minkälainen palautusjuomakorvike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

crack

Banned
nyt siis ei ole vähään aikaan rahaa hankkia proteiinia ja käytettävissä on pelkkää maltoa, joten miten hoitaisin palautumisen?

maltoo+1 prk tonnikala?
maltoo+1prk raejuusto?

oisko semmonen et maltoo+soijaa+kaakaujauhetta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Maitoproteiini on ainakin hitaasti imeytyvää lajia, samoin kuin munaproteiini, joka on vieläkin hitaampaa. Jotain jossa on heraa, tosin mä en tiedä missä sitä olis, viisaampi valaiskoon. Tonnikala vedessä taitaa olla noista paras vaihtoehto.
Muuten, pussi proteiinia maksaa noin kympin, kyllä sen verran saa kokoon vaikka viemällä pulloja kauppaan. :) Kalliimmaks tulee vetää tonnikalaa kuin perusheraa, vetoo vaikka siihen ja pyydä äiteltäs sponsorointia heraan.

Saapas sanoi:
Maitoproteiini on ainakin hitaasti imeytyvää lajia, samoin kuin munaproteiini, joka on vieläkin hitaampaa. Jotain jossa on heraa, tosin mä en tiedä missä sitä olis, viisaampi valaiskoon. Tonnikala vedessä taitaa olla noista paras vaihtoehto.
Muuten, pussi proteiinia maksaa noin kympin, kyllä sen verran saa kokoon vaikka viemällä pulloja kauppaan. :) Kalliimmaks tulee vetää tonnikalaa kuin perusheraa, vetoo vaikka siihen ja pyydä äiteltäs sponsorointia heraan.

mikä pussi maksaa kympin ja mistä joku 100g pussi vai ?

raba sanoi:

Perushera kelpaa ainakin aluksi palautusjuomaan. Heraa käytetään palautusjuomassa (perusherakin taitaa olla parempi vaihtoehto kuin vaikka hydrolisoitu soijaproteiini).

900g pussi liikkuu 10€ tietämillä ehkä euron, pari päälle...

raba sanoi:
Normi hinta taitaa olla se 12.5€, mutta olen kanta-asiakas nimeltä mainitsemattomassa liikkeessä ja hinta on tällöin 9€.

raba sanoi:
nyt siis ei ole vähään aikaan rahaa hankkia proteiinia ja käytettävissä on pelkkää maltoa, joten miten hoitaisin palautumisen?

maltoo+1 prk tonnikala?
maltoo+1prk raejuusto?

oisko semmonen et maltoo+soijaa+kaakaujauhetta?

Mitenköhän sulla on rahaa ostaa noi tonnikalat ja raejuustot? ne kun on proteiinilähteenä takuulla kalliimpia kun joku perushera.

Perusheraa vaan, ei ole kallista ja on takuulla nopeammin imeytyvää kuin raejuusto/tonnikala/soija.

Enpä viitsi uutta threadia tehdä tämän asian tiimoilta joten kysäisenpä tässä.

Huomenna pitäisi ensimmäistä kertaa mennä ostamaan lisäravinteita (natuna tähän asti) ja mielessä on palautumisjuoma ja kreatiini. Fastin tuotteisiin päädyin, kun ovat näemmä pakkotoistolaistenkin suosiossa. Fastin kreaa ostan tuon 300g purnukan (ehkä 900g, katsoo nytten) ja palautumiseen tuo Fastin sivuilla mainostettu "Palautumispaketti":

Palautumispaketti 2,9 kg
1 pussi HERA80 (900g)
1 pussi MALTO6 (1kg)
1 pussi DEXTRO (1kg)

Kysynkin siis, että onko tämä dextro turhaa tässä setissä vai onko siitä krean imeytymisen kannalta todella merkittävä hyöty? Eihän se paljoa maksa, mutta olisiko tehokkaampaa sekoittaa palautumisjuoma vain herasta ja maltosta? Fastin sivujen mukaan niitä tulisi tällöin sekoittaa 1:2 eli esim. heraa 1dl ja maltoa 2dl. Jos otan dextron mukaan niin kaikki kamat pistettäisiin vain sekaisin ja siinä olisi palautumisjuoma.

Eli ostanko dextroa vai en? Kiitos vastauksista.

En myöskään saanut annostelusta tietoa, eli miten paljon tuota tulisi ottaa ja otetaanko myös ennen treeniä vaiko vain jälkeen treenin? Krean annostelusta olenkin selvillä jo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dextroosi on tietääkseni about samaa kamaa kuin ruokakaupassa myytävä panimosokeri, dextroosi taitaa olla vähän puhtaampaa mutta tuskin merkitsee paljoa. Eli sinänsä merkityksetön menoerä halpenee entisestään, ei tarvi paljon miettiä ottaako vai ei. Siis eihän tuo tosiaan montaa euroa ole per kilo.

niin ja dextroosia aina krean kanssa, netistä lueskelin jostain artikkelista että 2* sen verran mitä kreatiinia, mutta ei mitään hyvää tietoa ole tästä mulla.

ljm sanoi:
-- niin ja dextroosia aina krean kanssa, netistä lueskelin jostain artikkelista että 2* sen verran mitä kreatiinia, mutta ei mitään hyvää tietoa ole tästä mulla.
Suhde on 5g kreaa, 35g dextroosia. Eli 1:7.
Yleensähän palautusjuomaa otetaan noin 1-1½dl, mutta ei se ainakaan pahaa tee jos ottaa 2dl. Kannattaa muuten juoda palautusjuoma vaikka 10min sisällä, imeytyy paremmin kun ei pitoisuus mahassa nouse liian korkeaksi. Tai runsaalla vedellä.

Saapas sanoi:
Suhde on 5g kreaa, 35g dextroosia. Eli 1:7.
Yleensähän palautusjuomaa otetaan noin 1-1½dl, mutta ei se ainakaan pahaa tee jos ottaa 2dl. Kannattaa muuten juoda palautusjuoma vaikka 10min sisällä, imeytyy paremmin kun ei pitoisuus mahassa nouse liian korkeaksi. Tai runsaalla vedellä.

Kaveri sanoi, että krea kuuluisi ottaa ennen treeniä(?) Kannattaisiko siis tuota palautusjuomaa vetästä sama satsi myös ennen treeniä (sen 5g krean kera) vai pelkästään treenin jälkeen ja krea erikseen? Eikös nuo hiilihydraatit kuitenkin anna potkua itse treeniinkin jos ottaisi ennen treeniä tuon saman 1-1½dl satsin?

Ja kuinka suureen määrään vettä (vai mihin nyt sekoitetaankaan) tuo 1dl palautusjauhetta pitäisi sekoittaa?

Anteeksi ehkä hieman alkeelliset kysymykset, mutta en juurikaan näistä tiedä niin parempi kysyä.

patouski sanoi:
Kaveri sanoi, että krea kuuluisi ottaa ennen treeniä(?) Kannattaisiko siis tuota palautusjuomaa vetästä sama satsi myös ennen treeniä (sen 5g krean kera) vai pelkästään treenin jälkeen ja krea erikseen? Eikös nuo hiilihydraatit kuitenkin anna potkua itse treeniinkin jos ottaisi ennen treeniä tuon saman 1-1½dl satsin?

Ja kuinka suureen määrään vettä (vai mihin nyt sekoitetaankaan) tuo 1dl palautusjauhetta pitäisi sekoittaa?

Anteeksi ehkä hieman alkeelliset kysymykset, mutta en juurikaan näistä tiedä niin parempi kysyä.
Itse pistän desin palautusjuomaa shakeriin, vettä päälle puolisen litraa.
Ja palautusjuoma on nimensä mukaisesti palautusjuoma.

Ja tuo on ihan hyvä taktiikka ottaa ennen ja jälkeen treenin se kreatiini.
Minä tosin välttelen hiilihydraattia ennen treeniä.
Jossain sen selitinkin, mutta pistetään tähänkin nyt lyhkäsesti:
Elimistö alkaa purkamaan omia glukoosivarastojaan sen vähentyessä verestä ja tämä on hyvin tehokasta. Jos otat ennen treeniä tai treenin aikana hiilihydraattia, ei elimistö pura omia hiilareita.

Itse syön 2-3h ennen treeniä lämpimän aterian ja noin 45min ennen treeniä otan noin desin heraa veteen sekoitettuna ja treenin aikana juon noin litran vettä.
Jos otat ennen treeniä krean, ota se viimeisen ruokailun yhteydessä. Tai näin minä tekisin, mutta kaikille tämä ei sovi. Koita etsiä itselle paras tapa, treenaatko ulkoisen hiilarin kanssa vai ilman.

Ruokailun jälkeen salille ei kuitenkaan kannata ikinä lähteä, silloin veri on mahalaukussa eikä siellä missä sen pitäisi lihaskasvua ajatellen olla, eli lihaksessa.

Tsemppiä treeneihin!! :thumbs:

Zone-sarja -42%
Porukka ei taida hiffata että joillekkin äiti ostaa ruokaa, mutta ei proteiinijauhoa. Proteiinjauhon tarkoituksen ja edullisuuden selvittäminen jollekkin tyhmälle mutsille saattaa olla sekä vastenmielistä että hankalaa.

Ja ei se nyt niin tarkkaa ole jos ei kauan ole puntteja kolistellut että mistä sen proteiinin ottaa reenin jälkeen. Kyllä kehitystä tulee.

Syö ennen treeniä raejuustoa/rahkaa niin että niiden proteiinit alkavat treenin jälkeen olla elimistön käytettävissä. Treenin jälkeen sama homma, kannattaa käyttää silloin maito/muna-proteiineja, eikä tonnikalaa.

Soijaproteiinin kun toit esiin, niin jos sinulla sitä on niin sotke puoli tölkkiä maitoa ja soijaproteiinia sekaisin ja heitä huiviin reenin jälkeen. Ihan hyvä setti sekin on jos et nyt pääse palautusjuomia ostamaan. Maitoahan aina pitäisi kaapista löytyä vai mitä?

Saapas sanoi:
Itse pistän desin palautusjuomaa shakeriin, vettä päälle puolisen litraa.
Ja palautusjuoma on nimensä mukaisesti palautusjuoma.

Minkälaista palautusjuomasi on koostumukseltaan? Jos itse sekoittaisin tuon FAST:n sivuilla neuvotun palautusjuomasekoituksen niin siinä olisi proteiinia n. 25g ja loput hiilihydraatteja. Miltä tuo kuullostaa? Ja riittääkö 1dl tuota?

patouski sanoi:
Minkälaista palautusjuomasi on koostumukseltaan? Jos itse sekoittaisin tuon FAST:n sivuilla neuvotun palautusjuomasekoituksen niin siinä olisi proteiinia n. 25g ja loput hiilihydraatteja. Miltä tuo kuullostaa? Ja riittääkö 1dl tuota?
Muistaakseni aika moni täällä käyttää hieman vähähiilarisempaa palautusjuomaa, kuin tuo 2:1. Minulla proteiinia on palautusjuomassa n.40g ja hiilaria saman verran. Jos heittäisin siihen tuplamäärän maltoa tuntuisi ehkä jo hieman liiankin tuhdilta tavaralta. Kannattaa kuitenkin kokeilla kaikenlaista. Niissä voi huomata eroja. Koita vaikka alkuun laittaa dekstroosia se 30g saman verran maltoa, protskua n.40g ja kreatiinia se 5g. Sitten voit muutella noita suhteita haluamaasi suuntaan ja jos joku vaikuttaisi toimivan paremmin kuin toinen niin käytä sitä.

kruipelo sanoi:
Porukka ei taida hiffata että joillekkin äiti ostaa ruokaa, mutta ei proteiinijauhoa. Proteiinjauhon tarkoituksen ja edullisuuden selvittäminen jollekkin tyhmälle mutsille saattaa olla sekä vastenmielistä että hankalaa.
Ja voit myöntää, että et ole edes koittanut. Mun äiti ostaa kyllä välis proteiinipussin mulle ja yleensä tukee muutamalla eurolla kun olen lähdössä jauhokaupoille. Mitäpä jos tulostat vaikkapa netistä jonkun pienen tutkimuksen ja käsket lukemaan, tai sitten ihan selität homman.

patouski sanoi:
Juon sitä desin kerralla, voi sitä hyvin 1½ desiäkin juoda, mutta mulla ei ole nyt suurempaan annokseen varaa... :nolo:
Palautusjuomassa on yleensä proteiinia, hiilihydraattia, kreatiinia, glutamiinia ja ehkä vitamiineja ja hivenaineita.
Muistaakseni 25g on ihan hyvä määrä proteiinia per palautusjuoma. Mulla on desissä palautusjuomaa vaan 15g proteiinia, mutta se riittää hyvin, kun syön iison lautasellisen ruokaa melkein heti treenin jälkeen.

Edit: Niin, mä juon valmista palauttavaa, ei ole sen pahemmin tietoa näistä omista sekotuksista.

kruipelo sanoi:

No tälläisissä tapauksissa kannattaakin vedota isään!

Disclaimer: enpä ole kyllä aikoihin asunut vanhempien luona...

Joona sanoi:
Koita vaikka alkuun laittaa dekstroosia se 30g saman verran maltoa, protskua n.40g ja kreatiinia se 5g. Sitten voit muutella noita suhteita haluamaasi suuntaan ja jos joku vaikuttaisi toimivan paremmin kuin toinen niin käytä sitä.

No tällä ohjeella tuota tavaraa menisi jo päälle 2dl per palautuskerta. Kuulostaa paljolta ja en minäkään niin varakas ole, että kovin suuria määriä kerrallaan ottaisin. Käytättekö te muuten mittaamiseen ihan desilitramittaa vai mitä?

Back
Ylös Bottom