FITNESS PRO Minna Pajulahti

Hei, mihin naiset laskee penkkikisoissa tangon? Rintojen päälle vai alle?
Koska jos päälle niin tuollaset topatut silikoonituutit antaa melkoisesti etua nostomatkassa.

Katselin jotain videoita ja tosiaan tissien alle osui tanko rintaan.

Oho. Unohdin jo että just postasin samaan ketjuun. Unohtui kun yritin metsästää kuvia tuolta tissisodasta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tissisota kuulostaa mielenkiintoiselta.
Strike team sweden taistelee kataboliaa vastaan ja tavallinen mies taistelee tissisodassa. Haluaisin vain kuulla enemmän tästä tissisodasta. Kun ne kuitenkin vetää puoleensa niin..

Liittyy muuten hitosti taas ketjuun mutta normi hommaa pakkiksella. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lisää kuvia kisoista.

FB_IMG_1464071780876.jpg
FB_IMG_1464071773659.jpg

Seuraavat kisat onkin jo tiedossa.

View: https://www.instagram.com/p/BFxD-6MMTEM/

Mistä johtuu, ettei Pajulahti pääse mitalikantaan? Käsittääkseni kaikki mahdollinen lajin ja menestymisen eteen tehdään, mutta silti kilpasiskot ovat (aina) edellä.

Heipparallaa Pakkislaiset!
Pro tasolla monet asiat merkkaavat.
Arnoldissa olin kireä ja tuomaripalaute olikin että kunto right on point mutta olin liian iso senkisan tuomarilinjaan. Varsinkin olkapäistä huomautettiin.
Tuomarilinja vaihtelee kisoittain riippuen kuka on päätuomari. Nyt arnoldissa oli tuomari joka pitää "pienistä" kun taas esim ny prossa pärjää aina isot. Olen vasta aika alkutaipaleella jos miettii prokisaamista. Jenkki-kisoja pitää tahkoa ja olla esillä jos mielii top3 sijoituksia jenkkilästä. Itse en enää halua mennä siihen kireysasteeseen mikä olin arskassa. Nyt se on kerran tehty. Vaikka oli hienoa päästä siihen kuntoon en pysty katsomaan kisakuvista miltä kasvoni näyttivät. Ei ollut enää naisellista, minun mielestänl. Nyt kisaan itselle mieleisessä kunnossa ja koitan kehittää fysiikkaani koko ajan. Itselle tätä hommaa tekee joten se onko kotona yksi palkinto enemmän vai ei ei loppupelissä merkkaa mitään. Nyt olen jo ollut sekä fitneksessä et wpdssä pro-kisoissa top5 joka on jo kova juttu.
Huomenna lähden Puerto Ricoon kisaamaan ja sieltä tottakai tavoitellaan top5.
Mutta tuomarit sen sitten kertoo monesko sitä niiden silmään on. :)
Kovaa treeniviikkoa <3

Sehän se tässä fitneksessä on haasteellista, kun yhdessä kisassa voit olla tuomareiden mielestä liki täydellinen ja seuraavassa kisoissa tilanne onkin ihan päinvastoin.
Mun mielestä on aivan hiton hienoa, että olet pitänyt pääsi, etkä mene vain sen mukaan mitä tuomarit haluavat nähdä, vaikkakin se sitten kostautuisi heikompina sijoituksina. Sinällään vain outoa, että jos kilpailijalta edellytetään myös jonkinlaista naisellisuutta, niin olisi voinut olettaa sinun sijoittuvan korkeammalle. Kun kärkiryhmää nimittäin katsoo, niin valitettavasti juuri mainitsemani naisellisuus alkaa olemaan jo aika kaukana. Voidaanko tästä sitten päätellä, että tulevaisuudessa lajissa tultaisiin näkemään enempi kehonrakennukselle ominaisia fysiikoita?

Euroopan kisa on aina eri juttu kuin jenkkikisa, ellei ole jenkki tuomarit. Meidän linjat poikkeavat jokseenkin toisistaan. Jenkit sanovatkin että euroopan fitness on different sport. Sanoisin että jenkeissä linja on edelleen naisellinen, tiettyä kovuuden lisääntymistä on kyllä havaittavissa. Euroopan linja sitten taas on eri juttu, tuomarilinjasta riippuen suuntaan tai toiseen. Yksi euroopan kisa ei vielä vie linjaa mihinkään. Esim. Ny pron wpdn voittaja oli upea, lihaksikas, naisellinen, sopivan kireä ja nätti.
Jos pärjäät eurooppalaisena jenkeissä, se on kova juttu!

Voisitko vähän avata mihin asioihin tulet fysiikan osalta jatkossa panostamaan?
Mitkä ovat tällä hetkellä isoimmat heikkoudet, jos niitä edes on? :)

Olisko Minnalla mielenkiintoa kuvailla Q&A videoo, jos porukka innostuisi laitteleen kysymyksiä? :)

Juu, eli hauista täytyy saada ja mä oon isojen jalkojen perään, joten takareittä pyöreemmäksi. Keskivartaloa edestä katsottuna pitää koittaa kaventaa. Mutta itse koen että on parempi että se on vähän leveä kuin paksu. Pakaraan lisää lihaa ja... Onhan sitä kehitettävää. Ikuinen matka :)

Joo! Tehdään vaan Q&A!

Tännekö kysymykset?

Kummassa tällä hetkellä suuremmat tavoitteet, voimanostossa vai bodylajeissa?
Aiotko koskaan kisata varustekisoissa? Jos kyllä, niin single- vai multi ply?
Ketä naista ihannoit fitneksessä/ figuressa yms ihan sama ja voimailulajeissa?

Missä asioissa mieskilpailijat voisivat mielestäsi ottaa oppia naisilta ja päinvastoin, vai onko edes sellaisia asioita?
Tähän mennessä mielestäsi kovin saavutuksesi kaikki lajisi huomioiden?

1. Miten rentoudut ?
2. Tärkein asia jonka olet oppinut viimeisen vuoden aikana ?
3. Onko tuomarina toimiminen mielestäsi haastavaa / vaikeaa ? Tuleeko kilpailijat useastikin valittamaan tuomioista ?
4. Onko sinulla ollut mitään loukkaantumisia / vaivoja voimailu puolella ?

Viimeksi muokattu:
Moni menettää lihaksia hommatessaan liikkuvuutta ja notkeuttaan, sulle näin ei ole käynyt. Onko tähän on syynä tausta, venyttely vai liian pieni henkilöauto? Tsemppiä tuleviin kisoihin :)

Tännekö kysymykset?

Kummassa tällä hetkellä suuremmat tavoitteet, voimanostossa vai bodylajeissa?
Aiotko koskaan kisata varustekisoissa? Jos kyllä, niin single- vai multi ply?
Ketä naista ihannoit fitneksessä/ figuressa yms ihan sama ja voimailulajeissa?

Selkeämmät tavoitteet on voimanostossa. Nyt ensin rikkoa yhteistulos 500, tällä hetkellä 496kg alle 75kg sarjaan. Pääsin alltime record listaan niin nythän se nälkä vaan kasvaa ja tavoite on nostaa myös tätä sijaa. Voimanostossa kilpailu ja menestys on itsestä kiinni, joko saat raudan ylös tai et ja treenaamalla kehityt. Uskonkin että pystyn kehittymään tässä lajissa vielä paljon.
Physiquessa tavoitteet on kehittää omaa fysiikkaa ja poseeraamista. Tavoitteena on itselle paras fysiikka. Näissä arvostelulajeissa on paljon vaikeampi asettaa selkeää tavoitetta. Joskus halusin olla maailman paras mutta se on niinmonen muunkin asian summa kuin vain treenin ja kilpailupään lopputulos ettei tämmöis tavoitetta ole.
Nyt suuntaan kilpailuhenkisyyteni voimanostoon.
Luulen että pitäydyn raakanostossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Fitness puolella idoleita on Monica Brant sekä Juliana Malacarne, hänellä on mielestäni täydellinen fysiikka. Silmääni miellyttää muutenkin brasilialaiset kilpailijat. Isot jalat, iso pakara, kaikki kun menee tavallisen yli niin toimii! Larissa Reissillä on mielestäni paras imago, niitä harvoja fitness kasvoja joka tekee muutakin kun hymyilee trikoissa.
Voimanosto puolella kovaa tulosta tehnyt Anna Khudayarov on kova luu sekä tietysti Laura Phelps

Missä asioissa mieskilpailijat voisivat mielestäsi ottaa oppia naisilta ja päinvastoin, vai onko edes sellaisia asioita?
Tähän mennessä mielestäsi kovin saavutuksesi kaikki lajisi huomioiden?

Miehet voisivat enemmän panostaa esiintymiseen, vaikka shortsi sarjan myötä näin on varmasti tapahtunutkin.
Naiset saisivat treenata yleisesti ottaen kovempaa, isommilla painoilla ja unohtaa kaikenmaailman kikkailut jos tavoite on kasvattaa lihasta.
Kovin saavutus... Se on ehkä Arnold Amateur Usa kisassa toinen sija. Mutta heti seuraavana tulee cheerleadin EM-kulta sekä voimanoston MM-2 sija. Olen saavuttanut voimanostossa myös MM kultaa mutta tuossa kyseissä kisassa oli huikea taso. Useampi nainen joiden YT oli lähes sama. Siinä kisattiin ihan tosissaan ja laskettiin pisteitä millä menee toisen ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom