Minkälaista työtä tekisit ilomielin?

Töihin meno ei yleensä pahemmin varsinaisesti houkuttele, ja joskus tuntuu siltä että on mitta täynnä, vaikka työ olisikin ihan jees. (Se on se peruslaiska luonne..?)

Mitkä olis sun kohdalla reseptin ainekset "unelmaduuniin", mitä voisi lähteä / ruveta tekemään pieni innostuksen kipinä päällä pitemmälläkin tähtäimellä, että työnteko olisi oikeasti KIVAA? Tällainen työpaikka ei ole mun mielestä mikään mahdottomuus. :)

Entä mikä on nykyisessä duunissasi parantamisen tarpeessa?

Mitä työtä et tahtoisi missään nimessä tehdä?

Palkkakeskustelu on suljettu pois, siitä ei ole mitään hyötyä ja toisekseen olen sitä mieltä että mukavaa duunia tekee mieluusti pienemmälläkin rahalla, paskaa duunia taas ei tee isostakaan rahasta. Tietyissä rajoissa toki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
turre101 sanoi:
Töihin meno ei yleensä pahemmin varsinaisesti houkuttele, ja joskus tuntuu siltä että on mitta täynnä, vaikka työ olisikin ihan jees. (Se on se peruslaiska luonne..?)

Mitkä olis sun kohdalla reseptin ainekset "unelmaduuniin", mitä voisi lähteä / ruveta tekemään pieni innostuksen kipinä päällä pitemmälläkin tähtäimellä, että työnteko olisi oikeasti KIVAA? Tällainen työpaikka ei ole mun mielestä mikään mahdottomuus. :)

Entä mikä on nykyisessä duunissasi parantamisen tarpeessa?

Mitä työtä et tahtoisi missään nimessä tehdä?

Palkkakeskustelu on suljettu pois, siitä ei ole mitään hyötyä ja toisekseen olen sitä mieltä että mukavaa duunia tekee mieluusti pienemmälläkin rahalla, paskaa duunia taas ei tee isostakaan rahasta. Tietyissä rajoissa toki.

En tunne kovinkaan monta joka tekisi töitä ns. "vaikka ilmaiseksi".
Kyllä se kaikille on oikeata työtä.
Jotkut muusikot hehkuttaa kuinka hienoa on tehdä työkseen sitä mitä harrastaa yms. plää...

Unelma duuni voisi olla semmoista jonka voisi tehdä vasemmalla kädellä kuitenkin niin että tulosta tulisi niin saatanasti.
Jotain semmoista että istuisi ison pöydän takana, jalat pöydällä sikaria tuprutellen. Alaiset toisi raportteja ja tietoja pitkin päivää ja niihin vastailisi tyyliin "joo, osta miljoona... hyvin menee, hienoa...myykää vaan..." jne...

Mun mielestä "herkkuduuni" ei olis missään nimessä ison kihon pöydän takana istuskelua, tai muuta liian "helppoa", kaikkein viimeiseksi työtä missä ei käytännössä tehdä mitään...

Eli tarkotus siis herättää vähän keskustelua että minkälaisesta työnkuvasta porukka tykkää ja mikä taas mättää kelläkin, kun puhutaan kuitenkin ihan oikeista käytännön töistä. Toinenhan tykkää tyttärestä, toinen muorista, jne... :)

Kyllä mäkin nykyiseen duuniini ihan tyytyväinen olen, on tullut tehtyä sellaisiakin että joka aamu on tehnyt mieli soittaa lopputili.

Tuskin sellaista työtä onkaan mitä oikeesti ilokseen tekee tai no ehkä aluksi mutta työ kuin työ rupee pidemmän päälle puuduttaaan olkoon se sitten lakaisinkoneen kuljettajan homma tai NHL-kiekkoilija. Työ narkomaanit on sitten asia erikseen, näillä hulluillahan ei tosiaan oo muuta elämää kuin työ :david:

ratavalvojaksi naisten pikamatkoille:) Tiedätteheän ne heebot, jotka kyttää siellä juoksijoiden takana. Sitä hommaa vois tehä vaikka ilmaseksi.
Oikeista palkkatöistä kyllä vaikea kuvitella mitään todellista unelma ammattia, kaikki se on kuitenkin vapaa-ajasta pois ja siksi aina tietyllä tavalla pakkoa. Oma kuntosali vois olla kuitenkin lähellä sydäntä.

Hyvät työkaverit ja työilmapiiri tekee paskastakin duunista suht mukavan, mutta päin vastoin homma ei toimi.

Kyllä mä rupeisin, täyspäiväsesti vaan bodaamaan, jos siitä maksettais,(ennen kuin saavutat ees mitään) ja senkin jälkeen vaikka ei mitalleita heruiskaan.

Sellanen duuni, josta maksetaan hyvin, fyysinen rasitus minimissä, saa käyttää aivojaan, hyvät duunikaverit, saa hiukan matkustella, voi tehdä välillä kotoa duunia, joustavat työajat, etenemismahdollisuudet ja mahdollisuus tavata mielenkiintoisia ihmisiä. Mut hei, mähän olen jo unelmaduunissa!

Nykyinen duuni on ihan jees. Sinne on kiva mennä ja viihtyy kohtuuhyvin. En kuitenkaan missään nimessä halua sinne jäädä.

Unelmaduunissa saa käyttää aivoja ja olla luova. Kukaan ei hengittele niskaan ja on mukavat työkaverit. Pääsee vaikuttamaan työolosuhteisiin. Vaihtelevat työpäivät. Mahdollisuus ylitöihin (=lisätienestiin). Tärkeintä olisi se, että töihin on mukava mennä.

Plussaa tietenkin olisi hyvä palkka ja joustavat työajat.

Henk.koht haluaisin kokeilla jotain taiteellisia aloja esim. mainosten suunnittelua, elokuvien/mainosten/dokumenttien tekoa, kirjottamista..

Oma firma voisi kanssa olla pop :)

Jaa no mä viihdyn oikein loistavasti matikan (tai mun tapauksessa teoreettinen tietojenkäsittely... mutta se on matikkaa...) tutkijana. :D Eli kyllä mä tätä ihan vapaaehtoisesti tekisin, koska itse tein täysin samaa harrastuksena himassa ennen kuin joku keksi alkaa maksaa mulle tästä palkkaa. :) Nyt on plussana todella heterogeeninen työympäristö mitä duunikavereihin tulee. Eli täällä on normaaleja ihmisiä ja totaalisia hörhöjä. En sitten tiedä mihin kategoriaan mut pitäisi laittaa. :D

Opettajana koululla, jossa on riittävästi resursseja (kielenopena en ihan hirveesti niitä tarvitse kumminkaan), tilavat, valoisat, homeettomat, hyvin ilmastoidut, mutta talvisinkin vedottomat ja sopivan lämpimät luokkahuoneet, rento ja kannustava ilmapiiri joka paikassa, myös opettajainhuoneessa. Opettamani ryhmäkoot olisivat noin 15-20 oppilasta (mun mielestäni optimi ryhmäkoko kieltenopetuksessa) ja lähes kaikki oppilaat melkein aina fiksuja, huumorintajuisia ja semmoisia, kellä on peruskäytöstavat kotona iskostettu kaaliin. Oppitunteja olisi noin 20 per viikko, mikä on mulle justiin sopiva määrä. Voin tehdä niin hyvin työni kuin pystyn ja osaan, mutten silti ressaa itteeni kipeeksi eikä kokonaistyömäärä olisi kuin noin 30-35 tuntia per viikko, joten vapaa-aikaakin olisi riittävästi. :D Lisäksi kyseessä olisi tietenkin virka, eli turvattu toimeentulo eläkkeelle asti.

Jos taas ajatellaan utopistisesti, niin unelmatyö olisi olla minkä tahansa alan taiteilija (muusikko, kirjailija, taidemaalari, kuvanveistäjä, arkkitehti, mikä vaan passaisi) siten, että toisaalta pitäisin itse taiteestani, tekisin sitä lähes päivittäin mielelläni, luovuuden palon töihini kanavoiden. Silti taiteeni möisi sen verran, että tienaisin sillä keskimäärin vähintään 1500-2000€/kk bruttona (joka riittää Suomessa elämiseen muualla kuin PK-seudulla).

Ensin mainittu on täysin mahdollista, ainakin melkein ja siitä olen iloinen. :) Jälkimmäinen ei ainakaan minulle ole mahdollista.

No se vois olla rokkitähti, mutta sitten mä oisin kokoajan ihan sekasin ja päissään.
Mut eiköhä joku rauhallisessa ympäristössä ehkä luonnon lähellä tehtävä työ. Oiskoha joku hautausmaan hoitaja tai jotain aika jees..tai sitte ei.
Tietty oisha semmonenki siistiä että ois joku ihan tanan iso pomo joka vyöryttää kaikki tehtävät muille ja ite vaa räplää muniaan päivät pitkät toimistolla ja käy salilla sillo ku siltä tuntuu. Palkkaa tulis niin maan perkuleesti.

Voisin toimia tuon Tanskan naiskäsipallomaajoukkueen kylvettäjänä ;)

Kun en siihen hommaan taitais päästä, niin mieluiten tekisin jotain sellaista itsenäistä työtä, jossa ei tarttis koko ajan olla niska märkänä työnjohtajan hengityshuuruista. Tottahan työntekijöitä aina valvotaan, mutta sellainen kunnon työpaikkakyttääminen on kyllä aika perseestä, etenkin jos työntekijät itse valvovat ja kyräilevät toinen toisiaan.

Kaikkein hienointa olisi tietty tehdä töitä itselleen, mutta se voipi mulle olla aika hankalaa, ainakin tällä alalla, jota nyt opiskelen.

neutraali sanoi:
Tuskin sellaista työtä onkaan mitä oikeesti ilokseen tekee tai no ehkä aluksi mutta työ kuin työ rupee pidemmän päälle puuduttaaan olkoon se sitten lakaisinkoneen kuljettajan homma tai NHL-kiekkoilija. Työ narkomaanit on sitten asia erikseen, näillä hulluillahan ei tosiaan oo muuta elämää kuin työ :david:

Aivan samaa mieltä! Mielestäni ihminen on sen verran perustyytymätön luonne että olipa työ mikä hyvänsä niin se ei ole täysin tyytyväinen tai sitten ajanmittaan siihen puutuu. Olipa mikä hyvänsä duuni niin ajanmittaan alkaa joka haluta joko lomaa lisää ja vapaa-aikaa tai sitten alkaa haeskella jotain uutta siihen työhön. Vaikka sitä ei tekisi mitään niin jossakin vaiheessa kuitenkin tulisi pitkäaika tai sitten rahallisesti tulisi vaikeaa toteuttaa kaikkia harrasteitaan.
Ehkä se unelma työ olisi joku todella toimivan kuntosalin yrittäjänä(tai jonkun muun firman) tyyliin että siellä on vakaa asiakas pohja ja luotettavat työntekijät jotka hoitaa kaikki asiat siten että siellä ei tarvii muuta kuin sateisina päivinä käydä lorvimassa. Sellainen duuni jossa ei tarvii miettiä yhtään työasioita kun paikalta lähtee pois. Ja eikä myöskään tarvia miettiä sitä että milloin seuraavan kerran sinne menee.

Itse olen aina sanonut että jos joku suostuu maksamaan mulle vaikka 1400€ kuussa että en tee töitä vaan harrastelen ja lorvin niin heti rupean siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom