SUPERCARB 1kg -40%

Mimmien vatsalihakset

Ei mullakaa näy päkki kunnolla ja ylimääräistä on selässa, vyötäröllä, lanteilla jne. Ja rasva% 15 luokkaa. Mistä te meinasitte tuolta repiä vielä 10%-yksikköä rasvaa pois että pääsis "kisakuntoon"? Mun kropassa on 15% rasvoilla vielä 9kg melkein rasvaa, joten kyllä sitä näkyy hyvin joka puolella kroppaa, aika monta kiloa silti.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itselläni vatsalihaserottuvuus taas on kohtuullinen melko korkeissakin rasvoissa. Tosin, teen myös ihan reippaasti hypertrofista treeniä masulle, saattaa liittyä asiaan..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mun kropasta (ja myös masusta) huomaa, että on treenattu vaikka rasvat viime mittauksen mukaan n. 25%. Kuinka luotettava tämä lienee, sitä en tiedä. Innolla odottelen sitä päivää, kun oon parinkympin (tai alle) rasvoissa.

^ Samaa kysyn minäkin! Rupes kiinnostamaan :) Oma vatsatreeni on ollut viime kuukausina lähinnä istumaannousuja pidolla, linkkuveitsiä ja hooveria. Enkä oikein saa kunnolla tuntumaan ts. vatsalihakset eivät ole kipeät seuraavana päivänä.

Hypertrofia meinaa ihan vaan lihassolun kasvua, eli viittasin tuolla "hypertrofista treeniä"-lausahduksella siihen, että vatsoille tulee tehtyä paljon treeniä, joissa toistomäärät kohtuullisia ja lisäkuorma suuri ("maksimissaan-kakstoist-toistoo"). Vatsalihaksethan ovat loppupeleissä kuitenkin ihan vaan lihaksia nekin, eli jos haluaa niille lisää erottuvuutta, kannattaa soveltaa jokseenkin samoja periaatteita, kuin mille tahansa muulle muskelille. Eli jos yhtälö kireän kunnon taustalla noinniinkuin karkeasti on rasva%pienentäminen + lihaskoon suurentaminen, niin ei kannattane ihan pelkkää staattista pitoa sille vatsan lihaksistolle syöttää. (Paino sanalla 'pelkkää'.)

Raskaampi masutreeni ei tietenkään sulje pois lankkupitoja ja voimapyöriä ja muita. Ja voihan niissäkin halutessaan asettaa sinne selän päälle lisäpainon :rolleyes:

Kaipaisin lisäideoita "hypertrofisen skaalan" vatsaliikkeistä (itse lasken näihin ne, joita menee max 12–15 toistoa). Lisäpainolla tehtävässä istumaannousussa pää paukahtaa tosi herkästi kipeäksi, vaikka olen yrittänyt eri hengitystekniikoita. Painottomia perusrutistuksia tms. taas jaksaa helposti tehdä yli 15 kerralla, joten siinä tuskin lihas enää hirveästi kasvaa.

Nyt olen tehnyt:
Jack-knife sit-upeja
rutistuksia polviasennossa painopakalla
käsipainoilla sivutaivutuksia
+ vatsapyörää.

Onko teillä muita suosikkiliikkeitä, joita voisi tehdä levypainon tai käsipainojen kanssa? Jostain syystä itselläni "räjähtävät" ja pää alaspäin olemista sisältävät liikkeet laukaisevat tuota pääkipua (ongelma liittyy vain vatsalihasliikkeisiin), joten erityisesti yritän löytää uusia painoja hyödyntäviä mutta rauhallisempia liikkeitä.

Onko teillä muita suosikkiliikkeitä, joita voisi tehdä levypainon tai käsipainojen kanssa? Jostain syystä itselläni "räjähtävät" ja pää alaspäin olemista sisältävät liikkeet laukaisevat tuota pääkipua (ongelma liittyy vain vatsalihasliikkeisiin), joten erityisesti yritän löytää uusia painoja hyödyntäviä mutta rauhallisempia liikkeitä.

Mun lempparivatsaliike tehdään levypainon kanssa puoli-istuvassa asennossa, jalat ilmassa, paino käsissä. Yläkroppaa kierretään niin että kyynerpäät osuu vuorotellen kropan sivuilla lattiaan. Nimeltään ehkä venäläinen kierto?

Tässä meikän masu kesällä 2011 ja tammikuussa 2012. Kyllä tossa mun mielestä voi jotain kehitystä havaita, ja kaikki on ihan punttitreenin ansiota koska paino on pysynyt samana. Kesäksi sit sikspäkki :puntti:

Liitteet

• 110720_8.webp
    110720_8.webp
    3,1 KB · Katsottu: 1 358
  • 120116_8.webp
    120116_8.webp
    4,6 KB · Katsottu: 858
Treenatessahan on huomioitava seuraavat muuttujat: kuorman suuruus, toistojen määrä sarjaa kohti, sarjojen määrä sekä palautukset.

Näiden muuttujien puitteissa hypertrofinen treeni määritellään "oppikirjamaisen perinteisesti" siten, että kuormat ovat ykkösmaksimista siinä 70-80% hujakoilla (kääntyy karkeasti toistomääriksi about 8-12, viimeinen kohtuu tiukassa), sarjoja 3-5, palautukset minuutin kieppeillä. Siitä soveltamaan =)

Edit: Tämä vastaus siis Kisulille sivun 14 viimeiseen postiin.

Viimeksi muokattu:
Tämä saattaa olla äärimmäisen typerä kysymys....mutta kysympä sillti. :D

Osaako joku sanoa, että minkäköhänlainen rasvaprosentti noin suunnilleen saattaa kuvan tytöllä olla?

http://fitnesschicks.tumblr.com/post/14540418960

Kyllä tuo on siihen 20% pintaan. Geneettisesti sellainen,jolla näkyy helposti vatsasta päkin ääriviivat+tehnyt vatsalihastreeniä hieman enemmän. Kainalon seudulla,navan ympärillä,käsissä(ojentajissa),reisissä rasvaa kuitenkin sen verran ettei millään voi olla 15% tai alle.. Selkäpuolelta ei oo kuvaa,mutta todennäköisti lavan seudultakin rasvaa löytyy.

Moikka! Olen lueskellut paljon näitä foorumeita ja ajattelin kysyä vähän neuvoa kun olen uusi täällä. En tiedä meneekö oikeaan ketjuun, mutta vatsaan ja vatsalihaksiin ainakin liittyy :D
Elikkä siis olen 23v nainen ja mitat 157cm/53kg. Olen aktiivisesti urheillut pienestä pitäen ja loppu vuodesta harrastin salilla paljon aerobista iv-harjoituksina matolla ja kyllä sitä rasvaa paloi. Nyt alku vuodesta olen alkanut käymään salilla säännöllisesti 4 kertaa viikossa sillä teen aika rankkaa treeniä ja tulostakin tullut, mutta siltikin lantion seudulla on rasvaa. Tahtoisinkin tähän nyt muiden mielipiteitä että kuinka suositeltavaa on aerobinen treeni lihasmassan kasvatuksen ohella? (haluan siis lihasmassaa sen verran että tulee lihakset hyvin näkyviin niinkuin esimerkiksi joillakin fitnessmalleilla ja massaa kasvattavaa reeniä siis teen) Mutta palaako se rasva tosta vyötäröltä pois ilman aerobista tai dieettausta eli pelkällä massan kasvatusreenillä? ja mitenkä sitä aerobista tulisi harrastaa reenin ohella jos se on suositeltavaa, niinä päivinä kun on salilta välipäivä? toivottavasti saatte jotakin selkoa tästä ja kiitos vastauksista etukäteen. :)

Lihaksista ei tietoakaan ja rasvaa riittää, mutta laitetaan silti, eli nyt masu näyttää tältä:

Millasella aikataululla vois haaveilla edes vähän erottuvista lihaksista? Rasvaahan tuosta päältä saa palaa toki ensin pois ihan reilusti vielä, mutta vaikka se palaisikin, niin ei mitään näkyisi koska lihaksia ei vielä pahemmin ole...
Tällä hetkellä koitan dietata rasvaa pois, mutta teen kyllä kokoajan muun treenin ohella myös mielestäni aika kovaa vatsatreeniä 3xviikko.

Mä oon nyt vihdoin pääsemässä (ensimmäistä kertaa vuosiin) tästä hullusta toistomäärästä.
Teen 3 aamuna 2 x 3min. lankun, eli tulis ainakin jotain treeniä myös sisäisillekin vatsalihaksille.

Niin, ja "välineinä" vatsatreeniin on 5kg käsipainot ja kahvakuula.
Oon nyt tehnyt vielä jalat tuettuna jonkun 5 sarjaa ja max 15 toistoo/sarja istumaannousuja, suoria ja sivulle, noi 5kg käsipainot olalla.

Onko sillä hirveesti merkitystä onko paino/painot rinnalla vai niskan takana?
On tällä siis saanut jonkun verran vatsat näkyviin, mutta kovin tehokasta ei kyllä tunnu olevan.

Oisko jotain muutosehdotuksia/variaatioita?

Eilen ilmestyneessä FIT-lehessä oli kivat vatsareeniohjeet. Oon välillä tosi turhautunu ku syön hirveen terveellisesti ja treenaan kovasti sekä salin puolella että aerobisia juttuja ja SILTI en ole tyytyväinen vatsaani. Mietinkin johtuisiko satunnainen pömpötys esim. lempiherkustani ruisleivästä. Aion rueta nyt kokkeilee sitä FITin suosittelemaa reeniä. Onko millaset kokemukset power wheelistä?

Rupee syömään niin paljon että saat energiaa siihen lihaskasvuun. VatsaLIHAKSET on lihaksia siinä missä muutkin eikä ne KASVA jos ei syö yli kulutuksensa. Vaikka kuinka helvetisti hinkkaisit istumaannousuja (Jotka on ihan perseestä) mutta syöt liian vähän, niin ei sun vatsapalat muutu mihinkään. Illuusio siitä että sulla on vatsalihakset kehittynyt tulee ainoastaan jos laihdut lisää ja "näkyvyyttä" tulee enemmän. Rupea tekemään ISOILLA painoilla 10-15 toiston sarjoja muutama. Vaihtele liikkeitä. Tee vaikka kolmea eri vatsalihasliikettä. Vatsat taljassa köyden avulla on hyvä, Laitteessa levypainoilla ok ja voimapyörä lisäpainoilla ok. Mutta älä kuvittele et mitään tapahtuu ennen kun syöt niin paljon että sun lihakset saa tarpeeks rakennusainetta kasvaakseen. Mene itsees ja muista käynees...

Alaselän rasvat veke!

Pistin aikaisemmin toiseen ketjuun kysymystä, mutta siellä se jo hukkui miesten kysymysten taakse monen sivun päähän..

Miten saan rasvaa pois alaselästä, eli alaselän takajenkat kiinteäksi? Täsmäliikkeitä?

Olen melko pieni, 163cm ja 51kg.
Treenaan paljon, 3-4krt juoksua viikossa, joista 1 intervalli ja 1 pitkä yli 10km. Lisäksi punttia 2krt, 1krt boxingia ja ehkä 1 ryhmäliikuntatunti (joka usein on ollut nyt Ruffie, uusi ruotsalainen pirun rankka konsepti).
Selkään on kieltämättä tullut keskityttyä vähän heikosti, tosin yläselkä ja hartiat on nyt mallillaan. Vatsakin alkaa pikkuhiljaa näyttää muotoaan. Geenieni takia selän puolelta puskee kuitenkin rasvaa niin, että näkyy myös kylkiin. Muuten ei jenkkoja ole. Perseen kaarikin olisi kiva saada paremmin esille... Hjälpa mig!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom