Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Saahan sitä pyytää 27ke, toinen asia on sitten auton "oikea" hintataso, ehkä 10ke tuntumassa.

Fakta tosin on että yleensä löytyy toinenkin yhtä fanaattinen bemarimies joka on valmis maksamaan tuon pyydetyn määrän kahisevaa autosta jotta ei itse joudu rakentamaan.. tosin sen löytäminen voi olla vuosien työ.

Ja sitten kun on ostanut tuon kyseisen yksilön niin tämän jälkeen joku mällää sen liikenteessä runttuun ja korvauksena maksetaan tuollaiset 10ke, eli käypä arvo :)

Harvoin autojutuissa mitään järkeä on..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saahan sitä pyytää 27ke, toinen asia on sitten auton "oikea" hintataso, ehkä 10ke tuntumassa.

Fakta tosin on että yleensä löytyy toinenkin yhtä fanaattinen bemarimies joka on valmis maksamaan tuon pyydetyn määrän kahisevaa autosta jotta ei itse joudu rakentamaan.. tosin sen löytäminen voi olla vuosien työ.

Ja sitten kun on ostanut tuon kyseisen yksilön niin tämän jälkeen joku mällää sen liikenteessä runttuun ja korvauksena maksetaan tuollaiset 10ke, eli käypä arvo :)

Harvoin autojutuissa mitään järkeä on..

Vallan totta. Ongelmahan kaikissa vanhuksissa on just tuo, että aina voi laittaa "osia 20K:lla" ja silti auton arvo on sen vanhan auton arvo +pieni lisä uusista osista. Ei koskaan se vanhan auton arvo + 20K.

Hieno Bemari tosin, ei siinä mitään.
 
Sekin vielä, että ostetaan tuliterä audi 40t eurolla ja luovutaan siitä 1,5-2v kuluessa ja huomataan hups 15t lähti hinnasta pois (ainakin).

Vanhassa autossa sensijaan hinta on lähestulkoon vakio. Jos puhutaan vaikkapa 10v vanhasta bemarista niin hinta ei juurikaan enää muutu. Eri juttu tietysti rakennetut yksilöt.

Tapoja on monia ja varmasti mikään ei ole kannattavaa paitsi järkevintä lienee ostaa kerran uusi auto (ja toivoa ettei saa maanantaikappaletta) ja ajaa se ihan loppuun asti -> romuttamolta saa vielä 300/500e etusetelit.
 
Sekin vielä, että ostetaan tuliterä audi 40t eurolla ja luovutaan siitä 1,5-2v kuluessa ja huomataan hups 15t lähti hinnasta pois (ainakin).

Vanhassa autossa sensijaan hinta on lähestulkoon vakio. Jos puhutaan vaikkapa 10v vanhasta bemarista niin hinta ei juurikaan enää muutu. Eri juttu tietysti rakennetut yksilöt.

Tapoja on monia ja varmasti mikään ei ole kannattavaa paitsi järkevintä lienee ostaa kerran uusi auto (ja toivoa ettei saa maanantaikappaletta) ja ajaa se ihan loppuun asti -> romuttamolta saa vielä 300/500e etusetelit.


Aivan, tässä tosin nimenomaan keskustelu lähti kymppitonneilla kymppitonnien perään rakennetusta -88 Bemarista ja ainakin omat kommenttini viittasivat nimenomaan vanhoihin rakenneltuihin autoihin ja niiden ostamiseen.
 
Ylipäätään 27000 EUROA 20 VUOTTA VANHAAN autoon joka vielä on ylirakenneltu ja sikaviritetty.
Kuulostaa hyvältä, turvalliselta, huoltovapaalta ja edulliselta konseptilta - not.
Tuossa ks. tapauksessa mennään jo tilanteeseen että auto ollut vain aihio rakentaa rahalla todellinen kulkine. 1988 on vain numero tuossa tapauksessa jne. Sitä en kiellä että on suuruuden hulluuta maksaa 27t euroa, mutta tässä tapauksessa ei ehkä kannata olla aivan yhtä suorasukainen että auto arvo 10t+parin tonnia rakentamisesta.
 
Ylipäätään 27000 EUROA 20 VUOTTA VANHAAN autoon joka vielä on ylirakenneltu ja sikaviritetty.
Kuulostaa hyvältä, turvalliselta, huoltovapaalta ja edulliselta konseptilta - not.
Onkohan tommoisen kohderyhmää sellaiset autonostajat, jotka haluavat mukavan, hiljaisen ja huoltovapaan auton? Eiköhän tommoisen auton ostaja tiedä mitä on ostamassa, jolloin lyhyemmät huoltovälit ja pieni matkustusmukavuuden puute ei ole niin justiinsa. Voi kyllä olla että tosta penarista ei ihan 600 kaakkia myöskään irtoa, vähän on pienen oloinen hyrrä niille tehoille.
 
Tää keskustelu vanhojen vs. uusien autojen ostamisen ja rahanmenon välillä on todella mielenkiintoinen.

Tuo 27k€ klassikko m3 on aika ilmeisesti hinnoiteltu yli juuri auton + osien arvo periaatteella ja olen itsekin sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä rakentaa autoa ensin rahalla ja myydä se pois heti sen jälkeen. Tuokin kaveri tulee tod.näk. häviämään vähintään 5k€ (?) tuon auton kanssa. Itse asiassa riittää, kun vanhaan autoon laittaa kiinni muutaman kiloeuron uusien vanteiden, renkaiden ym. tuningin + perushuoltojen kanssa niin heti ollaan ihmettelemässä, mitä järkeä tuossa on. Ja eihän siinä mitään järkeä olekaan, jos auto ei ole jonkinasteinen harrastus tai rahaa halutaan hävitä mahdollisimman vähän, kun vaihdon aika tulee. Sen sijaan, jos haluaa pitää auton kunnossa ja kyseessä on jonkinasteinen harrastuspeli niin en pidä esim. 5-10k€ sijoittamista auton rakenteluun kovinkaan ihmetystä herättävänä toimintana. Jos tuo 5-10k€ sen sijaan herättää ihmetystä niin argumentit on aika heikolla pohjalla, jos tallissa seisoo uudenkarhea luksusauto, jonka arvo putoaa kymmeniä tuhansia ensimmäisten 4 vuoden aikana. Jos oikeasti haetaan kaupasta esim. uusi audi, bemari tai mersu, joka vaihdetaan 4 vuoden päästä hankinnasta niin tähän poltetulla rahamäärällä rakentaa yhden harrasteauton melko tiptop-kuntoon. Ja sillä erotuksella, että se rakennettu harrastepeli tuottaa samalla rahalla ajamisen iloa vielä x vuoden ajan. Ihmisten, joille auto on pelkkä siirtymisen väline a -> b on ihan turha osallistua tähän keskusteluun vaan jatkaa sillä toyota corollalla ajamista ja kehumista, miten viimeiseen 5 vuoteen autolle ei ole tehty muuta kuin vaihdettu kerran öljyt.

Summa summarum: voisin kuvitella ostavani tuollaisen m3:sen, jos olisi riittävästi ylimääräistä, säilytyspaikka ja hinta max 20k€. Edullisemmaksi se silti tulisi kesäpelinä kuin esim. moottoripyörä tai vene.
 
-64 amazon ilmestyi tällä kertaa taloon :D
 
Tällanen tuli hankittua cabrion tilalle (jälkikasvua tulossa, pitää mahtua rattaat kyytiin):

IMG_0340_2.jpg


BMW 325i (M54B25) Touring E46 Facelift
-192hp / 245Nm
-manuaalilla tottakai
-7,4 s / 0-100kmh
-231kmh

Freude am fahren.
BMW-logo.jpg
 
Hyvän näkönen auto. Oikee merkki! :thumbs:
Mageet vanteet.
Itse olisin e46:sen ottanu harmaana mutta musta on toiseksi paras väri ;)
Mikäs on varustelista?
 
Hyvän näkönen auto. Oikee merkki! :thumbs:
Mageet vanteet.
Itse olisin e46:sen ottanu harmaana mutta musta on toiseksi paras väri ;)
Mikäs on varustelista?

IMG_0345_2.jpg


Mustahan sen olla pitää!

Mitähän kaikkee himmeliä siin oli, ainaki:
- puolinahkaurheiluistuimet
- m-sport -alusta
- kesä- ja talvipyörät BMW-aluilla
- ilmastointi
- sähköikkunat
- sumuvalot
- kaksitoiminen takaluukku
- tavaratilan verho
- BMW 10spkr "hifi"
- kyynärnojat edessä ja takana
- isofix-kiinnikkeet kakrun istuimelle
- meikkipeilit
- sähköpeilit
- DTC II
- alumiinrinkulat mittaristossa
- angel eyesit
- hälytin

plus kaikennäköstä muuta mitä nyt ei muista. Hifit menee ainakin uusiksi.
 
Mustahan sen olla pitää!

Mitähän kaikkee himmeliä siin oli, ainaki:
- puolinahkaurheiluistuimet
- m-sport -alusta
- kesä- ja talvipyörät BMW-aluilla
- ilmastointi
- sähköikkunat
- sumuvalot
- kaksitoiminen takaluukku
- tavaratilan verho
- BMW 10spkr "hifi"
- kyynärnojat edessä ja takana
- isofix-kiinnikkeet kakrun istuimelle
- meikkipeilit
- sähköpeilit
- DTC II
- alumiinrinkulat mittaristossa
- angel eyesit
- hälytin

plus kaikennäköstä muuta mitä nyt ei muista. Hifit menee ainakin uusiksi.
Heh, vaikee arvata että suomiauto kyseessä kun lisävarusteet puuttuvat täysin ;)
Onnea eniwei :thumbs:

Monimutkasimmissa komboissa sen auton (tehtaan) lisävarustelistan saa pdf:nä huollosta/myyjältä auton valmistenumeron perusteella.
 
Heh, vaikee arvata että suomiauto kyseessä kun lisävarusteet puuttuvat täysin ;)
Onnea eniwei :thumbs:

Monimutkasimmissa komboissa sen auton (tehtaan) lisävarustelistan saa pdf:nä huollosta/myyjältä auton valmistenumeron perusteella.

Eihän tosta puutu tarvittavia kuin vakionopeudensäädin ?
 
Heh, vaikee arvata että suomiauto kyseessä kun lisävarusteet puuttuvat täysin ;)
Onnea eniwei :thumbs:

Monimutkasimmissa komboissa sen auton (tehtaan) lisävarustelistan saa pdf:nä huollosta/myyjältä auton valmistenumeron perusteella.

On mullaki se printti jossakin.
Ehkä sen vakkarin ja navin oisin vielä ottanu, mutta aika hyvä noinki.

Ruotsista tuotu peli.
 
Joo, vakkari on aika ehdoton, samoiten kuin sporttipenkit. Niillä tavallisilla Bemmin penkeillä kun ei voi edes istua. Sporttiratti nappuloilla on myös täysin ehdoton lisävaruste.

Noh, mustahan toi omakin auto on, ei mustassa mitään vikaa ole. Ja jos harmaan ostaa niin sitten pitäisi olla M-sportti. Mustassa noi M-sportin tilpehöörit ei edes erotu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom