Jannut puhuu ihan totta että duuni mikä hyvänsä, siihen kyllä väsähtää ajan myötä, kun keksii niin monta parempaakin tekemistä kuin töihinmeno...
Kyllä on ihmisiä, jotka todella pitävät työstään ehkä enemmän kuin vapaa-ajasta. Omassa duuniympäristössä tulee heti mieleen pari heppua jotka tekevät vuorojen yhteydessä ilmaisia työtunteja omasta ajastaan milloin milläkin verukkeella. Tämä on todellista "omistautumista", mutta mun arvomaailmassa yksinkertaisesti tyhmää. Teen kyllä työni, mutta en työskentele ilmaiseksi pätkääkään ja sillä sipuli.
Mainostoimistot ja muut on muakin lähellä, löytyy ideoita ja luovuutta esim. valokuvaukseen ja mainosten tekoon ym., mutta ongelma on siinä että esim. kun viime talvena sitten kuvailin pariin lehteen kuvia, huomasin että "hei, tästähän saa ilmaseksi rahaa samalla kun harrastaa" mutta vastaan tulikin se että kun sun
PITÄISI keksiä jotain luovaa ja hienoa, niin ei sitä sitten oikeen ajatus laukkaa. Sama olis varmasti mainosten suhteen!
Palomiehet, polisiit ja lentäjät on näitä perinteisiä "unelma-ammatteja", ja itsekin kahta ensimmäistä miettinyt mutta se on varma, että mitenkään mukavia duuneja eivät takuulla ole. Niissä kiehtoo vain se ammatin "arvostus" tai joku, se olisi "oikean asian puolesta" tms.. Tiedä sitten.
Mä luulen että oon ainakin suurinpiirtein oikeassa suunnassani tuoreen, pienen
firmani kanssa, vapaat työajat, ihan "oma juttu", saa käyttää luovuutta mainoksissa ja muissa, ja liittyy vielä harrastukseen joka on autot. Toinen duuni taas on
vartija, joka menettelee mutta ammatissa risoo järkyttävät vuoropituudet, ja naurettava palkkaus vastuuseen nähden, toki kohteesta riippuen. (Toisissa paikoissa riittäisi vähempikin..) Mitään varsinaista innostuksen kipinää ei ammattia kohtaan ole, ikävä kyllä. Kuuluu luokkaan "jostain se raha on tultava".
Toinen juttu mikä tulee mieleen, olisi joku kuntosaliin liittyvä duuni, varmasti loisi työmotivaatiota kun samalla oppisi itseä hyödyttäviä asioita harrastuksestaan?
Mike se pyörittelee lisäravinnebisnestä. :kippis1: