SUPERCARB 1kg -40%

Mimmien vatsalihakset

Pistin aikaisemmin toiseen ketjuun kysymystä, mutta siellä se jo hukkui miesten kysymysten taakse monen sivun päähän..

Miten saan rasvaa pois alaselästä, eli alaselän takajenkat kiinteäksi? Täsmäliikkeitä?

Olen melko pieni, 163cm ja 51kg.
Treenaan paljon, 3-4krt juoksua viikossa, joista 1 intervalli ja 1 pitkä yli 10km. Lisäksi punttia 2krt, 1krt boxingia ja ehkä 1 ryhmäliikuntatunti (joka usein on ollut nyt Ruffie, uusi ruotsalainen pirun rankka konsepti).
Selkään on kieltämättä tullut keskityttyä vähän heikosti, tosin yläselkä ja hartiat on nyt mallillaan. Vatsakin alkaa pikkuhiljaa näyttää muotoaan. Geenieni takia selän puolelta puskee kuitenkin rasvaa niin, että näkyy myös kylkiin. Muuten ei jenkkoja ole. Perseen kaarikin olisi kiva saada paremmin esille... Hjälpa mig!
Et kerro yhtään, mitä siellä siellä puntilla teet... Mulla ainakin näkyy selkeitä tuloksia jo muutaman kuukauden mavettamisen jäljiltä nimenomaan tuossa pakaroiden ja keksivartalon yhtymäkohdassa. Pakaralinja on noussut kiitettävästi ja jotenkin tuo alakylkien alue on muuttunut sopusuhtaisemmaksi, vaikka jenkkakahvojakin vielä löytyy. Eli mun neuvo on: kunnon mavetreeni hyvällä tekniikalla kerran viikkoon.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Rupee syömään niin paljon että saat energiaa siihen lihaskasvuun. VatsaLIHAKSET on lihaksia siinä missä muutkin eikä ne KASVA jos ei syö yli kulutuksensa. Vaikka kuinka helvetisti hinkkaisit istumaannousuja (Jotka on ihan perseestä) mutta syöt liian vähän, niin ei sun vatsapalat muutu mihinkään. Illuusio siitä että sulla on vatsalihakset kehittynyt tulee ainoastaan jos laihdut lisää ja "näkyvyyttä" tulee enemmän. Rupea tekemään ISOILLA painoilla 10-15 toiston sarjoja muutama. Vaihtele liikkeitä. Tee vaikka kolmea eri vatsalihasliikettä. Vatsat taljassa köyden avulla on hyvä, Laitteessa levypainoilla ok ja voimapyörä lisäpainoilla ok. Mutta älä kuvittele et mitään tapahtuu ennen kun syöt niin paljon että sun lihakset saa tarpeeks rakennusainetta kasvaakseen. Mene itsees ja muista käynees...

Noh noh! Mielestäni syön jo ku hevonen enkä tiiä miten tätä enemmän tai terveellisemmin vois etes syödä. Syön enemmän ku monet miehetkin, oon huomannu. Mutta tuota taljassa köyden avulla meinasinki kokkeilla, on vaikuttanu ihan hyvältä enkä oo aiemmin teheny.
Mitä "muista käynees.."?:D Kiitti vastauksesta.

Cise; mun vastaus oli lähinnä Rimelle. Koittakaa voimapyörää ja tehkää 3xmax. Tehoo.

Et kerro yhtään, mitä siellä siellä puntilla teet... Mulla ainakin näkyy selkeitä tuloksia jo muutaman kuukauden mavettamisen jäljiltä nimenomaan tuossa pakaroiden ja keksivartalon yhtymäkohdassa. Pakaralinja on noussut kiitettävästi ja jotenkin tuo alakylkien alue on muuttunut sopusuhtaisemmaksi, vaikka jenkkakahvojakin vielä löytyy. Eli mun neuvo on: kunnon mavetreeni hyvällä tekniikalla kerran viikkoon.

Kiitos, tuo mave voisi auttaa! Se onkin jotenkin unohtunut.. En vain oikein oo päässyt selvyyteen, onko sillä loppujen lopuksi väliä onko kädet eripäin vain samoinpäin tangossa..
Usein tulee puntilla tehtyä kyykkyjä, soutuja ja päivän mukaan kädet, vatsojen kanssa teen usein perus istumaannousuja tai jumppapallon päällä, sitten jalkojen vuorolaskua tai mitä se nyt on kun selällä maataan ja jalat ylhäältä alas, niin ja jotain vinoille vatsoille myös. Loppuun lankku väh 2min.
Harvoin tulee tuota voimapyörääkään käytettyä, täällä siitä niin puhutaan että taidan ottaa käyttöön! Multa kyllä puuttuu selkeä ohjelma melkeinpä kaikelle paitsi jaloille, joten vinkit vatsan kuntoonsaamiseenkin on ihan paikallaan!

Mun pitäis kyllä hitto vie varmaan lisätä ruokamäärääkin.. ipana:kin siitä niin muistuttaa, että sillä ne lihakset kasvaa. Murr kun omat epäluulot lihomisesta ja oman kehon muutoksesta hiertää tässäkin vastaan..opettelua!

Mulla kaikki kertyy vatsaan ja selkään. Eli kuvia saatte sitten kesän bikinikunnossa :D

Selvät lihakset tuntuu kyllä, tosin kolme kertaa koettu raskaus ei ole varmasti niille hyvää tehnyt.

Huvittaa, kun reidet on tiukemmat kuin tuo vatsa, mutta niin on ollut aina :(

Vatsassa on syvä viiva keskellä varsinkin yläpalojen välissä, ja ajattelin tänä kesänä tiukentaa siihen kuosiin että näkee mitä kaikkea siellä oikeasti on...

Mave paksuntaa keskivartaloa.. Tässä mun vatsalihakse, kerranki voi esitellä :)
130320125309_1.webp

Rime

Kannattais varmaan käydä luuntiehysmittauksissa. Mulla oli alhasen rasvaprosentin takia kuukautiset vuoden pois, ja osteopenianhan se aiheutti. Ei oo leikin asia tuo:)

Rime

Kannattais varmaan käydä luuntiehysmittauksissa. Mulla oli alhasen rasvaprosentin takia kuukautiset vuoden pois, ja osteopenianhan se aiheutti. Ei oo leikin asia tuo:)

Mulla on ollut kuukautiset pois 6-luokalta lähtien ja oon nyt 19v.
Tammikuussa todettiin erittäin alhainen luuntiheys, eli sitä osteopeniaa...

Mave paksuntaa keskivartaloa.. Tässä mun vatsalihakse, kerranki voi esitellä :)

Jes! Kerranki kunnon vatsalihakset eikä vaan niitä "tästä vielä kiristellään niin kyllä ne tuolta alkaa näkymään" vaikka todellisuudessa niitä ei ole. Tarkotan siis sitä, että tuollaset palikat erottuis jo pienen rasvakerroksenki läpi. Oon jotenki hämmentynyt siitä kuinka huonossa kunnossa keskivartalon lihakset tälläkin palstalla kirjottelevilla naisilla yleisesti on.

Jes! Kerranki kunnon vatsalihakset eikä vaan niitä "tästä vielä kiristellään niin kyllä ne tuolta alkaa näkymään" vaikka todellisuudessa niitä ei ole. Tarkotan siis sitä, että tuollaset palikat erottuis jo pienen rasvakerroksenki läpi. Oon jotenki hämmentynyt siitä kuinka huonossa kunnossa keskivartalon lihakset tälläkin palstalla kirjottelevilla naisilla yleisesti on.
Lihaksen koko ei ole yksi yhteen lihaksen "kunnon" kanssa. Ensinnäkin, yhtä lailla kuin kaikilla ihmisillä eivät kasva helposti epäkkäät tai hauikset, eivät kaikkien vatsalihaksetkaan räjähdä käsiin edes vuosien treenin jälkeen. Toiseksi, keskivartalon toimivuus ja kestävyys voi olla aivan hyvä ilman kilometrin päähän paistavia palojakin, vaikka ne toki komeita ovat ja indikoivat sinänsä vahvoja vatsalihaksia. Vai meinaatko että esimerkiksi telinevoimistelijoilla on keskivartalon lihakset huonossa kunnossa, vaikka ne eivät tiukkojen pukujen läpi paistakaan? Kolmanneksi, tällä palstalla kirjoittelee monenlaisia ihmisiä monenlaisilla tavoitteilla, ja ehkä joku prosentti esittää itsestään kuvia netissä. Sen perusteella tuskin voi tehdä mitään arvioita palstalaisten vatsalihasten kunnosta.

Sannulin mahalihakset ovat kyllä kunnioitettavat!

Lihaksen koko ei ole yksi yhteen lihaksen "kunnon" kanssa. Ensinnäkin, yhtä lailla kuin kaikilla ihmisillä eivät kasva helposti epäkkäät tai hauikset, eivät kaikkien vatsalihaksetkaan räjähdä käsiin edes vuosien treenin jälkeen. Toiseksi, keskivartalon toimivuus ja kestävyys voi olla aivan hyvä ilman kilometrin päähän paistavia palojakin, vaikka ne toki komeita ovat ja indikoivat sinänsä vahvoja vatsalihaksia. Vai meinaatko että esimerkiksi telinevoimistelijoilla on keskivartalon lihakset huonossa kunnossa, vaikka ne eivät tiukkojen pukujen läpi paistakaan? Kolmanneksi, tällä palstalla kirjoittelee monenlaisia ihmisiä monenlaisilla tavoitteilla, ja ehkä joku prosentti esittää itsestään kuvia netissä. Sen perusteella tuskin voi tehdä mitään arvioita palstalaisten vatsalihasten kunnosta.

Telinevoimistelijoilla aivan varmasti on keskikroppa kunnossa! Tarkoitin vain sitä, että ihmiset treenaavat vatsalihaksia aivan liian vähän ja myös "väärällä" tavalla. Esim. vinot vatsalihakset saavat aivan liian vähän ärsykettä, kun halutaan vain se sikspäkki näkyville. Siksi ei ole ihme, että esim. tanssijoilla vatsat ovat todella nätissä kunnossa, kun treeniä tulee käytännössä päivittäin monipuolisesti. Tarkoitus ei ole kenenkään vatsalihaksia haukkua, mutta itse ainakin ihannoin oikeasti lihaksikasta vatsaa.

Mitenkäs saisi vinoja vatsoja hyvin treenattua ja tota kylkiä? Jotain tuntuu kyllä tuolla flädän alla mut tää pelastusrengas ei ota lähteäkseen, eli kyljistä :D tajuskohan joku? XD

Mitenkäs saisi vinoja vatsoja hyvin treenattua ja tota kylkiä? Jotain tuntuu kyllä tuolla flädän alla mut tää pelastusrengas ei ota lähteäkseen, eli kyljistä :D tajuskohan joku? XD

Läski lähtee sieltä mistä on lähteäkseen mitään oikeeta täsmätreeniä siihen ei oikeen ole.. Seisaaltaan vartalon taivutus sivulle kädessä käsipaino ja toinen käsi lanteilla tukien on yks kylki liike. Sama vinoja vatsoja voi tehdä istumaannousulla yhdistämällä ristikkäisen polven ja kyynärpään, rutistamalla lopussa oikeen kunnolla niin pal ku lähtee.. noi nyt vaan kaks esimerkkiä, tapoja on monia..

Meikäläinen ei oo vähään aikaan tehny muutaku thaiboxingia. On vatsalihasten vääntäminenkin jääny vähän vähemmälle. Tommonen katto peilistä tänään aamulla. Kai sen sais pumppiin jos vetäis vähän voimapyörää ennen kuvan ottamista :D Tai menis johonki mahtavaan asenttoon, mut kyl toi mulle tommosenaanki kelpaa.

Picture 030.webp

No ihan suhteellisen hyväsä kunnossa (kai) noi vatsalihakset on. Ei sixpack tosiaan näy, mutta en siitä kanna stressiä. Kuntotesteissä menee vatsalihaksia 48/min

Mulle vatsalihakset ovat samalla helppo, että haastava lihasryhmä. Reunat ja alavatsan vinot (+ kyljet tyyliin jotain on joskus tullut tehtyä) erottuvat defaulttina jopa silloin, kun enemmän painoa, ja pidempi treenitauko alla. Pari viikkoa salia palauttaa ne esiin heti kivasti enemmän, ja tuo takaisin myös keskiviivan.

Vatsapaloja en ole koskaan aiemmin viitsinyt treenata näkyviin, kun vaatii itselle enemmän panostusta, mutta mahdollista niiden esiin saanti on; erottuvat nykyiselläänkin paremmin kuin koskaan ennen aamusella ja/tai muuten kun ei ole yhtään hiilaripöhöä, ja heti treenin jälkeen. Ylimmät kaksi ovat aika kolmionmalliset, seuraavat neljä jopa hassun isot neliöt. Mutta toistaiseksi niissä ei vaan kertakaikkiaan ole tarpeeksi lihasta, eli aika liikkikset ja suurennuslasilla tarkasteltavathan ne on.

Keväällä reväytin vatsapyörällä toisen puolen niin, että oli pakkotauko edessä. Seuraavaksi ei vain huvittanut, eli tein sillä perinteisellä 'vähän vatsoja muun treenin päälle' -tyylillä ja sitten olikin dieetti, jolloin ei edes kannattanut tehdä muuta, kuin ylläpitoa. Ja enhän toki erottuvia vatsapaloja sinänsä tarvitse. Menin vaan viimeksi, kun pidemmän tauon jäljiltä taas treenin aloitin, ne itselleni lupaamaan, joten kyseinen projekti viime viikolla aloitettuna.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom