Miltä näyttää Bodaus-lehden vatsatreeni?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Raavaan miehen vatsatreeni:) Tällaista kun vetää alkaa tulokset näkyä:

Istumaannousu 2*10-15 lisäpainoilla
Jalkojen nostot 2* 20-30 ilman lisäpainoja¨
Vatsarutistus taljassa 2*15-20
Kaarevalla vatsalaudalla 2*20 ei lisäpainoa
Rutistus kiertäen 2*15-20 ei lisäpainoa
Vatsarutistus koneessa 2*20

Kuka jaksaa uhrata yhen salipäivän vatsoille..

Hmm, näyttää mun silmään olevan aika helvetisti liikaa sarjoja. :eek: Tai siis tossa on noita sarjoja enemmän kun mulla esim. jaloille tai selälle.

en nyt sanos että tuo välttämättä ihan paska on. vatsoille tehdään tossa näköjään lisäpäinoilla ja ilman. jos nuo vetäis vaikka supersarjoina tai hyvin lyhyillä palautuksilla, luulisin tulostakin tulevan. tosin vatsoille (kuin mille tahansa muillekin lihaksille) riittää hyvin vähempikin, joten aika turhaa nitkutusta tulisi turhan paljon.

Ei se pakki näy kun diettaamalla :(. Näytää kyllä aika pitkältä treeniltä vatsoille (12sarjaa). Ja esim noita jalkojennostoja ei ihan heti jokapoika 30:tä tee, jos tekee kunnolla. Mutta ainakin tolla ohjelmalla saa vatta kyytiä, vaikka vähempikin riittäis.

mun mielestä tossa määrässä ei sinänsä ole mitään huonoa. vatsa on melkosen suuri lihasryhmä verrattuna vaikka hauikseen, jolle porukka veivaa 10 sarjaa hups vaan. pikkusen tota kuitenkin muuttelisin monipuolisempaan suuntaan. esim näin:

voimarulla (nenä maahan) 3*6-10
vatsa maaten (alataljasta), kiertäen 3*12-20
jalkojen nosto riipunnassa 3*15-20
kyljet smithissä 3*15-20
etunojakelaus (napaa sisään) 2*30-50

mä kyllä jakaisin keskivartalotreeniäkin hieman ympäri viikkoa, että mahtuu muutakin. 1-2 liikettä per treeni vaihdellen kuormitustyyliä.

Jufo sanoi:
Kuka jaksaa uhrata yhen salipäivän vatsoille..

Puuhelmipojat... ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellänikin kuuluu vatsa treeniin lähes nuo kaikki paria lukuunottamatta mutta teen joka liikkeelle 3-4 sarjaa. Treenaan samana päivänä myös rinnan ja treeni kestää noin 1h 20 min, joten täytyy ihmetellä että mitä teette salilla jos tuohon määrään täytyy uhrata yksi päivä.

Salilla treenataan ja treenin jälkeen huilaillaan

jto sanoi:
mun mielestä tossa määrässä ei sinänsä ole mitään huonoa. vatsa on melkosen suuri lihasryhmä verrattuna vaikka hauikseen, jolle porukka veivaa 10 sarjaa hups vaan. pikkusen tota kuitenkin muuttelisin monipuolisempaan suuntaan. esim näin:

voimarulla (nenä maahan) 3*6-10
vatsa maaten (alataljasta), kiertäen 3*12-20
jalkojen nosto riipunnassa 3*15-20
kyljet smithissä 3*15-20
etunojakelaus (napaa sisään) 2*30-50

mä kyllä jakaisin keskivartalotreeniäkin hieman ympäri viikkoa, että mahtuu muutakin. 1-2 liikettä per treeni vaihdellen kuormitustyyliä.

Onko tämä enemmänkin voimailijan treeniä tukevaa keskivartalon vahvistamista? Bodailuun luulisi vähän vähempikin riittävän kuitenkin.

Näin mä ajattelinkin asian olevan. Voimamiehelle vatsatreenaus varmati erittäin tärkeä osa treeniä.

Miksi tuntuu että nämä "bodilehti"-treenit ovat aina sellaisia joissa hinkataan yhtä ruumiinosaa 8 liikkeen verran? Tuntuuhan se varmaan kun tuon vetää, mutta miten tuon saa istumaan yhteenkään järkevään ohjelmaan?

Edelleen, kannattaa lukea vaikka voimaharjoittelu.net:stä se keskivartalon treenaamiseen liittyvä artikkeli. Pitää sisällään paljon asiaa, eikä se vahva keskivartalo ole todellakaan pois bodariltakaan. Oma päivä keskivartalolle on ihan mukavaa vaihtelua, kunhan sen tekee kunnolla. Sen lisäksi sitten pitkin viikkoa vähän lisätreeniä kevyemmin. Vahva korsetti on pop... vielä kun sellaisen saisi itsellekin...

Vahva korsetti auttaa pirusti esim. semmosessa aika monen kehoilijan kehumassa liikkeessä, kuin kyykky, eli tehostaa epäsuorasti mm. reisien kasvua. Vyö? Juu, miksei, mutta sillä ei korvata heikkoa keskikroppaa.

Olen aika varma, että suurin osa kehoilijoiden kyykystä tulleista selkävaivoista johtuvat liian heikoista keskikropan lihaksista (niin kyllä voimailijoidenkin). Mun selkävaivat ovat tänä vuonna helpottaneet kovasti verrattuna vuoteen 2004. Muuta syytä en keksi, kuin huomattavasti kovempi vatsalihasreeni (suunnilleen toistoilla 5-8, ei mitään pumppisarjoja) ja julle. Ovat vahvistaneet keskikroppaa, joten kärsii kyykätä paljon kovempaa, kuin ennen. :thumbs:

Jto:lle erikoiskiitos, kun mainostit jalannostoja ylös asti stopilla tässä taannoin. Nöyryyttävän kova ja tehokas vatsalihojen vahvistaja onpi se liike.

iivili sanoi:
Jto:lle erikoiskiitos, kun mainostit jalannostoja ylös asti stopilla tässä taannoin. Nöyryyttävän kova ja tehokas vatsalihojen vahvistaja onpi se liike.
Voiskos tässä välissä saada pienen opastuksen tähän liikkeeseen?
:rolleyes:

Näin:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingStraightLegHipRs.html

Stoppi ylhäällä n.1-2sek, hallitun hidas alaslasku, jonka jälkeen jalat ylös reippaasti, mutta ilman heijausta.

Ensin voi tehdä näitä: http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.html
Jalat koukussa on kevyempi. Ite en yleensäkään pysty ihan suorassa pitämään tossa liikkeessä jalkoja, pakko niiden on antaa hieman olla koukussa. Myös voi tehdä jalat mahd. suorassa hieman vyötärön yläpuolelle. Eipä siinä sen kummempaa, liikkeestä tulee kevyempi, kun liikerata on lyhyempi.

Vielä kevyempi versio jalkojennostosta: http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineLegHipRaise.html

Mulla menee myös melkeen samanlainen setti vatsoja reenien jälkeen. Ei mene edes kovin kauaa, liikkeet tehdään tietenkin ilman taukoja, poislukien siirtymä laitteeseen/suorituspaikkaan.
Samalla tulee hyvät loppuaerobiset, hikeä puskee.:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom