Mille tuoksut? (lue ohjeet threadin 1. viestistä)

Ohhoh. Ompas Evilillä hajusteita, sulla todella on millä aseistautua!:)

Nyt mulla on ehkä noin 10kpl vähemmän kuin yleensä. Päätin etten hetkeen osta (olen ollut n. 4-6kk ehkä ostamatta uusia tuoksuja). Normaalisti tuoksujen määrä pyörii 30kpl tienoilla. Mä oon aika tarkkana hajusteiden kanssa, pyrin käyttämään samoilta myös vartalovoidetta, suihkugeeliä, deodoranttia ym jos mahdollista. Aina näin ei ole ja eipä se haittaa, sitten laitan tuoksutonta dödöä :)

Olen sellainen tuoksuttelija kyllä, fiiliksen, muun vaatetuksen+menojen+tilaisuuden, kellonajan ym mukaan tuoksuja vaihtelen. On vaikea käsittää miten jotkut naiset (ja miehet) kulkee samassa tuoksussa yleisötapahtumat ja urheilukisat, koti-illat, ravintolassa syömiset, kavereilla kyläilyt, hienommat juhlat, työpäivät, kesät ja talvet. Mun mielestä näille on kyllä selkeästi omat tuoksunsa mitä missäkin käytetään :)

Edit: Tuo Calvin Klein In2U naisten versio muakin kiinnostaisi mutta on ollut Sokokselta jo pitkään loppu. Täytyy käydä tuoksuttelemassa kun sitä tulee (se miesten versio kun on niin jumalainen!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen sellainen tuoksuttelija kyllä, fiiliksen, muun vaatetuksen+menojen+tilaisuuden, kellonajan ym mukaan tuoksuja vaihtelen. On vaikea käsittää miten jotkut naiset (ja miehet) kulkee samassa tuoksussa yleisötapahtumat ja urheilukisat, koti-illat, ravintolassa syömiset, kavereilla kyläilyt, hienommat juhlat, työpäivät, kesät ja talvet. Mun mielestä näille on kyllä selkeästi omat tuoksunsa mitä missäkin käytetään :)

Mä oon juuri tollanen. :) Säädän mielummin vaatteiden, kenkien ja aivan erityisesti laukkujen kanssa, mut hajuste on ja pysyy. Ne tuoksut, joita siedän on aika harvassa. Esimerkiks Escada on aivan liian makea ja tulee melkeen pää kipeeksi. Melkein kaikki tuoksut, johon ihastun, on miesten osastolta. Mitä se kertoo musta? Yhteen aikaan laitoin aina silloisen miehen pullosta. (Tältä tyypiltä toi merkki on muuten jäänykki. Pitäisköhän vaihtaa, kun tyypistä on aikaa kymmenen vuotta.)

Mä oon juuri tollanen. :) Säädän mielummin vaatteiden, kenkien ja aivan erityisesti laukkujen kanssa, mut hajuste on ja pysyy. Ne tuoksut, joita siedän on aika harvassa. Esimerkiks Escada on aivan liian makea ja tulee melkeen pää kipeeksi. Melkein kaikki tuoksut, johon ihastun, on miesten osastolta. Mitä se kertoo musta? Yhteen aikaan laitoin aina silloisen miehen pullosta. (Tältä tyypiltä toi merkki on muuten jäänykki. Pitäisköhän vaihtaa, kun tyypistä on aikaa kymmenen vuotta.)

Mäkin säädän vaatteiden, kenkien, ja ERITYISESTI laukkujen kanssa (nimimerkillä 30+ laukkua). Mutta tosiaan... Kaikki tuoksut ei sovi kaikkialle. Yhteen aikaan käytin Christian Diorin Hypnotic Poisonia, mutta sekin oli vain syksyn ja talven pimeän ajan käytössä, ei oikein paksuna ja tummana sovi kesään. Esim toi mun Ralph Lauren Ralph Rocks, ei puhettakaan että sitä laittaisi talvella, selkeä kesätuoksu. Calvin Kleinin Euphoria ja Lancomen Miracle Forever taas juhla-, iltatuoksuja, ei voi laittaa kovin helposti töihin (no perjantaina voi, muina päivinä ei) :D Ralph Laurenin Ralph sopii kotikäyttöön, kevyeen meikkiin, urheiluunkin. Eli noissa tuoksuissa on aika selkeä ero.

Mieluisia tuoksuja voi olla vaikea löytää, mutta 2-3 tuoksua kyllä pitäisi löytyä jokaiselta naiselta ja mieheltä. Ei ole hyvä kulkea 24/7 vaatetuksesta ja tilaisuudesta riippumatta siinä samassa, vaan hieman kohdentaa niiden hajusteiden käyttöä. Toki jos tuoksut ovat kovin "mitättömiä" voi niissä samoissa mennä niin työpäivät kuin pikkujoulutkin.

Mä pidän itse aika makeista tuoksuista (moni Escadan on silti liian ällö), mutta laventelia, myskiä, sitruunaa jne en siedä yhtään. Monet tuoksut mitkä toisilla on hyviä saattaa mun iholla alkaa haisemaan kamalalle (etenkin sitruspohjaiset tuoksut). Mulla pitää olla sellaisia hedelmäisiä, makeahkoja, tai sitten aika "business-tyylisiä" (Hugo Bossin Hugo Woman on mielestäni sellainen liituraitatuoksu) :D

Multa löytyy:

Escada Incredible Me
Valentino Rockn Rose
Britney Fantasy
Ralph Lauren Hot
D&G Feminine
Beckham Intimately
ja joku halpis- Morgan

Erilaisia, kaikkeen menoon jotaki, mielialan mukaan :)

:kippis1:
Mieluisia tuoksuja voi olla vaikea löytää, mutta 2-3 tuoksua kyllä pitäisi löytyä jokaiselta naiselta ja mieheltä. Ei ole hyvä kulkea 24/7 vaatetuksesta ja tilaisuudesta riippumatta siinä samassa, vaan hieman kohdentaa niiden hajusteiden käyttöä. Toki jos tuoksut ovat kovin "mitättömiä" voi niissä samoissa mennä niin työpäivät kuin pikkujoulutkin.
:D

Eiköhän noi oo makuasioita kuitenkin. Jotkut ei käytä hajuvettä ollenkaan. (Eikä ees meikkaa.) Ja mun mielestä se on jokaisen oma valinta, mihin panostaa ja ihmiset on erilaisia sen suhteen mitkä asiat kiinnostaa. Mä en jaksa mennä aikaani viettämään hajuvesiosastolle, koska se sopivan tuoksun ettiminenkin saa aikaan päänsärkyä. Ja käytän niin neutraalia tuoksua, et se käy kaikkialla. En tykkää haista kilometrin päähän. Ja jossain ympäristöissä (esimerkiksi sairaalat) voi olla työntekijöille suosituskin, ettei käytetä hajustetta. Luulen että pitäydyn valitsemallani tiellä. (P.S. En omista ainuttakaan korua tai tatuointiakaan, ja jos joskus vihille menen, niin en usko et opettelen käyttämään sormusta silloinkaan.) :rolleyes:

Dieselin only for the brave tarttui tänään mukaan ja on kyllä mahtava tuoksu. Ei ole turhaan täälläkin kehuttu, mutta harmittaa vaan kun se taitaa löytyä pian jokaiselta... Ellei jo löydy.

Nyt kaapista löytyy siis seuraavat:

Dior fahrenheit 32
Armani white
Diesel only for the brave

kaapista löytyy yällä hetkellä puma jamaica ja kenzon l'eau par pour homme, liekkö hieman vanhempi l'eau par kun tuoksuu hieman erilaiselle kuin uusin (mielestäni paremmalle).

mietin myös, että jos kävisi vielä hakemassa tuon Calvin Klein - In 2 U, mitä tänään kävin nuuhkimassa ja miellytti kyllä hajunystyröitä :). Jospa nuo kolme sitten passaisivat.

Eikös muitten mielestä noi Calvin Kleinit haise jollekkin perus saippualle lähinnä? Oli odotukset korkealla kun muutenkin tykkään kovast Calvinin vaatteista yms. mutta kaikki tuoksut petti pahan kerran :(

Kaapissa

Kenzo Air
Issey Miyake L'eau D'issey
Fahrenheit 32
Armani Code
Diesel Only the brave
Jean Paul Gaultier le Male

Eniten tykkään noista Armanista ja uusimmasta ostoksesta dieselistä.

Vihjeitä kaivataan edelleen, mistä löytyy?
nd.769.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom