Missä myydään pohkeita ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aikoinaan käynyt ahkerasti salilla ja nyt taas aloittanut syksyllä uudella innolla. Tuli vaan vanha pulma mieleen - missä pohkeet ? Olen monenlaista liikettä kokeillut ja eri toistomääriä ja melkein mitä vaan, mutta pohkeet pysyy piilossa.

Fysiologinen fakta on se, että olen pitkä ja omistan pitkät sääret, joten on vähän huonot välitykset - ei näytä ne vähäisetkään rimpulat kovin massiivisilta. Kontrastia pahentaa reidet, jotka reagoivat harjoitteluun erittäin hyvin. Alan muistuttaa alavartaloltani kohta kalkkunaa...!!!

Olen yrittänyt miettiä treenatessa, teenkö jotain kuitenkin väärin. Mietinkin, että kohdistuuko pohjetreenini enemmän soleukseen kuin gastrocnemiukseen, joka antaisi pohkeelle kokoa ja näköä. Painoja saa lyödä pohkeille koko ajan lisää, mutta kun koko ei muutu mihinkään. Treenaanko siis enemmän syviä lihaksia kuin näyttäviä pintalihaksia ?

Etenkin pohkeiden sisäsyrjään pitäisi saada lisää massaa. Onko joku paininut saman asian parissa ? Onko neuvoja ?

Mä en oo paras heppu neuvomaan tässä asiassa, mut mulla autto hiukan, kun aloin tekemään pohkeita kahdesti viikossa. Esim. ennen rintatreeniä ja ennen selkätreeniä.

Ja tietysti jatkuvasti vaihdellen toistopituuksia sarjoissa...

Mul on ihan sama ongelma mut en jaksa välittää siitä enää... Pääasia et romut liikkuu oman mittapuun mukaan hyvin! Kyl ne varmaan siitä kasvuun lähtee jossain vaiheessa kun vaan jaksaa reenata niitä. Ei oo kovin iso lihaskaan ja jos lähtökaohta on pieni niin turha sitä on muutamassa kuukaudessa odottaa mitään kovin mullistava...

Hola,

ite sain pohkeet edes pieneen kasvuun, kun aloin tekemään jopa 50:n toiston sarjoja. Aloin samalla myös venyttelemään pohkeita kunnolla..
Mutta aika turhauttavaa noita pohkeita on reenata.

Ai perkele, ihan kun oisin itse kirjoittanut. Pohkeet on viimesen päälle kirottu lihasryhmä. Se on vissiin aivan geeneistä kiinni. Meidän äijällä nimittäin roikkuu semmoset imurinputket polvien alapuolella, että itku tulee kun niitä kattoo. Eli lähtökohdat on jo perintötekijöiden puolesta varsin heikot.
Kaikennäköistä on täälläkin vuosien varrella yritelty. Ilmeisesti ei kuitenkaan tarpeeksi. Nyt olisi tarkoitus ottaa vuodenvaihteen jälkeen ainoaksi tavoitteeksi koko elämässä saada nuo pikku pirulaiset turpoamaan edes sen verran, että kehtaisi kesällä patsastella shortsit jalassa yleisillä paikoilla.
Vai jääkö silikoni ainoaksi vaihtoehdoksi? Onko täsmätestoa olemassa? Paljonko syntoli maksaa? Mitä ihmettä...? ;)

Mikähän siinä on, kun tuntuu, että monilla miehillä probleema on pohkeettomuus (paitsi sillä Kehokisojen Turun katsastuksen raskaan sarjan voittajalla), ja taasen naisimmeisillä pohjetta on ihan liiankin kanssa. Itse en treenaa pohkeita koskaan, ja koitan välttää niiden aktivoitumista esim. reisikoukistuksia tehdessä... ja viime dietilläkin tein aamuaerobisia rehellisesti juosten, siinä toivossa, että ne pohkeet ois "palanut" ees vähän pienemmiksi... ja loppu- tulos oli jotain ihan muuta :mad: Eli mulla ois myytävä tarpeetomana hyvät, timanttiset pohkeet, käyvät jopa -90kg:ssa kisailevillekin mainiosti :lol2:

Just, mitä on sanottukin, eli kunnon venytystä sarjojen välissä (ja muutoinkin viikolla), 2 pohjetreeniä viikossa, toinen raskas toinen pumppi, liikkeitä aina vaihdellen. Ja mikä tärkeintä, ilman kenkiä pohjeliikkeet. Tietysti ne geenit määrää aika pitkälti. Itsekin olen pitkä, mutta silti on suht hyvät ja muodokkaat pohkeet.

Originally posted by ang0
Se on vissiin aivan geeneistä kiinni
luulen myös, että jos lapsena harrastaa paljon liikuntaa ja juoksentelee ympäriinsä, niin olisi pohkeet hieman eri luokkaa kuin jollain sohvaperunalla

jos nimenomaan erottuvuutta haluaa pohkeisiin, kannattaa varmaan kokeilla pitkiä sarjoja. tosi pitkiä, vaikka subotain neuvoma 50 toistoo. tai sit lopettaa punttaamisen ja alkaa juoksemaan ;)

jep, lapsuus on pyöräilty ja nyt jalat kehittyvät aivan eri tahtia kuin yläkroppa. Äitikin haukkuu pölkkyjalaksi :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by beginner
luulen myös, että jos lapsena harrastaa paljon liikuntaa ja juoksentelee ympäriinsä, niin olisi pohkeet hieman eri luokkaa kuin jollain sohvaperunalla
Ei niinkään... Sen enempiä erittelemättä mitä pentuna on tullut liikuttua, voin sanoa että ympäriinsä tuli juoksenneltua ihan tarpeeksi. Äidin (jolla muuten, yllätys yllätys, on hillittömät lapiopohkeet) mielestä liikaakin. Myöhemmin tuli mukaan myös budolajit, joita tahkottiin yhteensä noin 4 vuotta. Tämä vaan sen takia tähän, koska aina joku sanoo että "Minulla on hyvät pohkeet koska olen vanha karateka!" Mutta joo, valan kuitenkin itseeni uskoa päivittäin että peli ei ole menetetty lihaisten pohkeitten suhteen

Liityn pohkeettomiin. Pohkeet ei ole ikinä kasvanu.

Voisin testata noita pitempiä sarjoja. Pohkeet on muuten ollu joka jalkatreenin jälkeen kipeet, mutta tulosta ei näy.

Voishan sitä kokeilla lihottaa, nimittäin läskeillä on
ihan törkeen kokoset pohkeet yleensä.;)

Ei oo oikein pohkeet kehittynyt vaikka kaikkia treenejä pohkeille on kokeiltu. Nykyisin treenaan ne kaksi kertaa viikossa. Toinen on ns. pumppitreeni ja toinen raskailla painoilla.

Ei ole vaikutusta vaikka nuorempana tuli pelattua fudista ja lätkää... voimaa on suht hyvin mutta kokoa ei tarpeeksi :mad:

Voe voe, millä sitten pääsee näistä liian leveistä pohkeista eroon. Lopetin pohkeiden treenaamisen kokonaan, vaikka niillä nousee kyllä melkoiset painot. Mutta nyt kun toi varvas murtui, niin terveen jalan pohje on saanut kyytiä konkkailussa. Eli siis ilman jalkatreeniä jo viikko: ottaa käpyrauhaseen.

Originally posted by Chewbacca
Olen aikoinaan käynyt ahkerasti salilla ja nyt taas aloittanut syksyllä uudella innolla. Tuli vaan vanha pulma mieleen - missä pohkeet ? Olen monenlaista liikettä kokeillut ja eri toistomääriä ja melkein mitä vaan, mutta pohkeet pysyy piilossa.

Joo piraijapohkeet... Muutamat taalla jo suositteli pitkia sarjoja - itse suosittelen just painvastaista: saman mittaiset sarjat kuin muillekin lihasryhmille ja koko ajan vastusta kasvattaen.

Vinkki-1: Pohkeita ei oikeastaan voi ylitreenata, joten niita voi ja kannattaa treenata isoilla romuilla monta kertaa viikossa. Varpaillenousu seisten ja istuen on ihan riittava liikevalikoima.

Vinkki-2: Suurin osa saliporukasta treenaa pohjekoneissa egoa ja akillesjanteita eika pohjelihaksia. Liikerata on lyhyt ja toistot nopeita. Liikerata taytyy vieda aivan pohjaan, tauko, kontrollissa taysin ylos (jalkapohja pystyyn), puristus huipulla, h i t a a s t i alas. Tarkoittaa alkuun pienia painoja, mutta akkia ne romut tulee takaisin.

Vinkki-3: Useimmissa koneissa, joissa voi tehda varpaillenousua seisten, on aivan liian vahan painoja. Tee yksi jalka kerrallaan niin voi pitaa sarjat tarpeeksi lyhyina.

Itselleni tuli mieleen, että pohkeita tulee venyteltyä ihan eri tyyliin kuin muita lihaksia. Jos paikat menevät jumiin, niin sitten ollaan liikkumatta (kärjistetysti), mutta yleensä kuitenkin tulee käveltyä (tavalla tai toisella), jolloin pohkeet saavat venytystä. Voisikohan tällä olla jotain vaikutusta asioihin vai saavatko ne peräti kävelemisen seuraksena ylikuntoa? Just thoughts... :rolleyes:

Originally posted by LSA_Vinnie
Itselleni tuli mieleen, että pohkeita tulee venyteltyä ihan eri tyyliin kuin muita lihaksia. Jos paikat menevät jumiin, niin sitten ollaan liikkumatta (kärjistetysti), mutta yleensä kuitenkin tulee käveltyä (tavalla tai toisella), jolloin pohkeet saavat venytystä. Voisikohan tällä olla jotain vaikutusta asioihin vai saavatko ne peräti kävelemisen seuraksena ylikuntoa? Just thoughts... :rolleyes:

Pohkeiden kasvatuksen sietamaton vaikeus johtuu just siita, etta lihasta rasitetaan jonkin verran koko valveillaoloajan. Tasta taas seuraa nain maalaisjarjella, etta ilman usein toistuvaa treenia isoilla painoilla type-2b solutkin ovat hitaita.

Joku fysiologiaa tosissaan opiskellut vois jatkaa, ennenkuin nolaan itteni taydelisesti.

Minä ostin pohkeet aikoinaan vanhasta suomenkielisestä Muscle&Fitness lehdestä eli 3-4 kertaa viikossa pohjenousua seisten omalla painolla esim. portailla 3-4x20-30 sarjoilla, hitaasti ala-asennossa venyttäen ja ylhäällä pysäyttäen. Pumppi oli mahtava.

Nyrkkeilijöillä on muuten monesti pohkeissa mallia - ilmeisesti jatkuva päkiöillä liikkuminen edesauttaa tässä?

No, mulla on kans pohkeissa kokoa, mutta minätyttö en niistä silti huoli, kovaa treenia max. romulla n. 1krt/vko (joskus harvemminkin, kun on 9-10 pv:v kierto), toistoja 8-15...kasvaa kasvaa:D !

PS: saapaspstoksilla kyllä aina harmittaa, kun eivät mene pohkeista vetoketjut kiinni...:mad2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom