missä myydään aitoja japanilaisia kokkiveitsiä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kataq
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
elikkä tahtoisin tietää missä päin suomea on liikkeitä jotka myyvät aitoja japanilaisia kokki veitsiä? tahtoisin vaihtelua noihin sanelin veitsiin,ei sillä että niissä mitään vikaa olisi :) jos ei muu auta niin teen veitsi matkan japaniin, josta löytyy valtavat valikoimat ja ne ovat huippu laatua ja halpoja:)
esim mac:n veitse yli puolet halvempia kuin täällä ,suomessa maksaa semmoinen 200e kappale !

elikkä kertokaa jos tiedätte ja muukin aiheeseen liittyvä keskustelu olisi mukavaa:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsingissä ainakin seuraavat: Tokyokan, Chez Marius ja Kokkipuoti. Hinnat noissa on suhteellisen kovat kaikissa. Arvauksena heitän että Tokyokan on noista edullisin paikka hankkia Macin veitsiä. Ainakin Chez Mariuksesta ja Tokyokanista löytyy muitakin merkkejä.

No jos ei Victorinoxit toimi, niin entäs sitten ihan "suosi suomalaista" mentaliteetilla Fiskarsin Functional Form? Ex-kokkiavokkini ( voi jeeses mikä sana :D ) vei Victorinoxit mukanaan ja itse käytän nykyään näitä. No complaints.

kataq = veitsihifistelijä? :)

No jos ei Victorinoxit toimi, niin entäs sitten ihan "suosi suomalaista" mentaliteetilla Fiskarsin Functional Form? Ex-kokkiavokkini ( voi jeeses mikä sana :D ) vei Victorinoxit mukanaan ja itse käytän nykyään näitä. No complaints.

ei fiskarssikaan :D tekee hyviä saksia ja kirveitä :D
kataq = ammattilainen :hyper:
ravintolalle&minulle etsin uusia veitsiä :)
eli ei ole mihinkäänpelkkään koti käyttöön:)

ps. pakko myöntää paras leipä veitsi joka sopii mun käteen on fiskars;) elkää kertoko kellekkään :D

Ei mitään japanilaista. Osta Victorinoxia vaan :)

Veitsiä kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä. Ainaki Chez Mariuksessa tuo on mahdollista. Töissä olen käyttänyt Victorinoxin veitsiä, mutta kotiin hankin pari Macin Superior-sarjan puukkoa kun pääsin niitä testaamaan. Eurooppalaiset (Zwilling, Victorinox, Sanelli jne) veitset ovat liian painavateräisiä omaan käteeni. Maceissa painopiste on ihan terän tyvessä, mikä tekee niistä erittäin kevyitä käyttää.

Eikä nuo Macit niin hirmu kalliita suomessa ole. Oma 18cm kokki maksoi kai jotain 70e ja 12cm näpertelyveitsi 20e.

Ainiin, jälkeen päin kuulin, että Mariukselta olisi saanut alea kun olisi maininnut veitsien tulevan ammattikäyttöön.

Viimeksi muokattu:
Jos tulee "normi ruoanlaittajan" kotikäyttöön, itse ottaisin mieluummin Fiskarsit kuin Victorinoxit. Kahvat omaan hanskaan paremmat ja hinta taitaa olla huokeampi.

Täytyy itte ilmoittautua hifistelijäksi. Ennen ne oli työkaluja, nyt vain välineurheilua. Ei osaa luopua kun on kerran tottunut oikeisiin veitsiin. Oma salkku sisältää vain Macin veitsiä :D

jooo , tietysti pitää päästä kokeilemaan veitsiä ennen ostoa :D
ja "kunnon"mac veitset maksavat lähemmäs 200e ainakin niitä mitä minä katsoin:) löyty myös halvempia :) ja käsin taotut kiinostavat :)

No sehän selittää, oisit heti sanonut. Kumma ettei joku ehtinyt jo suositella jotain TV-shopin Nikkei-veitsiä :D

hahahah:D vois työntekiät kattoa kun raahaan heile muutaman setin nikkei veitsiä jolla voi jopa leikata tölkkejä :D

Kuten varmaan kävi jo ilmi, suosittelen lämpimästi :) Ei niitä kuitenkaan ämpärillistä tarvitse jotta pärjää. Ja kerran se vaan kirpasee. Oikein hoidettuna kestävät kyllä yhden ihmisen eliniän.

kyllä niitä tulee ostettua ainakin parisen kymmentä :) itse en tarvitsisi kun 4 veistä :) :D
itse olen käyttänyt käsin taottuja veitsiä yhdessä vaiheessa aika paljonkin mutta voro vei salkullisen niitä:curs: jo itessään salkku on kallis :curs:

kyllä niitä tulee ostettua ainakin parisen kymmentä :)
Ok, toi lähestyy kyllä ämpärillistä :D

itse olen käyttänyt käsin taottuja veitsiä yhdessä vaiheessa aika paljonkin mutta voro vei salkullisen niitä:curs:
On se v***u kun kaikki pitää pölliä :curs:

jo itessään salkku on kallis :curs:
Tein aikoinaan itte salkun sisukset normiin kova reunaiseen käytettyyn nahkasalkkuun. Tuli huomattavasti halvemmaksi ja sain sisuksen juuri sellaiseksi kuin halusin.

Ok, toi lähestyy kyllä ämpärillistä :D

On se v***u kun kaikki pitää pölliä :curs:

Tein aikoinaan itte salkun sisukset normiin kova reunaiseen käytettyyn nahkasalkkuun. Tuli huomattavasti halvemmaksi ja sain sisuksen juuri sellaiseksi kuin halusin.

vittu omasta rafkasta pöllittiin kesken työvuoroni:curs:
epäilys oli suuri yhtä työntekiää kohtaan mutta ei toristeita :D
noh ei sinne menny ku useempi tonni :curs:

mite sie sen salkun teit? mangneetti kiinityksen vai ?

-EDIT- sa ravintolan veitset vaihtuivat halvempii kun aloin löytämään niitä työntekiöiden kodeista :D

Salkun sisus on Etolasta haettua harmaata "vaahto muovia" (on sillä joku nimikin, en vaan muista) joka on tiukempaa kuin normi vaahtomuovi. Liimasin ihan Bostikilla haluamani mallisia paloja kerroksittain salkun sisälle jonka jälkeen siihen sai työnnettyä veitset haluamaansa järjestykseen. Veitset pysyy vielä vuosienkin jälkeen tosi hyvin paikoillaan.

Voin ottaa huomenna muutaman kuvan kulahtaneesta salkusta jos kiinnostaa nähdä miltä se näyttää.

Duunista varastamista en ole koskaan ymmärtänyt, saatika sitten duunikaverilta varastamista :(

Salkun sisus on Etolasta haettua harmaata "vaahto muovia" (on sillä joku nimikin, en vaan muista) joka on tiukempaa kuin normi vaahtomuovi. Liimasin ihan Bostikilla haluamani mallisia paloja kerroksittain salkun sisälle jonka jälkeen siihen sai työnnettyä veitset haluamaansa järjestykseen. Veitset pysyy vielä vuosienkin jälkeen tosi hyvin paikoillaan.

Voin ottaa huomenna muutaman kuvan kulahtaneesta salkusta jos kiinnostaa nähdä miltä se näyttää.

Duunista varastamista en ole koskaan ymmärtänyt, saatika sitten duunikaverilta varastamista :(

siis onko se vaahtomuovi semmoista että kun painat siihen veitsen nii siihen jää veitsen muoto eli se muotoutuu ?:D otahan huomenna pari kuvaa jos viitsiit:) salkku tyhjillään ja toinen veitsien kanssa :) minulla ei olisi tullut mieleenikään tehdä :) mutta nyt taidankin väsätä semmoisen :)

Chez Mariuksesta on tosiaan kiva shoppailla veitsiä. Nuori ja nätti myyjä jaksoi selittää ja esitellä eri veitsiä kun pähkäilin eri valmistajien ja mallien välillä. Pääsi jopa kokeilemaan miten omaan käteen istui ja neuvoivat teroittamisessa.

Lopuksi kävelin kaupasta 20 senttisen Macin kanssa. Suunnattomasti kokemusta tuommoisista paremmista veitsistä ei ole mutta tuohon olen tykästynyt. Parhaillaan olen kotiväen luona käymässä ja itku meinaa päästä kun täällä vaan heitellään veitsen tiskikoneeseen ja säilytetään miten sattuu ja sitten ei meinaa saada edes sipulia halki. Omaa Mackiä tulee ikävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom