vaikuttaa treenitehoihin edellisen päivän safjkailut.
mä syön melki joka pvä suunnilleen saman välipalan ja samat hillarilähteet on päivittäin.. peruna/riisi/leipä/riisikakku/jukurtit ..

on se ruoka tärkee juttu ja teholajiurheilija tarvii treeniin bensaa= hiilarit. niistä kroppa saa sen energian nopeiten. tyhjän mahan treenit on vain ittensä kiusaamista eikä laihduta juuri mitään. lihastakin alkaa energiaksi kulumaan kovissa paastoissa.

eikä sitä lihastakaan kyllä noin vain voi odottaa. kuinka paljon ne voimatasot on kasvaneet ja missä ajassa? pelkällä nousujohteisella perusvoimatreenilläkin saadaan varsin mojovia lihaskasvuja aikaan. tää on tullut nähtyä moneen kertaan omankin suht pitkän valmennusuran aikana. naisilla myös.

juoksu noin harvoin on rasvanpoistolle käytännössä merkityksetöntä. jos sä stressaat kauheesti tosta, hyppää mun talliin ja katotaan ne treenitkin kuntoon.

Mun tyhjä maha on;
eiliset safkat jos siellä on jotain ja aamukahvi (+ maito, ei mitään +valio super extra proteiini ) noin 3 kuppia ( 0.5 - 0.7 litraa ) )
ja suihkuun nesteyttämään kahvin kuivattamaan kroppaa ( juomatta )

salille 1-4 tuntia
niin no paino aamulla tyyliin 75 illalla lähemmäs 80
syön parhaimpina päivinä 4 kertaa päivään joskus menee överiks ja syödään niin että meinaa tulla ylös kaikki mitä söi.
ei mitään vitamiiniejä pillereistä, tai jauhoja wheyt ynnämuut

ilta maha = maha raskaana
aamu maha = litteä
__
keskarilla 31 km/h ( nopeus 35-41 km/h taukoamatta ) ajella sellaiset 70 km on aika hirveetä varsinkin sillä "tyhjällä mahalla"
ja tälläisten matkojen jälkeen ei sitä vettä / läski rasvaa kauheasti kropasta löydy

että jos haluais polttaa "nopee" rasvaa niin polkemaan vaan
pumppi vaan katoaa jos se ei haittaa nii mikäs siinä ( en kyllä ole 100% varma tästä ainakin itselläni käynyt niin )

nii ja sen matkan jälkeen ei sitten syödä mitään 2 kg naudan lihaa öljyssä..
jotain esim: hernekeitto ilman lihaa ja ei todellakaan mitään voita öljyä sekaan

nii no se hernekeitto ei välttämättä ole nii hyvä ku siinä on niin paljon vettä
salaattia ja tonnikalaa vedessä älä lisää suolaa ehkä etikkaa jossain kohtaa kannattaa nauttia

Mun tyhjä maha on;
eiliset safkat jos siellä on jotain ja aamukahvi (+ maito, ei mitään +valio super extra proteiini ) noin 3 kuppia ( 0.5 - 0.7 litraa ) )
ja suihkuun nesteyttämään kahvin kuivattamaan kroppaa ( juomatta )

salille 1-4 tuntia
niin no paino aamulla tyyliin 75 illalla lähemmäs 80
syön parhaimpina päivinä 4 kertaa päivään joskus menee överiks ja syödään niin että meinaa tulla ylös kaikki mitä söi.
ei mitään vitamiiniejä pillereistä, tai jauhoja wheyt ynnämuut

ilta maha = maha raskaana
aamu maha = litteä
__
keskarilla 31 km/h ( nopeus 35-41 km/h taukoamatta ) ajella sellaiset 70 km on aika hirveetä varsinkin sillä "tyhjällä mahalla"
ja tälläisten matkojen jälkeen ei sitä vettä / läski rasvaa kauheasti kropasta löydy

että jos haluais polttaa "nopee" rasvaa niin polkemaan vaan
pumppi vaan katoaa jos se ei haittaa nii mikäs siinä ( en kyllä ole 100% varma tästä ainakin itselläni käynyt niin )

nii ja sen matkan jälkeen ei sitten syödä mitään 2 kg naudan lihaa öljyssä..
jotain esim: hernekeitto ilman lihaa ja ei todellakaan mitään voita öljyä sekaan

nii no se hernekeitto ei välttämättä ole nii hyvä ku siinä on niin paljon vettä
salaattia ja tonnikalaa vedessä älä lisää suolaa ehkä etikkaa jossain kohtaa kannattaa nauttia

En ymmärtänyt sanaakaan mitä yritit sanoa, mitä jos menisit muualle "guruilemaan"?

Ja mitä AP:n kirjoitukseen tulee, niin kuin muutkin on sanoneet niin nuo mittaustulokset heittelee mitä luultavimmin ja tuo pari kuukautta on vieläpä aika pieni väli mittausten välillä. Itse oon huvikseen noissa mittauksissa (inBody) käynyt parisen kertaa ja tulokset on heitelleet ihan miten sattuu, silti samaan aikaan sarjapainot kehittyy joka liikkeessä ja peilistäkin näkee, että kehitystä on tullut, joten.. Ei kannata niitä tuijottaa ainoana totuutena.

Kunnolla vaan sitä sapuskaa koneeseen, nuo sun syömät kalorimäärät on aikas pienet jos lihasta halutaan kasvatella. Monelle aloittelijalle riittää kun alkaa syömään järkevästi ja jättää ns. "paskan", lue karkit, limut, alkoholit jne pois sieltä ruokavaliosta. Ja tilalle kunnollista sapuskaa, siitä löytyy tietoa tuolta ravintopuolelta.

Sitten dieetillä erikseen voidaan sitä rasvaprosenttia tiputella, nyt kannattaa päättää kumpaako haluaa tehdä; kasvattaa lihasta vaiko laihtua. Molempia ei voi saada. Jatkat vaan treenaamista, merkittäviä muutoksia ei lyhyellä aikavälillä vielä saavuta.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom