Minne TETiin?

Janne sanoi:
Kovin monta tyyppiä tuskin kiinnosta paskan vertaa tehdä ilmaiseksi jotain paskahommia.
Tuskin kovin montaa kiinnostaa, mutta jos on järkevä, niin silti tekee ne hommat kunnolla. Eihän se TET kestä kuin muutaman päivän, mutta antamalla itsestään hyvän vaikutelman voi päästä myöhemmin samaan paikkaan vähän mukavampiin hommiin. Joka päivä suorastaan vituttaa mennä kouluun erään yläasteen ohi, kun penskat seisoo vetelän näköisinä sätkä suussa keskellä pyörätietä. Jos meno on samanlaista TET-paikoissakin, niin en ihmettele, vaikka työantaja ei mitään kovin mairittelevaa kuvaa ko. tyypeistä saakaan. En oikeasti pysty ymmärtämään, miten niin monilla ikäisilläni ja nuoremmilla on täysin välinpitämätön asenne työntekoa kohtaan.

Itse olen ollut TETissä kaupan varastossa, vanhainkodilla ja arkkitehtitoimistossa. Joka paikassa oli hommia ihan mukavasti, mutta mikään ei oikein sykähdyttänyt niin, että olisin kokenut löytäneeni oman alani.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olin 9-luokalla parin muun tyypin kanssa viikon TETissä paikallisessa Expertissä ja oli kyllä elämäni tylsin viikko. Kerran käytiin myyjän mukana viemässä kotiinkuljetuksia, siivottiin auto (löytyi 17 tyhjää tupakka-askia) ja muutaman kerran pistettiin tavaraa hyllyyn ja koottiin jotain tv-tasoja. Kuitenkin liikkeessä piti olla klo 10-16 joten suurimmaksi osaksi meni telkkarin katsomiseksi. Eikä kyse todellakaan ollut siitä etteikö oltais itse oltu aktiivisia ja tehty ne vähäisetkin hommat kunnolla.

japa sanoi:
Ja tuolla sitten saa kokemusta työelämästä ja jotain hajua esim. oman uran valinnastaan..... Tuohan olisi sama kuin norkoilisi sossun luukulle suoraan:rolleyes: :wall:
Sä vissiin huomasit heti kutsumukses ku pyyhit pölyjä Anttilan hylätyssä varastossa? Ei noi TET hommat mitään oikeita töitä ole.

Odu sanoi:
Sä vissiin huomasit heti kutsumukses ku pyyhit pölyjä Anttilan hylätyssä varastossa? Ei noi TET hommat mitään oikeita töitä ole.

Lainaampa tässä itseäni tuosta pari sivua aikaisemmin:
japa sanoi:
Itselleni tuli 9-luokan työharjoittelusta (ja varmasti tein firman kaikki paska hommat alkuun) ensin viikonloppu/kesä työpaikka(ja edelleen firman paska hommat) ja sitten pikkuhiljaa rupesin tekemään sitä opiskelujen osalla kaikki lomat/vapaat(hommat paranivat) ja nyt sitten olen samassa hommassa vakituisesti. Olen ollut noissa saman alan hommissa käytännössä jo vuodesta -88 asti. Ja vasta 3. työpaikka menossa joten työharjoittelusta ura urkeni vaikka silloin en olisi yhtään uskonut että tuolle alalle päädyn. Nyt voin myös sanoa että aika vankka kokemus myyntityöstä alkaa jo olla.

Elikkä minne hyvänsä hait/pääset niin tsemppaa ja tee työt kunnolla. Ja asennoidu siihen että mitä hyvänsä siellä paska tehtävää on niin tee se kunnolla se joka tapauksessa on sinulle kasvattavaa ja aukaisee uusia näkökulmia omaan ammatinvalintaan

Ja tosiaan ei ne ole "oikeita töitä" mutta jos tuossa vaiheessa ottaa asenteen että mitään en tee kun siitä ei makseta palkkaa eikä se ole firman siistein/helpoin/edustavin duuni niin oppiiko sitä milloinkaan tekemään duunia?

Nimimerkillä juuri tuleen vapaa päivänä työpaikalta kun tarvitsivat apua....ja en ollut anttilassa:)

Nooh, kukin tavallaan. Mulla on kyllä täysin nollamotivaatio tehdä hommia ilmatteeks. Tällä hetkellä kun niistä maksetaan hyvin niin hoidan homman myös hyvin.

Jos ei ole tarvetta/halua "varmistella" kesätyöpaikkaa tai sitten saada tietoa jostain alasta tai sen työstä käytännössä, niin suosittelen jotain todella leppoista duunia. Ensimmäisen TET:in vietin ala-asteella opettaen puukäsityötä, ATK:ta ja liikuntaa, oli kyllä hauskaa. Toinen TET ei ollutkaan niin leppoisa, kokosin uuneja, mutta sillä hommalla varmistui kesätyöpaikat siitä eteenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom