Milloin salille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Eli pitäiskö mennä salille ennen koulua vai jälkeen. Voisin mennä 8.30-9.30 tai sitten joskus neljän maissa. Onko tolla mitenkään kehon kehittymisen kannalta merkitystä. Entä seksuaalinen merkitys :david:?

Riippuu vähän miten sinulla on aikaa koulun jälkeen. Ei kai tuolla treeniajankohdalla niin väliä ole, paitsi itseäni v*tuttaa aina kun salilta pitäisi lähteä silloin ja silloin, oli sarjat tehty tai ei, siksi sanoisin, että mene jälkeen.

Originally posted by KäveleväRuumis
Riippuu vähän miten sinulla on aikaa koulun jälkeen. Ei kai tuolla treeniajankohdalla niin väliä ole, paitsi itseäni v*tuttaa aina kun salilta pitäisi lähteä silloin ja silloin, oli sarjat tehty tai ei, siksi sanoisin, että mene jälkeen.

no koulun jälkeen aika hyvin aikaa paitsi että väsyttää niin perkeleesti. aamulla vaan se ongelma että verensokeri ei tahdo pysyä ollenkaan ylhäällä. syön tuhdin aamupalan, vedän c-vitamiinia sekä kahvia. silti treenin puolessa välissä alkaa huippaamaan ja veltto-olo. miten ton verensokerin sais pysymään ylhäällä, maltolla sen saa vaan hetkeks korkeelle mutta sitten tuleekin ryminällä alas.

No makuasia, mutta omasta mielestä on mukavampi mennä aamulla kun salilla on vähemmän väkeä ja koulun/töiden jälkeen ainakin mua väsyttää enempi. Muista vetää kunnon iltapala ku meet nukkuu - paljo hiilareita, ei tartte aamulla syödä mitää sit ennen kuin vasta treenin jälkeen. Alussa toi aamutreeni saattaa tuntua väsyttävältä, mutta siihen tottuu, muista nukkuu kuitenkin se 8h vähintää ennen treeniä ja treeniä ennen kannattaa heräillä se tunti ainakin.

Originally posted by Tomi
Mitä se sisältää?

sellanen perus, eli hedelmä, corn flakesmuroja, vaaleeta leipää, rahkapurkin, kahvia, 1000mg c-vitamiinia, 3dl vettä, tuoremehua.

Originally posted by fisu
no koulun jälkeen aika hyvin aikaa paitsi että väsyttää niin perkeleesti.

Itsellä on nykyisin sama ongelma antibioottilääkityksen takia. Tähän on auttanut itselläni 1h päiväunet, jos vain aikaa on "uhrata" koko päivä treenille. :D

sellanen perus, eli hedelmä, corn flakesmuroja, vaaleeta leipää, rahkapurkin, kahvia, 1000mg c-vitamiinia, 3dl vettä, tuoremehua.
Kroonfleiksien tilalle All Brania ja vaalean leivän tilalle ruis- tai täysjyväleipää.

Originally posted by Tomi
Kroonfleiksien tilalle All Brania ja vaalean leivän tilalle ruis- tai täysjyväleipää.

Tai vaikka mysliä, halapaa, euroshopperi tai first price, ihan asiallisia sisällöltään.

Originally posted by nikke1
Tai vaikka mysliä, halapaa, euroshopperi tai first price, ihan asiallisia sisällöltään.

Itse olen tykästynyt sellaseen että liotetaan tummaa soijaruohetta siinä määrässä vettä että se imee kaiken (vaatii tarkkuutta :)) ja siihen sitten kaurahiutaleita, vehnäleseitä ja jotain muroja, riisimurot käy hyvin.

Tässä nimittäin on aivan saakutisti hiilihydraattia, b-vitamiinia, proteiinia, kuituja ja rautaa....jaksan joka koulupäivä paljon paremmin ko sen vetäsee, kuin että söisi vaikka lautasellisen puuroa, tuo nimittäin laskujeni mukaan sisältää ainaki tuplasti
kaurapuuron ravinteet.

Mutta kuitenkin treenata kannattaa koulun ja välipalan jälkeen..
ennen koulua on vain liian kiire. Tietysti jos on hyvä organisoimaan aikansa ja on aamuvirkku niin mikä jottei, mutta itsessäni ainakin on päinvastaista vikaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen juurikin niin, että koulun jälkeen menen kotiin, syön lämpimän aterian tai vastaavan ja sitten otan pienet torkut, mikäli väsyttää. Ja 2-3 tunnin päästä ateriasta salille, hyvin jaksaa.
Toinen vaihtoehtohan on ottaa kouluun ruokaa mukaan (joskus joudun tekemään näin, kun on 20 saakka koulua) ja syö sitten koulussa.. :)

Originally posted by Dobermann
Muista vetää kunnon iltapala ku meet nukkuu - paljo hiilareita, ei tartte aamulla syödä mitää sit ennen kuin vasta treenin jälkeen.

Ei ehkä paras mahdollinen neuvo..

ite tykkään aamuista,ja koulun jälkeen ei jaksa enää mennä, ja iltakin venyy liian pitkäksi(opiskelusta ei tuu mitään)
Aamulla kun käy,niin se on pois päivänjärjestyksestä ja on koko päivän hyvä olo.
Aamulla on toki vaikee herätä, mutta se väsymys hävii tosi äkkiä.

Eli pitäiskö mennä salille ennen koulua vai jälkeen. Voisin mennä 8.30-9.30 tai sitten joskus neljän maissa. Onko tolla mitenkään kehon kehittymisen kannalta merkitystä. Entä seksuaalinen merkitys :david:?

Ite menen ehdottomasti illalla treenaamaan. Kuitnekin niin, että viimeistään klo19. Aamulla menisin vain ehdottoman pakon edestä. Sillon vaan ei kulje, kun ei ole saanut syödä tarpeeksi.

Originally posted by Raven
Ei ehkä paras mahdollinen neuvo..

Niin no,menetkö mielummin tyhjin hiilarivarastoin,vai täydellä mahalla? Mulla alkaa treeni 6.15 enkä rupee herää tuntii aikasemmin vetää aamupalaa,ja täydellä mahalla siitä ei tule mitään,tulee:urjo: .Joten yleisten "sääntöjen" mukaan olen vetänyt hiilareita iltapalalla. Jos jollakin on tähän joku perempi ratkaisu niin olisi mukava kuulla.

Originally posted by BPS
Niin no,menetkö mielummin tyhjin hiilarivarastoin,vai täydellä mahalla? Mulla alkaa treeni 6.15 enkä rupee herää tuntii aikasemmin vetää aamupalaa,ja täydellä mahalla siitä ei tule mitään,tulee:urjo: .Joten yleisten "sääntöjen" mukaan olen vetänyt hiilareita iltapalalla. Jos jollakin on tähän joku perempi ratkaisu niin olisi mukava kuulla.

Mikä yleinen sääntö?

Itse en hiilareita vetäisi illalla, että ei muutu niin helposti läskiksi. Tyhjällä vatsalla treenaamisesta kovaa ja kehityksen kannalta ei varmaan kovin hyvä idea. Ja se vielä että itsellä ja varsin monella muulla illalla otettu hiilari tekee aamuksi tajuttoman nälänolon tunteen. Jos aamulla pitäis mennä salille, niin sit kyllä myös heräisin aikaisemmin syömään aamupalan tai ottaisin ainakin protskudrinkin ennen salille menoa.
Ja mitenkähän mahtaa olla tuon hiilarivaraston suhteen. Jos vedät treenin jälkeen ja pitkin päivää normaalisti hiilareita, niin et tarvitse niitä enää iltapalalla. Ei ne varastot yön aikana kuihdu. (mutu)

Originally posted by Raven
Mikä yleinen sääntö?

Itse en hiilareita vetäisi illalla, että ei muutu niin helposti läskiksi. Tyhjällä vatsalla treenaamisesta kovaa ja kehityksen kannalta ei varmaan kovin hyvä idea. Ja se vielä että itsellä ja varsin monella muulla illalla otettu hiilari tekee aamuksi tajuttoman nälänolon tunteen. Jos aamulla pitäis mennä salille, niin sit kyllä myös heräisin aikaisemmin syömään aamupalan tai ottaisin ainakin protskudrinkin ennen salille menoa.
Ja mitenkähän mahtaa olla tuon hiilarivaraston suhteen. Jos vedät treenin jälkeen ja pitkin päivää normaalisti hiilareita, niin et tarvitse niitä enää iltapalalla. Ei ne varastot yön aikana kuihdu. (mutu)

Juu ei ne glykogeenivarastot munkaan käsittääkseni hirveesti täydemmät ole vaikka illalla tankkaisikin saatanasti hiilareita, mikäli siis päivän mittaan on tullut syötyä hiilareita ihan normaalisti.

Verensokeri on jokatapauksessa aika pohjalukemissa vaikka söisi ennen nukkumaanmenoa kattilallisen puuroa ja nukkuisi maltopaketti tyynynä.

Kuten jo todettiinkin: jos päivän aikana on nauttinut suht normaalisti hiilaria, ei niitä tarvitse enää juuri ennen nukkumaanmenoa "tankata"aamua varten.

Aamulla riittää protskudrinkki puolisen tuntia ennen treeniä kataboliaa pelkääville (kuten minä). Jotkut treenaa ilmankin, mutten näe mitään syytä, miksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom