1. Miten rentoudut ?
2. Tärkein asia jonka olet oppinut viimeisen vuoden aikana ?
3. Onko tuomarina toimiminen mielestäsi haastavaa / vaikeaa ? Tuleeko kilpailijat useastikin valittamaan tuomioista ?
4. Onko sinulla ollut mitään loukkaantumisia / vaivoja voimailu puolella ?
Rentoudun ehkä parhaiten työmatkalla. Joskus esim. Japanin yöpyvällä olen koko vuorokauden hotellissa, poistumatta mihinkään, tekemättä mitään muuta kuin että käyn salilla treenaamassa ja saunomassa. Puhelimeen ei tarvitse vastata ym.
Viimeisen vuoden aikana olen oppinut uskomaan jälleen itseeni. Oikeasti ihminen pystyy vaikka mihin kun niin päättää. Olen myös löytänyt itsestäni kokonaan uuden puolen voimanoston kautta. Pystyn nostamaan adrenaalitasojani suoritukseen ja löytänyt luonteeni ns. Kovuuden joka onkin jotain ihan muuta mitä luulin.
Tuomarina toimiminen ei mielestäni ole vaikeaa. Tai silloin se on jos et ole ammattilainen asiassa mitä tuomaroit. Olen ollut fitness lajeissa vuodesta 1999, seuraten suomen ja maailman kisat niin paikanpäällä kuin netissä ym. Silmäni on mielestäni hyvin harjaantunut ja löydän vaikka 40 naisen joukosta nopeasti kärkiporukan. Toki silloin kun taso on kova tuomarointi on haastavaa mutta erittäin mielenkiintoista.
Harvoin kilpailijat tulevat valittamaan, mielestäni on täysin ymmärrettävää että kilpailija haluaa kuulla syitä sijoitukseensa ja mitä voi parantaa. Itselläni ensimmäinen kosketus urheiilja tuomareihin oli ollessani 8-vuotias voimistelija. Sijoituimme kilpailuissa toiseksi ja muistan miten itkin hysteerisesti tulosta ja marssin tuomarihuoneeseen kysymään miksi? vastaus oli kysy valmentajaltasi
Voimailuun liittyviä loukkaantumisia tai vaivoja ei ole ollut. Kaikki isommat loukkaantumiseni ovat liittyneet muihin lajeihin, akillesjänne katkennut sekä eturistiside. Sisäreiteni ovat revähtäneet useamman kerran joten se aina välillä muistuttelee takana olevista treeneistä mutta toistaiseksi on pysynyt hyvin hallussa.