Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Älkää liikaa innostuko, GTS-t se on (tosin vakio GT-R:ää tehokkaampi, kiva takatuupparilelu)! Skylinejä muutenkin Etelä-Suomen nurkat täynnä, tuo Silvia oli sentään vähän harvinaisempi. Kuvan voin pistää kunhan saan auton edustuskuntoon..

E: ulkonäöstä vielä sen verran, että GT-R:n korisarjalla varustettu. Lähestulkoon identtinen siis lookin osalta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä tiedä mutta kyllä oma 530Da Bemari menee kevyesti 180km/h sekä kesä että talvikiekoilla tuohon 9 litraan. Cruise päällä ei kyllä saa 16 menemään edes hetkellistä vaikka pistäisi cruisen tappiin ja ajaisi ylämäkeen, riippuu toki ylämäestä ;)

Ihan oikeasti, ei se mene. Tai sitten sun yksilö osaa taivuttaa fysiikan rajoja. Kuten autobildin mittaukset kertoo, kulutus vähintään kaksinkertaistuu nopeuden tullessa kaksinkertaiseksi. Mitä tuttavapiiristä löytyy kyseistä e60 530Da niin ei ne millään pyhällä hengellä tosiaan kulje.

ps. verrattaessa bensa tai dieselkonetta, mitään eroa niiden välillä ei ole miksi niitä ei voisi vertailla keskenään.

edit: piti omista laskelmista tarkastaa, kokonaisajovastus nousee 3x kun nopeus nousee 100kmh -> 200kmh. Eli suoralla teorialla kulutus 3 kertaistuu, sitten vastaan tulee hyötysuhteen nousu jonka myötä kulutus laskee tuohon noin 2x lukemaan.
 
No kyllähän tuolla autolla jo melkein 10000km Saksassa on takana että jonkinverran liene kokemusta voisin sanoa omaavani asiasta.
Totta turiset että normikulutus on kyllä aikamoista, semmoista 10-11L/100km, keskinopeuden jäädessä todella alhaiseksi. Ei tuo mikään kulutusihme ole, todellakaan! Mutta jos cruise päällä maltaa ajella esim. 180km/h niin kyllähän tuo käytännössä ihan "höyryillä" kulkee ja hyvin kulkeekin.
 
Et kai vaan katso kulutuksia volvon ajotietokoneelta? Itsellä s80 tdi keskikulutus siinä 7,3-8litran väliin siis laskettuna. ajotietokonehan sanoo että 6,4l/100km
Katon sieltäkin, ainakin itellä pitää melko hyvin paikkaansa. Tuo 5,2l/100km oli ihan asemalta määränpäähän ja takaisin samalle asemalle. Tietysti jos et resetoi sitä niin seuraavalla tankilla saattaa kulutus olla jotain ihan muuta. Ja ite ainaki ajan tuolla diiseli-automaatilla niin, että kiihdytän maantienopeuksiin reippaasti ja sit jalka niin et just pysy 90kmh vauhis.

Vai ettei mikään Volvo mee alle 7 litran :anssi: :hyper:
 
Katon sieltäkin, ainakin itellä pitää melko hyvin paikkaansa. Tuo 5,2l/100km oli ihan asemalta määränpäähän ja takaisin samalle asemalle. Tietysti jos et resetoi sitä niin seuraavalla tankilla saattaa kulutus olla jotain ihan muuta. Ja ite ainaki ajan tuolla diiseli-automaatilla niin, että kiihdytän maantienopeuksiin reippaasti ja sit jalka niin et just pysy 90kmh vauhis.

Vai ettei mikään Volvo mee alle 7 litran :anssi: :hyper:
Kyllähän tuo vanhempi, olikohan 2003 V70 Volkkarin diisselillä menee kevyesti alle 6 litran. Manuaaliaskilla.
 
pistetääs pari kuvaa ammasta :dance2:
 
Itellä on tällä hetkellä S14a korinen 200sx käyttiksenä ja S13 korinen 200sx projektina. Mitä sitä vaihtamaan kun on hyväksi havaittu.


Sattuneesta syystä täs on viime aikoina päässy testaan mm. seuraavia autoja:

R33 GT-R
R33 GTs-t
EVO IV
EVO VI Tommi Mäkinen Edition
Mitsubishi Legnum
Toyota Caldina
Toyota Aristo
Mitsubishi Galant 4x4 2,5tt


Jos toi käyttis -kakssatku menee kaupaksi niin joku edellisistä saattais hyvinkin tulla tilalle. Noista nelivetoisista tykästyin eritoten R33 GT-R:ään vaikka EVOkin houkuttelisi.


Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta oikealta ohjaamisesta vasemmanpuoleisessa liikenteessä? Onko se hankinnan este jos siitä tinkimällä voi saada murto-osalla täkäläisistä hinnoista tilaa, tehoa, luksusta tai mitä nyt haluaa.
 
Itellä on tällä hetkellä S14a korinen 200sx käyttiksenä ja S13 korinen 200sx projektina. Mitä sitä vaihtamaan kun on hyväksi havaittu.

Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta oikealta ohjaamisesta vasemmanpuoleisessa liikenteessä? Onko se hankinnan este jos siitä tinkimällä voi saada murto-osalla täkäläisistä hinnoista tilaa, tehoa, luksusta tai mitä nyt haluaa.

350Z meni kaupaksi?

Mun mielipidettä ei nyt varmaan tarvi kysyä. 500€ olisin valmis maksamaan, että ratin puoli vaihtuisi, mutta paljoa enempää en. Niin paljoa se ei ajoa haittaa jos ollenkaan, mutta jotkut tuntuvat tekevän siitä ylitsepääsemättömän ongelman ennen kuin ovat ikinä RHD-autolla ajaneetkaan.
 
350Z meni kaupaksi?

Mun mielipidettä ei nyt varmaan tarvi kysyä. 500€ olisin valmis maksamaan, että ratin puoli vaihtuisi, mutta paljoa enempää en. Niin paljoa se ei ajoa haittaa jos ollenkaan, mutta jotkut tuntuvat tekevän siitä ylitsepääsemättömän ongelman ennen kuin ovat ikinä RHD-autolla ajaneetkaan.

On tullut mietittyä, että kuinka paljon vaikeuttaa ohittamista ja ohituspaikan kärkkymistä, kun on ratti väärällä puolella kaistaa?

edit: Niin ja tää oli sitten kysymys. Eli kiinnostais lukea kokemuksia, kun RHD auton omistaneita täällä kuitenkin on.
 
350Z meni kaupaksi?

Mun mielipidettä ei nyt varmaan tarvi kysyä. 500€ olisin valmis maksamaan, että ratin puoli vaihtuisi, mutta paljoa enempää en. Niin paljoa se ei ajoa haittaa jos ollenkaan, mutta jotkut tuntuvat tekevän siitä ylitsepääsemättömän ongelman ennen kuin ovat ikinä RHD-autolla ajaneetkaan.
Juu, eihän väärällä puolella ajamisessa ole kuin oikeastaan yksi miinus. Esim. rekan ohittaminen on aivan saatanan vaikeaa ja vaarallista.

Mutta lippalakki päälle, kikattavia tyttöjä takapenkille siideriä juomaan, poppi soimaan subbareista, kattoluukku auki jotta musa kuuluu ulos ja kunnon uho päälle ja sliksit leveet renkaat alle niin johan lähtee ja unohtuu vaarat! :hyvä:

EDIT: Rojcordy ehti ensin.
 
Juu, eihän väärällä puolella ajamisessa ole kuin oikeastaan yksi miinus. Esim. rekan ohittaminen on aivan saatanan vaikeaa ja vaarallista.

Mutta lippalakki päälle, kikattavia tyttöjä takapenkille siideriä juomaan, poppi soimaan subbareista, kattoluukku auki jotta musa kuuluu ulos ja kunnon uho päälle ja sliksit leveet renkaat alle niin johan lähtee ja unohtuu vaarat! :hyvä:

EDIT: Rojcordy ehti ensin.

Miksi vitussa sen rekan ohi pitää päästä jos ei ole varma että ketään ei tule vastaan? Lähde ennemmin ni ei tuu kiire.
 
Miksi vitussa sen rekan ohi pitää päästä jos ei ole varma että ketään ei tule vastaan? Lähde ennemmin ni ei tuu kiire.
Sä et oo varmaan monesti ajellut Stadista 6-tietä Joensuuhun.
 
Tollanen normaali Japanista roudattu RHD-auto menee sen verran sukkelaa pidemmänkin yhdistelmän ohi verrattuna keskiverto diesel bemariin, joten en näe tuossa ongelmaa. Jos ei ehdi, niin on kuskissa vika.
 
Juuri näin, eli edelliseen kommenttiini viitaten. :david:

Mutta lippalakki...

PS. Kyllähän tuo aika veemäistä on uudella 600 heppaisella AMG-mersullakin. Saati jollain 90-luvun takatuupparilla. Kumpikohan on muuten enemmän ajanut ratti-oikealla -autolla? Veikkaan että olet Gran Turismossa kokeillut moista.
 
Juuri näin, eli edelliseen kommenttiini viitaten. :david:

Mutta lippalakki...

PS. Kyllähän tuo aika veemäistä on uudella 600 heppaisella AMG-mersullakin. Saati jollain 90-luvun takatuupparilla. Kumpikohan on muuten enemmän ajanut ratti-oikealla -autolla? Veikkaan että olet Gran Turismossa kokeillut moista.

Ihme höpinää taas sulta, ei jaksa edes yrittää noita provoja.

Ohi meni veikkaus, RHD-autoja on tähän mennessä ollut kylläkin vain 2, monta sulla?
 
Juuri näin, eli edelliseen kommenttiini viitaten. :david:

Mutta lippalakki...

PS. Kyllähän tuo aika veemäistä on uudella 600 heppaisella AMG-mersullakin. Saati jollain 90-luvun takatuupparilla. Kumpikohan on muuten enemmän ajanut ratti-oikealla -autolla? Veikkaan että olet Gran Turismossa kokeillut moista.

Eiköhän toi jo ihan profiiliakin vilkaisemalla selviä, että Christian on jonkin verran ajanut RHD-autoja ;)

edit. Jaa. Ehtikin itse edelle.
 
Hei, mulla on ollut postin vanha astra, eli oikealta ajettava eikä todellakaan mikään tykki ja vielä automaatti mutta hyvin mä sillä pärjäsin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom