Minkä ikäisenä aloititte?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ite aloitin n. 15 vuotiaana salihommat (rinta/hauis treeniä, heh), tätä tuli treenattua ammattikoulun ajan eli n. 2 vuotta. Sitte salihommat jäi vähäksi aikaa. Sitte 21v. sairastuin selkärankareumaan (-92). Lääkärin kehotuksesta aloitin salihommat uudestaan, olin päässyt aika huonoon kuntoon tuolloin. Painoa oli vain 52 kg. Onhan tässä ollu useitakin vuosia välillä että salihommat ei oo kiinnostanu yhtään, mutta ny mennään taas aika täysillä, paino tällä hetkellä 87 kg. Tai sillain täysillä mitä tuo sairaus antaa myöten. Välillä kokeilin vähän voimannostoaki, tai oikeastaan penkkipunnerruksen ykkösen kasvattamista... 140 kg pääsin, siihen se sitte tyssäs ku tuo selkä on kummiski niin jumissa ettei saa tehtyä ollenkaan kaarta. Melkein sama ku ois tehny sotilaspenkkiä..no maastavetoa(jäi 180kg) ja kyykkyä(jäi 140kg) ei pysty tekeen "täysillä" paikkojen jäykkyyksien vuoksi. "Body" treeniä pystyy kohtuudella tekeen, ku tekee kyykyn smithkoneessa. Ai niin muistan ku alotin treenaamisen uudestaan tuolloin 21 vuotiaana...piti alottaa penkissäki 25 kg. Tällä pysty ottaa just ja just sarjoja...
No olipa vastaus...varmaan olis tuo eka lausekki riittäny ;)

Aloitin vähän sen jälkeen kun täytin 17, mutta aluksi meinas olla vaan sellasta, että pyöritään salilla ilman ohjelmaa ja tehään mitä sattuu...

21 vuotiaana, aika tarkkaan vuosi sitten. Kehitystä tuli varsinkin ekan puolen vuoden aikana niin helvetisti, vaikken mikään hento poika ollut aloittaessakaan. Kyllästyin siihen, kun kaikki kysyivät "kauanko oot käyny salilla" jne vaikken edes käynyt, siispä päätin kokeilla miten riskiksi sitä pääsee treenaamalla:) Nyt käyn salilla neljästi viikossa, ja siitä on muodostunut ehdottomasti tärkein harrastus, vaikka treenipainot ei nousekaan enää samaa tahtia kuin alkuvaiheessa.

EDIT: Ainiin, tuli joskus 18-vuotiaana käytyä puntilla muutaman kuukauden jakso typerää treeniä missä ei tapahtunut juuri mitään kehitystä, ja varmaan tuohon kehityksen puutteeseen laiskuuden ohella loppui harrastus silloin. Nyt tajusi onneksi ottaa perusasioista selvää ennen aloitusta, siitä iso kiitos Pakkikselle:)

Noin 8 vuotta sitten 15vuotiaana, ohjelmana oli jonkun pro:n 5-jakoinen, eipä sitä ensimmäisenä vuotena pahemmin kehitystä tullut.

Puoltoista vuotta sitten eli 14-vuotiaana kävin legendaarisella Porin Stadionilla ekan kerran penkkiä tekemässä.

Itse alotin puntilla käymisen amiksessa 16 vuotiaana, kuitenkin tuolloin olin hiljattain vielä kasvanut pituuttakin 170cm-180cm. Omasta mielestä juuri sopivaan aikaan tullu aloitettua.

Ekan kerran joskus lukion lopuilla, sitten 22:n iässä, ja siitä noin 1,5-2v välein aloitettu 3-6 kuukauden pätkiä. Päämäärättömyys ja nivelongelmat lähinnä lopettaa leikin aina jossain vaiheessa.

Ylä-asteella liikunnanmaikka pisti joskus tekemään kyykkyä, penkkiä ja leuanvetoa. 40 kiloa tangossa vavisutti niin maan perkeleesti että hullujen touhuna sitä pidin. :david:

19-vuotiaana sattumalta salille mentyä sitten hoksasi, että tämähän olikin pirun hauskaa touhua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta onko tällä palstalla muita yli kolmekymppisenä aloittanutta?

Teenkö ennätyksen toteamalla, että takana oli 15v ilman juurikaan mitään liikuntaa? 35-vuotiaana aloitin, eli vuosi sitten, ja vanhempana puntin aloittaneita kyllä on, mutta heistä moni on kuitenkin harrastanut jotain muuta liikuntaa.

Ja voimaahan on tullut ihan pirusti lisää. Tahtoo vaan asteikko hämärtyä, kun lukee liikaa pakkotoistoa, jossa alle 100 kilon painoja käytetään vain rannekäännössä alkulämmittelyyn. :) Nauranut olisin, jos vuosi sitten joku olisi laittanut sadan kilon tangon lattialle ja sanonut että nostappa tuo.

16-vuotiaana taisin alkaa ensimmäisen kerran treenaamaan jonkun ohjelman mukaan. Toki ollut pari 6-12kk taukoa, eli en kokoajan ole aktiivinen ollut.

Aloitin 17-vuotiaana treenaamaan. Olin silloin 174 cm ja 57 kg, eli pelkkää luuta ja nahkaa. Voimatasotkin oli ihan surkeat, penkistä sain huonolla tekniikalla 40 kg.

Siinä 16v alotin, painoin silloin 65kg, penkistä tuli vähä vail 60kg, kyykyssä joku vitonen 50-60kg:lla ja maasta ei liikahtanut satku mihkään. Nykyään täytän iha pian 18v, painan 83kg, salipenkin otan 117,5kg (kisapenkki 112,5kg), kisoissa raw kyykky 150kg ja veto 185kg joskus vedetty ylös helvetin rumalla tekniikalla (nyt painotetaan tekniikkaan). Muistaakseni alku aikoina oli hauiksen ympärys joku 33cm ja nykyään 40cm kylmänä, vaikka hauikselle ei ole eristäviä liikkeitä sitten puoleen vuoteen tehty. Vuos aikaa sitten rupesin vasta tekemään kyykkä ja vetoa.

Oiskohan ikää ollut 27v.? Paino oli sillon läski 108 kiloa tms. siitä laski alimmillaan 84-85 kiloon ja nyt ollaan palattu miehiseen 111 kilon sarjaan. Voimaa on jotakuinkin saman verran ku 95 kilosena, joten viimeinen vuosi ja +16 kiloa on mennyt ihan vituilleen kaikin puolin.

30-vuotiaana ja täysin rapakuntoisena tikkuna. Viimeiset 15-vuotta on mennyt lähinnä istuessa päätteen ääressä ja ryypätessä. Nyt muutama viikko takana terveellisempää syömistä ja salia ja alkuinnostus vielä selkeästi meneillään. Paino on noussut snadisti ja kroppakin näyttää jo sen verran paremmalta, etten ala välittömästi voimaan pahoin peiliin katsoessa. Sarjapainot n. 30% raskaammat, kuin aloittaessa. Hirvittää kuitenkin ajatus, että kuihtuuko tästä heti ennalleen, jos laiskuus iskee vaikka pariksi kuukaudeksi.

9 vuotiaanahan sitä tuli aloitettua eli vuonna 1991 muistaakseni, lopetin 2008 vuonna olkapääkipuihin.Ihan kivastihan tuota tulosta tuli musta tuntuu treenillä ja syömisellä, läskiä vaan vähän liikaa. Painoa taisi olla 127kg 175cm rungossa kun lopettelin, vähän tekisi mieli palailla salille mutta eipä ole saanut aikaiseksi.

minä aloitin salilla käynnin 2 vuotta sitten kun olin 14v silloin painon 53kg ja pituus 182cm aika massiiviset mitat :dance2: nykyään 90kg ja 189cm

16-vuotiaana vajaat kuusi vuotta sitten. Multa on jäänyt väliin RHP-vaihe ja muut hölmöt kikkailut, kun otin helvetisti selvää asioista ennen salille uskaltautumista. Tosin olen kussut oman jatkuvan kehitykseni vuosien varrella, koska tämän vuoden alkuun asti treenaaminen on ollut on/off tyylistä eli oon saattanut panostaa bodailuun täysillä 4-6kk ja sitten lopettaa taas kuukausiksi jonkun toinen toistaan surkeamman tekosyyn nojalla. Jatkuvasti oon kuitenkin lajia seurannut netistä ja muualta.
Tällä hetkellä yhtäjaksoista treeniä takana n. 8kk ja motivaatio huipussaan, tästä on hyvä jatkaa.

Back
Ylös Bottom