Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahas juuri laitoin tilauksen sisään - pappa-auto korvaa kohta saksanladan:
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Limited tulee alle kunhan maahantuoja saa pakolliset sälät kiinni. Firman liisariautona tulee kuten muutama edellinenkin.
 
Jahas juuri laitoin tilauksen sisään - pappa-auto korvaa kohta saksanladan:
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Limited tulee alle kunhan maahantuoja saa pakolliset sälät kiinni. Firman liisariautona tulee kuten muutama edellinenkin.
Hyvä merkkivalinta, harmi vaan että kone on edelleen saksalainen. :) Itse ajelen 16 vuotta vanhalla Mitsulla, ei vaan viitsi vaihtaa uudempaan kun tuo toimii edelleen kuin uusi, mitään ongelmaa ei ole ollut... Kyseessä siis CA-korimallin Colt 1.6-litraisella tehomyllyllä :dance2:
 
Hyvä merkkivalinta, harmi vaan että kone on edelleen saksalainen. :) Itse ajelen 16 vuotta vanhalla Mitsulla, ei vaan viitsi vaihtaa uudempaan kun tuo toimii edelleen kuin uusi, mitään ongelmaa ei ole ollut... Kyseessä siis CA-korimallin Colt 1.6-litraisella tehomyllyllä :dance2:

Mielummin saksalainen kuin ranskalainen ;)
Totta puhuen se isompi diesel olisi varmaan ihan hieno peli, vaikka suoritusarvot ovatkin yllättävän vähän parempia kautta linjan, myös testeissä. Ja ihan ok tuo liikkuu, itse tykkään siitä "äkkipikaisesta" luonteesta josta tuota vanhakantaista konetta on moitittukin. Sitä isoa PSA-ranskisdieselkonetta sitäpaitsi saa vaan sillä supereimmalla varustetasolla ja hinta onkin silloin aika suolainen.
 
Jeejee tänään sai uuden alle. Eli Mitsu Outlander 2.0 DI-D Intense-varustelulla ja metallihopea on väri.
Hauska traktorihan tuo, eniten sopi omaan käteen noista tuon luokan edustajista, kun nyt jostain syystä sellaiseen ylipäätään halusin vaihtaa.
Intense-varustetaso kattaa jo about kaiken mitä itse tarvitsen, mutta kun oli joku tarjous menossa niin sai 2 varustepakettia yhden hinnalla. Vetokoukkupaketti oli muutenkin haussa niin kylkeen sitten sai perusnavigaattorin ja dvd-vehkeet lasten takapenkkimatkaa siivittämään.

Seuraavat 3v/60000 km taas tällä.
 
Jeejee tänään sai uuden alle. Eli Mitsu Outlander 2.0 DI-D Intense-varustelulla ja metallihopea on väri.
Hauska traktorihan tuo, eniten sopi omaan käteen noista tuon luokan edustajista, kun nyt jostain syystä sellaiseen ylipäätään halusin vaihtaa.
Intense-varustetaso kattaa jo about kaiken mitä itse tarvitsen, mutta kun oli joku tarjous menossa niin sai 2 varustepakettia yhden hinnalla. Vetokoukkupaketti oli muutenkin haussa niin kylkeen sitten sai perusnavigaattorin ja dvd-vehkeet lasten takapenkkimatkaa siivittämään.

Seuraavat 3v/60000 km taas tällä.

:offtopic: mutta mitä mieltä olit vectrasta?
 
:offtopic: mutta mitä mieltä olit vectrasta?

No.. hieno moottori, hieno ääni, kulki hyvin, väänsi vaihteella kuin vaihteella 1000 kierroksesta ilman rutinoita. Sport-penkit oli hyvät, auto oli tilava. Talvella yllättävän hyvä ajaa, vaikka onkin tehokas etuvetoinen - kitkarenkailla ajoin talvet. Lisäksi lämpeni hyvin ja hyvät penkinlämmittimet. Tuo Vectrahan voittikin TM-talvitestin muutama vuosi sitten.
Mutta muuten ei ollut miltään osin edeltäjänsä (Audi A4 1.8t -03) veroinen.
Se kuuluisa laatuvaikutelma, ulkonäkö, ajo-ominaisuudet (vaikka Audiin olisinkin aikanaan sport-alustaa kaivannut) ym, ei olleet samalla tasolla, vaikka suurta moitittavaa onkin vaikea eritellä.

Lisäksi, matkan varrella oli useaan kertaan pientä häikkää, ilmastointisysteemin läppien säätömoottorin hajoamisesta jäähdyttimen paisuntasäiliön halkeamiseen. Tielle ei jättänyt mutta turhia korjaamokäyntejä tuli muutama, toisin kuin Audilla, jossa määräaikaishuollot riitti.

Mutta liian negatiivista kuvaa en halua antaa, hauska auto se oli ajaa pidempääkin matkaa ja varmasti tulee ikävä moottorin ääniä ja kulkua, vaikkei 230hv/330nm tänä päivänä taida juuri ketään enää jaksaa säväyttää. Minun mielestä se kuitenkin kulki oikein hyvin.

Omaksi en ostaisi kahdesta syystä:
1) pieni epäluottamus Opeliiin jota nuo edellämainitut kokemukset vahvistivat ja
2) 51000km ajon jälkeen keskikulutus oli 11,7 litraa/100km. Eikä mitään stadissa sahaamista.
 
Tässäpäs tämä pari viikkoa aikaa rantautunut Mitsun Evolution VII GSR, josta tuli jossain vastaavassa triidissä huudeltua:

Evo7.jpg
 
Toi mitsu on kyl nätti, spoileria lukuunottamatta:)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom