Milloin vatsa on tyhjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timb
  • Aloitettu Aloitettu
En ainakaan haulla löytänyt mistään mainintaa, ja tietoa on tarjolla liikaa jotta ne jaksaisi läpi kahlata, joten laitanpa erikseen kysymyksen. Eli:

Jos aikoo tehdä aamulenkin ns. "tyhjällä vatsalla", niin miten se tulee huomioida edellisen illan murkinoinnissa? Onko ruoan sulamiselle tms jotain nykkisääntöä vai onko eri ihmisten väliset erot suuretkin? Eli jos olen vaikka ilta-ysiltä syönyt 300 grammaa broileria ja pienen kipon salaattia, ja puoliltaöin 250g rahkaa niin voinko olettaa vatsan olevan aamulla kuudelta niin sanotusti tyhjä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ainakaan haulla löytänyt mistään mainintaa, ja tietoa on tarjolla liikaa jotta ne jaksaisi läpi kahlata, joten laitanpa erikseen kysymyksen. Eli:

Jos aikoo tehdä aamulenkin ns. "tyhjällä vatsalla", niin miten se tulee huomioida edellisen illan murkinoinnissa? Onko ruoan sulamiselle tms jotain nykkisääntöä vai onko eri ihmisten väliset erot suuretkin? Eli jos olen vaikka ilta-ysiltä syönyt 300 grammaa broileria ja pienen kipon salaattia, ja puoliltaöin 250g rahkaa niin voinko olettaa vatsan olevan aamulla kuudelta niin sanotusti tyhjä?

Taitaa tossa aamulenkin yhteydessä käyetty "vatsa tyhjänä" vaan viitata siihen ettei aamulla syö enää mitään. Tässä on tarkoitus vaan se että et ole pitkään aikaan (lue: yli normaalin päiväajan ruokailuvälin) syönyt mitään. Terminä tuo on harhaanjohtava koska vatsalaukun tyhjeneminen saattaa kestää todella kauan riippuen aterian koosta ja koostumuksesta.

Muutenkin noi aamulenkit tyhjällä vatsalla ei taida välttämättä olla niin tehokkaita kun on luultu.. Aamulla saatat polttaa rasvaa lenkin yhteydessä enemmän, mutta loppupäivän elimistö tasoittaa kuitenkin hiilareista.

Jatkan nyt tähän vielä että aamusin myös verensokerit on alhaalla joka johtaa nopeampaan rasvojen käyttöönottoon. Jos iltaruokailu on totaluokkaa (kanaa ja rahkaa), niin kyllä se "vatsa on tyhjä" silloin aamulla.

Kun mulla tehtiin vatsantähystys, piti olla syömättä 5-6h. Eli siinä ajassa pitäis normaalilla ruoansulatusnopeudella olla sapuskat suolessa. Kai vatsa on sillon aikalailla "tyhjä".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom