Minne TETiin?

Mulla ois ens keväänä TET (työelämään tutustuminen tjsp.) mutta en oikein tiedä mihin hakisin. Täytän siis ensi vuoden puolella 15. Kyllä, ajattelin alkaa katsomaan paikkaa jo nyt, ja hakeakin mahdollisimman pian. Tiedän kyllä, että näistä puhutaan moneen kertaan koulussa, mutta silti. Millaista hommaa tämän ikäinen edes pystyy tekemään/saa tehdä/tekee yleensä TETissä? Asun siis Kauniaisissa, Espoon keskellä, eli kyllä täältä varmaan jotain löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan mihin tahansa. Ite olin päiväkodissa, ala-asteella ja etnisessä ravintolassa. Kaikissa oli ihan mukavaa. Ei siellä hirveesti mitään kuitenkaan tartte tehä. Kaikki nuo paikat muuten hommattiin tettiä edeltäneenä iltana.

Esim. erilaisissa lehtien toimituksissa kaverini ovat taannoin saaneet kirjoittaa lehteen, tehdä haastatteluja. Tuo siis yks ehdotus, jos sana on hallussa. Tietysti ala-asteella tai muissa kouluissa saa varmasti tehdä oikeita hommia (auttaa tehtävissä jne.). Nämä nyt ekana tuli mieleen. :)

:offtopic: Kannattaa pitää huoli siitä (jo paikkaa valitessa), ettei joudu tekemään sen parin viikon TET:in aikana vain hanttihommia (siivoamaan, olemaan juoksupoikana, kahvinkeittäjänä ja muuta mukavaa). Selvität työnantajan kanssa, että haluat (jos oikeasti siis haluat) tehdä parin päivän tutustumisen jälkeen jotain järkevääkin ja oppia uutta.

Itte olin tennishallilla. Pelasin laskujeni mukaan 230e edestä tennistä ilmaiseksi :)
(squashia se kaveri antaa nykyäänkin pelata ilmatteeks kun melkein aina on yks koppi vapaana)

Hae jollekin alalle joka kiinnostaa tai jota inhoat :D
Saat vähä uutta näkökulmaa sillä tavalla, ite olin aikoinaan mausteiden maahantuontifirmassa ja rautakaupassa talonmiehenä. Mausteyrityksessä työajat oli 7.45-15.30 siinä oli joku 30min ruokapaussi ja 5min kahvitauko viel välissä. Rautakaupassa oli vähä löysempää. Jos haluat päästä helpolla niin hae kaupungin hommiin, siellä ei tarvi kai paljoo tehä (?)

Ja ainaki mun paikkakunnan prismoista ja citymarketeista sai lähtiessä yhden valitsemansa cd-levyn mukaan... :rock:

Meidän firmassa on ollut jo 3 TET:läistä tänä syksynä. Eri osastoilla.

Soitat vaan rohkeesti ihan mihin vaan itseäsi kiinnostavaan firmaan (isoon). Älä masennu vaikka ei heti tärppää, soita useammille eri henkilöille firman sisällä - osastot ovat yleensä ihan omia "firmoja firman sisällä" joten jostain kyllä tärppää.

TAI: Onko kaverisi äitee töissä esim. Nokialla? Pyydä päästä sinne. TET:läisten ainoa sääntö taisi olla että omien vanhempien firmaan ei saa mennä. Mutta kaverien vanhempien firmaan saa mennä :)

Hae pakkikselle:) Mitä itse tuosta muistan niin tosi mukavasti ottivat firmat tettiläisiä, mutta hommilta ei kannata ihmeitä odotella. Ainakin itse jouduimme sellaisiin hommiin mitä ei muuten kukaan tekisi, kuten arkiston siivoamista jne.

Pikaruokalat ottavat käsittääkseni aika helposti.

Olin isohkossa kaupassa TETissä. Oli ihan jees.

Kannattaa hakea sellaiseen paikkaan, josta löytyy riittävästi töitä, sillä muuten aika tulee toodella pitkäksi. Nimim. kokemusta on.
Missään nimessä hommia ei kannata hakea terveyskeskuksista/sairaaloista, koska niissä paikoissa harjoittelijan hommat eivät kuulemma ole kovin ihania.:urjo:

Edit. Tai sitten kuulemani jutut tk:n hommista ovatkin vain urbaania legendaa...

Ite olin delta-autossa tetissä vissii 3 tai 4 v sitten, iha mukavaa oli , renkaita yms kamaa roudaili sen tunni-½ ja loput selas nettii ja oli kauheet skabat varastoäijän et kumpi saa kovemmat pointsit älypäässä. Suosittelen lämpimästi.

eikus helkkari taisimmä joutuu jotai arkistoja lajitteleekki, se kävi jo ihan työstä mut suositten kuitenki jotai tommosta varastojuttuu . Vois vaikka kesätöitä kyselläki tommosista mestoista.

Paras tettipaikka tähän mennessä on pizzeria ylä-asteella. Pizzaa sai syödä ja limua juoda jos halus eikä työ mitenkään hirmu rankkaa ollut lehtien lukemisen sivussa.

Itse olin TETissä ala-asteella 4-6 luokkalaisten kouluavustajana. Leppoisaa duunia, jos jaksaa kuunnella lapsien öykkäröintiä. Lyhyet päivät ja rennot hommat, suosittelen!

Jonnekin tutun firmaan, niin ei tarvitse tehdä välttämättä mitään kamalaa. Olin myös pikkukylän ainoassa tietokonefirmassa tetissä. Se oli ihan ok, luottivat minuun sen verran, että sain tehdäkin jotakin, kokosin jonkun koneen, ja korjattavaksi tulleitakin taisin testailla, ja muuta. Inventaarion tekeminen sattui pahaksi onneksi kohdalleni, se ei ollutkaan enää niin mielenkiintoista.

Nyt lähinnä mietityttää se, etten muista syöneeni yhtään mitään noiden tet-jaksojen aikana. Oliko ne työajat 8-14 vai 9-14, kuitenkin ihan mukava pätkä jos en tosiaan syönyt, kun en tuohon aikaan tainnut syödä edes aamupalaa. Toki voi muistinikin pätkiä, ehkä sittenkin kävin koululla syömässä. Toivottavasti.

Ite olin paikallises kotipizzassa, tein lyhyttä päivää ja rentoa hommaa. Suosittelen!:thumbs:
Tietty riippuu kuka siellä on johdossa, voi olla jossai muussa kotipizzassa ihan erilaista.
edit. sain muute joka päivä valita pitsan listalta ja juotavat päälle, ja pisin päivä viikon aikana tais olla 4h... :D

Itse olen ollut kahdessa eri varastossa duunissa tetissä. Toinen oli arwidson ja suomenojan kodin ykkönen. Kodin ykkönen oli ihan hauska mesta kun sai safkata anttilan laskuun silloisesta carrollsista safkaa naamariin kaks viikkoa. :kuola:

Mä olin yläasteella eläinkaupassa. Ihanaa oli, ja rento ilmapiiri. Aamupäivät hoidettiin eläimiä (ruokaa, puhtaat aluset, hillerin ulkoilutus) ja iltapäivällä ulkoilutettiin omistajan koiraa!:D

Makuuniin ei kannata mennä, jos ei halua vain ja ainoastaan pyyhkiä hyllyjä. Näin ainakin meidän makuunissa aikoinaan kohdeltiin tettiläisiä.:(

Minä olin TET:ssä vuosikausia sitten sellaisessa pankissa kuin SYP, sen jälkeen pankki muuttui Meritaksi ja on siis nykyisin tunnettu nimellä NORDEA :) Tuo työharjoittelupaikka oli 2-3vko, en muista että olisi ollut pitempi siihen aikaan, ja hommia sai tehdä.

Oli kivaa kun sain olla erään samanluokkalaisen pojan kanssa siellä [oli hieman nörtti ja pikkuvanha mutta kaverustuttiin siellä hyvin] ja teimme yllättävän paljon juttuja. Kirjoitimme syntymäpäiväkortteja vuoden tarpeiksi kaikille HIPPO-kerholaisille [vai mikä nyt olikaan], eli etsimme sieltä tietokannasta heidän syntymäpäivänsä ja kirjoittelimme kortteja niin että pankkihenkilökunnan ei tarvinut kuin postittaa ne sitten oikeana aikana. Saimme myös opetella valuutanvaihtoa ja jopa työskennellä tiskeillä, sellaisissa palvelupisteissä mihin siihen aikaan tuotiin yritysten kolikot tai yksityishenkilöiden säästöpossut. Kaadoimme rahat sellaiseen koneeseen joka laski ne ja kirjasimme tulokset ylös ja teimme niitä pano-lappuja tilille yms.

En kaikkea enää muista mitä teimme mutta oli tosi kivaa ja puuhaa riitti jokaiselle päivälle, koskaan ei ollut tylsää emmekä kertaakaan keitelleet kahveja tai muita vaan saimme aikalailla tehdä kaikkia hommia [sen verran hauskaa oli että koneella esim kävin katsomassa julkkislätkäpelaajien saldoja yms, mitä nykypäivänä ei varmaan saisi tehdä haha...]:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom