Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisikohan jo minunkin aika laittaa ylös jotain painoja :). Olen tuossa joulun jälkeen ruvennut treenaamaan vihdoin kovempaa ja olen lyhentänyt sarjoja ja pyrkinyt kasvattamaan sarjapainoja. Nämä ei nyt vielä ole mitään maksimipainoja siis, vaan 4-6 toiston sarjapainoja.

Kyykky 50kg
SJMV 70kg
Penkkipunnerrus 32,5kg :itku::curs:
Hauiskääntö kp 12,5kg
Pohkeet istuen 60kg
Kulmasoutu kp 17,5kg
Pystypunnerrus kp 9kg

Tuon penkin kanssa oon ollu jumissa kuukausitolkulla ja se ilmeisesti johtuu siitä että oon rasittanut rintaa niin innokkaasti että se ei ole kerennyt oikein palautua. Nyt totaalilepoa rinnalle vähän aikaa ja sitten uudestaan töihin :thumbs:

täällä toinen jonka tissit ei kasva :D eli siis sarjapinot nousee heikosti, pirun heikosti. Pähkäilin että johtunee siitä et oon lähes koko totisen"treeniurani" eli puolisen vuotta treenannu rinnan lähes aina loppuun asti.Minä urpo. Mul vaan loppuu yty rinnasta nii yhtäkkii, jos kesken sarjaa tuntuu et menee ainakin viel kolme, ni 1 ja puol kuvaa enemmän totuutta. :(
Onki nyt alottanu rintatreenit ikäänku alusta, panostan tekniikkaan ja opettelen sitä hengitystä joka mul kans ongelma mm. penkkiä tehessä...ja toistoja varastoon, tai riippuu tietenki kuinka usein rintaa reenaa, mul itel se tulee n. 2kertaa viikkoon tehtyä.

Kehitys kulkee pyrähdyksittäin, mutta tässä mennään nyt:

Kyykky 60 kg
Mave 60 kg :(
Takareisi istuen 85 kg :)
Takareisi maaten 32,5 kg
Jalkaprässi istuen 140 kg
Jalkaprässi maaten 101 kg
Pohje seisten n. 150 kg
Pohje istuen 70 kg

Pullover 20 kg
Ylätalja rinnalle/niskan taakse 45 kg
Alasoutu 50 kg
Leuanveto ylätaljassa 55 kg
Penkki 45 kg
Vinopenkki kp a 15 kg
Pystypunnerrus kp a 12,5 kg
Ranskalainen tangolla 20 kg
Ojentajat taljassa 37,5 kg
Hauis kp a 12,5 kg
Hauis taljassa 37,5 kg

Tässäpä oli muutamia mieleen tulleita treenipainoja viime viikolta. Ilokseni voin todeta että usemmassa liikkeessä olisi jo aika vähän lisätä painoja :hyper:
Jalkojen kehitys on ollut hitaampaa kuin yläkropan. Nyt käytössä 2-jakoinen ohjelma periaatteella koko kroppa läpi treenin aikana, kahdella eri versiolla. Toimii :D

Eikö kellään muulla oo tullut mieleen, että vähän vaikea toisten reenipainoja on suhteuttaa jos ei ole mitään tietoa elopainosta? Yli kaheksankymppinen tekee aivan varmasti eri painoilla kuin viiskytkiloinen rääpäle...

Jotakin ulkomuistista (6-8 toiston sarjat):

reiden koukistus istuen 75 kg
suorinjaloin maastavato 65 kg
yhden käden kulmasoutu 23 kg
pohkeet seisten telineessä 110 kg

nimim. reilun 50:n kilon rääpäle

:thumbs: Penkin ykkönen on 75kg, tempasin sen jouluaattona=) ,kyykkyä teen yleensä 60kg:lla 8-10 toistoa, tuettua kulmasoutua 20kg:lla n.kympin sarjoja, pystypunnerrusta 15kg käsipainoilla, peck deck 45kg, habaa scottissa 25kg kulmatangolla... aika jumiin vedän kaikki paikat;)

Laitetaanpas päivitystä...
Penkin ykkönen 80kg, etukyykky 65kg 9, yhdenkäden kulmasoutu käpärillä 36kg 8, pystypunnerrusta 21kg käpäreillä 6, dippiä 15kg lisäpainolla 7, vinopenkkiä 25kg käpäreillä 6, sjmv 95kg 6, leukoja 13. Kehitystä on siis tullut, mutta sykäyksittäin. Nykyään on pakko vaihdella liikkeitä ja sarjojen pituuksia sun muita. Eikä joka reeniä ihan loppuun asti ja oon myös vähentänyt kaikenmaailman erikoistekniikoita. Oma paino rapiat 60kg.

Kannattaa kokeilla voimakautta niin sarjapainot nousee, ja tosiaan vähentää niitä supersarjoja ja pakkotoistoja. vetävät hermotuksen tukkoon helposti, nimimerkillä kokemusta on.

Eikö kellään muulla oo tullut mieleen, että vähän vaikea toisten reenipainoja on suhteuttaa jos ei ole mitään tietoa elopainosta? Yli kaheksankymppinen tekee aivan varmasti eri painoilla kuin viiskytkiloinen rääpäle...

Onkos täällä nyt tarkoitus mitään suhteutella? Treenaipainoihin vaikuttaa tuon painonkin lisäksi moni muu asia, lahjakkuus, treenin tyyppi, treenivuodet. Ja onhan esim. voimanostossa eripainoisille omat sarjat, eli ihan tiedotettu tuo fakta on, että paino osaltaan vaikuttaa käytettyihin painoihin, veikkaisin kuitenkin, että nuo itse mainitsemani asiat vaikuttaa enemmän.

No laitetaan omiakin räpellyksiä. Olen 58 kiloinen, lahjaton aloitteleva voimanostelija, voimailua takana 6 kk, sitä ennen bodytyyppistä renkutusta 1,5 v, ja sitä ennen sitten pari vuotta hv-treeniä... Edistystä on tullut hieman viime vuoteen. Mitään en tee loppuun asti, paitsi tietty maksiminostot :)

Penkki max. 62,5 (treenipainoja turha laittaa, kun ne menee progression mukaan, eli eivät kerro juuri mitään)
Mave max 110 (toistokestävyys tosi surkea mavessa, saattaa tosin johtua huonosta tekniikasta... 90 menee maksimissaan 3, vaikka laskennallisesti pitäisi mennä aika paljon enemmän)
Kyykky harjoitteluvaiheessa :)
Ylätalja 65-75kg*6-15 (aika rumia osa toistoista)
Leukoja levee ote 8
Cheat hammer käsipainolla 12,5-15kg*8-15 (kerran kahdessa kuussa)
GM 60kg*15
Ranskis 22,5kg *6-12

Oho, mie en taidakaan treenata olkapäitäni :D Nyt vasta tajusin... No saahan ne nyt tuossa penkissä jotain, lisäksi lämmittelen niitä aina treenin alussa tangolla suurinpiirtein 2-3*15-20 (aika rankka nakki on kyllä tuokin :) ). No joo, nyt alkaa taas peruskausi tjsp. joka kestää muutaman kuukauden, tulen sitten taas päivittelemään nuo maksimini. Jos sitä vaikka tuohon kyykkyynkin saisi sen maksimin aikaiseksi :)

Olen 58 kiloinen... Ylätalja 65-75kg

:worship:

En kyseenalaista näitä painoja, mutta kuinka saat pakan alas? Auttaako sulle joku aina tuon? Vastasuuttaa ajatellen, jos joskus menis enemmän kun oma paino :toivoo kovasti:. Sillon kyllä tulee varmaan vaihdettua leuanvetoon, mutta anyway...

e. siis ylös :)...

Otan jaloilla "kiinni" sieltä penkin alta ja kiskon takareiskoilla itteni penkkiin. Tai sitten pistän vetotangon ketjulla kiinni sinne ylös, jolloin voi ottaa istuiltaan tuon painon mukaan.

Noi ei sitten todellakaan ole mitään maailman puhtaimpia toistoja, mutta minulle tuntuu tällainen sopivan paremmin... Ja se on kivempää! :)

No tottakin Missukka :)
Mutta kyllä minä väitän silti, että vähintäänkin suurin osa porukasta lukee tämän ketjun läpi silläkin mielellä, jotta tietäisi mitä määrää toiset rautaa käyttävät. Tietää vähän, missä itse on menossa. Minä ainakin tunnustaudun suoraan tähän ryhmään. Ja itsestään selvyytenä pitäisin, ettet sinäkään kuukauden harjoituksella, tuon painoisena sohvalla makaajana vetäisi mavea 110 kg :D Treenin tyypistäkin saattaa vetää hieman johtopäätöksiä sarjojen pituudesta ja käytetyistä painosta riippuen.

Aika hulvaton ylätaljatulos :)
Taljat on vähän hankala aihe, mulla ei ole tietoa, että onko väkipyörien määrät ja kohdat standardoitu. Esim. ristikkäistaljassa meilläpäin väkipyörät vähentävät periaatteessa 50 % siitä painosta minkä siihen lataa, toisaalta lopputulokseen vaikuttaa myöskin kitka.

Hmm.

Kyykky 85 kiloa 5-6 toistoa. Vähän vajaitahan nuo taitaa olla, ei mun tartte osata kyykätä kun oon vaan nyrkkeilijä ;).
Penkki 47½ kiloa 4-5 toistoa.
Leuat - taannoinen ennätys 16 kpl, nyt menee just ja just 10 :(.
Rinnalleveto 45 kiloa, 4 toistoa.
Vauhtipunnerrus 40 kiloa, 4 toistoa.
Hauiskääntö käsipainoilla 10 kg, kymmenen toistoa / käsi. Tässäkin ennätys on jotain ihan muuta kuin nykyinen tulos.
Mavee tein viimeksi kesällä... 85 kiloa, 8 toistoa.

Oma paino nykysin jotain 58 kiloa.

Henkilön painon, treeninvuosien ym lisäksi vaikuttaa se miten liikkeet suoritetaan ja millaisilla laitteilla. Ketään kritisoimatta, esimerkiksi ylätalja vedon eteen voi suorittaa niin monella tapaa. Pidättekö esimerkiksi selän koko ajan paikallaan vai liikkuuko vartalo mukana? Monenlaisia versioita näkee ;) Siinä mielessä on vaikea vertailla...Toisaalta tämän ketjun tarkoitus ei kai ole vertailla, ainakaan vakavassa mielessä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, minuakin vähäsen nolostuttaa :nolo:
Reeniä takana sellaset 9kk, välissä muutama kolmenkin viikon tauko.

Toistoja sellaiset 3x8-12

Jalkaprässi 170kg riippuen laitteen mallista
Hauikset tangolla 15kg
Ojentajat teen dippinä penkillä suorin jaloin
Vinopenkki käsipainoilla 8-9kg
Olkapääpunnerrus jollain säälittävillä 7kg käsipainoilla
Jalkojen koukistajat istuen siinä laitteessa 55-60kg

Olen kipeä niin en nyt jaksa keskittyä enempää, nää tuli ekana mieleen. Purjottaa niin maan hemmetisti :urjo:

Uskaltaisko sitä omiakin laittaa. Saapahan joku ainakin kokea sen tunteen, että on joku vieläkin huonompi:D Kahteen viikkoon en oo salille päässyt, joten oletan, että nämä edelleen menee;) Takana vuosi vähän tavoitteellisempaa treeniä, vaikkei mitään tavoitteita olekaan. Mutta ainakin järkevämpää treeniä.

Tässä muutamia:

Kyykky 60kg
Penkki 40kg:wall: Koskapa vihaan tätä liikettä ja teen harvoin. Seli seli.
Hauis kp 10kg
Ojentaja taljassa 35kg
Kulmasoutu kp 12.5kg
Pystypunnerrus 8kg muistaakseni.
Ylätalja jotain 40kg

Ja mie oon 171/63kg. Säälittävää, eikö totta.

nyt likat loppu säälittely ja piiperrys :D painot on tässäkin suhteessa tosissaan vaan NU-ME-ROI-TA, omia painoja ei kannata verrata muihin.
eiks pääasia oo et ite saa kovan treenin aikaseks ja se että on uskallusta lisätä niitä painoja ja kehittyä :)

Mave max 110 (toistokestävyys tosi surkea mavessa, saattaa tosin johtua huonosta tekniikasta... 90 menee maksimissaan 3, vaikka laskennallisesti pitäisi mennä aika paljon enemmän)

...Tai sitten sie vaan oot syntynyt voimailemaan. :rock: Älä niistä sarjapainoista huoli yhtään!

nyt likat loppu säälittely ja piiperrys :D painot on tässäkin suhteessa tosissaan vaan NU-ME-ROI-TA, omia painoja ei kannata verrata muihin.
eiks pääasia oo et ite saa kovan treenin aikaseks ja se että on uskallusta lisätä niitä painoja ja kehittyä :)

Nimenomaan! Voin kertoa, että mulla laski reidenojennuksessa painot 40kg!, kun vaihdoin salia ja laitteet oli toiset millä aikaisemmin olin tehnyt. Vertaan tässä vielä kisadiettipainoa massakauden painoon!

Aloittelija liikenteessä

En tiedä kehtaanko näitä tänne edes laittaakaan kun olen vasta alle kuukauden harjoitellut.
Dieetillä olen vielä lisäksi enkä siis kehtaa painoa edes kertoa nyt. Pituutta sellaiset 157cm.
Lähes sohvaperuna asteelta olen lähtenyt liikkeelle.

(toistot x kg)

Mave
8 x 20, 8 x 20, 8 x 25, 8 x 30, 8 x 35, 8 x 40

Ylätalja eteen
8 x 10, 8 x 15, 8 x 20, 8 x 15, 8 x 15

Scott hauiskääntö kp
8 x 2,5, 8 x 2,5, 8 x 5, 8 x 5
kokeilin lopuksi 20kg tangolla seisten hauiskääntö x 8 (ei puhdas)

Penkki
8 x 20, 8 x 20, 8 x 25, 8 x 27,5, 8 x 30, 8 x 35
(maksimi on mitä olen nostanut on 42kg, 50kg jäi hilkulle silloin kk sitten kun mieheni oli varmistamassa ja kokeilin paljonko nousee)

SJMV
8 x 20, 8 x 20, 8 x 20, 8 x 25, 8 x 30, 8 x 30

Pohkeet seisten
12 x 20, 12 x 20, 12 x 30, 12 x 30

Teen sellaisilla painoilla mitkä tuntuu sopivan helpoilta, mutta että kuintenkin vähän tuntuu, niin että pystyn keskittymään tekniikkaan liikettä tehdessä (ei turhaa heilumista, selkä suorana ym.) Eikä tietenkään kaikkia noita samana päivänä ja muitakin liikkeitä teen.

En tiedä kehtaanko näitä tänne edes laittaakaan kun olen vasta alle kuukauden harjoitellut.
Dieetillä olen vielä lisäksi enkä siis kehtaa painoa edes kertoa nyt. Pituutta sellaiset 157cm.
Lähes sohvaperuna asteelta olen lähtenyt liikkeelle.

Penkki
8 x 20, 8 x 20, 8 x 25, 8 x 27,5, 8 x 30, 8 x 35
(maksimi on mitä olen nostanut on 42kg, 50kg jäi hilkulle silloin kk sitten kun mieheni oli varmistamassa ja kokeilin paljonko nousee)

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että aloitit salilla käynnin kuukausi sitten sohvaperunatasolta ja nostit silloin penkistä melkein 50 kg ja olet 157 cm tyttö? Täytyypä kyllä sanoa, että mielestäni aika huikea suoritus, varsinkin, jos minkäänlaista urheilutaustaa ei ole :) Tai sitten itse olen vaan ihan järkyttävän huono :lol2:

..ja olipa samalla meikän eka postaus tänne.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että aloitit salilla käynnin kuukausi sitten sohvaperunatasolta ja nostit silloin penkistä melkein 50 kg ja olet 157 cm tyttö?

:offtopic:
Kyllä, Vanhin lapsi on kohta 5v, minun urheillut on jäänyt rattaiden työntelyihin lähinnä siitä lähtien kun hän syntyi. Nyt kolmen lapsen jälkeen sitten ajattelin saada itseni kuntoon punttisalilla ja oikealla ravinnolla.
Ennen lapsiakaan en ole ollut mikään urheilullinen tai harrastanut liikuntaa. Jokin vain tässä lajissa kolahti.

En tiedä onko tuo nyt huima tulos vai ei, en ole enää harjoittelun aloittamisen jälkeen kokeillut sitä maksimia ollenkaan kun ei ole ollut tilaisuutta siihen.

Ja kuten joku tuolla aiemmin totesikin eikös tässä ole tarkoitus kilpailla vain itsensä kanssa?

Kyllä, Vanhin lapsi on kohta 5v, minun urheillut on jäänyt rattaiden työntelyihin lähinnä siitä lähtien kun hän syntyi. Nyt kolmen lapsen jälkeen sitten ajattelin saada itseni kuntoon punttisalilla ja oikealla ravinnolla.
Ennen lapsiakaan en ole ollut mikään urheilullinen tai harrastanut liikuntaa. Jokin vain tässä lajissa kolahti.

En tiedä onko tuo nyt huima tulos vai ei, en ole enää harjoittelun aloittamisen jälkeen kokeillut sitä maksimia ollenkaan kun ei ole ollut tilaisuutta siihen.

Ja kuten joku tuolla aiemmin totesikin eikös tässä ole tarkoitus kilpailla vain itsensä kanssa?

No oli miten oli, tuo yli 40 kg:kin on mielestäni todella hyvä tulos soffapotulta noin alkajaisiksi. Eli lahjoja taitaa olla :). Itse en ole maksimia koskaan kokeillut, mutta sarjoja pääsen 40 kg:lla punnertamaan yleensä vasta parin-kolmen kuukauden treenailun jälkeen. Ts. esim. nyt kun en ole ollenkaan tehnyt penkkiä piiitkiin aikoihin, menisi varmaan useampi kuukausi. Niin ja minä olen 182 cm :rolleyes:

Siis tokitoki, enhän minä missään kilpailumielessä kirjoittanutkaan :) Kunhan ihailin minun mielestäni huikeaa penkkitulosta. Jokainen tekee tietenkin itselleen sopivilla painoilla ja nostaa penkistä sen minkä nostaa.

(nimimerkillä itse 173 senttisenä ja liikuntataustaisena nostin hädintuskin 20 kg:n tangon aloittaessani salillakäynnin)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom