Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Juu ja jossei ikinä vaihda automaattilootaan öljyjä niin hajalla menöö hyvin äkkiää. Audissa kuulemma 8 lootaset multitronicit hajoaa vielä peruslootia herkemmin, tiedä sitten onko totta vai tarua.

Aivan, öljyt kannattaa laatikkoon vaihtaa, vaikka niin paljon siitä ikiöljystä onkin puhetta. Miksi sitten vaihtaa moottoriinkaan öljyjä? Ja paljon käytöstä kiinni miten kestää, jos jatkuvasti jalka suorana niin toki se rasittaa laatikkoa enemmän. Sekin viellä että, ajelee kylmällä laatikolla ensin hissukseen jotta öljyt lämpenee, eikä polje ku tulpatonta mopoa samantien kun saa käyntiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan, öljyt kannattaa laatikkoon vaihtaa, vaikka niin paljon siitä ikiöljystä onkin puhetta. Miksi sitten vaihtaa moottoriinkaan öljyjä? Ja paljon käytöstä kiinni miten kestää, jos jatkuvasti jalka suorana niin toki se rasittaa laatikkoa enemmän. Sekin viellä että, ajelee kylmällä laatikolla ensin hissukseen jotta öljyt lämpenee, eikä polje ku tulpatonta mopoa samantien kun saa käyntiin.

Juu ja sitten on kuormat. Itse en uskaltaisi ostaa käytettyä automaattia jossa on vetokoukku. Tiedä mitä sillä on vedetty ja miten sillä on ajettu. Omani on kestäny pirun hyvin, mutta itsehän sen tiedän miten on kaasua painettu ja onko kyydissä ollu lyijyä vai tinaa.
 
Jeejee jorma, nyt on fiestalla ajeltu suunilleen 300km. Hyvältä tuntuu kaikenkaikkiaan ja ennenkaikkea hauskalta, kokonaisuudessaan just sopiva auto meikäläiselle.

Autohan on siis Ford Fiesta ST150, 2007 musta valkosilla raidoilla.
 
Ainakin nää Audin v8 mallit ei oo kovin tarkkoja laatikon öljyjen suhteen. Eli ne 90-luvun taitteessa markkinoilla olleet isot nelivetoset uutena miljoonan markan autot.
Toki voi ne öljyt vaihtaa mutta tossa audissa on aika mukava laatikon öljyt vaihtaa(v-mäinen homma) ja ei se siitä miksikään muutu. Huhujen mukaan tehtaalla meinasivat että on "ns" kertakäyttö loota. Eli kestää mitä kestää ja kun hajoo niin ei muutakun sulattamoon.
Sinällään toi kertakäyttö sopii nykytoimen kuvaan kun autotkin on sellasia kertakäyttö malleja, tosin ei varmana kestä ku jonkun 400tkm max.
Kaikenmaailman partakoneen näkösiä "autoja" sitä näkeekin:lol2:
Omaan autooni vaihdan öljyt n. 8tkm välein, Vaihde ja jakolootaan n20tkm välein ja perään n. 20tkm
Ai miksi? no ihan varman päälle ja mulla ei ole mitään audia.
Voihan sitä luvata vaikka mitä 40-50tkm moottoriöljyjen vaihtoväliä just joo. Ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä ne jälleenmyyjät tai korjaamo sedät sanoo. Itte luotan parhaiten ihan puhtaasti käytännön kokemukseen.
 
Ainakin nää Audin v8 mallit ei oo kovin tarkkoja laatikon öljyjen suhteen. Eli ne 90-luvun taitteessa markkinoilla olleet isot nelivetoset uutena miljoonan markan autot.
Toki voi ne öljyt vaihtaa mutta tossa audissa on aika mukava laatikon öljyt vaihtaa(v-mäinen homma) ja ei se siitä miksikään muutu. Huhujen mukaan tehtaalla meinasivat että on "ns" kertakäyttö loota. Eli kestää mitä kestää ja kun hajoo niin ei muutakun sulattamoon.
Sinällään toi kertakäyttö sopii nykytoimen kuvaan kun autotkin on sellasia kertakäyttö malleja, tosin ei varmana kestä ku jonkun 400tkm max.
Kaikenmaailman partakoneen näkösiä "autoja" sitä näkeekin:lol2:
Omaan autooni vaihdan öljyt n. 8tkm välein, Vaihde ja jakolootaan n20tkm välein ja perään n. 20tkm
Ai miksi? no ihan varman päälle ja mulla ei ole mitään audia.
Voihan sitä luvata vaikka mitä 40-50tkm moottoriöljyjen vaihtoväliä just joo. Ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä ne jälleenmyyjät tai korjaamo sedät sanoo. Itte luotan parhaiten ihan puhtaasti käytännön kokemukseen.

Minä olisin vähän toista mieltä.

Auton valmistajat on monesti sitä mieltä, että monissa automaattilaatikoissa olisi ns. "ikiöljyt" ja korkeintaan lisätään öljyä, jos on esim. vuotanut. Automaattilaatikoiden valmistajat taas suosittelevat öljyjen vaihtoa tietyn kilometrisuoritteen jälkeen.

Noissa V8:ssa taitaa olla ZF:n 4HP24 ja 22 laatikkoja, joita on myös mm. BMW:n monissa malleissa, kuten E30 320/325, 750/850 jne. Aika monet on sitä mieltä että nuo laatikot on melko kranttuja öljyn laadulle ja määrälle. Enempi ajetulle kannattaa melkein tehdä öljynvaihto "huuhtomalla" (lauhduttimen kautta, jos on) ja vaihtaa/putsata suodatin samalla.

Itselläni ei ole kokemusta kuin yhdestä BMW:stä ZF 5HP18 laatikolla. Hyvin toimi vanhaksi laatikoksi, öljyt ja suodattimet vaihdatin ja toimi vielä paremmin sen jälkeen.

Suomestakin löytyy muuten automaatteihin erikoistuneita korjaajia/huoltajia joten ei välttämättä kannata ensimmäisenä heittää metallikeräykseen poikinutta laatikkoa.

Netin syövereistä löytyy noihin ZF:n laatikoihin myös tehtaan tekemiä manuaaleja, en nyt löytänyt äkkiseltään sivustoa.
 
Minä olisin vähän toista mieltä.

Suomestakin löytyy muuten automaatteihin erikoistuneita korjaajia/huoltajia joten ei välttämättä kannata ensimmäisenä heittää metallikeräykseen poikinutta laatikkoa.

Mulla oli laatikon huuhtelu 103t kilometrin kohdilla. Vaihteiden vaihto pehmeni jonkin verran, nyt on 119t lasissa, kohta 120t km. Manuaalin ja automaatin perustelu on nykyään vaikeaa kun audeissa on audi hold assist ja mersuissa mäkiavustin. Itselläni kun ainoa perustelu automaattiin oli että on mukava lähteä ylämäkeen kun autolootahan ei pakita (ellei ole paskana).
 
Itselläni kun ainoa perustelu automaattiin oli että on mukava lähteä ylämäkeen kun autolootahan ei pakita (ellei ole paskana).
Itse ainekin haluaisin automaatin jos joutuisin päivittäin ruuhkassa ajamaan.
 
Ittelläni on juurikin toisessa autossa tomaatti. Pirun letkee se kyl on ajaa. Auto itessään nyt ei ole mikään kauppakassi mutta kyl sillä kaupungis on mukava ajaa. Lähinnä just sen takia kun painat vaan jarrua ja kaasua sitten pikkasen sormella pyörittelet rattia(täähän on ihan autokohtasta taas, tai varmaankin valmistusmaasta kiinni).
Mulle on kyl sanottu et tyttöjen autois on vaan automaatti, huoh:lol2:

Joo ja tosta audista vielä, niin voi olla et kaaduin omaan nokkeluuteni kun en mikään audi tohtori ole. Lähinnä omista kokemuksista tuo laatikon öljyt jutun kieputtelin. Vaikka itse vannon amerikan autoteollisuuden nimeen niin kyl audissa oli vähintään 1 parhaimpia automaatti laatikoita mitä olen testaillut/tavannut. Raskaskalusto puolellakaan ei tollasia tuu vastaan(tää nyt ei oo sinällään yllätys, mutta lähinnä kestävyyttä tarkotin kun niillä on tarkotus pommittaa 24H)
 
Jeejee jorma, nyt on fiestalla ajeltu suunilleen 300km. Hyvältä tuntuu kaikenkaikkiaan ja ennenkaikkea hauskalta, kokonaisuudessaan just sopiva auto meikäläiselle.

Autohan on siis Ford Fiesta ST150, 2007 musta valkosilla raidoilla.

Jeejee mulla sama kärry väriä myöten, paitsi se on vm -05 ja ilman ralliraitoja. Ajanu nyt ite n. 11k ja ihan mukava on ollu, renkaat tosin niin paskat että välillä hirvittää mutkissa. :hyper:
 
Jeejee mulla sama kärry väriä myöten, paitsi se on vm -05 ja ilman ralliraitoja. Ajanu nyt ite n. 11k ja ihan mukava on ollu, renkaat tosin niin paskat että välillä hirvittää mutkissa. :hyper:

Jep noi vakio renkaat on kyl luokkaa hiihtoliiton suosittelemat :) On kyl mielessä käyny noiden raitojen pois repiminen, mut se on vielä vähä auki. Herättää pikkusen liikaa huomiota tollanen raitahässäkkä, siis vähä väärässä piirissä nimittäin saattaa tulla ongelmii poliisien kanssa pienellä paikkakunnalla ku on ainoo tollanen auto...
 
isi maxaa. :anssi:

Juha.N, mulla on ollu ongelmia käynnistämisen kanssa. Välillä ei vaan lähe. Eipä oikeestaan sen kummempia. Mut tosiaan ei oo vasta kun 47k ajettu.

Joo, isi ei ainakaan mun tapauksessa maksa penniäkään :) Toi on ihan normaalisti starttaillu, tosin vasta 14k tuli mittariin. Ootko selvittäny missä se vika on vai onko lähinnä tollanen ominaisuus?
 
Jep noi vakio renkaat on kyl luokkaa hiihtoliiton suosittelemat :) On kyl mielessä käyny noiden raitojen pois repiminen, mut se on vielä vähä auki. Herättää pikkusen liikaa huomiota tollanen raitahässäkkä, siis vähä väärässä piirissä nimittäin saattaa tulla ongelmii poliisien kanssa pienellä paikkakunnalla ku on ainoo tollanen auto...
Tuskin se raidoista johtuu jos ongelmia tulee. Eri asia on, että pienellä paikkakunnalla ja "tiedetty" auto saattaa lisätä kiinnijäämisriskiä.
 
miten noin nuorilla jampoilla voi olla tollasia autoja :(

Työssäkäyvän kotona asuvan nuoren on aika helppo säästää autoon. Omillaan asuessa menee rahaa vuokraan tai lainaan, laskuihin yms. yms. Sitä en kyllä tajua miksi aikuinen ihminen ottaa autolainaa ja pyörii vielä porukoitten nurkissa. Jokanen tyylillään :rolleyes:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom