Jassoo. Ei oo taas kukaan tuoksunu vissiin miltään vähään aikaan
. Paitsi mun opiskelijat, joista aina silloin tällöin joku (en tiedä kuka niistä) tuoksuu niin hyvälle, että saliin tullessa meinaa lentää jaloiltansa ja tekis mieli tehdä jotain ihan muuta kuin keskittyä opettamiseen. (tää ehkä kuuluis tonne vitutusketjuun, kun häiritsevät työntekoa, ne siat)
Mutta asiaan. Sopivan tuoksun löytäminen on mulle ollut aina todella vaikeaa, enkä siksi ole juuri mitään juuri koskaan käyttänytkään. Tai oikeammin sanottuna, olen tyytynyt johonkin tusinatuoksuihin, jotka on ollu semityydyttäviä ja sopivan hintaisia. Ehkä pahimpia on jotkut lahjaksi saadut, joita ei ole saanut itse valita, mutta on tullut käytettyä, koska ei ne nyt ihan pahimpia mahdollisiakaan ole.
No, tossa joku kolmisen vuotta sitten piipahdin kemikalioon ja olin jo aivan epätoivoinen, kun en taaskaan löytänyt mitään kivaa tuoksua, niin se myyjä ruiskautti johkin lappuselle vielä yhtä tuoksua ja läksin lappusen kanssa kotiin nenä aivan sekaisin ja varma siitä että pettymys tuli taas kerran. Sitten vähän ajan päästä haistelin sitä lappusta uudelleen ja avot, sehän se oli. Dolce&Gabbanan Sicily saa mut niin ekstaasin partaalle, että pitää ihan varoa missä sitä käyttää.
Muiden tuoksuista haluan ilmaista mielipiteeni myös. En pidä siitä, että ihminen tuoksuu suihkunraikkaalle, koska silloin ihminen itse ei tuoksu ollenkaan, vaan ainoastaan ne pesuaineet. Se ei sytytä sitten ollenkaan. Sellainen luontainen ihon tuoksu voi jo itsessään olla riittävä "tekemään taikoja", mutta jos siihen päälle vielä laittaa
itselleen sopivan, sitä omaa tuoksua korostavaa tuoksua (ei siis saa olla oman täysin peittävä eikä oman kanssa ristiriidassa), niin kyllä ihmettelen jos ei seura kelpaa vastakkaisen sukupuolen edustajille. Laskettakoon tästä joukosta hajuallergikot yms pois. Uskon, että ihmistä, joka ei pidä toisen luontaisesta tuoksusta, ei voi huijata pitämään toisesta millään keinotekoisella tuoksulla, olkoon se yksittäinen tuoksu mikä tahansa ja kuinka hyvä tahansa purkista haisteltuna.
Olipas tätä kirjoittaessa aivan pakko käydä ruiskauttamassa sitä Sicilyä iholle, kun tulin ajatelleeksi, että jospas en enää tykkääkään siitä. Mutta vielä mitä, tässähän alkaa bilefiilis olla parhaimmillaan!