Mulla tulee yleensä 3-4 salikertaa, 1 kerta pilatesta ja sitten sekalaisesti hiihtoa, luistelua, uintia ja lenkkeilyä.
Mua kiinnostaisi miten te eri lajeista tykkäävät jaksotatte eri lajeja? Vai jaksotatteko mitenkään? Välillä tuntuu hankalta päättää mitä harrastaisi kun on niin paljon kivoja lajeja.. nytkin tekisi mieli aloittaa jooga, mutten oikein tiedä miten saisin sen mahtumaan "treeniviikkoon". En oikein osaa luopua mistään eikä liikuntaa kuitenkaan voi loputtomiin lisätäkään, vai voiko? :D
Asteittain voi lisätä aika pitkälle, jos intensiteetti on vaihteleva ja lepoakin riittää.
Mulle esim. jooga on se juttu, jota voi tehdä ihan minä tahansa päivänä viikosta 15–30 min illalla, koska se on luonteeltaan palauttavaa (teen voimaa vaativia liikkeitä, mutta tahti on hyvin rauhallinen ja liikekuvasto monipuolinen, toistot vähäisiä). Muita samaan tapaan riittävän kevyitä liikuntoja "palauttaviksi" on tietysti kävely sekä kevyemmät ryhmäliikuntatunnit, joilla joskus käyn: siellä voin käydä ihan fiiliksen mukaan salipäivänä tai välipäivänä.
Lähinnä pohdintaa aiheuttaa raskaamman aerobisen ja salin yhdistäminen. Mutta esimerkiksi tällainen toimii itselläni ihan hyvin, enkä varmasti ole tämän foorumin kovakuntoisimpia enkä nuorimpia... Hiihto siis on toinen rakas laji talviaikaan saleilun lisäksi, ja välillä on hauskaa käydä ryhmäliikunnoissakin
Ma sali ala + toisinaan aerobinen
Ti sali ylä
Ke kevyt aerobinen/hiihto / joskus combatic
To sali ala
(Pe sali ylä)
La kevyt hiihto
Su raskaampi hiihto
Kävelyä tulee lisäksi 3–6 h viikossa ja kotijoogaa tai venyttelyä 2–3 sessiota.
Keskiviikko ja lauantai tuntuvat lepopäiviltä, ja joskus ovat ihan täyslepoakin jos hiihto ei onnistu. Ja esimerkiksi maanantain aerobinen tunti menee yleensä sykealueella 60–75 % eikä ota erityisesti mihinkään tiettyihin lihaksiin, joten en koe sen olevan lihasten kannalta kovin rankkaa. (Esimerkiksi pyöräily 75–85 % sykkeellä olisi ihan eri asia)