miltäs näyttää.....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taavi78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Olen tässä treenannut kolmisen viikkoa seuraavanlaisella ohjelmalla ja se tuntuu sopivan aika hyvin (ainakin nyt tuntuu siltä).
Aluksi tuntui, että onko liikaa työtä naturaalille mutta ainakin tähän mennessä olen palautunut hienosti!

Käyn joka toinen päivä, eli ma-ke-pe-su-ti-to jne. ja vaihtelen kahta eri ohjelmaa. Toisessa teen rinnan+selän+olkapäät ja toisessa jalan+kädet. Vaihtelen myös tanko+käsipainoliikkeitä. Samoin joka toisella kerralla teen vatsoja raskaasti lisäpainoilla (toistot 10-15) ja joka toisella PALJON toistoja. Käsille joka toinen treenipäivä on supersarjatreeni 20 toiston sarjoilla ja joka toinen raskailla painoilla.
Sarjoja yleensä 3, jossain 4. ja pyramidillä vedetään. Lisäkeinoja, esim. pakkotoistoja, en käytä mutta viimeinen toisto silti tiukka.

En muuten ole aivan newbie salihommissa (sellaiselle tässä voisi olla liikaa työtä) vaan käynyt 1,5-2v salilla erilaisilla ohjelmilla mutta tämä tuntuu nyt hyvältä!

Miltä näyttää??

Rinta + Selkä + Olkapäät + Vatsa
Penkki tangolla 8--6--4--10
Vinopenkki smithissä 10--8--6
Flye 10--10
Leuanveto 3*max
Alatalja 10--8--6--10
Hyvää huomenta 15--10--10
Punnerrus käsipainoilla 10--8--6--10
Vipunosto istuen 10--8--6

Vatsarutistus 3*10-15
Jalkojen nosto 3*10-15
Vatsat koneella 3*10-15

Jalat + Kädet
Smith-kyykky 12--10--8--10
Askelkyykky Smithissä 12--10--10
Reiden koukistus 12--10--8
Pohje seisten 12--12--12
Hauis tangolla 10--8--6
Hauis istuen käsipainoilla 10--8--6
Hauis scotissa 10--8--6
Dippi 3*max
Ranskalainen punnerrus 10--8--6
Ojentaja taljassa 10--10

Rinta + Selkä + Vatsa
Penkki käsipainoilla 12--10--8
Vinopenkki käsipainoilla 10--10--8
Pec-Deck 2*10
Leuanveto 3*max
Kulmasoutu 10--8--6--10
Selän ojennus 3*15
Punnerrus Smithissä 10--8--6-10
Vipunosto seisten 10--10

Vatsarutistus 3-4*max
Jalkojen nosto 3-4*max
Rutistus sivulle 3*max

Jalat + Kädet
Jalkaprässi 12--10--8--10
Reiden ojennus 12--10--8
Suorin jaloin maastanosto 10--10--8
Pohje istuen 12--12--10
Superina:
Hauis käs.pain / ojent. talj. 2*20
scott / ojentajapunn. niskantakaa 2*20
Taljassa / yhd.käd. talja 1*20

Paljon on toistoja, massaahan tuolla varmaan tarttuu mutta voimaa ei niinkään. Kannattaa panostaa lihastuntumaan noissa sarjoissa.

Ensinnäkin täytyy sanoa että on sulla mieletön määrä treeniä yhdellä päivällä, äkkiseltään laskemalla ekana päivänä sulla 35 sarjaa sun treenissä, kuulostaa aika huimalta. Omissa treeneissä yleensä max. 13-15 sarjaa, tuntuu toimivan parhaiten, melkeinpä paremmin mitä vähemmän.

Eli jos itse tuolla treenaisin, niin karsisin sarjoja pois ja kenties liikkeitä myös, 2 liikettä / lihasryhmä toimii, kolmea pidän jo maximina.

Mutta tapoja on monia ja kaikille sopii eri tavat, eli en voi sanoa ettetkö tuolla voisi kehittyä, kenties paremmin kuin minä omallani. :)

Silmään pistää tuo pyramidityyli, joillain toimii joillain ei mutta jos rupeaa tökkimään, kannattaa jättää se viimeinen "pumppisarja" pois johon kevennät painoja, ja vetää puolipyramidina, eli jättää esimerkiksi tuo penkki tuohon 4 toiston sarjaan.

En tiedä mitä haet mutta lähinnä massaa tuolla ohjelmalla on syytä lähteä metsästämään, sen verran paljon toistoja sarjoissa. Tosin massaa varmaan haetkin. Voiman hakuun sitten rutkasti lyhyemmät sarjat ja vähemmän liikkeitä, perusliikkeitä painottaen.

Kiitos turre kommenteista!

Joo, kyllähän tuossa on aika paljon treeniä aina yhdeksi kerraksi ja kun tauot on 1-1,5min niin ei ihme kun ei kukaan pysy salilla mun perässä! ;)

Sarjoja tulee tosiaan yhdeksi kerraksi paljon mutta ei niitä mun mielestä liikaa ole jos ajattelee aina per lihasryhmä. Vai mitä olet mieltä?

Rinnalle tulee esim. 9 sarjaa, selälle 10, olkapäille 7. Tosin hauis 9 ja ojentaja 8 saattavat saada vähän jo liikaa. Sitä ei salilla huomaakaan kun vaan pumppaa menemään :)

Tuon viimeisen pumppisarjan olenkin aina silloin tällöin jättänyt pois.

Vedetään tällä nyt vielä pari kuukautta ja jos ei toimikaan niin kokeillaan vaikka jotain Heavy Duty -ohjelmaa.

Jotenkin vaan mitä olen näitä satunnaisesti kokeillut niin tuo MD ei ainakaan aikasemmin ole sopinut mulle ihan henkisistä syistä. Se ei vaan jotenkin ole kivaa vetää yks kova sarja niin että laatta lentää, treeni kestää 15min ja sit salilta pois. Se on vaan hauskempaa (ei ehkä niin tehokasta?!) olla siellä se 60-90min nostelemassa rautaa ja tehdä enemmän sarjoja :)

Ennen vanhaanhan kunnon volyymitreeni tais olla se yks ja ainoa tapa treenata mutta mitens nykyään? Onko toi MD kuinka suosittua ammattibodareiden keskuudessa? Ainakin Coleman vetänee vieläkin kunnon volyymitreeniä, kaikki lihasryhmät 2*viikossa, treenipäiviä 6*viikko.... siinä vois meikäläisellä tulla palautumisen kanssa ongelmia! ;)

Originally posted by Taavi78

Jotenkin vaan mitä olen näitä satunnaisesti kokeillut niin tuo MD ei ainakaan aikasemmin ole sopinut mulle ihan henkisistä syistä. Se ei vaan jotenkin ole kivaa vetää yks kova sarja niin että laatta lentää, treeni kestää 15min ja sit salilta pois. Se on vaan hauskempaa (ei ehkä niin tehokasta?!) olla siellä se 60-90min nostelemassa rautaa ja tehdä enemmän sarjoja :)

Niin, jokainen priorisoi mitä salilta haluaa, toiset pitää "hauskaa" salilla, toiset maksimoi lihaskasvun...

Mitä tulee sarjojen vetämiseen kovaa niin sama se IMO mikä on treenityyli ja millä nimellä se kulkee niin sarjat vedetään kovaa. Sitten kun yhdessä treenikerrassa alkaa olemaan sarjoja toistakymmntä niin väkisinkin tehot alkaa tippumaan. Eli käytännössä monesti ne viimeisten liikkeiden sarjat alkaa olemaan aika tehottomia. Henkisestikkin on suht mahdotonta vetää Ihan Oikeasti kymmeniä Kovia sarjoja yhdessä treenissä, vaikka ne olisivatkin eri lihasryhmille olevia liikkeitä.

Tuollaiset 1½ treenit voi onnistua kovallakin teholla just muutamia viikkoja, mutta jossain vaiheessa VOI iskeä ongelmia palautumisen kanssa...

Ennen vanhaanhan kunnon volyymitreeni tais olla se yks ja ainoa tapa treenata mutta mitens nykyään? Onko toi MD kuinka suosittua ammattibodareiden keskuudessa?

Se on yks hailee millä tavalla joku pro treenaa Flexin ja Musclemagin jutuissa tavalliselle natutreenaajalle. Mielummin keskittyy kuulostelemaan mitä nykypäivänä tiedetään lihasten treenaamisesta natuna...jos natu on :)

Suositut

Back
Ylös Bottom