SUPERCARB 1kg -40%

mimmien treeniviikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Medium
  • Aloitettu Aloitettu
Koko talvi menny melkolailla seuraavasti:

Ma- Kuntopiirijumppa ja Step
Ti- Compat ja jalkatreeni salilla
Ke- Vapari
To- Pumppi
Pe- Selkätreeni
La- Rinta-ojentaja-olkapäät + lenkki n. 1h
Su- Jotakin fiiliksen mukaan. Lenkkiä, extrasalia....vapari jos ei huvita :D

Nyt muutaman viikon päästä ryhmäliikunnat vähenee 1 tuntiin viikossa. Sitten vaihtanen nelijakoiseen saliin ja juoksulenkkiä tms siihen päälle kolmesti viikkoon.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Yritän saada viikkooni mahtumaan 3 salitreeniä, ja pari rankkaa aerobista (esim. III-tason spinning tai joku muu "henki kurkussa"-juttu"). Lisäksi lenkkeilyä kävellen ja juosten vaihtelevasti. Autottoman hyötyliikuntaa tulee päivittäin ihan kivasti.

Venyttelyä ja tanssitunteja toivoisin lisäksi, mutta tällä hetkellä aikataulut ei anna periksi.

Mä teen viikon aikana neljä salitreeniä ja kaksi HIIT-tyyppistä kotitreeniä. Lisäksi tietysti vaunukävelyt tytön kanssa :)

"Mä teen viikon aikana neljä salitreeniä ja kaksi HIIT-tyyppistä kotitreeniä. Lisäksi tietysti vaunukävelyt tytön kanssa "

Minä olisin kiinnostunut tosta sun HIIT-tyyppisestä kotitreenistä :hyvä: mitähän sä puuhaat?

ma: lepo (kröhöm, 14 h työpäivä)
ti: 75 min puntti
ke: 90 min puntti
to: 90 min puntti
pe: 75 min puntti
la: 90 min puntti
su: 90 min puntti

Tätä odotellessa :)

ma: lepo (kröhöm, 14 h työpäivä)
ti: 75 min puntti
ke: 90 min puntti
to: 90 min puntti
pe: 75 min puntti
la: 90 min puntti
su: 90 min puntti

Tätä odotellessa :)
Aika pitkiä sun salitreenit etenkin kun treenaat noin usein, mitä ne pitää sisällään?

Itse yritän pitää tunnin mittaisena treenit ja hyvin onnistuu kun tekee aamulla kun ei oo ruuhkaa. Mun treenit on siis 4 punttitreeniä ja sitten kävelyä. 1 sähly ja joku toinen vapaavalintainen treeni kuten intervallijuoksu, spinning, hiihto, rullaluistelu tms. Lepoja tulee 1-2.

Ma: puntti (jalat+vatsat)
Ti: puntti (yläkroppa)
Ke: lepo
To: puntti (jalat+vatsat)
Pe: puntti (yläkroppa)
La: spinning
Su: lepo

Näin yleensä. Satunnaisesti käyn lenkkeilemässä. Treenin päälle juoksen yleensä juoksumatolla 20min, riippuen antaako jalat luvan siihen. :P Oon vähän laiska aerobisen harrastaja... Vapun jälkeen ois tarkoitus alkaa pyöräillä päivittäin yht. 16km työmatkoja, kattoo miten toi punttireeni sitten alkaa asettua. :)

Aika pitkiä sun salitreenit etenkin kun treenaat noin usein, mitä ne pitää sisällään?

Itse yritän pitää tunnin mittaisena treenit ja hyvin onnistuu kun tekee aamulla kun ei oo ruuhkaa. Mun treenit on siis 4 punttitreeniä ja sitten kävelyä. 1 sähly ja joku toinen vapaavalintainen treeni kuten intervallijuoksu, spinning, hiihto, rullaluistelu tms. Lepoja tulee 1-2.

Sisältää lämpän, palauttavan hölkän/polkemisen/soudun ja venyt :)

mä oon nyt pari viikkoa menny ilman aamuaerobisia, mitä talvella tein 2-3 x aamusin ja on ollu paljon parempi ja energisempi olo. Tällä hetkellä treenijako ollu seuraava:
ma: puntti 1.
ti:puntti 2
ke:puntti 3
To: vapaa / pyöräilyä / lenkki
pe: puntti
La: puntti
Su: vapaa ja venyttelyä

kolmijakosella siis meen ja hyvin on palautunut ja joskus puntin jälkeen iltasella vielä kävelyllä palautteluna. Tuntunu oudolta kun tottui tekeen aamuaerobisia mut siinä huomas sen että kroppa meni ihan kuivaks ja se ei oo tarkotuksena kun en diettaile tai mitään, omaks iloks tätä teen :)

Perussetti menee näin:

Ma 45-60 min puntti
Ti lepo eli jotain arki- ja hyötyliikuntaa kuitenkin
Ke 45-60 min puntti
To kuten ti
Pe kuten ti ja to
La aamupäivällä 45-60 min puntti + ulkoilua ja lenkkeilyä jossakin muodossa
Su 2 h sauvakävely + ulkoilua ja lenkkeilyä jossakin muodossa

Siis "pakollinen" treeni on 3 alle tunnin salia viikossa, lisäksi aerobista vain jos huvittaa - yleensä vain perheen/kaverin kanssa, kuitenkin useasti viikossa sitäkin siis...

Mä teen 4 puolentunnin HIIT:iä aamulla ja 4-5 salitreeniä illalla. 4-jaollinen ohjelma, mut yleensä yksi extrapäivä. Vapaapäivä vaihtelee viikon ohjelman mukaan. Kerran viikossa koko kropan hieronta.

Urheilua 'hieman' rajoittaa normaalit täydet työtunnit, kaksi pientä lasta, opiskelu ja yrittäjämiehen matkatyöt... ;)

^No jos tota settiä vedät läpi, eivät rajoitteet varmaan ihan kamalasti kehitystä estä? :)
Musta on koko kevään tuntunut siltä, että jaksan just ja just 2 tunnin punttia viikossa + jonkun epäsäännöllisen lenkin + pakolliset hyötyliikunnat. Ei ihme, että ei oikein etene nyt tämä touhu, eivät siis sarjapainot kasva eikä kroppa kiristy :(

Mulla on viikossa kahdet painitreenit ja yhdet vapaaottelutreenit. Siihen päälle salilla pari kertaa ja näin kevään tulleen haluaisin myös juoksulenkkeillä. Tiukkaa tekee.

^No jos tota settiä vedät läpi, eivät rajoitteet varmaan ihan kamalasti kehitystä estä? :)
Musta on koko kevään tuntunut siltä, että jaksan just ja just 2 tunnin punttia viikossa + jonkun epäsäännöllisen lenkin + pakolliset hyötyliikunnat. Ei ihme, että ei oikein etene nyt tämä touhu, eivät siis sarjapainot kasva eikä kroppa kiristy :(

Sitä vaan ite parikymppisenä mietti, ettei aika riitä ja kyllä se riittää nytkin, vaikka on noita 'rajoitteita'. Toisaalta, en tee muuta... En katso TV:tä, en käy ulkona tai elokuvissa, tms ja suurin osa tutuista elää samassa ruuhkassa, joten treffataan kai sitten, kun kaikkien lapset on rippikouluiässä. :)

Sitä vaan ite parikymppisenä mietti, ettei aika riitä ja kyllä se riittää nytkin, vaikka on noita 'rajoitteita'. Toisaalta, en tee muuta... En katso TV:tä, en käy ulkona tai elokuvissa, tms ja suurin osa tutuista elää samassa ruuhkassa, joten treffataan kai sitten, kun kaikkien lapset on rippikouluiässä. :)

Jepukka, priorisointiahan se ajankäyttö aina on. Itse en laiskana hedonistina kestäisi noin askeettista meininkiä päivääkään flippaamatta :D

hattiwatti... millasta treeniä teet?

Mulla on vasta suunnittelun asteella, mutta salin osalta se näyttäisi tältä:
TI Sali, koko kroppa.
TO Sali, koko kroppa.
LA Sali, yläkroppa.
SU Sali, alakroppa. Tai jos lauantain treeni jostain syystä jäänyt väliin, niin sitten koko kroppa.

---> millanen on sun koko kroppa treeni-ohjelma?

Melko paljon tulee liikuttua: kaksi tuntia päivässä lenkkeilyä joka päivä, salitreeni 3-4krt vko/ ratsastus 2-4 krt/ vko.

Ma 2x1h lenkki + 1h sali
Ti 2x1h lenkki + 45min spinning
Ke 2x1h lenkki + 1h bodypump
To 2x1h lenkki + 45min spinning
Pe 2x1h lenkki + 1h sali
La-Su molempina päivinä 2x1h lenkki ja sit näin talvella sisäpyöräilyä vaihtelevalla menestyksellä, kesällä sit ulkona.

Lenkkiä tulee vedettyä koiran takia noin paljon...

Eikös koirakin tarvitse välillä niitä kevyempiä ja lepopäiviä? Ja sinäkin... Itse olen pari kertaa epähuomiossa ylirasittanut sekä (vanhan) itseni että (vanhan) koirani... Itseni tosin pahemmin ja useammin.

Hurjan kuuloisia ohjelmia monella. Luulisi, että ylirasitus/ylikunto uhkaisi ja koskisi montaa, tai sitten nuorena vaan jaksaa? Levossa joka tapauksessa kehitys tapahtuu, eikä kynttilää kannata polttaa molemmista päistä, kun tämä on meidän ainoa kynttilämme/elämämme... Jokaisen kovaa ja paljon treenavan olisi hyvä lukea tämän foorumin ylikuntothreadeja, ihan vain varmuuden vuoksi.
Nimimerkki "been there, done that"

Yleensä teen neljästi viikossa salitreenin kaksijakoisella ohjelmalla ja kahtena muuna päivänä teen aerobista, kovatehoista HIITiä ja rauhallisempaa vaihdellen. Useana päivänä tulee myös hyötyliikuntaa etenkin näin kesällä pyöräilyn muodossa. Yksi lepopäivä viikossa riittää mulle, mutta kroppa kertoo kyllä jos pitää lisää keventää.
Viime syksynä vedin itseni ylikuntoon tyyliin yli kahden tunnin päivittäisellä liikunnalla ja turhalla stressillä. Säärikin sanoi naps, ja nyt oon virheistä oppineena osannut keventää tarpeen tullen. Älkää ihmiset vetäkö itteänne ylikuntoon, etenkin painonhallinnassa ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys kuin monen tunnin aerobisen treenin hinkkaamisella. ^^

Salitreeniä 3x vko. Lisäksi muuta liikuntaa 2-3x vko (juoksua, spinniä tai muuta ryhmäliikuntaa). Mulla ei oo viikonpäiviin sidottu noi liikunnat, meen kun pääsen. Koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin 1-2h, mutta sitä en oo osannut ikinä oikein liikunnaksi mieltää. Mulla on ollut koiria aina, niin ulkoilu on osa ihan normi elämää.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom