missä myydään aitoja japanilaisia kokkiveitsiä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kataq
  • Aloitettu Aloitettu
siis onko se vaahtomuovi semmoista että kun painat siihen veitsen nii siihen jää veitsen muoto eli se muotoutuu ?:D
Jep, jää muotoon todella mainiosti.

otahan huomenna pari kuvaa jos viitsiit:) salkku tyhjillään ja toinen veitsien kanssa :) minulla ei olisi tullut mieleenikään tehdä :) mutta nyt taidankin väsätä semmoisen :)
Laitan huomenna aamupäivän aikana kuvia. Sisustan tekemiseen ei kauaa mene ja itse olen ollut todella tyytyväinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salkun sisus on Etolasta haettua harmaata "vaahto muovia" (on sillä joku nimikin, en vaan muista) joka on tiukempaa kuin normi vaahtomuovi. Liimasin ihan Bostikilla haluamani mallisia paloja kerroksittain salkun sisälle jonka jälkeen siihen sai työnnettyä veitset haluamaansa järjestykseen. Veitset pysyy vielä vuosienkin jälkeen tosi hyvin paikoillaan.

Voin ottaa huomenna muutaman kuvan kulahtaneesta salkusta jos kiinnostaa nähdä miltä se näyttää.

Duunista varastamista en ole koskaan ymmärtänyt, saatika sitten duunikaverilta varastamista :(

Suunilleen semmosta, mistä tehdään kellukkeita yms.??

Chez Mariuksesta on tosiaan kiva shoppailla veitsiä. Nuori ja nätti myyjä jaksoi selittää ja esitellä eri veitsiä kun pähkäilin eri valmistajien ja mallien välillä. Pääsi jopa kokeilemaan miten omaan käteen istui ja neuvoivat teroittamisessa.

Lopuksi kävelin kaupasta 20 senttisen Macin kanssa. Suunnattomasti kokemusta tuommoisista paremmista veitsistä ei ole mutta tuohon olen tykästynyt. Parhaillaan olen kotiväen luona käymässä ja itku meinaa päästä kun täällä vaan heitellään veitsen tiskikoneeseen ja säilytetään miten sattuu ja sitten ei meinaa saada edes sipulia halki. Omaa Mackiä tulee ikävä.

taidan tulla pk seudulle syksyn aikana ja kierellä alan liikkeet läpi :)
ja missä parhain valikoima ja hinta nii sieltä lähtee todennäköisesti mackkeja ja muita japsuja mukaan :) jos tekis vaikka toisten kanssa diilejä että heilekkin voisin toimittaa nii vois saaha bensarahatkin kuitattuu siinä :D

Lopuksi kävelin kaupasta 20 senttisen Macin kanssa.
:thumbs:

Parhaillaan olen kotiväen luona käymässä ja itku meinaa päästä kun täällä vaan heitellään veitsen tiskikoneeseen ja säilytetään miten sattuu ja sitten ei meinaa saada edes sipulia halki. Omaa Mackiä tulee ikävä.
Tuttu tunne. Vanha äitinikin alun irvistelyistä huolimatta on ollut melkoisen tyytyväinen kun hankittiin sille paremmat veitset ja niitä säilytetään oikein.

Vastataan tuohon alkuperäiseen kysymykseen eli siis helsingissä japanilaisesta ravintolasta Yumesta saa myös ostettua noita kokkiveitsiä. Siellä niitä on seinällä esillä. Yume on siis hotelli Kämpissä ja sisäänkäynti sinne on ihan siitä hotellin sisäänkäynnin vieressä oikealla puolella.
http://www.palacekamp.fi/etusivu.asp?rest=yume&lang=fi

En kyllä usko, että niitä saa mistään edes kohtuullisen halpaan hintaan. Itse ostin Japanista suoraan sepältä, joka takoi ne damaskiteräksestä. Hintaa oli 100€/kpl, mutta laadultaan ovat jotain sellaista, mitä en ole koskaa ennen nähnyt.:hyper:

Parhaillaan olen kotiväen luona käymässä ja itku meinaa päästä kun täällä vaan heitellään veitsen tiskikoneeseen ja säilytetään miten sattuu ja sitten ei meinaa saada edes sipulia halki. Omaa Mackiä tulee ikävä.

On se kumma jos 200€ veistä ei pysty koneessa pesemään. Siis tuosta quotesta päätellen vaikuttaa, ettei veitsiä saisi koneessa pestä. Jos veitset maksavat 200 € ja pitäisi kestää eliniän niin minkälaista käyttöä tuolla tarkoitetaan. Säilytetään salkussa ja näytellään kavereille, saako niillä leikata jotain.

Ihan vain mielenkiinnosta kun täällä näyttää olevan ammattilaisia langoilla, että kuinka suuri ero noilla 200 € veitsillä on esim. fiskarsin 20 € veitseen. Huomaako sen eron tällainen normikäyttäjä vai pitääkö olla pro. Itse kyllä huomasin selvän eron tuon 20 € Fiskarsin ja tällaisen 15 € veitsisarjan (jossa on hieno teräksinen veitsipukki) välillä. Onko näillä 200 € mackeillä ja 20 € Fiskarseilla yhtä suuri ero vaiko suurempi. Itse olen innostunut tekemään salaatteja tuon veitsen (Fiskars 20€) oston myötä kun tuntuu, että se leikkaa kuin tyhjää vain, tarvitsee vain näyttää veistä tomaatille tms. ja hyvä tulee.

Vinkki kaikille "kotikokeille" vaihtakaa ihmeessä ne "veitset" joissa on hieno veitsipukki edes tuollaisiin 20 € veitsiin, eron huomaa varmasti.

On se kumma jos 200€ veistä ei pysty koneessa pesemään. Siis tuosta quotesta päätellen vaikuttaa, ettei veitsiä saisi koneessa pestä. Jos veitset maksavat 200 € ja pitäisi kestää eliniän niin minkälaista käyttöä tuolla tarkoitetaan. Säilytetään salkussa ja näytellään kavereille, saako niillä leikata jotain.

Ihan vain mielenkiinnosta kun täällä näyttää olevan ammattilaisia langoilla, että kuinka suuri ero noilla 200 € veitsillä on esim. fiskarsin 20 € veitseen. Huomaako sen eron tällainen normikäyttäjä vai pitääkö olla pro. Itse kyllä huomasin selvän eron tuon 20 € Fiskarsin ja tällaisen 15 € veitsisarjan (jossa on hieno teräksinen veitsipukki) välillä. Onko näillä 200 € mackeillä ja 20 € Fiskarseilla yhtä suuri ero vaiko suurempi. Itse olen innostunut tekemään salaatteja tuon veitsen (Fiskars 20€) oston myötä kun tuntuu, että se leikkaa kuin tyhjää vain, tarvitsee vain näyttää veistä tomaatille tms. ja hyvä tulee.

Vinkki kaikille "kotikokeille" vaihtakaa ihmeessä ne "veitset" joissa on hieno veitsipukki edes tuollaisiin 20 € veitsiin, eron huomaa varmasti.
En nyt ammattilainen ole mutta näin olen itse käsittänyt.

Kun veitset nakkaa koneeseen pestäväksi niiden terä hakkaa siellä astioihin ja vaikka mihin mikä luonnollisesti tylsyttää veistä, vastaavasti kun leikkuuvälineitä säilyttää laatikossa irrallaan ne kolisevat siellä muihin tavaroihin ja terä tykkää kyttyrää. Tästä syystä siis kannattaisi säilyttää tukissa, magneetissa tms... Itse en edes astianpesukonetta omista (opiskelijakämppä, yhden ihmisen talous) mutta tämmöiselle friikille ei ole lainkaan vaivalloista käytön jälkeen pestä ja kuivata veistä käsipelillä.

Kuten sanoin aiemmin itsellä ei suunnattomasti kokemusta eri veitsistä ole, mutta ero oman Macin (taisi maksaa n. 70-80 €) ja Marttiinin vastaavan (taidetaan myydä hintaan 20-30 €) on varsin selkeä. Jos sattuu vaikka tuttavapiiristä löytymään tapaus jolla on jokin vähän "parempi" veitsi olemassa (Global, Mac...) kannattaa huvikseen testata. Porkkana laudalle ja leikkimään, pääsee itse toteamaan tilanteen. Ainakin sipulin kanssa huomaa hyvin äkkiä mikä ero on halvalla kaltoin kohdellulla veitsellä ja laadukkaalla hyvin pidetyllä.

Tuskinpa tommosta hintavampaa tavaraa kannattaa sellaisen ihmisen ostaa joka käyttää keittiötään vain maksalaatikon lämmittämiseen mikrossa mutta ruuanlaitosta nauttiva kotikokki varmasti osaa arvostaa (jos vain lompakko venyy). Kavereilla näkee ajoittain kivoja ilmeitä kun vahingossa sanoo paljonko on veitsestään maksanut.

On se kumma jos 200€ veistä ei pysty koneessa pesemään. Siis tuosta quotesta päätellen vaikuttaa, ettei veitsiä saisi koneessa pestä. Jos veitset maksavat 200 € ja pitäisi kestää eliniän niin minkälaista käyttöä tuolla tarkoitetaan.
Käsin taottuja veitsiä ei saa laittaa koneeseen lämmön takia. Terän karkaisu menee ruvelleen ja sen jälkeen teroittaminen on todella tuskaa... Hellan viereen unohtaminen ajaa saman asian, lämpö pilaa terän pikku hiljaa.

Prässätyt veitset voi laittaa koneeseen niin etteivät kilkata toisiaan vasten, ainakin itse laitan ja kyllä niillä leikkelee vieläkin.

Säilytetään salkussa ja näytellään kavereille, saako niillä leikata jotain.
Leikata niillä nimenomaan pitää :D

ero on todella suuri !!!
siis fiskarssin ero on jo huima saneliin eli saneli on paljon parempi ja mitä 200e veitsiin niin ne ovat aivan omaa luokkaansa :) ero kun yöllä ja päivällä jos ei enemmänkin ;)

Muutama kuva salkusta:
kuva 1 kuva 2 kuva 3

kiitoksia kuvista :)

kyllä minä taidan tehdä sen veitsi matkan japaniin ja tuon sen lähemmäks sata veistä suomeen :) muutama kymmentä firmalle,kotia muutama ja sit salkkuuni(tulevaan :D) :) ja ystäville :)ja parille muulle ravintolalle

EDIT- jätän kyllä tuomatta niitä firmalle :D lähtee kuintenkin kävelemään :) tai sit antaa muutamalle luottotyöntekiälle käyttöön :)

kiitoksia kuvista :)
Ei kestä :)

kyllä minä taidan tehdä sen veitsi matkan japaniin ja tuon sen lähemmäks sata veistä suomeen :) muutama kymmentä firmalle,kotia muutama ja sit salkkuuni(tulevaan :D) :) ja ystäville :)ja parille muulle ravintolalle
Ja mulle tietty kanssa. Tollasen Japanilainen vihannes- / kokkiveitsi 17 cm (toka kuva sivulla, viimeinen veitsi kuvassa) voisin ottaa "kyläsepän takomana". Koskas lähet, laitan rahaa matkaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom