Missä ne oikeasti yksinkertaiset ohjelmat ovat?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi on niin saatanan tylsää tahkota pari kolme kertaa viikossa muutamaa liikettä.

Kaikki ohjelmat on yksinkertaisia, 1 jakoisesta 5 jakoiseen, jos ei ota asioita niin tieteellisesti, niinkuin usein saa lukea, kaikkea ihme säätöä.

Toki aloittelijalle sopii tuollainen pena, mave ja kyykky tahkoaminen muutamaksi kk:si, mutta luulenpa, että harva oikeasti jaksaa kuukausin jälkeen keskittyä noihin pelkästään, varsinkin kun lihasepätasapainoakin saa tollasella ohjelmalla aikaan, jota on hitaampi sitten korjailla. Jokaiselle lihakselle oma liike, niin hyvä tulee, olkoon se sitten joillekin monimutkaista tai ei.

kerrotko vielä että mille lihaksille epätasapainoa tuosta aiheutuu ja onko pitkääkin käytännön kokemusta tällaisesta ohjelmasta?

eiköhän sen järkikin sano että on hyödyllisempää tehdä esim dippiä kuin jotain koneella tehtyä ojentajaliikettä.
Tokihan se voi olla tylsää ja raskaampaa, mutta itselle ainakin sopii paremmin tällainen tyyli ja uskosin että monelle muullekin, jolla ns. pohjat on vielä tekemättä. ja paremmin olen kehittynytkin, kun jätin ns. turhat muotoliikket pois ja vähensin treenijaon 4:stä 1-2:teen.
Ja treenivuosia on useampi takana.

kerrotko vielä että mille lihaksille epätasapainoa tuosta aiheutuu ja onko pitkääkin käytännön kokemusta tällaisesta ohjelmasta?

eiköhän sen järkikin sano että on hyödyllisempää tehdä esim dippiä kuin jotain koneella tehtyä ojentajaliikettä.
Tokihan se voi olla tylsää ja raskaampaa, mutta itselle ainakin sopii paremmin tällainen tyyli ja uskosin että monelle muullekin, jolla ns. pohjat on vielä tekemättä. ja paremmin olen kehittynytkin, kun jätin ns. turhat muotoliikket pois ja vähensin treenijaon 4:stä 1-2:teen.
Ja treenivuosia on useampi takana.

Se oli minun mielipide. Hauiksia ja ojentajia ei isoiksi kasvateta pelkillä perusliikkeillä, mutta sehän onkin nykyään homomaista, jos omistaa isot käsivarret, tai treenaa niitä suoraan. Minua ei kiinnosta tahkota muutamaa liikettä pari kertaa viikossa, koska en ole niin vitun HC, vaan "harrastelijabodari" joka tekee myös asioita niin, että saa hyvän fiiliksen hommasta. Samaa mieltä olen, että pohjat pitäisi ensin rakentaa perusjutuilla, ja sitten edistyessä laajentaa liikevalikoimaa.

Mä en esimerkiksi dippaa sen takia, koska se tuntuu pahalta rintalastassa, ja tappaa kyynärpäät, vai pitäisikö mun vaihtaa ojentajatalja, johonkin dippiin, sen takia, kun netissä sanotaan sen olevan paras liike?

Mä en esimerkiksi dippaa sen takia, koska se tuntuu pahalta rintalastassa, ja tappaa kyynärpäät, vai pitäisikö mun vaihtaa ojentajatalja, johonkin dippiin, sen takia, kun netissä sanotaan sen olevan paras liike?

tuo dippi oli minulta huono esimerkki, kun se monilla aiheuttaa kipuja.

Mutta jos aloittelijoille ja vähemmän treenanneille suositellaan ohjelmaa/treenivinkkejä, nii mun mielestä on typerää neuvoa treenaamaan esim.5-jakoisella ja ns. muotoliikkeitä. tästä poislukien takaolkapäät ja pohkeet, joille ei paljon ole vaihtoehtoja.

Se oli minun mielipide. Hauiksia ja ojentajia ei isoiksi kasvateta pelkillä perusliikkeillä, mutta sehän onkin nykyään homomaista, jos omistaa isot käsivarret, tai treenaa niitä suoraan. Minua ei kiinnosta tahkota muutamaa liikettä pari kertaa viikossa, koska en ole niin vitun HC, vaan "harrastelijabodari" joka tekee myös asioita niin, että saa hyvän fiiliksen hommasta. Samaa mieltä olen, että pohjat pitäisi ensin rakentaa perusjutuilla, ja sitten edistyessä laajentaa liikevalikoimaa.

ööh mihinkäs jäi perustelut siitä että edellämainitut ohjelmat aiheuttaa lihasepätasapainoa? Vai oliko se vaan pelkkä provo?

Tässä on minun 1-jakoinen ja voin kertoo, että toimii.

Kyykky/Mave 3x
Penkki/Vinopenkki 2x
Leuanveto/Kulmasoutu 3x
Pystypunerrus/Viparit sivulle 2x
Hauis tangolla/Ranskalainen 2x
Pohkeet/Vatsat 2x

On se hienoa että, antibodari, taas kerrot miten monet tunnetuimmista voimavalmentajista ovat täysin väärässä ihan vain siksi, että sun mielipiteesi on mitä sattuun treenaamisesta. Voitko kertoa niistä sun omista henkilökohtaisista tuloksista, mitä olet saavuttanut treenisysteemeilläsi, ja millä tavalla ne ovat nyt paremmat kuin mitä tässäkin threadissa on noussut esille?

Turhaa odotella antibodarilta mitää tietoja ittestään tai kehityksestään:hyvä: Kyllä se nyt vaan on uskottava vissiin että tällaisella perustreenillä tulee lihasepätasapainoa.:david: Varokaa vain.

Oisko sellainen, antibodari, mikään lihasepätasapainon muoto, että kädet on suhteessa isommat ku muu kroppa?? Ei varmaan...:jahas:

Sellanen juttu, että haistakaa tee vaan pitkä vittu, mä treenaan salilla, enkä netissä:) Katotaan sitten 10 vuoden päästä mitä ollaan saavutettu puolin ja toisin, turha tässä nyt ruveta vertailemaan. Pistäs marde84 itestäs kuvia, niin katotaan mitä sieltä löyty, vai löytyykö mitään, musta täällä jo kuvia on, mutta ne on vanhoja.

Jos joku jaksaa veivata paria liikettä vuodesta toiseen niin ok, mutta ei ole mun juttu.

Mun päivyristä näkee tuloksiani, enhän mä mitään ole saavuttanu.

Sellanen juttu, että haistakaa tee vaan pitkä vittu, mä treenaan salilla, enkä netissä:) Katotaan sitten 10 vuoden päästä mitä ollaan saavutettu puolin ja toisin, turha tässä nyt ruveta vertailemaan. Pistäs marde84 itestäs kuvia, niin katotaan mitä sieltä löyty, vai löytyykö mitään, musta täällä jo kuvia on, mutta ne on vanhoja.

Jos joku jaksaa veivata paria liikettä vuodesta toiseen niin ok, mutta ei ole mun juttu.

Mun päivyristä näkee tuloksiani, enhän mä mitään ole saavuttanu.

Ei täältä mitään löydy.. Laitan kuvan jos saan aikaiseksi.. vaikka tänään, niin ei tarvi sen puolesta vittuilla. Sun perusteettomat väitökset vaan huvittaa ja provoaa kommentoimaan:david:

Ihmettelen kovasti mikä hinku Bodaajalla / antibodarilla on oikein änkeä noiden perusteettomien mielipiteidensä kanssa tällaiseenkin threadiin kitisemään siitä, kuinka hänestä olisi tylsää tehdä kehittävää perustreeniä ja keskittyä suurimpiin perusliikkeisiin. Tässä threadissa aloitettiin keskustelu nimenomaan yksinkertaisesta perustreenistä, kukaan ei edes maininnut monijakoisia massakädenkasvatusohjelmia a'la Bodaajan faija, mutta silti kaveri tulee tänne vittuilemaan jengille ja toitottamaan kuinka perustreeni on hänestä tylsää, jne. Ketä kiinnostaa?

Nuo väittelyt eri treenijaoista ovat toki asia erikseen, vaikka Bodaajan kaltaiset tyypit (joilla ei ole mitään kokemusta vähäjakoisesta treenistä, ainoastaan monijakoisesta) eivät olekaan kovin päteviä edes väittelemään niitä vastaan, joilla on kokemusta sekä vähä- että monijakoisista ohjelmista. Hommahan menee useimmiten juurikin niin, että vähäjakoisten puoltajilla on kokemusta sekä moni- että vähäjakoisesta treenistä, kun taas monijakoisten kiivaat puolustajat (kuten Bodaaja-antibodari) ovat treenanneet ainoastaan monijakoisilla. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmettelen kovasti mikä hinku Bodaajalla / antibodarilla on oikein änkeä noiden perusteettomien mielipiteidensä kanssa tällaiseenkin threadiin kitisemään siitä, kuinka hänestä olisi tylsää tehdä kehittävää perustreeniä ja keskittyä suurimpiin perusliikkeisiin. Tässä threadissa aloitettiin keskustelu nimenomaan yksinkertaisesta perustreenistä, kukaan ei edes maininnut monijakoisia massakädenkasvatusohjelmia a'la Bodaajan faija, mutta silti kaveri tulee tänne vittuilemaan jengille ja toitottamaan kuinka perustreeni on hänestä tylsää, jne. Ketä kiinnostaa?

Nuo väittelyt eri treenijaoista ovat toki asia erikseen, vaikka Bodaajan kaltaiset tyypit (joilla ei ole mitään kokemusta vähäjakoisesta treenistä, ainoastaan monijakoisesta) eivät olekaan kovin päteviä edes väittelemään niitä vastaan, joilla on kokemusta sekä vähä- että monijakoisista ohjelmista. Hommahan menee useimmiten juurikin niin, että vähäjakoisten puoltajilla on kokemusta sekä moni- että vähäjakoisesta treenistä, kun taas monijakoisten kiivaat puolustajat (kuten Bodaaja-antibodari) ovat treenanneet ainoastaan monijakoisilla. :rolleyes:

:lol2: Pointti on jo kadonnut viestejä sitten. Mun alkuperäinen sanoma oli, niinkuin mm. Keljumus totesi jo ekalla sivulla, että pidemmän päälle saattaa olla tylsää tahkota muutamaa liikettä, mutta aloittelijalle on tehokkaampaa pysyä perusliikkeissä. Yleensä myöhemmin mukaan tulee muita liikkeitä, ellei ole todellinen puritanisti.

Tähän väitteeseen ihmiset niitä vastauksia kaipaisivat...

"harva oikeasti jaksaa kuukausin jälkeen keskittyä noihin pelkästään, varsinkin kun lihasepätasapainoakin saa tollasella ohjelmalla aikaan, jota on hitaampi sitten korjailla. Jokaiselle lihakselle oma liike, niin hyvä tulee, olkoon se sitten joillekin monimutkaista tai ei."

Tähän väitteeseen ihmiset niitä vastauksia kaipaisivat...

"harva oikeasti jaksaa kuukausin jälkeen keskittyä noihin pelkästään, varsinkin kun lihasepätasapainoakin saa tollasella ohjelmalla aikaan, jota on hitaampi sitten korjailla. Jokaiselle lihakselle oma liike, niin hyvä tulee, olkoon se sitten joillekin monimutkaista tai ei."

Jaa, kyllä mulla on se käsitys, että kolme, neljä liikettä ei riitä kaikille lihaksille, koska en ole vakuuttunut epäsuoran rasituksen riittävyydestä. Jos sulle riittää mave, kyykky, leuat, tms. niin sitten niin tehdään, mutta ihmisellä on aika monta lihasta, ja itse kannatan myös eristäviä liikkeitä, koska niillä saadaan se kohdelihas työskentelemään kovalla teholla, eikä pelkästään puoliteholla/epäsuora.

Eli sulla ei ole edes hajuakaan siitä, mitä tarkoitetaan lihasepätasapainolla? Lämpimiksesi siis moisia huutelit, vai?

edit. Ei siinä, jokainen tamppaa tavallaan. Väännä sinä vipua niin monesta suuntaa kuin vain jaksat, mutta älä huuteloi sellaisia asioita, mistä et edes tiedä mitä ne tarkoittavat. Varsinkaan ketjuissa, joihin sulla ei kaiketikaan ole mitään annettavaa.

No hyvä että samantien todistit arvaukseni oikeaksi...

Edit: Juu, lopettakaa tekin se länkytys, jos joku ei ole samaa mieltä joka vitun asiasta ja kuorossa ylistä jotain tyyliä. Mä teen asiat niinkuin teen, ja katotaan mitä kukin on 10 vuoden päästä, kun alkaa treeniä olla jo takana sen verran, että näillä teidän tiedoillanne pitäisi olla Colemaneja.

Ikävä tosiseikka nyt kuitenkin on se, että jos tulee tarjoilemaan räväköitä mielipiteitä ilman mitään perusteluja niin voipi saada osakseen "länkytystä". Ei kai se nyt voi olla niin vaikeaa muotoilla mielipiteitään tyyliin "olen tätä mieltä, koska A ja B".

Mitä tuohon lihasepätasapainoon tulee, paras mahdollisuus moisen saavuttamiseen lienee juurikin eristävien liikkeiden korostaminen harjoittelussa. Joku kyykky/leuat/penkki-yhdistelmä kehittää varmasti kropan lihaksistoa sopusuhtaiseksi, eri asia sitten onko sopusuhtainen kroppa se mitä kehonrakennukselta haluaa. Jos tavoitteena on erityisesti isot hanskat niin pienemmällä vaivalla ne toki saavuttaa keskittymällä pelkästään niiden treenaamiseen.

Hmmm... taisi Antibodari käväistä poistamassa tuolta viestinsä välistä.

Voi vittu sinä antibodari olet yksinkertainen. Sähän et perustele väitteitäsi millään. Sulla ei ole omakohtasia kokemuksia tai mitään muutakaan sun väitteiden taustalla.
Jos sä teet asiat niin kuin teet, niin tee. Ei sun tarvitte tulla jokaiseen näihin keskusteluihin vaahtoamaan järjettömyyksiäsi siltikään.

Mikä olisi teidän übersimppeli ohjelmanne, ja miksi?

Mikäli henkilöllä olisi edes jonkun verran jo tuntumaa painoihin ja joku jaksaisi kädestä pitäen lähteä opastamaan muutaman kuukauden verran niin rakentaisin ohjelman voimanostoliikkeiden ympärille ja kiinnittäisin huomiota seuraaviin seikkoihin:

- takaosaston vahvistaminen
- korsetin vahvistaminen
- olkapäiden vahvistaminen
- yläselän vahvistaminen

Liikerunko voisi näyttää esim. seuraavalta:

ma

kyykky
sjmv

vatsa1
vatsa2

ti

penkki
leuanveto, vasta

olkapääjumppa:

viparit, kp
T-ylöskierto, kp
face pull, talja
uloskierto, talja

to

mave
etukyykky

vatsa3
vatsa4

pe

leuanveto, myötä
kapea penkki / dippi
kulmasoutu, myötä

olkapääjumppa:

viparit, talja
cuban press, tanko
takaolkapääsoutu, tanko
uloskierto kyljellään, kp

Voi vittu sinä antibodari olet yksinkertainen. Sähän et perustele väitteitäsi millään.
Riittää kunhan esittää asiansa faktana :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom